Naturaliseren en Schulden in Nederland

Wat gebeurt er met je schulden (bank, lenen.nl etc.) als emigreert

  • vervallen

    Votes: 2 5.7%
  • blijven staan

    Votes: 33 94.3%

  • Total voters
    35
Emigranter,


Ik vind dat je antwoorden/vragen/opmerkingen wel vervelend gaan worden. Ook Racistisch!
Antiliaanse huismoeders kunnen er niks aan doen dat jij in de shit zit. Jij hebt als man toch wel meer fatsoen in je lijf? Straks zit je in Australie en loopt het niet lekker hebben dan de Aboriginals het gedaan?

Alex
 
Misschien is het het beste als we gewoon niet meer reageren op vriend emigranter. Hij heeft duidelijk een andere zienswijze/moraal dan de andere forumleden, heeft z'n snode plannen al bevestigd bij een advocaat dus what can we do? Ik denk dat we hem duidelijk hebben laten weten wat onze mening is (en ik sluit me daarbij aan); laten we niet meer energie en tijd verspillen aan dit individu.
 
Beste emigranter,

Misschien was het wel een goed idee geweest om eerst je situatie uit te leggen. Had waarschijnlijk een hoop nare opmerkingen bespaard.
Mijn eerste reactie was ook die van he man, waar ben jij mee bezig.
Je zegt in een van je posten dat je buiten je schuld om ziek bent geworden en op een uitkering moest wachten.
Als het allemaal buiten jouw schuld om is gegaan, waarom ben je er dan niet vanaf het begin af aan eerlijk om geweest?
Ik denk dat met jouw schulden je niet eens voor een visum in aanmerking zal komen, dus is jouw vraag niet relevant.

Brigitte
 
Bosco geef mij maar de schuld,

Heb begrepen dat als de bedrijven waar je schuld bij hebben erachter komen dat je het land "ontvlucht" en ze geven dit door bij de douane dat je het land niet uitkomt bij het tonen van je paspoort of dat je Oz niet binnenkomt bij het tonen van je paspoort ,
Elke paspoort controle heeft zijn zwarte lijst.
Geven ze het door dat ze nog geld van je tegoed hebben sta je onmiddelijk op de zwarte lijst.

En wat betreft die operaties; daar ben je voor verzekerd of had je daar ook al niet betaald.
Na de operatie gewoon weer werken en niet gaan klaplopen

[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55253#msg55253 date=1144562187]

Dat heb ik dus noodgedwongen moeten lenen van de echte ratten. Ik heb gen Walhalla van begrip nodig want ik kan gewoon mijn eigenrekeningen betalen plus een riant verzekreringspakket afsluiten tegen ziektenkosten, arbeidsongeschiktheid, pensioen etc etc. omdat ik het geld wat ik anders aan de Frisia's vergooid had nu tenminste daar in kan steken. Nee daar maak ik me niet druk om. Jammer dat mensen altijd zo kinderachtig zijn als het om andere gaat want niemand van u kan mij waarschijnlijk met een straight face vertellen dat hij of zij bij een inbraak niet meer heeft opgegeven dan er werkelijk gestolen was. DAT IS FRAUDE! en in tegenstelling tot het niet terugbetalen van een lening een misdrijf! Ja maar daar denkt iedereen veel lichter over. Ik heb al 13 jaar gewerkt en meer dan mijn deel aan uitkeringen voor anderen in de vorm van belastingen betaald. Als alle klapopers die moeten terugbetalen dan zou ik daar ook tot besluiten maar tot die tijd geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :x. Netjes of niet Netjes!
[/quote]

1 Die ratten zijn er wel om je te helpen
2 Hebben we het nu over inbraak ?
3 Blijf netjes dan zijn de mensen ook netjes tegen jouw


Gegroet,

Jack :evil:
 
Hi,

geen schuld aan jou jack. Enne bij mij is nog nooit ingebroken. Bij jou wel?

Alex
 
Als ik het goed begrijp heb je nu dus gewoon een baan. Dan zou het je toch moeten lukken om je schuld terug te betalen? Je bent 29 en je mag sowieso tot je 45e een skilled independent visum aanvragen. Das dus nog ongeveer 14 jaar de tijd om schuld af te lossen en een visum (proberen) te regelen.

Je hebt ook je woordje klaar voor mensen die een uitkering krijgen. Uit jouw verhaal maak ik op dat je dat parasieten, klaplopers en uitzuigers vind, maar als jij je uitkering wel had gekregen was je er ook een geweest.

Je hebt operaties ondergaan en had daarna dus recht op een WW blijkbaar. Dan had je toen dus geen baan?

Ik vind het ook een beetje vreemde situatie. Je bent kwaad op de gang van zaken in NL, maar dat is nou juist een van de meest slechte redenen om hier weg te gaan. Vluchten voor de NL maatschappij. In Australie is het heel anders geregeld en moet je de eerste 2 jaar zelf voor je centjes zorgen. Als je daar geen baan kan vinden de eerste 2 jaar heb je pech. Als je genoeg geld hebt om het die 2 jaar vol te houden is er niets aan de hand.
Ook het opstarten van een nieuw leven is niet goedkoop. De kosten die je moet maken voor een visum en alles wat daarbij komt kijken....  En dan nog de tickets....

Wat ik uit jouw verhaal kan opmaken: Je hebt een half jaar lang schulden gemaakt, omdat je geen uitkering kreeg. Je werkt nu zo'n 60-70 uur per week en ook in de weekenden. Dan is zo'n schuld toch zo terug betaald? Ik heb natuurlijk geen idee waar je geld voor geleend hebt, maar het lijkt me om maandelijks rond te komen. Dus iedere maand een bedrag vergelijkend met een maandsalaris? En als je nu 60-70 uur per week werkt, dan zit daar toch ook een aardig salaris aan? Geen idee wat voor werk je doet hoor....

Ik bedoel eigenlijk te zeggen.... Als je vanaf begin af aan je verhaal niet volledig verteld en toch een antwoord wil... Dan is het natuurlijk niet gek dat mensen hun mening vertellen. En sowieso had je ook meteen een advocaten kantoor kunnen bellen of een notaris. Die hadden je het precies kunnen vertellen. Op een forum met 1200 leden is het niet meer dan logisch dat je soms niet te horen krijgt wat je wel graag zou willen....
 
Beste emigranter,

Het is inderdaad, zoals je zegt erg makkelijk om op jouw situatie bot/grof te reageren, maar als je toch eerlijk ben en dit was jouw niet overkomen maar een ander dan had je waarschijnlijk ook gedacht wat een loser.

Wij hebben ook schulden en comunicatie problemen gehad met uitkerings instanties.
Wij en vele met ons weten dat Nederland steeds bureaucratischer wordt en je steeds meer alles zelf moet oplossen, wat logisch is want we willen toch allemaal trots achterom kunnen kijken.
Zo als ik je berichten heb gelezen kan ik er alleen uit opmaken dat je een beetje te laks was met het actie ondernemen
tegen je (onterechte) problemen.

Echter geloof ik nooit dat je zomaar kan vertrekken zonder je schulden af te lossen.
Het vervelende aan jouw verhaal vind ik wel dat wij hier juist weggaan door onderandere types zoals jij.
En er eigenlijk op hoopte ze daar niet zoveel tegen te komen.

En geloof me ook al lijkt het nu niet zo, voor elke situatie is een oplossing, als je maar goed genoeg zoekt, en dan bedoel ik niet ontvluchten want, in principe ben je ook verandwoordelijk voor je eigen situatie.

Iedergeval succes,Erwin
 
Misschien is het het beste als we gewoon niet meer reageren op vriend emigranter. Hij heeft duidelijk een andere zienswijze/moraal dan de andere forumleden

Good thinking Jan :up:  Ik denk dat wij het beste de echte serieuse aanstaande emigranten hier op het forum met raad kunnen bijstaan om het beloofde land in te komen.

Grt
Rob
 
Helemaal eens met Jan & Rob.... :up:

Wist niet dat ik dit ooit nog zou roepen maar eh....wellicht tijd voor een "slotje"?  :)  We can talk till we're blue in the face...maar "Emigranter" heeft een duidelijke mening en heeft inmiddels zijn antwoord?? Als je ziet wat men over het algemeen moet doen om in aanmerking te komen voor een visum....bloed, zweet, tranen en bankafschriften.....dus je hebt nog een lange weg te gaan.......

Dag
Syl
 
[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55181#msg55181 date=1144493621]
...Desalniettemin zet ik mijn plan voort en ook ik kan straks gewoon naar nederland.
Vlieg naar duitsland met mijn Autralische/Canadese paspoort pak de trein en mag 3 maanden no strings attached in Nederland als toerist verblijven :lol:...[/quote]Het feit dat je van plan bent dan naar Duitsland te vliegen en de trein naar NL te nemen suggereert dat je niet al te graag door de NLse douane wilt. Bang dat je schuldverleden toch niet helemaal verdwenen zal zijn ondanks je nieuwe nationaliteit? Ik ben alleen bang voor je dat met de open Europese grenzen de Duitse douane wel eens over dezelfde info zou kunnen beschikken als de NLse, en dat je plannetje misschien niet zal lukken. Face it, als je 'nieuwe nationaliteit'-scenario daadwerkelijk lukt, loop je nog steeds het risico nooit meer NL of de rest van de EU in te kunnen. Heb je dat ervoor over?

Misschien is Amerika meer iets voor jou. Ik heb gehoord dat iedereen zich daar 1x failliet kan laten verklaren. Je raakt niet al je bezittingen kwijt, maar wel je schulden. Iets voor jou?
 
Rasistisch? Ik word uitgemaakt voor parasiet terwijl andere gewoon kunnnen wegkomen met jaren lang kosteloos op de maatschappij te teren en alleen om het feit dat ze een andere huidskleur hebben mag er niets van gezegd worden?! Dat is ook rasistisch! Verder als je je schulden netjes (lijkt) af te lossen zijn er weinig obstakels bij het aanvragen van een visum. En ja je moet wel een tijdje geduld hebben en netjes de rente over je schulden blijven betalen. Dan zijn er geen klokkenluiders, geen blacklists en ook geen andere obstakels. Pas na dat je genaturaliseerd bent kun je terugvliegen naar nederland je rekening opzeggen en afstand doen van je nationaliteit. Eer dat de schuldeisers daar achter zijn ben je al lang weer down under met een biertje op het teras :evil:! Maar al jullie commentaar doet me trouwens sterk denken aan de film Scarface: ...So you can all point your f*cking fingers at me and see he's the bad guy. Look there goes the bad guy. Nou als ik het kwaad ben dat men wil ontvluchten prima maar ik denk dan dat je beter naar de noordpool kunt vertrekken. Want mensen die eens hun buik vol hebben genaaid te worden en eens een keer iets helemaal moreel oncorrect ondernemen vind je overal. En vooral dit forum op slot gooien omdat ik het niet met u eens ben dat is pas openstaan voor de mening van een ander :x!? Maar even een eye-opener voor u Australie is een democratisch land met zoiets naars als vrijheid van meningsuiting. Dat betekent dat anderen niet direct mondood gemaakt kunnen worden als hun mening niet overeenkomt met die van uzelf. Als u dat zoekt kunt u beter naar Iran emigreren denk ik :-D!  In iedergeval draag ik u allen wel een warm hart toe en wens u het aller beste.   Geen zweet stukje koek :p
 
Hallo,

Had ik toch zo keurig gezegd dat dit mijn laatste posting was en kreeg ik na het lezen van je laatste posting toch het gevoel nog een keer te moeten reageren.

Het is me echt een raadsel waarvoor jij dit forum verder wil gebruiken? Je hebt verschillende keren antwoord gekregen. Kennelijk heb jij een advocaat gesproken die jou een bevredigend antwoord heeft gegeven. Prima!

Ik denk dat deze advocaat het verkeerd heeft. Ergens in de procedure die je benoemt zul je moeten liegen/ de halve waarheid vertellen.
Dus naar mijn mening help je een ander niet met dit antwoord.

Vrijheid van meningsuiting staat naar mijn mening niet voor dat je maar alles kan schrijven, helemaal niet racistisch met een s..
Dit forum is volgens mij bedoeld om elkaar te helpen en te adviseren en respectvol met elkaar om te gaan.

Nu, wij hebben jou onze mening gegeven en je van advies voorzien....alleen we kunnen geen respect voor je opbrengen!

In jouw opinie zullen wij het met 1200 leden wel verkeerd hebben en jij hebt het kennelijk bij het juiste eind.

Ik zou zeggen hou ons op de hoogte in welk land je uiteindelijk terecht komt. Mocht er nog een volgende "emigranter" zich op dit forum aandienen, weten wij waar we deze heen moeten "sturen".

Ik ben zo arrogant te zeggen dat het in ieder geval niet Australië wordt!

groeten Wim
 
Hi Emigranter,

Ik zie dat je al een paar dagen op het forum actief bent, maar ik kon helaas nergens terug vinden dat je je netjes had voorgesteld. Uit je reacties in deze topic krijg ik helaas wel het gevoel dat je om de verkeerde reden wilt emigreren. Bovendien vind ik (maar dat is mijn mening) je posts ook wat aanvallend. Jammer, hoor. Het grappige vind ik dan wel weer dat je zo'n leuke canada-hotmailadres hebt aangemaakt :).
Het is jammer dat je zo over NL en de andere zaken denkt. Ik hoop oprecht dat je, voordat je daadwerkelijk NL de rug toekeert, goed hebt nagedacht over wat de eventuele concequenties van je genomen acties kunnen zijn.

Mel
 
Beste discriminantje,

Je praat jezelf tegen, en je praat over onderwerpen die niks met je probleem te maken hebben.
Ineens hebben mensen met een huidskleur iets met je probleem te maken???
[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55317#msg55317 date=1144592180]
terwijl andere gewoon kunnnen wegkomen met jaren lang kosteloos op de maatschappij te teren en alleen om het feit dat ze een andere huidskleur hebben mag er niets van gezegd worden?! [/quote]
Australie zit vol van verschillende huidskleur, moet je dus niet heen gaan als je die mensen een probleem voor je zijn.

Je verhaal zit vol gaten en je verteld zo te lezen niet eens de waarheid maar je verdraaid het, dus dan ben je een leugenaar.
Je verliest je werk maar je krijgt geen uitkering ????? .
Heb je wel uitkering en je doet niet je plicht om zo snel mogelijk aan werk te geraken dan maakt je dat een klaploper.

Australie is niet gek, heb je schulden bij de belasting of de bank of een bedrijf dan kom je Oz niet in.
Heb je geluk en ben je oz toch binnen gekomen dan is er de emigratiedienst....

Hun motto....you can run but you can't hide.

Je zult wel weer met een aantrekkelijk belachelijk antwoord komen zodat ander leden voelen om weer te reageren maar ik ga geen energie meer in deze topic stoppen, misschien een optie voor iedereen.

Misschien Mexico iets voor je.

Remember, eerlijk duurt het langst
                   YOU CAN RUN BUT YOU CAN'T HIDE 

Jack :devil:

Ps; Bosco bij mij is er ook nog nooit ingebroken maar hoe komen we hier toch op , op dit inbreek verhaal .............maar natuurlijk van onze vriend Emidiscriminantje
 
ik sluit me helemaal bij je verhaal aan jack.
het wordt met die gozer per antwoord ongeloofwaardiger.

ik snap niet wat hem bezielt, voor dit soort mensen is er profesionele hulp,
maar zul je niet tegen komen op een emigratie forum.

:tvhappy: :sleep: :bangcomputer: zal de dagindeling wel zijn,
komt vanzelf de  :police: wel tegen waar dan ook
 
zo ........ ik ben hier nog niet zolang maar ben dat wel van plan.
DUS OM  HET LEUK TE HOUDEN REAGEER IK NIET OP DE INHOUD VAN DEZE POST.

Kan 1 van de moderators deze (onzinnig geworden)threat afsluiten

THANK YOU VERY VERY VERY MUCH :bangingdoor:
 
Zo slecht hebben we het hier niet want dankzij schuldsanering kunnen wij over iets minder dan 2 jaar een nieuwe start maken.
Ik heb begrepen dat ze in Duitsland ook schuldsanering hebben maar daar duurt het 6 jaar en hier "maar"3 jaar.
Of landen waar ze die regeling helemaal niet kennen...
 
Niet meer reageren op dit verhaal lijkt me ook het beste,
tenslotte hebben we al zo`n dikke 50 keer geprobeerd
verstandige raad te geven, maar helaas.

Dus laten we onze energie weer aan de leuke dingen besteden
zoals elkaar op weg helpen en motiveren om onze droom te gaan
verwezelijken in Oz.

Jess
:lol:
 
Back
Top