Via een email weet je wie je CO is (of je belt een keer zelf, zo ben ik er een keer achter gekomen).
Alle communicatie is via email, dus als je maar een internet cafe in de buurt hebt, en dat is overal!!! Ze bellen niet, alleen email verkeer (tenzij je op hebt gegeven geen email te hebben natuurlijk).
Je reisschema geef je ook door via email. Zo was mijn timeline.
1. Had alleen een "groep 5" voor mijn visum aanvraag toen ik Nederland verliet op 10 september (heb werkelijk nog in de shit gezeten dat het visum tijdens mijn vlucht toegekend zou worden!!!!)
2. Heb voor vertrek opgegeven per wanneer ik in Australia zou aankomen
3. Na aankomst om de twee weken of zo een email gedaan over mijn where abouts en plannen voor ophalen in Nieuw Zeeland
4. Toen ik wist wie CO was heb ik een keer gebeld. Ik wist toen dat de pre-grant eraan zat te komen (dit was rond 10 October) CO zei dat ik kon gaan boeken, dat heb ik gedaan.
5. Reisschema door ge-emaild
6. Pre-grant binnen (eind october ergens)
7. Naar NZ, zelfde dag nog visum. (en ook een definitieve bevestigings email van CO, maar was niet eens nodig). Geef het wel een halve dag of zo!!!
Ik zou overigens lekker naar Noord Queensland gaan. Het is me toch koud man!!! Hier in Brisbane was het vannacht 4 graden en ik heb de keuken opgewarmd met een openstaande oven. Ik houd het hier niet uit, helemaal wetende dat het in Nederland zo warm is!
Het heeft gesneeuwd in Qld!! Aaarggghhhhhhhhhh