op naar Melbourne!

Buiten bankzaken heb ik dus ook maar eens gekeken naar de prijs van een ticket. Nou dat valt dus een beetje tegen voor de maand juli, niet dat ik anders verwacht had maar toch. Duitsland (dusseldorf) is voor mij een goede mogelijkheid en is ook iets aantrekkelijker qua afstand en prijs dan A'dam. Een groot nadeel is dat je in veel gevallen toch vian Londen moet en wat heb ik een hekel aan de luchthaven in Londen (reden meerdere malen koffer kwijt en vertraging). Voor de rest is Malaysia airlines vanaf amsterdam een optie, Singapore airlines daar kan ik voor juli geen ticket meer vinden?!

N.a.v. de tip van Henriette heb ik even gebeld met zowel Malaysia airlines, Quantas als Cathay........
[quote author=henriette link=topic=6732.msg118616#msg118616 date=1212454649]
Overigens kun je nog wel gewoon de extra kilo's bij de airline aanvragen (afhankelijk van airline).[/quote]
Geen van deze 3 maatschappijen bieden de mogelijkheid om extra baggage mee te nemen. Of dit nu lag aan het feit dat ik aangaf nog niet in het bezit te zijn van een PR of dat dit standaard is werd me niet helemaal duidelijk.

Ach eerst maar eens een keuze maken voor vertrekdatum en luchtvaartmaatschappij dan zie ik daarna wel hoeveel ik (extra) kan meenemen.

Hoi Chantal,

Jeetje, ben een tijdje off-line geweest en dacht dat jij nu toch wel onderweg naar Melbourne zou zijn...man , man wat maken ze er weer een z... van bij DIAC.

Anyhow, je weet het net als je denkt ik kan niet nog langer wachten, komt die fameuze grant letter in de mailbox, echt waar! Nog heeeeel even geduld!!

Wat tickets betreft: singapore geeft nog steeds 10 kg gratis er bij maar niet als je een stop over hebt zoals wij...wel is het zo dat je  probleemloos 5 kg p.p. mee mag nemen, pipet niemand over en  7kg. handbagage (wel de bekende maximale maten vd tas in de gaten houden) Dus al met al niet slecht.

En  hier nog een tip voor je ticket: ken je travelworld uit Den Bosch? (tel: 0800-2482480)? Hier hebben wij geboekt, was voor ons maar liefst EUR 280 goedkoper dan rechtstreeks bij singapore air of via vliegwinkel en aanverwante sites!! Dus zou ze zeker even bellen.

Heel veel succes met alle laatste beslissingen!

Cheerio,
Tampet

done!

Tue 05 Aug 2008 SQ 323
Amsterdam(AMS - Schiphol Intl)11:55 (05 Aug) 
Singapore(SIN - Changi Intl)06:30 (06 Aug) 

Wed 06 Aug 2008 SQ 237
Singapore(SIN - Changi Intl)23:35 (06 Aug) 
Melbourne(MEL - Melbourne Intl)08:55 (07 Aug)

He chantal,

Dat is grappig, wij vliegen precies 1 dag eerder...

Succes met alle laatste loodjes!

Groetjes Bregje

:plane: yahoeee de kogel door de kerk, En een hele dag in Sin. te besteden, mocht je niet de stad in gaan met een citytour ofzo dan hebben ze volop mogelijkheden om te relaxen daar, zoals een zwembad, div. massage's, filmruimte, heerlijke ligstoelen.  :up:

Het is inderdaad een hele opluchting om een ticket te hebben!

Gisteren heb ik gelijk maar een kamer in zo'n airport hotel geboekt en dan zie ik wel of ik straks wat van Singapore ga zien of dat het bij relaxen blijft. Overigens heb ik zelf voor zo'n lange stopover gekozen hoor 3,5 uur was ook gewoon mogelijk maar het leek mij gewoon beter, de reis en het afscheid zullen zowiezo wel hun werking hebben.....

Ja, daar zou ik zelf ook voor kiezen. 22 uur is wel een hele lange zit hoor! Zo heb je tussendoor nog even wat afleiding en kan je even bijkomen. Zwembad, massage, filmpje, relaxen.........het klinkt aanlokkelijk

:beach:

Mariette

Je hoeft niet perse een kamer te boeken hoor! Hier is een alternatief:

Tip: bij het zwembad hebben ze heerlijke ligbedden. Als je een kaartje koopt voor het zwembad (10 dollar of zo, kopen aan de balie van datzelfde airport hotel) krijg je douchespullen en alles erbij en kun je de hele dag slapen (en zwemmen) op die heerlijk stoelen in de buitenlucht!!!

En dan natuurlijk nog even een massage etc. in het Rainforest Centre, heerlijk!!!!!!!!!!!

Ik kreeg inderdaad die 10 kilo van Singapore Airlines.

Lekker, alles geboekt. Tis zo Augustus!

Henriette

;-)
Wel een wekker bij je hebben dan!! Anders wordt je ten eerste verbrand en (belangrijker) te laat wakker...mis je je vlucht of zo ..
;-)

Bedankt voor de tip maar ik heb gewoon een kamer geboekt. Zo duur is het ook weer niet en een beetje extra comfort daar ben ik ook niet vies van.

Heb vandaag ook een mailtje van SA binnen. Standaard mag je 20 kg meenemen, + 5 kg coulance, indien ik mijn grandletter mail krijg ik nog eens 10 kg extra. Nu maar hopen dat ik die ook op tijd heb, dat maakt alles een stuk makkelijker.

Ben inmiddels ook naar een onderkomen voor de eerste week aan het kijken en ook daar zie ik wel wat leuke dingen tussen. Verzekering is voor de de eerste 2 maanden geregeld en ook de bankzaken in Nederland zijn afgehandeld. Nee het gaat lekker, laat dat vliegtuig maar komen ik ben er klaar voor!

Chantal

Ik had dus nog geen grantletter, maar de acknowledgment email uitgeprint en gefaxt. Werkte prima!
(ik ging immers ook op een toeristen visum)

Dus da's geregeld  :up:

Henriette

Wat spannend Chantal!
Nu gaat het dan eindelijk gebeuren, het heeft even geduurd.
Ik hoop voor je dat je tijdig bericht krijgt dan kun je weer 10 kg erbij pakken!  :wink:

[quote author=henriette link=topic=6732.msg119566#msg119566 date=1213765181]
Ik had dus nog geen grantletter, maar de acknowledgment email uitgeprint en gefaxt. Werkte prima![/quote]

Dat is dus een optie die achter de hand hou.... Heb ik mijn visum tegen die tijd nog niet dan probeer ik zo die extra kg's alsnog te regelen, lukt dat niet jammer maar helaas. Maar als het eenmaal juli is en het financiele jaar afgesloten is, zal er wel weer wat schot in de zaak komen tot die tijd :coffee:

Chantal

Het toeristenvisum is in ieder geval binnen dus vertrekken kan ik.
Nu kan dit visum in ieder geval geen problemen meer veroorzaken met mijn PR!

Chantal

Moet zeggen ik ben aardig op regel. Buiten de nodige afscheids etentjes en bezoekjes die de komende weken op de planning staan is er niet veel meer wat ook moet.

Gisteren voor de laatste keer naar de bank geweest om ten einde raad maar een blokkade op de automatische incasso van mijn internet provider te zetten (opzegging is in feb gedaan voor eind apr). Ziektekosten in Ned per aug opgezegd eens kijken of ze dit zonder problemen accepteren, ik heb namelijk geen bewijs van uitschrijving bijgevoegd omdat ik eze nog niet heb.

Nee het regelen is zo'n beetje over, gelukkig begint straks alles weer van voren op aan want ik begin het toch wel een beetje te missen  :p Er is echter nog 1 ding waar ik binnen nu en een paar weken een keus over moet maken en dat is mijn inboedel of tenminste wat daar nog van over is.

Sinds 25 april staan deze dozen dus ergens bij WBS in opslag. Vanaf het begin heb ik geroepen dat ik die dozen pas verscheep als ik mijn visum heb, maar nu begin ik toch een beetje te twijfelen. Zal ik het wel doen, zal ik het niet doen? Ach ik ben er dus nog niet uit en heb nog even voordat ik vertrek, maar als ik nu........Arch ik ben echt erg!

Afgelopen week post ik dus dat ik twijfel wat te doen met mijn verhuisdozen.

Vandaag krijg ik dus een mailtje van WBS, de kosten worden vanaf volgende week 20 euro per week. Tja nu is dat geen enorm bedrag maar het maakt het toch weer dat ik begin te twijfelen en het is ook wel lekker om snel je eigen dingetjes te hebben. Maak dit weekend waarschijnlijk wel een keuze, komt goed.....

Hi Chantal,

Jij bent nu echt met de aller-laatste loodjes bezig, stoer hoor!
Nog een maandje en off you go!

Heel veel succes& plezier in elk geval. 

ps: en die opslag hop opzeggen, zo weer een item van je lijst! :smile:

Back