op naar Melbourne!

WELKOM!!!!!  gezien onze opsta -tijd, dacht ik dat ik wel de eerste was, maar er zijn altijd mensen eerder...

we zien je vast snel!!!!
ah, en wat ikme net bedacht; volgend jaar ben jij op 7-8-09 precies een jaar in Australie. Dat is ook weer leuk!!!

aukje

Ik ben er!!!!

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes! :up:

Nou het tweede deel van de reis is ook prima verlopen, naast mij zat inderdaad een leuke buurman (ik heb zijn nr en email :wink:). Ik zit nu in het hostel op mijn kamer te wachten, net een poging gedaan om een berichtje op mijn blog te zetten en floep weg was het hmmm misschien vanaf morgen maar een dagkaart kopen.

Nou ik kap er mee voor voorlopig, volgende keer langere berichten.

Chantal

Haha wat leuk. Was het een australier???
Hey heel veel plezier en geluk en geniet van je verblijf.

Ja en behalve zijn nr ben ik ook een eigen nr rijker, moet het alleen nog aktiveren. Ook een bankrekening geopend, niet slecht zo voor een eerste dag.

Morgen maar even wat bekijken, tenminste als dat er van komt want ik stort nu volledig in.

:readinginbed:

Hoe meer je nu regelt, hoe minder je later nog hoeft te doen en dan kun je dus even genieten van een welverdiende Australische vakantie.
Geniet van Melbourne en ga vooral shoppen op de Queen Victoria market. Heerlijk vond ik het daar :up:

Shoppen?? Ik geloof niet dat ik nog meer spullen kan gebruiken. Ben bang dat mijn tas dan niet meer dicht past of anders mijn rug breekt.

Maar inderdaad ga ik vandaag even van het centrum genieten en misschien nog even langs medicare.....

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg123350#msg123350 date=1218061914]
WELKOM!!!!!  gezien onze opsta -tijd, dacht ik dat ik wel de eerste was, maar er zijn altijd mensen eerder...

aukje
[/quote]

Volgens mij vergeten we de klapzoenen !

Nou jij bent lekker nu loop ik met een grote blauwe plek rond! Mij eerst een kei harde klap uitdelen en er vervolgens een kusje opgeven  :wink:

Ik ben wel benieuwd naar die leuke buurman.......je mag best wel wat meer details vertellen als je wilt hoor :evil:

Geniet maar lekker van jouw wel verdiende vakantie. Weet je al waneer je gaat reizen en waar naar toe?

Mariette

Er valt niet zo veel te vertellen hoor, we heben vandaag samen koffie gedronken. Het schijnt hier heel normaal te zijn om een kofiie afspraak te maken  :?  Was op zich wel gezellig en meneer was zo behulpzaam geweest om voor mij een lijstje te maken met sites voor woningen, ok het waren de bekende en ik heb netjes mijn mond gehouden en hem vriendelijk bedankt.
En dat is wat er te vertellen valt niet meer.

Wat betreft mijn reisplannen...... Tja dat is een beetje vaag, nog steeds geen nieuws op visa gebied. Mijn hostel is tot volgende week vrijdag geboekt en daarna?? Er is 1 nadeel mijn werkgever (van wie ik op de dag van aankomst een welkom in Melbourne mail kreeg  :shock:) is volgende week naar NZ en wil mij graag na de 18e spreken en dat gaat natuurlijk voor. Vrees dus dat het reizen even moet wachten.

Maar ik vermaak mij prima hoor! Overdag van alles bekijken en dan tegen het einde van de middag terug naar het hostel, waar ik een beetje filmpjes kijk, wat lees. Zojuist achter de computer gedoken met mijn eerste Australische biertje. Nee zo slecht is het hier nog niet, al had ik het vanmorgen om half 9 wel wat zwaar met de ontbijt gewoontes van een paar aziatische hostel bewoners, garnalen/vlees en weet ik wat nog niet meer in een badje van knoflook, weggespoeld met bier  :grin:

[quote author=tweety link=topic=6732.msg123515#msg123515 date=1218264922]
al had ik het vanmorgen om half 9 wel wat zwaar met de ontbijt gewoontes van een paar aziatische hostel bewoners, garnalen/vlees en weet ik wat nog niet meer in een badje van knoflook, weggespoeld met bier  :grin:
[/quote]

:grin: Als ik er weer aan terugdenk...
Ik had het daar ook zo moeilijk mee op mijn nuchtere maag. Sta jij je brood te smeren, staat er een Aziaat naast je noodles te roerbakken met weet ik het allemaal erbij.

[quote author=tweety link=topic=6732.msg123423#msg123423 date=1218154351]
Shoppen?? Ik geloof niet dat ik nog meer spullen kan gebruiken. [/quote]

Ik bedoelde meer het lekkere en destijds in ieder geval nog goedkope fruit enzo wat je daar kan kopen :grin:

Goed te lezen dat je je wel vermaakt... Jammer dat je misschien niet zoveel kan reizen, maar je zou misschien wel een weekendje ofzo weg kunnen. Ach zolang je je maar vermaakt.

Ja een weekendje weg dat kan wel, maar zolang ik mij hier nog niet verveel wacht ik denk ik maar eerst mijn solicitatie af. Misschien kunnen ze daar toch nog wat voor mij doen en ach het is nu nog maar ruim 1 week dat ik moet wachten. Mijn plan voor morgen is om even te gaan kijken waar dat ik eventueel komt te werken, zit vlak naast de zoo dus ik denk dat ik daar maar gelijk een bezoekje aan breng.

Victoria market is vandaag gedaan, inderdaad goedkoper voor fruit e.d. Maar aangezien ik daar na na het Melbourne museum ben geweest had ik geen zit om wat mee te sjouwen. Wel een leuk shirtje voor mijn nichtje gevonden of eindelijk was de tekst op dat shirtje toepasselijk, het versturen daarvan was duurder dan het shirtje zelf  :shock:

Welkom in Victoria  :up: Voorlopig heb je nog wel even genoeg te zien toch in de stad? De zoo vond ik in 95 helemaal geweldig staat nu nog steeds op de lijst om weer eens heen te gaan. haha wie weet eet je over een paar dagen wel garnalen mee met de Aziaten als ontbijt  :p

Ja Chantal.....koffie drinken wordt uitgebreid gedaan in Melbourne........ik mis mijn latte's wel hoor. Ik heb in die 3 weken Melbourne geen één keer een koffie gehad die niet lekker was! Maar gezellig toch een koffie date.
Je vermaakt je prima zo te lezen en natuurlijk gaat een sollicitatie gesprek boven alles (daar kan ik over mee praten hé) en reizen kan je altijd nog doen.

Blijf genieten zal ik zeggen.

Mariette

Gezien het weer, heb ik besloten om mijn plannen maar een beetje om te gooien en later maar naar de zoo te gaan. Kan ik zo meteen eens mooi uitzoeken of zo'n jaarkaart voor de zoo wat voor mij is.

Hmm wat betreft die koffie, ik ben niet zo'n liefhebber van die melktoestanden/smaakjes in mijn koffie. Nee geef mij maar gewoon een long black, merk wel dat men het dan raar vindt dat ik er geen water en geen suiker bij neem. Zal wel aan mij liggen, misschien moet ik toch eens wat meer moeite doen om mij aan te passen aan de gewoontes hier. :grin:

Back