Nogmaals even voorstellen.

@afterbang en @Red dust Ikzelf ben in mijn tijd als backpacker ook in SA geweest, o.a Adelaide en Coober Pedy. Adelaide is zeker een leuke stad, ik heb er een weekje door gebracht (back in 2003). Miss Rolls heeft gestudeert in Canberra en Sydney en is verder niet door Aussie getrokken.

Als je puur kijkt vanuit werk vinden, "in het bekende hokje", is Adelaide en omgeving inderdaad de veiligste keus. (Ceduna heb ik ook willekeurig in Google maps opgezocht om aan te geven als voorbeeld. Ik had er nooit van gehoord)
Ik zit nog steeds in de liftenwereld maar nu aan de klanten kant van de tafel.

Bedankt, alle input van de ervarigsdeskundige hier is welkom. We gaan er nog even goed over nadenken en herschikken van de gedachten.
 
Waar ga je werken en SA. Nou ik wil niet zeggen dat er naast Adelaide niets is in SA. Maar aan de west kant is er….. echt bijna niets. Wij zijn van Adelaide naar Perth gereden en het is toch echt wel behoorlijk leeg buiten Adelaide vond ik ;)

Zonder helemaal terug te lezen, zijn jullie al eens in SA geweest?
Whaaaaat?

Margaret River, Esperance, Geraldton, Broome. Allemaal best okay plaatsen met alles wat je nodg hebt. Er tussenin is een beetje leeg.

Anyway, kwa werk (marketing en social worker), kozen wij destijds voor de stad (in Perth was dit WA). 45 min naar werk reizen was prima dus hadden we op die afstand tot het centrum gerekend. Uiteindelijk zijn we bij mede xpditers terecht gekomen de eerste weken en vanuit daar zijn we eigenlijk redelijk aan die kant gebleven en dat bevalt prima. We wonen nu 20 min van waar we begonnen (wat dichter naar het centrum).

Net als afterbang wilde wij ook niet in een ons kent ons dorpje gaan wonen. We hoorde van die xpditer wasr we verbleven welke suburbs te vermijden en toen hebben we een huis gekozen in een wijk die er prima uit zag. En dat was ook prima, zeker voor het eerste jaar. Vanuit daar leerden we de stad verder kennen. We hebben nu in 4 huizen gewoond in 4 verschillende suburbs. Drie ervan vrij dicht bij elkaar. Alle 4 waren prima. Ik denk dat je in die zin meer mazzel moet hebben met de straat waar je in woont en de buren dan de hele suburb (enkele beruchte suburbs daargelaten). In de eerste woning kwamen het 2de jaar tokki's tegenover ons wonen die het verpestte. De straat waar we nu wonen is juist supertof. Een keer per maand komen we bij elkaar voor een straatbbq en bijna iedereen is er elke keer.
 
Last edited:
Anyway, kwa werk (marketing en social worker), kozen wij destijds voor de stad (in Perth was dit WA). 45 min naar werk reizen was prima dus hadden we op die afstand tot het centrum gerekend.

Ik denk vooral ook dat de reistijd van en naar werk meegenomen moet worden in de afweging, naast huizenprijzen etc. 45 min zou voor ons echt een no go zijn, wij wonen 7 en 15 minuten van ons werk en dit is voor ons echt wel het maximum. In NL had ik jarenlang een commute van een uur heen en een uur terug, en dat was echt niet fijn. Wij wonen uiteraard in een grote country town waar alles prima te berijden valt, maar dan wordt je perceptie van afstand ook wat vertroebeld. Zoals een collega van mij woont in Goldsborough, als je op de kaart kijkt is dat 'maar' 30-35 minuten van de CBD, maar hier voelt dat echt als een afstand. Overigens, de stelling "Australia is een veel groter land dus de commutes zijn ook veel langer" gaat ook niet op, want de gemiddelde Ozzie heeft een commute van 16 km, en in NL is dit 19 km. Wie had dat gedacht.

Het helpt natuurlijk ook niet dat je hier geen trein of metro hebt, en de busverbindingen ook niet je van het zijn.
 
We werken beide eigenlijk volledig van ons tuinhuis/kantoor. Voor mij wisselt het nogal of ik wel of niet onderweg ben voor inspecties of vergadering. Miss Rolls werkt volledig thuis. Ook dan heb ik reistijden van anderhalf uur, wat ik overigens zeker niet elke dag zou willen! Al zullen de files in Australië wel minder zijn dan hier, behalve in de steden schat ik zo in, maar dan nog niet.
 
Reistijden van 1.5 uur kunnen hier heel gewoon zijn. Afstanden ook rondom de steden zijn veel groter dan NL. En sommige delen van Adelaide hebben (hadden?) ook echt wel traffic (vanuit de Hills naar de stad bijvoorbeeld) In die zin kun je hier net zo goed of net zo slecht zitten als waar dan ook ;)

Ik weet verder niet genoeg van Adelaide, ben er maar 1x geweest. Maar er zijn wel mensen met wat meer kennis.
 
Reistijden van 1.5 uur kunnen hier heel gewoon zijn. Afstanden ook rondom de steden zijn veel groter dan NL. En sommige delen van Adelaide hebben (hadden?) ook echt wel traffic (vanuit de Hills naar de stad bijvoorbeeld) In die zin kun je hier net zo goed of net zo slecht zitten als waar dan ook ;)

Ik weet verder niet genoeg van Adelaide, ben er maar 1x geweest. Maar er zijn wel mensen met wat meer kennis.
Interessant genoeg, toen wij hier kwamen wonen en het eerste huis huurde en ik een stukkie moest rijden. Kreeg ik heel veel te horen "woon je helemaal dààr? Dat is ver...'
 
Interessant genoeg, toen wij hier kwamen wonen en het eerste huis huurde en ik een stukkie moest rijden. Kreeg ik heel veel te horen "woon je helemaal dààr? Dat is ver...'
True. Dat is in Canberra ook heel erg. Niemand die het meer oversteekt voor werk hahaha.

Maar het is wat mij betreft net als jij n NL. Mensen die niet verder dan 20 minuten reizen. Mensen die dwars door de stad moeten. Het kan allemaal.
 
Precies, voor een vakantie voor validatie van de visa's zouden wij, als we het zo gaan doen, ook een week of 6-7 plannen.
Wij gaan het avontuur aan met een kleine meid van nu 3 die ook al voorbereid wordt op de grote verhuizing.

Misschien is het ook meer in mijn hoofd, ik bedoel, Nederland ken ik, en ik weet gewoon waar ik wel zou willen wonen en waar niet, los van werk of dat wel of niet aansluit wat locatie betreft. Dan kan je dus gericht zoeken naar een plekje. Dat gevoel heb ik nu niet, dat ik nu al weet waar ik wel of niet zou willen kijken voor werk of woning.
Bijvoorbeeld Ceduna, ik ben er nooit geweest ziet er op het WWW prima uit en zou ik me best thuis voelen als ik er zo naar kijk maar is dat ook echt zo? Ik heb geen idee. Neem dit niet te letterlijk is maar een voorbeeld situatie.

En misschien moeten we wel gewoon geblindoekt een dartpijltje gooien op de kaart van Sa :D en ergens neer strijken en zien hoe het allemaal gaat lopen. Eerst maar eens settelen en netwerk opbouwen.
Er komt genoeg op je af in ieder geval in het proces der emigratie! ;)

Wel helemaal top voor jullie dat je echt helemaal je plekje hebt gevonden!! Hadden jullie al een grof idee van waar wel en waar niet in WA? of echt in die twee weken besloten? Ik bedoel, WA is pittig groot. Dit kom ik toch wel vaak tegen hier op het forum, dat mensen nog verhuizen binnen Aussie interstate, kijk naar jullie, afterbang, zwerver.

We hopen ook snel op de grant, dan kunnen we verder. :D Research is in volle gang in ieder geval;)
Het was voor ons wel de 2e grote emigratie, toen wij in Sydney aankwamen. Onze ervaring was ook al ken je het al aardig goed door middel van vakantie het is zo anders als je er gaat wonen.

Die ervaring hadden wij inmiddels opgedaan met de 1e emigratie.

Onze boy was net 3 toen wij in Sydney aankwamen. Wij zijn dus niet extra op en neer geweest voor de visum validatie, vanwege het feit de kosten en dat wij een ervaring hebben dat het een groot verschil is of je voor vakantie/verkenning daar bent of echt gaat wonen.

Wat betreft WA. Wij wisten dat we kort bij de zee wilde wonen en bij een goede wind en kitesurf spot. Wij hoefde geen rekening te houden met werk. Vanwege volledig remote work.
Wij hadden van veel mensen gehoord of je vind noord geweldig of zuid. Wij wisten wat wij in NSW ons erg tegenviel en wat wij miste.

Voor ons was het gelijk zuid, wij houden juist wel van het dorpsgevoel, het kneuterige, en niet het suburbachtige. Noord is mooi maar voor ons was het te druk op elkaar, de wijken zien er prachtig uit, maar wij hadden niet het gevoel dit past bij ons.

De stranden bij zuid onder Rockingham dat gaf ons het gevoel van wauw dit lijkt op de Caribbean.

Ik sluit niet uit dat wij ooit naar boven verhuizen maar dan een heel stuk naar boven richting Geraldton. Zo'n geweldige plek voor watersport en zo relax daar.

Ik ben 1* in SA geweest vanwege verplichte hotelquarainte. Na die 14 dagen heb ik nog een 1,5 dag gespend in SA. Ik vind Adelaide echt een leuke stad en de omgeving ook. Dat was alleen de eerste indruk.
Maar ik ben misschien een beetje gekleurd, mijn eerste indruk met Sydney is nooit goed geweest. Ik had er denk teveel van verwacht en heb nooit het gevoel gehad is dit nu Australië. Het is net zo dat ik Amsterdam ook helemaal niets vind, blijf toch dat boere meisje uit het zuiden.
In WA hadden wij beide ja dit is wat we van Australië verwachten.

Wat betreft netwerk opbouwen. Wij hebben ervaren dat het hier in WA veel gemakkelijker is dan in Sydney. Wij vinden de mensen (Aussies) aan deze kant opener en vriendelijker om contact mee te krijgen en te onderhouden. Dit ligt ook aan waar je waarschijnlijk setteld. Iedereen heeft daar weer een andere ervaring in.

Ik denk dat je gewoon een regio moet uitkiezen waar je denkt dit kan wat worden. Vanuit daar ga je verder ontdekken. Bedenk zelf wat je graag wilt, rij afstanden, kind vriendelijkheid, parkjes, winkels,strand etc. Op basis daarvan maak je een keuze. Of je nou kiest voor een camper, Airbnb of wat anders je moet doen wat bij jullie past. Iedereen zit anders in elkaar en heeft andere ervaringen met dingen.

Dat geldt hetzelfde met de emotionele dingen van een emigratie. Belangrijkste is dat je elkaar hierin steunt en naar elkaar luistert wat je nodig hebt.

Heel veel succes ermee!
 
Zo... Maar eens even wat weg tikken, begint toch lichte verslaving verschijnselen te vertonen dit forum. 🤣 Maar het is gewoon leuk all verschillende verhalen te lezen, helpen waar je kunt met tips of ervaringen en nieuwe ideeën of inzichten opdoen.

Maar in ieder geval, vanmorgen en gisteren avond met de miss Rolls wat ideeën op een rijtje gezet en afgepeld om te kijken waar we uit gaan komen, in de zin van hoe we een en ander gaan aanpakken. Zoals velen adviezen hier op het forum en bij miss Rolls op gezichten boek, gaan we ook eerst een validatie vakantie doen. Dit om letterlijk en figuurlijk vast aan te kloppen bij diverse bedrijven. En om wat gerichter te kunnen zoeken op locatie, waar willen we zijn. Binnen deze plannen is hetgeen wat nog verschil kan maken of miss haar baan kan mee nemen. Dit is natuurlijk het financiële verschil.

Nu kunnen we gaan voorbereiden met een basis. In plaats van met allerlei wat als opties. Dat werkt uiteraard fijner en overzichtelijker.

We kunnen nog steeds niet geloven dat we al zo ver zijn gekomen! Het is genieten en af en toe onszelf eens knijpen.
We gaan gewoon lekker door met dit avontuur.
 
Zo... Maar eens even wat weg tikken, begint toch lichte verslaving verschijnselen te vertonen dit forum. 🤣 Maar het is gewoon leuk all verschillende verhalen te lezen, helpen waar je kunt met tips of ervaringen en nieuwe ideeën of inzichten opdoen.

Maar in ieder geval, vanmorgen en gisteren avond met de miss Rolls wat ideeën op een rijtje gezet en afgepeld om te kijken waar we uit gaan komen, in de zin van hoe we een en ander gaan aanpakken. Zoals velen adviezen hier op het forum en bij miss Rolls op gezichten boek, gaan we ook eerst een validatie vakantie doen. Dit om letterlijk en figuurlijk vast aan te kloppen bij diverse bedrijven. En om wat gerichter te kunnen zoeken op locatie, waar willen we zijn. Binnen deze plannen is hetgeen wat nog verschil kan maken of miss haar baan kan mee nemen. Dit is natuurlijk het financiële verschil.

Nu kunnen we gaan voorbereiden met een basis. In plaats van met allerlei wat als opties. Dat werkt uiteraard fijner en overzichtelijker.

We kunnen nog steeds niet geloven dat we al zo ver zijn gekomen! Het is genieten en af en toe onszelf eens knijpen.
We gaan gewoon lekker door met dit avontuur.
Goed te lezen dat jullie lekker bezig zijn met plannen maken.

Jullie gaan voor een 491 toch? Houd er dan wel rekening mee als je eerst gaat valideren en dan later voor het ‘echie’ gaat, dat je nog voldoende tijd hebt om aan de voorwaarden te voldoen voor een 191 nadat je 491 is afgelopen. Mits je natuurlijk de intentie hebt om langer dan 5 jaar te blijven. Denk dan aan wonen en werken met bepaald inkomen voor 3 jaar. Mocht je een extra 9 maanden de tijd nemen na validatie en je komt bijvoorbeeld ook nog eens halverwege het financial year aan, dan heb je al snel 1 jaar en 3 maanden ‘verspeeld’ om aan je voorwaarden te voldoen. Het kan immers goed zijn dat je in een half financial year niet aan de inkomenseis kan voldoen namelijk.

Daarnaast heb ik ook wel eens ergens gelezen dat je op een 491 visum niet meer dan 3 maanden in het buitenland mag verblijven omdat dan ook je woonvoorwaarde niet behaald wordt.

Ik weet van beide punten het fijne niet, maar goed om rekening mee te houden.
 
Ik weet van beide punten het fijne niet, maar goed om rekening mee te houden.
[/QUOTE]

Wij gaan inderdaad voor een 491. En de intentie down under te blijven hangen is er zeker!!

Dank voor de tip. de volgende punten geven ze zoiezo aan:
- You don't need a sponsor or nominator
- You must hold an eligible visa and complied with the conditions of that visa
- You must have lived for at least 3 years in a designated regional area
- You must have had a taxable income at or above a specific income threshold for at least 3 years while holding your eligible visa

Ik kan nog nergens terug vinden wat de grenswaarden zijn van dat (minimaal belastbaar) inkomen. Wel inderdaad die drie jaar die je gewoond en gewerkt moet hebben in Australia.
Maar als we gaan, na die validatie trip, dan zal daar geen jaar overheen gaan. Echt zo spoedig mogelijk er na. Zeker gezien de ervaringen die hier gedeelt worden over de (zeer weinig) reactie op sollicitatie. Al het werk wat we (en vooral ik als hoofdaanvrager) kunnen pakken, dat nemen we mee en het helpt allemaal mee aan het netwerk wat je opbouwt.
Dat punt wat je aangaf van financial year is misschien wel een goeie om uit te zoeken daar zijn misschien wel voordeeltjes uit te halen.

Kwa inkomen denk ik niet dat ze verwachten dat je een salaris hebt van niveau bank directeur 3 jaar lang. Ik denk zo dat elk normaal inkomen, wel of niet binnen je visumprofiel waar je op binnen gekomen bent, voldoende zal zijn. Want daar wordt oom niet naar gekeken wat ik begrijp als je op een 491 binnen komt als bijvoorbeeld groenteboer, en je kan aan het werk als timmerman, dan maakt dat voor je visum geen verschil. Of het op het vervolg visum (PR 191) is wel een goed vraag??? Iemand??

Ik kan me ook niet voorstellen (en kan ook nergens vinden) dat verwacht wordt dat je meteen ook 3 jaar lang vast moet zitten aan een werkgever. Als je in het totaal maar 3 jaar lang gewerkt hebt binnen die 5 jaar geldigheid van je visum.
 
Ik weet van beide punten het fijne niet, maar goed om rekening mee te houden.

Wij gaan inderdaad voor een 491. En de intentie down under te blijven hangen is er zeker!!

Dank voor de tip. de volgende punten geven ze zoiezo aan:
- You don't need a sponsor or nominator
- You must hold an eligible visa and complied with the conditions of that visa
- You must have lived for at least 3 years in a designated regional area
- You must have had a taxable income at or above a specific income threshold for at least 3 years while holding your eligible visa

Ik kan nog nergens terug vinden wat de grenswaarden zijn van dat (minimaal belastbaar) inkomen. Wel inderdaad die drie jaar die je gewoond en gewerkt moet hebben in Australia.
Voor dit soort dingen is het vaak handig om even aan de werkgeverskant te kijken. Als je als werkgever iemand wilt sponsoren:

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/employing-and-sponsoring-someone/sponsoring-workers/nominating-a-position/salary-requirements said:
Temporary Skilled Migration Income Threshold
The Temporary Skilled Migration Income Threshold (TSMIT) is currently AUD53,900.
Both the AMSR for the nominated occupation and the guaranteed annual earnings you will pay to the worker must be at least as much as the current TSMIT.
The TSMIT does not include non-monetary benefits such as accommodation or a car. Such benefits must be paid in addition to the TSMIT.
Annual market salary rate
The Annual market salary rate (AMSR) is determined by looking at what you would pay equivalent Australian workers, enterprise agreements or industrial awards, job outlook information, advertisements for the last 6 months in the same location, remuneration survey or advice from unions or employer associations.
Determining the AMSR
Where there is an equivalent Australian worker
The AMSR is what you are paying this worker.
If the worker's salary is based on an enterprise agreement or industrial award, you provide:
the name of the agreement or award as recorded by the Fair Work Commission, where applicable
the salary level or occupation group that applies to the nomination
If there is no relevant agreement or award, or you are paying your Australian employees above the award rate, provide:
copies of relevant employment contracts and
pay slips for this employee
Note:
An Australian worker who is more or less experienced than the nominee and does similar work at a different pay grade is not considered equivalent to the nominee.
If the nominated overseas worker will be paid less than the equivalent Australian worker, we will refuse the nomination.
If you provide only generic market salary data or salary surveys, we will refuse the nomination.
Where there is no equivalent worker but there is an enterprise agreement or industrial award
Provide:
the name of the agreement or award as recorded by the Fair Work Commission, where applicable
the salary level or occupation group that applies to the nomination
Where there is no equivalent worker, agreement or award
You must determine and then show us what the AMSR is.
Explain how you used relevant information to determine what the equivalent worker will be paid. Relevant information could include at least two of the following:
Job Outlook information
advertisements from the last six months for equivalent positions in the same location (e.g. state, urban vs regional area)
remuneration surveys completed by a reputable organisation
written advice from unions or employer associations
Note:
You must provide sufficient evidence. As a general rule if you do not provide at least 2 independent sources of information in determining the AMSR we are likely to consider the requirement not met
If you provide vague, unlabelled salary surveys and do not explain how you have determined the AMSR, we might refuse your nomination application.
If the market salary rate determined is a 'range', explain and provide specific details regarding why you selected that AMSR.

Je kan dus uitrekenen wat dat minimale inkomen zo'n beetje moet zijn. Of dat nou "north of $53K" moet zijn weet ik zo niet, maar dat zou me niets verbazen.

Maar als we gaan, na die validatie trip, dan zal daar geen jaar overheen gaan. Echt zo spoedig mogelijk er na. Zeker gezien de ervaringen die hier gedeelt worden over de (zeer weinig) reactie op sollicitatie. Al het werk wat we (en vooral ik als hoofdaanvrager) kunnen pakken, dat nemen we mee en het helpt allemaal mee aan het netwerk wat je opbouwt.
Dat punt wat je aangaf van financial year is misschien wel een goeie om uit te zoeken daar zijn misschien wel voordeeltjes uit te halen.

Kwa inkomen denk ik niet dat ze verwachten dat je een salaris hebt van niveau bank directeur 3 jaar lang. Ik denk zo dat elk normaal inkomen, wel of niet binnen je visumprofiel waar je op binnen gekomen bent, voldoende zal zijn. Want daar wordt oom niet naar gekeken wat ik begrijp als je op een 491 binnen komt als bijvoorbeeld groenteboer, en je kan aan het werk als timmerman, dan maakt dat voor je visum geen verschil. Of het op het vervolg visum (PR 191) is wel een goed vraag??? Iemand??

Ik kan me ook niet voorstellen (en kan ook nergens vinden) dat verwacht wordt dat je meteen ook 3 jaar lang vast moet zitten aan een werkgever. Als je in het totaal maar 3 jaar lang gewerkt hebt binnen die 5 jaar geldigheid van je visum.

Van een andere site

https://www.australiavisa.com/immigration-news/491-visa-to-the-pr-191-visa/ said:
Now that many people are receiving the Skilled Work Regional 491 visa it is understandable they want to know how to get permanent residency (PR) in the future via the Skilled Regional 191 pathway. The 191 visa is very different from the old Skilled Regional 887 regulations, particularly when it comes to the new rules about providing 3 years of Tax Assessment Notices. The three ATO Tax Assessment Notices will be a compulsory requirement for the 191 PR visa.

This is also clear by the way the law is written;

The applicant has provided copies of notices of assessment, and any notices of amended assessments, given to the applicant under the Income Tax Assessment Act 1936 in relation to 3 relevant income years for the applicant.
The applicant’s taxable income for each of those relevant income years is at least equal to the amount specified in an instrument under subclause (3) in relation to the applicant.
We know that this income threshold is planned to be $53,900. What is defined as “relevant income years“;

(a) the income year ended before the date of application; and
(b) the applicant held a regional provisional visa for all or part of the income year.

Dus als jij naar de 191 wilt, kijken ze naar het tax year voordat je je aanvraag deed. Het is dus (waarschijnlijk) raadzaam om je aanvraag in een nieuw tax year te doen, want dan telt je vorige jaar volledig mee (i.p.v. halverwege het tax year).

Maar ik zou me eerst focussen op het verkrijgen van de 491, het hier aankomen en een baan hebben. En dan pas zou ik me zorgen gaan maken over het al dan niet in aanmerking komen voor de 191. Je hebt 5 jaar op je 491 en daarin wil je dus 3 jaar boven die grens zitten. Dat zou normaliter moeten lukken.
 
Mijn vrouw heeft, vanwege study, langere tijd in Australië verbleven en moest dus een police check doen. Heeft iemand ervaringen met hoe lang het kan duren voordat je de hardcopy ontvangt?? Ik ga ervan uit dat deze aangetekend verstuurd wordt?
 
Voor dit soort dingen is het vaak handig om even.........

Maar ik zou me eerst focussen op het verkrijgen van de 491, het hier aankomen en een baan hebben. En dan pas zou ik me zorgen gaan maken over het al dan niet in aanmerking komen voor de 191.
Bedankt voor de input en informatie! Altijd goed om zulke uitgebreide info en uitleg te lezen, wordt gewaardeerd.

Mijn bericht was een antwoord op @Jeroen&Karen over ons mogelijke vervolg na 491. En dan kan ik het toch niet laten om gelijk even verder te zoeken ;). We zijn zeker nog niet bezig met dingen die pas over een paar jaar gaan spelen, we houden wel rekening met, in het achterhoofd.

Verder hebben we nu, mede dankzij informatie hier op dit forum verkregen, een goed beeld van hoe we de zaken gaan aanvliegen. Dus meteen een klein update-je verwerkt.
 
Mijn vrouw heeft, vanwege study, langere tijd in Australië verbleven en moest dus een police check doen. Heeft iemand ervaringen met hoe lang het kan duren voordat je de hardcopy ontvangt?? Ik ga ervan uit dat deze aangetekend verstuurd wordt?
Tegenwoordig volledig digitaal (inclusief het certificaat) en wij hadden hem binnen 48hr. Aangezien je de hardcopy toch weer inscant, denk ik dat je de officiële digitale versie kan gebruiken. Dat is in ieder geval wat wij gedaan hebben.
 
Vandaag medicals gedaan. En voor de kleine meid is alles al door, die is klaar voor vertrek! Onze CO is lekker bezig begreep ik van ons bureau. 😉 Altijd goede berichten om te lezen lijkt me zo.

Keep you posted!
 
Vandaag medicals gedaan. En voor de kleine meid is alles al door, die is klaar voor vertrek! Onze CO is lekker bezig begreep ik van ons bureau. 😉 Altijd goede berichten om te lezen lijkt me zo.

Keep you posted!
Hebben jullie nu al een CO toegewezen gekregen? Wow!
 
Back
Top