Nogmaals even voorstellen.

Hebben jullie nu al een CO toegewezen gekregen? Wow!
Nou, aardig dat je dat vraagt, want wanneer krijg je die toegewezen? Ik dacht na je medicals als je visum zo goed als granted was, maar dat blijkt dus al eerder?? Geen idee sinds wanneer die co ons in de gaten hoid zeg maar. ,🤣😉
En wat doet zo iemand dan?
 
Last edited:
Nou, aardig dat je dat vraagt, want wanneer krijg je die toegewezen? Ik dacht na je medicals als je visum zo goed als granted was, maar dat blijkt dus al eerder?? Geen idee sinds wanneer die co ons in de gaten hoid zeg maar. ,🤣😉
I wish! Wij hebben er na ruim twee jaar nog steeds geen een. Ben toch wel heel benieuwd wie waar nu lekker voortvarend mee bezig is bij jullie. Bedoel je niet dat de visumarts lekker bezig is met jullie medische check?
 
I wish! Wij hebben er na ruim twee jaar nog steeds geen een. Ben toch wel heel benieuwd wie waar nu lekker voortvarend mee bezig is bij jullie. Bedoel je niet dat de visumarts lekker bezig is met jullie medische check?
Ik ben ook razend benieuwd, zoals ik net snel even las krijg je CO toegewezen op het moment dat je je ITA ontvangt. Weet je zeker dat jullie nog geen co hebben?

En mee in de mail van ons visum bureau wordt echt de CO case officer benoemd.

Hi Rolls

I hope you are well.

Thank you for your email and for letting us know. I had a look and I can see that Maia's examination has already been finalized and no further action is required. Please see the below screenshot. Your examinations might take another few days to be finalized, but we will keep you posted.

Once all examinations have been finalized, no further action will be required from you unless requested by the case officer. But we will let you know should they send a request.

Of ik lbegrijp verkeerd wat ik lees.... Als gevraag door de co. Ik laat je weten als er om ietss gevraagd wordt.
Daar lees ik uit dat ie er is.
 
Zo lees ik het niet; het kan ook zijn dat er nog geen CO is, maar wanneer die komt en als hij dan vragen heeft, dan neemt ie contact op. Maargoed onder aan de streep doet het er niet toe, het is wachten op een reactie vanuit hun kant (vraag of grant).

Toen wij destijds vraag kregen van CO en die hadden beantwoord, hadden we na 15 minuten een grant binnen. Dat was heel bizar.
 
Ik zag van de week dat er in onze immi account nog 3 required documents waren. Ook al was er nog geen CO contact geweest. De vragen waren op andere plekken reeds beantwoord, maar heb toch de visumagent gevraagd om de vraag op die plek nogmaals te beantwoorden. Ik hoop dat dit helpt om hem uit de stapel en op een bureau te krijgen.
 
@FOL en @Jeroen&Karen, het kan natuurlijk zoaar zijn dat het zo is als jullie zeggen. Maar uiteindelijk wat FOL zegt onder de streep moet die grant
Stempel komen 😉 voor ons en Jeroen en Karen😉
Maar... ik voel aan mijn Grantklier dat dat niet lang meer op zich laat wachten.🤣
 
Last edited:
Tijdje afwezig op het forum en zie Ceduna vallen. Ben er nog niet geweest, maar inderdaad wel een stukje van Adelaide vandaan :D
Buiten Adelaide zijn Mt Gambier (ca 400km naar het zuid-oosten) en Whyalla (ca 400km naar het noord-westen) de grootste plaatsen in SA (22.000 - 24.000 inwoners). Alle andere plaatsen zijn dus beduidend kleiner.
Behalve dat ik niet in Ceduna geweest ben, is de westkust van het Eyre Peninsula wel erg mooi.

Mochten er vragen zijn over Whyalla e.o. stel ze gerust :)
 
.........aar het zuid-oosten) en Whyalla (ca 400km naar het noord-westen) de grootste plaatsen in SA (22.000 - 24.000 inwoners). Alle andere plaatsen zijn dus beduidend kleiner.
Behalve dat ik niet in Ceduna geweest ben, is de westkust van het Eyre Peninsula wel erg mooi.

Mochten er vragen zijn over Whyalla e.o. stel ze gerust :)
[/QUOTE]
Dank je @Beepmeep als ik later meer concrete vragen heb kom ik zeker bij je terug!!
 
Niet echt een #update maar gewoon een vraag. Wij zijn vollop in de afwacht modus, voor de beroemde stempel.
Dus wat doe je dan? je gaat eens rond neuzen wat andere xpditers hebben gedaan en vragen stellen bij bedrijven die langs komen bijvoorbeeld verhuizers. Ik heb een telefoontje en mailtje gericht aan een van de meer bekende verhuizers die voorbij komt in diverse verhalen. Uitstekend geholpen!

Maar wat zijn hier de ervaringen met zeewaardig verpakken van spullen. En hoe gaat dit in zijn werk?
Ook kan ik nog weinig vinden over voorbereidingen die je zelf mogelijk zou kunnen treffen. Bijvoorbeeld voor het inakken van machines (Compressor, kolomboor, draaibankje dat soort) en gereedschappen? Ik heb wel veel gevonden over hout en dierlijke producten wat wel en vooral niet mag.
Fam. Rolls neemt geen dierlijke producten of onbewerkt hout mee dus dat scheelt.
Maar over machines en gereedschappen bijzonder weinig. Hoe schoon moet dit bijvoorbeeld zijn? Is dat nieuwe lak schoon, of is gewoon goed vet en vuil vrij voldoende? Ik plan een paar dagen schoonmaken gereedschappen in :D
Omdat het grootste deel van de inhoud van mijn hobby hok (de garage) mee gaat. Is dit toch wel nodige informatie.

Mensen die dus ook een aardige bult "technisch ijzer" hebben mee gesleept? :) ervaringen? Handige tips?

South Australia here we come!! :D
 
Als het goed is komt de verhuizer bij je thuis langs om de zaken op te nemen. Dan krijg je ook een uitleg over schoonmaken. Naar mijn weten/herinnering hoeft het niet 'nieuw schoon' te zijn maar er mogen duidelijk geen (mogelijke) resten van grond, zand, plant materiaal en dergelijke aan zitten. Maar laat het aan de verhuizer zien en die weet het beter uit te leggen :)
 
Ik heb ook klein deel van mijn tools meegenomen. Geen grote zaken maar wipzaag (lekker Vlaams, blijft 🙂), cirkelzaag,…. Schoongemaakt zodat er geen hout resten zichtbaar waren. Ze hebben sommige dozen gecontroleerd en geen issues.
Zoals afterbang zegt: de verhuizers doen ook hun check en bij ons mochten we zelf niets inpakken. Dat mochten alleen de verhuizers doen zodat alles ook precies gelabeld en op een lijst kan komen.
 
Ik heb ook klein deel van mijn tools meegenomen. Geen grote zaken maar wipzaag (lekker Vlaams, blijft 🙂), cirkelzaag,…. Schoongemaakt zodat er geen hout resten zichtbaar waren. Ze hebben sommige dozen gecontroleerd en geen issues.
Zoals afterbang zegt: de verhuizers doen ook hun check en bij ons mochten we zelf niets inpakken. Dat mochten alleen de verhuizers doen zodat alles ook precies gelabeld en op een lijst kan komen.
Ik heb maar 1 vraag...... Wat is een wipzaag?? 😉
 
Ik heb eens op goochel gekeken en daar komt een zaag naar voren waarmee je bomen/brandhout kunt zagen door de zaag(machine) over/ door het hout te "wippen"/ kantelen met het blad. Leg ik het zo goed uit of is het totaal wat anders?? 😄
 
Heel even nog een andere vraag, zijn hier mensen met belasting technische ervaring tijdens het proces? Het lijkt er op dat we ons huis toch wel goed kunnen verkopen, wat de spaarpot lekker vult natuurlijk maar dan komt natuurlijk meteen de belasting eens kijken. Hebben mensen ervaringen hiermee met name het voorkomen van twee keer belasting betalen over je vermogen, om dat tot een minimum te beperken? Ik ken de regels helemaal (nog) niet maar volgens mijn neef zitten er nogal wat haken en ogen aan. Ervaringen??

We willen straks dus het huis verkopen en het geld overboeken. Wanneer betaal ik dan waar belasting omdat het geld natuurlijk ook een bepaalde periode in NL op de bank staat. En aan het eind van het belasting jaar hier gaat de belastingdienst daar wat van vinden natuurlijk. Hetzelfde voor Australia als het daar op de rekening staat. Wat gebeurt d er dan aan het einde van het belasting jaar al daar?

Slechte uitleg ik weet het maar leuker kan ik het nog niet maken, ook niet makkelijker 😇😄 ik heb hier geen verstand van. Enkel de tip gekregen hier goed maar te laten kijken omdat het flink wat spaargeld kan schelen als je het goed doet.
 
Ik heb maar 1 vraag...... Wat is een wipzaag?? 😉
Een zaag met een blad dat op en neer wipt. Logisch toch. Dus een decoupeerzaag in goed Frans 😉 (decouper is trimmen in echt Frans)
Een beetje zoals Jus d’orange of zoals ‘jullie’ het zeggen jusderange 😂
(Nog eentje dan: duimspijker)
Maar we gaan nu off topic.
 
Niet echt een #update maar gewoon een vraag. Wij zijn vollop in de afwacht modus, voor de beroemde stempel.
Dus wat doe je dan? je gaat eens rond neuzen wat andere xpditers hebben gedaan en vragen stellen bij bedrijven die langs komen bijvoorbeeld verhuizers. Ik heb een telefoontje en mailtje gericht aan een van de meer bekende verhuizers die voorbij komt in diverse verhalen. Uitstekend geholpen!

Maar wat zijn hier de ervaringen met zeewaardig verpakken van spullen. En hoe gaat dit in zijn werk?
Ook kan ik nog weinig vinden over voorbereidingen die je zelf mogelijk zou kunnen treffen. Bijvoorbeeld voor het inakken van machines (Compressor, kolomboor, draaibankje dat soort) en gereedschappen? Ik heb wel veel gevonden over hout en dierlijke producten wat wel en vooral niet mag.
Fam. Rolls neemt geen dierlijke producten of onbewerkt hout mee dus dat scheelt.
Maar over machines en gereedschappen bijzonder weinig. Hoe schoon moet dit bijvoorbeeld zijn? Is dat nieuwe lak schoon, of is gewoon goed vet en vuil vrij voldoende? Ik plan een paar dagen schoonmaken gereedschappen in :D
Omdat het grootste deel van de inhoud van mijn hobby hok (de garage) mee gaat. Is dit toch wel nodige informatie.

Mensen die dus ook een aardige bult "technisch ijzer" hebben mee gesleept? :) ervaringen? Handige tips?

South Australia here we come!! :D
Wij hebben behoorlijk wat gereedschap, ook tuingereedschap, meegesleept in onze container. Zorg dat alle hoekjes en gaatjes van je gereedschap ontdaan zijn van houtvezels, beestjes, grond etc. We hebben ook alle bakken waarin gereedschap zat uitgesopt. Onze fietsen hebben we door een fietsenmaker laten reinigen en in een fietsdoos verpakt. Ook veel houten meubels meeverhuisd maar zolang die op een of andere manier behandeld zijn (lak, olie etc.) is dat geen probleem. Zolang er maar geen levende houtworm ofzo inzit. Bij ons is trouwens niemand wezen kijken van het verhuisbedrijf maar ze hebben wel alles voor ons ingepakt. En gewoon geen eten/drinken in de container stoppen dan zit je altijd goed.
 
Back
Top