Beste emigranter,
Ik vraag me af wat je leeftijd is. Wellicht zou dat iets verklaren over jouw manier van denken. Het is bekend dat jongeren in ons land (ik geloof tussen de 15 en 25 jaar of zo) steeds vaker en dieper in de schulden zitten/komen. En eerlijk is eerlijk, het wordt mensen (en niet alleen jongeren) ook wel steeds makkelijker gemaakt om in de schulden te komen. Neem als voorbeeld 'leen van Frisia', 'het koop nu en betaal later principe', 'Wehkamp' en noem zo maar op. Op zichzelf geen slechte dingen, mits je weet hoe er mee om te gaan. En echt omgaan met geld wordt op school en thuis vaak ook niet echt aangeleerd.
Maar dan nog, dan nog, als het zover is gekomen en je hebt die schuld waar je natuurlijk asap van af wilt, dan nog zou je bij het overdenken van jouw idee toch ergens in je hoofd dat stemmetje moeten horen, dat stukje moraal, de standaard waarden en normen die tegen je zeggen dat het ergens niet kan wat je wil :naughty: . Tja, theoretisch en juridisch misschien wel, maar sommige dingen doe je en kunnen gewoon niet
olice: !
Ik vraag me ook heel sterk af of jij met jouw manier van denken wel naar Australie moet willen emigreren. Mijn ervaring daar is dat men nogal eensgezind en moreel bezig is, een land vol met moraalridders als op dit forum, en dit soort praktijken over het algemeen sterk afwijst (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ik vrees voor je dat je je daar helemaal niet op je plaats zou voelen.
Ik weet niet hoe ze er in Canada over denken, dus probeer eens op een Canada forum wat voor reacties je daar krijgt :dunno: ?!
En anders, als je zelf echt van mening bent dat jouw idee de normaalste zaak van de dag is, stuur een mailtje :computer: naar het Ministerie van Justitie, Bureau voor Rechtsbijstand of iemand anders die zich met dit soort onderwerpen bezig houdt. Als het dan toch zo gewoon is, dan zou je ook op deze manier een antwoord moeten krijgen, toch?! Vragen staat nog altijd vrij in dit land!
In ieder geval succes
!
Hgr, Jeanine