op naar Melbourne!

En of dit lukt!
Alles gaat prima aleen we genieten iets langer van alles dan dat we verwacht hadden...... Ben dus blij dat we uiteindelijk 1 dag exta aan onze planning hebben toegevoegd.

Ben inmiddels terug in Melbourne.......maar sta op het punt om mijn volgende trip te maken. Nee ik heb het erg zwaar op dit moment  :grin:

Stand van zaken op dit moment:
Tasmanie - Victoria
1-0
Nog even een goede deal vinden en ik ben weer weg voor een paar dagen. Alleen bij terugkomst verwacht ik nu wel een berichtje van DIAC!

@ Tampet "ook ik vrees het ergste met dezelfde provider aangezien ze een bewijs van uitschrijving eisen" welke provider heb je ? Bij mij (Tele2) deden ze niet moeilijk en een kopie van de visum aanvraag was genoeg. Verder kan en mag jij opzeggen als je contract afloopt en je jezelf aan de opzeg termijn houdt.  :lookatit:

Groeten,
Johan

Hi Johan,

De provider in kwestie is Het Net (KPN) waar wij ons ADSL abonnement hebben.
Het is idd zo dat ik op kan zeggen, no worries daar, maar omdat ik voor het einde van de contractduur (eind dec 2008) op wil zeggen, nl. per 20 okt. kan dit alleen door gebruik te maken van de ontbindende voorwaarde die emigratie heet. En het enige bewijs van emigratie die KPN/Het Net accepteert is helaas het bewijs van uitschrijving vd gemeente....mijn aanbod om kopieen van onze tickets (enkeltjes) en/of kopieen van onze PR visa te verstrekken werden allemaal afgedaan met ' sorry can't do...procedures' 

De gemeente op haar beurt verstrekt uiterlijk 5 dagen voor vertrek het bewijs van uitschrijving...oftewel ik kan pas op 14 oktober mijn opzeg brief naar Het Net/KPN sturen....dus dat zal vermoedelijk niet goed gaan.... :smile:

Nou ja wie weet, miracles do happen! :roll:

Maar Tweety, back on topic; ik lees dat je al rondgereisd hebt en weer terug bent in Melb...heeft het feit dat je je zo goed vermaakt misschien iets te maken met de ' inspirerende reisgenoot'??  :lol: Hou ons niet langer in spanning!

Hoi,

Eigenlijk alle instanties namen bij ons ook genoegen met een kopie van de "aanvraag van uitschrijving." En deze kan je maanden van te voren al krijgen. Alleen onze zorgverzekering wilde alsnog een kopie van het "bewijs van uitschrijving" hebben.

Groeten Sander

[quote author=tampet link=topic=6732.msg124669#msg124669 date=1220471408]
Maar Tweety, back on topic; ik lees dat je al rondgereisd hebt en weer terug bent in Melb...heeft het feit dat je je zo goed vermaakt misschien iets te maken met de ' inspirerende reisgenoot'??  :lol: Hou ons niet langer in spanning![/quote]

Ehh dit was een reisgenote..... Nee ik vermaak mij hier gewoon prima! Overigens vertrek ik vandaag naar Tasmanie, dit keer alleen, voordat je weer denkt dat ik iemand aan de haak heb geslagen  :grin: Maar wil je echt weten hoe of wat kijk dan even op mijn blog die hou ik wat beter bij dan dit topic  :wink:

Succes met het afronden! Adsl gewoon laten blokkeren bij de bank dat is het makkelijkste, 1 nadeel je kan niet terug om een nieuw abonnementje af te sluiten. Maar het blijft raar, ik ben uitgeschreven bij mijn zorgverzekering, zonder dat ik bij de gemeente ben uitgeschreven.......doe dit overigens zodra ik mijn visum heb.

Laterrrrr ik ga  :plane:

Chantal

@Sander, thx voor de tip  :up: maar ik geloof dat ik een beetje murw begin te worden na 2 jr. 'red tape' dus ik laat het hier verder bij. En oh ja ook onze ziektekosten verz. wil hetzelfde bewijs van uitschrijving...ach nog even troost ik mijzelf.. :roll:

@ Chantal, heel veel plezier dan in Tasmanie, ga je skieen?? En mocht er een charmante tassie devil op je pad komen gewoon negeren, ok? :lol:

Skieen?? Het is hier prachtig weer! Gisteren zo'n 19 graden, was in tijden niet zo warm geweest rond deze tijd. Ik zei toch dat ik de  :happysun: mee zou nemen naar Australie! Sinds mijn vertrek is het volgens fam/vrienden in Ned niet echt meer zomer geweest......Sorry  :wink:

[quote author=tweety link=topic=6732.msg124832#msg124832 date=1220770468]
Ik zei toch dat ik de  :happysun: mee zou nemen naar Australie! Sinds mijn vertrek is het volgens fam/vrienden in Ned niet echt meer zomer geweest......Sorry  :wink:
[/quote]

Ja en bedankt  :x

Ben inmiddels weer terug in Melbourne!

Sommige dingen duren langer dan ik had verwacht, zoals mijn visum. Andere zaken gaan ineens heel snel en net nu dat niet moest! Mijn verhuisdozen welke 8 september in de haven zouden aankomen, zijn uiteindelijk de 10e aangekomen. Of ik maandag even A$ 326,- wil betalen en dan gelijk even de boel wil regelen. Mochten ze bij de quarantaine inspectie meewerken kan ik dus dinsdag al mijn spullen in huis hebben! Alleen welk huis  :|

Ach ook dit zal wel weer in orde komen!

Eerst heb ik vandaag de handling costs a 326,- betaald. Daarna naar customs en quarantaine, hier was de man achter de balie zeer tevreden over mijn paklijsten en heeft mij daar minstens 3x voor bedankt! Het resultaat geen quarantaine nee als de inhoud van het schip wordt vrijgegeven kan ik mijn dozen ophalen.

Bij terugkomst even mijn mail gecheckt en wat lees ik daar?? Een verzoekje of ik even het land wil verlaten!!! Tuurlijk wil ik dat ga zo even kijken wanneer dit zal zijn maar dat zal nog wel eventjes duren aangezien ik nu eerst mijn dozen moet regelen  :lol:

Dus...........................ik kan je feliciteren !!! Eindelijk,  :up:
Wat zul jij opgelucht zijn he.
In welk land ga je nu je visum ophalen ?
Veel plezier.

Groetjes Jolanda

[size=24pt]JIPPIEEEEE!!![/size]

ik was al bang dat je nog 3 maanden in limbo zou zweven maar gelukkig; alles komt op zijn pootjes terecht!!!

heel goed!!!!

Heeeee gefeliciteerd Chantal!!!  Wat fijn voor je.
[size=15pt]EINDELIJK ![/size]
:up: :up: :up: :up: :up: :up:
Veel plezier in Nieuw-Zeeland,
groetjes Ingrid

Gefeliciteerd Chantal.
Alles komt uiteindelijk wel goed, ook na lang wachten.
Nu even een retourtje Nieuw Zeeland (of wordt het ergens anders?) en je visum zit in je paspoort.

Nu kun je echt van start in Oz.
Veel succes.

Groet Gerrit

Thanks!

Inderdaad dit is een hele opluchting, begon hem toch wel een beetje te knijpen.

Ik ga naar Nieuw Zeeland om mijn visum op te halen. Wil nu het liefste z.s.m. mijn eigen plekje en starten met gewoon het dagelijkse leven. Klinkt saai ik weet het maar sinds eind april leef ik al uit mijn koffer dan hier en dan daar en eerlijk gezegd ben ik dat een beetje zat.

Heb al naar tickets gekeken maar wacht even of mijn dozen inderdaad aan het einde van de week worden vrijgegeven. Hoe dan ook aan het einde van deze week boek ik een ticket. Moet namelijk 1 week van te voren laten weten wanneer ik vertrek. Volgens het schrijven moet ik 3 werkdagen wachten voordat ik naar de immigratie dienst kan gaan en dan nog eens 5 werkdagen wachten voordat het visum wordt afgegeven. Het lijkt er dus op dat ik toch zo'n 2 weken in NZ moet zijn..... Misschien maar even kijken naar een ticket waarbij ik de terugvlucht makkelijk en goedkoop kan wijzigen, mocht het allemaal wat sneller gaan dan dat in de e-mail staat.

Chantal

:congrats:

lekker gevoel zeker nu eindelijk je sticker te kunnen ophalen.

:plane:Veel plezier en een goede vlucht, veel plezier in NZ?

Groetjes,

Inge

Geweldig Chantal!!!  :smile: :up: :smile: :up:

Allereerst voor jou na het lange wachten maar ook voor alle wachtenden incl. mijn persoontje  :wink:

Goed te lezen dat ze nu toch door die trage novembermaand zijn...

Die dagen moet je volgens mij met een korreltje zout nemen; beetje worst case scenario... Van een aantal mensen (waaronder Henriette) begrepen dat je binnen 1 a 3 dagen na aankomst in NZ het visum hebt. Maar goed; waarom zou je niet 2 weken NZ boeken; niets mis mee  :wink:

Back