Nogmaals even voorstellen.

Zo hier was ik weer even, we zijn nu dan toch aangekomen bij een toch wel spannende periode. We gaan de stukken voor TRA bijna versturen. Is er iemand bekend met de verwerking ervan bij TRA? Duurt dit standaard de 120 dagen die ze aangeven? We hopen stiekem dat dit vaak korter is ;)

Ook lees ik dat de periode die hierna komen, Expression of intrest (EOI) en Invatation to Apply (ITA), niet bepaald een gedetaileerde tijdspanne geven, 6 weken tot 9 maanden of langer. Als ik ITA heb ontvangen duurt het ook nog eens 3-12 maanden of langer. Vooral dat of langer vind ik altijd wat minder ;)

Nou weet ik dat hier op het forum veel info te lezen is maar ik heb me nog niet ingelezen in het forum bij andere verhalen.

Ik lees een hoop over Australie en het wel bekende virus. Wat is de actuele status in Australie met betrekking tot migratie? July start het nieuwe jaar worden er al dingen bekend gemaakt over toelatingen of uitstellen?

Benieuwd naar ervaringen
 
Zo hier was ik weer even, we zijn nu dan toch aangekomen bij een toch wel spannende periode. We gaan de stukken voor TRA bijna versturen. Is er iemand bekend met de verwerking ervan bij TRA? Duurt dit standaard de 120 dagen die ze aangeven? We hopen stiekem dat dit vaak korter is ;)

Ook lees ik dat de periode die hierna komen, Expression of intrest (EOI) en Invatation to Apply (ITA), niet bepaald een gedetaileerde tijdspanne geven, 6 weken tot 9 maanden of langer. Als ik ITA heb ontvangen duurt het ook nog eens 3-12 maanden of langer. Vooral dat of langer vind ik altijd wat minder ;)

Nou weet ik dat hier op het forum veel info te lezen is maar ik heb me nog niet ingelezen in het forum bij andere verhalen.

Ik lees een hoop over Australie en het wel bekende virus. Wat is de actuele status in Australie met betrekking tot migratie? July start het nieuwe jaar worden er al dingen bekend gemaakt over toelatingen of uitstellen?

Benieuwd naar ervaringen
Volgens onze immigration agent zullen in mei de emigratiemogelijkheden per staat bekend worden. Duimen!
 
Maar focus er niet te veel op! De staten hebben er een handje van om uit te stellen. Weet je dat nu vast, kan het alleen meevallen :)
 
  • Like
Reactions: DJB
Hoi mensen, laatste tijd niet zo actief geweest hier.
Ik bheb nu toch wel redelijk door waarom het een achtbaan wordt genoemt, dit emigratie proces. Dacht ik laatst dat we zo goed als klaar waren voor TRA, toen zei een bult papierwerk en uitzoek werk omtrent studies...... kiekeboe. Met een drukke baan, klein kind en dus alles in de avonduren/weekenden neemt dat nog aardig wat tijd in beslag. Nu zijn we dan zo ver dat binnen nu en een paar dagen alles verstuurd zal worden en de 120 dagen (hopelijk veeeeellll minder) wachttijd en zenuwslopen gaat starten!
 
Hoi mensen, laatste tijd niet zo actief geweest hier.
Ik bheb nu toch wel redelijk door waarom het een achtbaan wordt genoemt, dit emigratie proces. Dacht ik laatst dat we zo goed als klaar waren voor TRA, toen zei een bult papierwerk en uitzoek werk omtrent studies...... kiekeboe. Met een drukke baan, klein kind en dus alles in de avonduren/weekenden neemt dat nog aardig wat tijd in beslag. Nu zijn we dan zo ver dat binnen nu en een paar dagen alles verstuurd zal worden en de 120 dagen (hopelijk veeeeellll minder) wachttijd en zenuwslopen gaat starten!

Succes! Ik heb ook net vorige week een 150 pagina tellende berg papierwerk naar Home Affairs gepost. Het hoort erbij en het is het absoluut waard.
 
Hoi mensen, laatste tijd niet zo actief geweest hier.
Ik bheb nu toch wel redelijk door waarom het een achtbaan wordt genoemt, dit emigratie proces. Dacht ik laatst dat we zo goed als klaar waren voor TRA, toen zei een bult papierwerk en uitzoek werk omtrent studies...... kiekeboe. Met een drukke baan, klein kind en dus alles in de avonduren/weekenden neemt dat nog aardig wat tijd in beslag. Nu zijn we dan zo ver dat binnen nu en een paar dagen alles verstuurd zal worden en de 120 dagen (hopelijk veeeeellll minder) wachttijd en zenuwslopen gaat starten!

En al die effort die je er nu insteekt... vergeet je als sneeuw voor de AU zon wanneer je hier woont en je je visa hebt. De hoeveelheid werk nu na 9 jaar hier is alleen nog maar een vage herinnering.
 
Succes! Ik heb ook net vorige week een 150 pagina tellende berg papierwerk naar Home Affairs gepost. Het hoort erbij en het is het absoluut waard.
Dat het het waard is hopen wij ook zeker. ;) maar daar gaan we van uit. we geloven er sterk in dat het zo moet zijn. ;)
 
En al die effort die je er nu insteekt... vergeet je als sneeuw voor de AU zon wanneer je hier woont en je je visa hebt. De hoeveelheid werk nu na 9 jaar hier is alleen nog maar een vage herinnering.
Zo jaloers, al 9 jaar daar ja?? ja soms denk ik wel eens terug aan de kans die ik had als backpacker in 2003/4 om er te blijven, wat als. De tijd er na tot nu toe is (op en af) werken aan de terug keer. Alles heeft zn reden zullen we maar denken. ;)
 
De TRA, dat herinner ik me nog wel ja, fingers crossed for you 🤞. Adem in…adem uit, en zoals Afterbang zei ‘enjoy the ride’.
 
We will!!
Ik
De TRA, dat herinner ik me nog wel ja, fingers crossed for you 🤞. Adem in…adem uit, en zoals Afterbang zei ‘enjoy the ride’.
Goede of slechte herinneringen aan :) we gaan het allemaal mee maken de komende weken verplicht afwachten. Volgens mij valt er zoiezo geen slag te slaan/schatting te maken naar de uitslag. Dus we gaan uit van het positieve.
 
  • Like
Reactions: tum
Ik

Goede of slechte herinneringen aan :) we gaan het allemaal mee maken de komende weken verplicht afwachten. Volgens mij valt er zoiezo geen slag te slaan/schatting te maken naar de uitslag. Dus we gaan uit van het positieve.
Hoi hoi, op zich goede herinneringen hoor. Was een puist met werk om alles te verzamelen, mijn man is Boilermaker/mechanical,fitter. Veel losse certificaten, diploma’s, verklaringen werkgevers, referenties, etc. Vertalingen ook natuurlijk. Maar wel goedkeuring gehad. Ik weet alleen echt niet meer hoe lang dat destijds duurde hoor.
 
Hoi hoi, op zich goede herinneringen hoor. Was een puist met werk om alles te verzamelen, mijn man is Boilermaker/mechanical,fitter. Veel losse certificaten, diploma’s, verklaringen werkgevers, referenties, etc. Vertalingen ook natuurlijk. Maar wel goedkeuring gehad. Ik weet alleen echt niet meer hoe lang dat destijds duurde hoor.

Hier hetzelfde, ik ben dan wel geen boilermaker/fitter, maar ook veel certificaten en ervaring in mijn huidige vakgebied. Volgens ons bureau een sterke positie. Uiteindelijk kan natuurlijk enkel de TRA besluiten dus moet je toch afwachten en hopen op het beste.

Het is inderdaad een beste bult werk om alles te verzamelen, werkgevers af te reizen om papieren in te vullen en al van dat soort. Zeker als je zoals ik tegelijk probeert een beetje low profile te blijven.
Spannende tijden voor ons nu! ;)
 
Zoo daar ben ik weer even voor een korte update. Vandaag email gekregen van emigratie bureau met daarin de melding TRA succesfull!!!🎉🎉🎉
Jullie begrijpen de vreugde in huis en dat er een feestje gevierd is. Eerste mijlpaal, check.

We vonden het knap snel gegaan, 6 July ingediend en vandaag antwoord. Dat terwijl ze 90 tot 120 dagen als termijn aangeven. Alleen maar gunstig voor ons😉.

Op naar de volgende stap. Ielts of vergelijkbaar!

Tot zo ver de korte update. 🎉🎉🎉
 
Zoo daar ben ik weer even voor een korte update. Vandaag email gekregen van emigratie bureau met daarin de melding TRA succesfull!!!🎉🎉🎉
Jullie begrijpen de vreugde in huis en dat er een feestje gevierd is. Eerste mijlpaal, check.

We vonden het knap snel gegaan, 6 July ingediend en vandaag antwoord. Dat terwijl ze 90 tot 120 dagen als termijn aangeven. Alleen maar gunstig voor ons😉.

Op naar de volgende stap. Ielts of vergelijkbaar!

Tot zo ver de korte update. 🎉🎉🎉
Wow, super hoor. Gefeliciteerd 🤩🥳
 
@turn, dank je wel.

Tegelijk dan toch nog steeds de grote vraag. Wat ziet dit bureau wat andere bureaus niet zagen of wisten. Er vanuit gaande dat ze toch wel op de zelfde informatiebron varen. En dus dezelfde of in ieder geval vergelijkbare informatie beschikbaar hebben.
Ik bedoel toch 2 bureaus die iets in het proces gemist hebben in mijn beleving. Natuurlijk snap ik dat niet 1 applicatie hetzelfde is als een ander.
Volgens het document "voldoe" ik sinds 1995 aan de eisen voor de skills die gevraagd worden.

Ervaringen hier in??
 
Misschien wil ik ook wel veel te veel zelf weten. maar toch nog een dingetje wat zijn de eraringen hier met ITA niet ontvangen? is dit iets wat vaak voorkomt? Als je het hele traject verder dus positief doorlopen hebt.

Nu is in ons geval dus de TRA best wel snel gegaan omdat ik hoorde dat ze normaal gesproken de volle 120 dagen gebruiken. Wij hadden positief antwoord na ongeveer 70 dagen.
Nu engelse test plannen ZSM en EOI aanmelden en door. Dan heb ik dus nog ruim een jaar om ITA te ontvangen voor mijn 45ste. Kansberekening?? of ervaringen al hier?

Ik was namelijk echt in de veronderstelling dat als je op je 45ste in het traject zit dat je er dan niet zo veel last meer van hebt. Als je je TRA in mijn geval en engelse test en EIO maar hebt afgerond, die zaken gaan echt geen probleem meer vormen voor ons.

Verwarring dus.
 


OFX
Back
Top