op naar Melbourne!

Die waren idd heel erg leuk!  :up:
Wij hebben de rit vanuit Adelaide gedaan met een gemengde groep mensen en ook nog met een helicopter over de apostles gevlogen.
dat vliegen met een heli doe ik niet meer maar de rest was kei leuk!

Veel succes ermee Chantal!
Misschien heb je een back up nummer van je ouder ofzo om aan de DIAC door te geven?
Je weet maar nooit?
Wij hebben in ieder geval meer dan genoeg internet mogelijkheden gevonden onderweg.  :wink:

Je moet de DIAC op de hoogte houden waar je bent. Ze hebben nu al een mailtje ontvangen dat ik vanaf de 7e in het land ben.
Ik denk dat ze de 7e of de 8e een mailtje krijgen met mijn GSM nr aangezien ik ze geen vast adres kan geven :up:

Chantal

Via een email weet je wie je CO is (of je belt een keer zelf, zo ben ik er een keer achter gekomen).
Alle communicatie is via email, dus als je maar een internet cafe in de buurt hebt, en dat is overal!!! Ze bellen niet, alleen email verkeer (tenzij je op hebt gegeven geen email te hebben natuurlijk).

Je reisschema geef je ook door via email. Zo was mijn timeline.

1. Had alleen een "groep 5" voor mijn visum aanvraag toen ik Nederland verliet op 10 september (heb werkelijk nog in de shit gezeten dat het visum tijdens mijn vlucht toegekend zou worden!!!!)
2. Heb voor vertrek opgegeven per wanneer ik in Australia zou aankomen
3. Na aankomst om de twee weken of zo een email gedaan over mijn where abouts en plannen voor ophalen in Nieuw Zeeland
4. Toen ik wist wie CO was heb ik een keer gebeld. Ik wist toen dat de pre-grant eraan zat te komen (dit was rond 10 October) CO zei dat ik kon gaan boeken, dat heb ik gedaan.
5. Reisschema door ge-emaild
6. Pre-grant binnen (eind october ergens)
7. Naar NZ, zelfde dag nog visum. (en ook een definitieve bevestigings email van CO, maar was niet eens nodig). Geef het wel een halve dag of zo!!!

Ik zou overigens lekker naar Noord Queensland gaan. Het is me toch koud man!!! Hier in Brisbane was het vannacht 4 graden en ik heb de keuken opgewarmd met een openstaande oven. Ik houd het hier niet uit, helemaal wetende dat het in Nederland zo warm is!
Het heeft gesneeuwd in Qld!! Aaarggghhhhhhhhhh

[quote author=henriette link=topic=6732.msg122708#msg122708 date=1217289652]
Ik zou overigens lekker naar Noord Queensland gaan. Het is me toch koud man!!! Hier in Brisbane was het vannacht 4 graden en ik heb de keuken opgewarmd met een openstaande oven. Ik houd het hier niet uit, helemaal wetende dat het in Nederland zo warm is!
Het heeft gesneeuwd in Qld!! Aaarggghhhhhhhhhh

[/quote]

Haha, het gesprek van de dag...we moeten een trui aan in Cairns, het is best koud.
Vannacht word het maar 11 graden, iedereen is van slag  :grin:

Groetjes Jolanda.

Ja graag.... mogen wij ook eindelijk eens genieten van een klein beetje zon..... :-(

Wens je wel alvast heel veel plezier tijdens de vlucht.... straks dat ene zinnetje...."welcome home"... is voor mij toch een reden om misschien met Quantas te gaan vliegen, dan maar iets meer betalen!

Welcome home is voor mij en dat zal nog wel een tijd zo blijven hier in Nederland :up:
Voor anderen is het misschien anders maar ik verhuis naar Australie. En voor welke periode, nou gewoon zo lang als het leuk is!

Wat overigens niet wegneemt dat ik mij in Australie prima thuis kan voelen :wink:

Chantal

[quote author=Sacha link=topic=6732.msg122786#msg122786 date=1217360345]
Wens je wel alvast heel veel plezier tijdens de vlucht.... straks dat ene zinnetje...."welcome home"... is voor mij toch een reden om misschien met Quantas te gaan vliegen, dan maar iets meer betalen!

[/quote]
Dan is het wel te hopen dat al je  bagage ook aankomt :|
cedf6eca-e0b5-445a-82b3-2783c08b27a0.jpg

Bart

Ha Chantal,

succes met je laatste dagen, en je weet, je bent welkom! gastenverblijf is nog niet klaar, maar de logeerkamer wel.
Wat betreft je telefoon; wij hebben 'm in NL geregeld, maar eigenlijk schoot dat niks op. Gewoon hier doen...

auk

Ik regel helemaal niets meer, ik ga alleen nog maar genieten van familie en vrienden!!!
Begrijp ook niet helemaal waar dat van die telefoon vandaan komt maar dat zal wel aan mij liggen.

Mijn onderkomen voor de eerste 7 nachten is al geregeld en daarna ga ik na wat regeldingetjes waarschijnlijk lekker wat reizen. Ik zeg wel lekker maar als het aan mij ligt komt dat visum er snel door zodat ik weer een eigen leventje kan opbouwen. Moet zeggen dat 2 maanden vakantie voor mij voldoende is. Al is 2 maanden vakantie in Australie heel wat anders dan hier in Nederland.....

Aukje bedankt voor je aanbod! En heb je al wat bedacht? Nu kan het nog!

Voor het geval ik te laat ben, beetje druk de komende dagen...
Ik wens je alvast een goede reis en start in Australië!  :up:
Dat visum komt wel goed.
Ga eerst maar genieten van alles.

Sterkte Chantal  :up:

groetjes,
Franciska

Vanaf 22 september vliegt Virgin blue rechtstreeks op Auckland vanaf Melbourne met een sale prijs van $199 enkele reis. Just to let you know....

Emirates is daarna de goedkoopste...

Henriette

[quote author=henriette link=topic=6732.msg122942#msg122942 date=1217551074]
Vanaf 22 september vliegt Virgin blue rechtstreeks op Auckland vanaf Melbourne met een sale prijs van $199 enkele reis. Just to let you know....

Emirates is daarna de goedkoopste...

Henriette[/quote]
:flowers: Dat je aan mij gedacht hebt, al hoop ik voor 22 september te vliegen.

@Hansie en Franciska,

Thanks en tot in Australie!

[quote author=Hansie link=topic=6732.msg122902#msg122902 date=1217505842]
en ik sta al enorm met de rosé in de aanslag hoor!
[/quote]

Misschien moeten we er dan toch maar een heemstede 3 van maken?? Mariette ook even uit Tassie laten komen...

en wat betreft meenemen..

doosje kroketten, flesje curry, anijsblokjes, en een dijk voor in onze tuin...

(joke- de echte lijst is onderweg)

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg122964#msg122964 date=1217576137]
Misschien moeten we er dan toch maar een heemstede 3 van maken?? Mariette ook even uit Tassie laten komen...[/quote]

Gezellig!

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg122964#msg122964 date=1217576137]
(joke- de echte lijst is onderweg)[/quote]

Nou met die laatste aanvulling van je valt weinig plezier/gezelligheid te beleven. Gelukkig spoelt je eerste verzoek het aardig weg  :wink:

Back