op naar Melbourne!

Stuur gewoon op die zooi, dan heb je het lekker meteen hier, wij moesten nogal lang wachten op de spullen, zelfs terwijl we ze al eerder verstuurd hadden.
Ze kunnen vast bij Mammavark in de garage :)

Ik heb gisteren inderdaad even een mailtje naar de verhuizer gestuurd. Met de vraag of mijn spulletjes op 5 augustus de haven van Rotterdam kunnen verlaten en wat ze nog van mij nodig hebben. Dat zou betekenen dat de verhuisdozen op dezelfde dag vertrekken als dat ik dat doe :roll:

Aankomst zou dat 9 september in de haven van Melbourne zijn, precies 9 maanden nadat ik mijn visum heb aangevraagd. Dat moet toch voldoende tijd zijn om een visum af te geven :| Tenminste ik hoop dat ik tegen die tijd ook een appartementje heb gevonden en anders hou ik de spullen gewoon in opslag in de haven van Melbourne.

Maarja geen visum betekend ook dat ik niet op zoek ga naar een woning, maar dat een beetje vakantie ga vieren, ook niet slecht.
Dus Hansie, misschien zie je mij nog wel in Sydney verschijnen.

[quote author=Hansie link=topic=6732.msg120315#msg120315 date=1214734202]

Ze kunnen vast bij Mammavark in de garage :)
[/quote]

jawel, maar welke garage????                                    (van de drie..)

ehm chantal, ik vind 5 weken ook erg optimistisch... Maar goed, aangezien je nog geen visum hebt snap ik ook dat je niet al te vroeg wilt versturen. zeg, je weet toch wel zeker dat je dat visum krijgt he???

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg120337#msg120337 date=1214776075]
ehm chantal, ik vind 5 weken ook erg optimistisch... Maar goed, aangezien je nog geen visum hebt snap ik ook dat je niet al te vroeg wilt versturen.[/quote]
5 weken? Ah je bedoelt die 5 weken die de verhuizer opgeeft? Tja dat geloof ik zelf ook niet, zal eerder het dubbele zijn. Maar inderdaad wil ik de boel niet te vroeg verschepen. Zonder inkomen ga ik namelijk niet op zoek naar een woning maar kan ik beter wat van het land gaan bekijken.

zeg, je weet toch wel zeker dat je dat visum krijgt he???
Zijn er ook dingen die mis kunnen gaan dan?  :|
Nee zonder gekheid het lijkt mij toch stug:
Assessment is ok
sponsorship is binnen
werkervaring is ok
medicals zijn ok
Wat kan er dan nog mis gaan??
En daarbij komt dat ik sinds vorige week ook een bevestiging heb dat ik ook echt een baan heb als ik in Australie kom! Er is alleen 1 maar ik moet een visum hebben  :grin:

[quote author=tweety link=topic=6732.msg120316#msg120316 date=1214736556]

Dus Hansie, misschien zie je mij nog wel in Sydney verschijnen.

[/quote]

ROSE!  :drink:

[quote author=tweety link=topic=6732.msg120340#msg120340 date=1214777463]
[quote author=mammavark link=topic=6732.msg120337#msg120337 date=1214776075]
ehm chantal, ik vind 5 weken ook erg optimistisch... Maar goed, aangezien je nog geen visum hebt snap ik ook dat je niet al te vroeg wilt versturen.[/quote]
5 weken? Ah je bedoelt die 5 weken die de verhuizer opgeeft? Tja dat geloof ik zelf ook niet, zal eerder het dubbele zijn. Maar inderdaad wil ik de boel niet te vroeg verschepen.
[/quote]

Mijn shipment heeft er ook aanzienlijk langer over gedaan dan ingeschat:

Pick-up in Amsterdam: 4th September
Departure from the port of Rotterdam: 29th September
Arrival in Sydney; 11th November
Customs Clearance: 19th November
Quarantine Clearance: 6th December
Delivery in Sydney: 10th December
So it took 98 days to travel 16.000km, that's less then 7km/hr :)

Paklijsten zijn naar de verhuizer dus ook dit is nu niet meer aan mij.

Voor mij rest nu alleen  :beach: :tent: :drink:
Kortom ik ga genieten van het mooie weer, nog een paar dagen op vakantie in Nederland en nog wat meer afscheids bezoekjes afleggen.

@ Hansie
Ik had wel verwacht dat er nog wat weken bij kwamen, maar zoveel..... Zoals jij het nu schetst wordt het dus de tweede week van november  :shock:
Ben ik even blij dat ik geen huisraad heb verscheept en dat ik dus niet al die weken zonder spullen hoef te zitten. Tenminste er vanuit gaande dat mijn v...... er is :p
[quote author=Hansie link=topic=6732.msg120344#msg120344 date=1214782455]
ROSE!  :drink:[/quote]
Over rose gesproken, heb je 4np al gesignaleerd??

[quote author=tweety link=topic=6732.msg120460#msg120460 date=1214922789]

[/quote]

Hij is in Sydney, we hebben al gesms'd (en ik heb 1 doos van hem in de kast staan) maar nog geen tijd gehad voor rosé.

Ben een paar weekjes op vakantie, lees je topic en zie dat er een hoop ontwikkelingen zijn. Althans, niet zo'n hoop dat je het echte goede nieuws al hebt gehad, maar dat zal ongetwijfeld niet lang meer op zich laten wachten.
Spannende ontwikkelingen allemaal, ik hou het weer in de gaten en zal voor je duimen  :up: :up: :up: :up:

Op het British Expats forum regent het visa momenteel, er zijn ook al meerdere CO's toegewezen voor december aanvragen. Het gaat dus allemeel de goede kant op, alleen zie ik geen progressie in de 176 (sponsorred) aanvragen.

[quote author=Hansie link=topic=6732.msg120478#msg120478 date=1214951436]
[quote author=tweety link=topic=6732.msg120460#msg120460 date=1214922789]

[/quote]

Hij is in Sydney, we hebben al gesms'd (en ik heb 1 doos van hem in de kast staan) maar nog geen tijd gehad voor rosé. [/quote]
1 doos rose? :evil:

Aangezien het nu wel erg snel gaat en ik nog niets vernomen heb en toch nog wel erg graag die city-trip naar Berlijn wil maken, ga ik vanavond de DIAC bellen.

Veel zal het wel niet uitmaken, maar ik zou zo balen dat ik binnen een week na aankomst te horen krijg dat ik het land moet verlaten om mijn visum te krijgen. Nee ik wil gewoon zeker weten dat het voorlopig niet afgegeven wordt. Is dit wel het geval dan zit ik er over te denken om mijn vertrekdatum te wijzigen. Maar dat laatste doe ik alleen als ik zeker weet dat het binnen nu en een paar (max 3) weken wordt afgegeven. Is dit niet het geval dan vertrek ik gewoon en dan zie ik wel hoe en wanneer.

Nee dan ga ik gewoon even bij mijn nieuwe werkgever langs en nog gewoon genieten. Ik zit er momenteel over te denken om gewoon in de auto te stappen en langzaam richting Adelaide te rijden. Dat stuk van Australie heb ik nog niet gezien en mocht de DIAC dan nog wat nodig hebben dan breng ik het toch even persoonlijk  :wink:

Het blijft dus allemaal afwachten en totdat ik vertrek zullen er nog wel 1001 variaties op mijn plannen door mijn hoofd spoken. In ieder geval ben ik klaar voor vertrek, moet alleen de koffer nog even pakken, maar voor de rest is het rond. Ik heb iedereen nu zo'n beetje wel gedag gezegd, ok sommigen zie ik nog wel voor vertrek. Maar komt er toch onverwachts nog een trip Berlijn om de hoek, dan kan ik gerust gaan, die bezoekjes zeg ik dan zonder probleem af want afscheid is er immers al genomen. Misschien ben ik wel idioot maar ik voel mij hier ontzettend goed bij, dus Australia here I come!

Chantal

Hoi,

laat je het ons snel weten wat de diac heeft gezegd. Nou succes met je telefoontje en ben erg benieuwd
hoe ver ze nu zijn. We wachten namelijk ook....
Gr.Ingrid

Nadat ik ongeveer 25 minuten in de wacht heb gezeten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Helaas bevestigde deze dame al wat ik zelf dacht, nog geen CO. Wanneer ik deze zou krijgen was ook de vraag ze zijn immers nog met de achterstand bezig van voor de elektronische aanvraag. Oh ja er waren volgens haar nog geen case officers bij aanvragen na 12 november aangewezen......Hmm lijkt er op dat ze een soort standaard antwoord geven.

Ik denk dat ik gewoon wat geduld moet hebben.

Chantal

Hoi Tweety,

Wachten en nog eens wachten en geduld hebben. Het zal vast wel goed komen.....  :up:.
Wij hebben ons visum 21 november ingediend via de papieren weg.

Gr. Ingrid

M'n paspoort afgelopen week naar Berlijn toegestuurd! die city-trip komt over een paar jaar wel als ik op vakantie ben in europa!  :smile:

Ik zat zoooooooooooooooo in precies dezelfde situatie 2 jaar geleden!!

Nu achteraf: oei, was toch wel stressen en uiteindelijk echt helemaal voor niets, want verliep allemaal zo soepel en makkelijk....

Ik weet het, ik weet het, is makkelijk zeggen nu. Maar het lijkt wel een kopie situatie!

Niet stressen. Echt nergens voor nodig. Genieten maar, van die laatste weken!

We zien je gauw hier in Australia  :up:

Henriette

Het komt inderdaad allemaal wel goed... Veel succes met de laatste loodjes :up: Probeer er een beetje van te genieten.

He tweety,

Ga je nu nog 5 aug. vertrekken naar OZ of blijf je toch nog maar hier.
Wij worden ook gek van het wachten, wij moeten 1 sept. ons huis uit en gaan dan nog voor 5 weken naar een bungalow.
Daarna hadden we gepland om toch echt weg te zijn hier. Maar dan moet dat visum toch wel komen.
Laten we er het beste van hopen en er gewoon vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt.
Gr. Ingrid

Bedankt voor de lieve berichtjes  :up:

Natuurlijk ga ik de 5e gewoon weg! Ik heb inderdaad even getwijfeld, maar aangezien een CO in geen velden of wegen te bekennen is ga ik lekker genieten in Australie. Nee mijn vlucht uitstellen dat was iets dat ik alleen had gedaan als ik zeker wist dat mijn visum er snel aan zat te komen. Maar dat kunnen ze dus niet, dus ik vertrek gewoon.

Nee het loopt allemaal niet zoals ik het van te voren gedacht had, maar ik kan ook niet zeggen dat ik daar echt problemen mee heb. Nee ik mag mijn handen dichtknijpen dat ik destijds zo snel van mijn appartement verlost was, als ik een maand later was geweest dan had ik er nu waarschijnlijk nog mee gezeten..... Maar hierdoor zit ik dus al wel sinds 28 april zonder eigen plekje. De eerste maand heb ik dus bij collega's/vrienden gezeten en nu zit ik dus sinds begin juni bij mijn ouders. Gaat prima hoor maar ik wil nu wat anders!

Aangezien dat dus nog niet is het zoeken van een woning en starten met mijn baan, zal het dus eerst langsgaan op mijn nieuwe werk worden en dan......?? Ik denk dat ik daarna een auto aanschaf en wat ga reizen, geen lange trips want ik wil wel z.s.m. op het vliegtuig kunnen stappen als de DIAC hierom verzoekt. Zit dus nu een beetje te denken om het gebied tussen Adelaide en Melbourne eens goed te bekijken.

Ga nu maar eens op zoek naar een goede/goedkope internetprovider welke een "mobiel" pakket heeft, zodat ik ten alle tijden voor de DIAC bereikbaar ben, maar daar zag ik ergens al een draadje van. Nee het komt helemaal in orde hoor!

En tot die tijd genieten, want volgende week om deze tijd sta ik mijn koffers te pakken :wink:

Chantal

Back