op naar Melbourne!

Ha Chantal,

Hoe is het ondertussen met de inspirerende reisgenoot?? :lol: ...Ja Aukje kan er niets aan doen, vol dat soort zaken altijd feiiiiiiloos aan... :grin:

Al lekker veel long blacks gedronken? (probeer ook eens een mochachino of latte macchiatto...mmmm en dat integreert misschien wat sneller... :lol:

Veel succes met je soll. gesprek en wens mij maar sterkte met al het admin gehannes waar ik in zit...zucht...

Sterkte!  :grin:
Maar zonder gekheid, ik had wat zaken waar ik niet uit kwam, internetprovider......die bleef geld van mijn rekening plukken terwijl ik per maand kon opzeggen en dat inmiddels 3x had gedaan. Ten einde heb ik de bank gevraagd om de boel te blokkeren. Is niet helemaal ideaal en het hield in dat ik voorlopig niets meer bij KPN kan beginnen, maar dat wil ik toch niet.

Gesprek ik een beetje vaag wanneer hoe en wat, maar het goed is dat ik niets anders had verwacht. Degene waarmee dat gesprek zal plaatsvinden is pas de 18e in het land, wanneer dat gesprek dat is?

Van de wijn heb ik geen last  :up: Maar nogmaals bedankt ik vond het erg gezellig!
Wel ben ik inmiddels snotverkouden geworden, zat gisteravond alleen maar te rillen op de bank. Met een paar sokken en een dikke trui,2 paracetamol, vroeg naar bed en vanmorgen ben ik alleen nog maar verkouden.
Ga zo maar weer eens op pad genieten!

Bedankt dames!

Maar zo erg is het helemaal niet hoor, ben nog steeds aan het genieten en heb nog leuke trips in het vooruitzicht  :wink:
Net nog even de status van mijn visum aanvraag gecontroleerd, ja ook hier doe ik dat  :grin:, nog steeds staat alles op required  :x

Ik dacht al bij het openen van een bankrekening wat gaat dit makkelijk. Binnen 10 dagen zou ik een mailtje ontvangen en dan was het voor 1x mogelijk op mijn pasje op een filiaal in de stad op te halen.

Nou dat mailtje kwam gisteren op dag 7 van mijn ouders........mijn bankpasje was gearriveerd en binnen enkele dagen zou mijn pincode volgen :shock: Ik denk dat ik al kan raden waar ik maandag paar uur aan kan besteden :-(

Gelukkig staat er nog bijna niets op aangezien ik nog geen visum en dus geen TFN heb! Kan hem altijd nog sluiten en naar een ander gaan  :wink:

ha chantal,

nou, mocht je het opnieuw willen proberen; je hebt ons adres, en we zien ja vast gauw, dus stuur het maar naar ons. (een an de andere dames wil je vast ook wel helpen)

Bedankt maar het is niet nodig, tenminste dat hoop ik.

Bij de aanvraag waren ze gewoon vergeten een vinkje te zetten bij het aflever adres...... dus gaat het naar je huis adres en dat is in Nederland. Als het goed is ligt er vrijdag een nieuw pasje voor mij klaar.

Gelukt! In heb mijn bankpasje, ditmaal lag hij netjes op het filiaal zelf.

Voor de rest heb ik vandaag kennis gemaakt met mijn "nieuwe werkgever"...... Ik zeg bewust kennis gemaakt want van een sollicitatie kan je niet spreken. Kreeg gisteren een telefoontje wanneer ik langs wou komen, direct maar gevraagd of vrijdag ok was. Nou dat kon om 10 uur werd ik opgehaald, ja opgehaald bij mijn hostel, waarna hij even met mij langs het nieuwe gebouw reed. Ze gaan namelijk verhuizen, daarna door naar de huidige locatie, waar ik aan iedereen werd voorgesteld als de nieuwe collega die komt als ze haar visum heeft  :shock:
Na de tour een bakje thee gedaan, waarbij het gesprek meer ging over europa en welke dingen ik hier beslist nog moet bekijken, nu ik toch nog geen visum heb. Daarna netjes weer voor de backpackers afgezet, terwijl ik had aangegeven dat ik toch ook dat kleine half uurtje best kon lopen.

Al met al weet ik dus nog niets,ik snap dat ze nog niets kunnen aangezien ik nog niet mag werken maar echt meer dan kennismaken was het niet, zo blijft het natuurlijk wel heel vrijblijvend van beide kanten.

Tja nu er hier toch weinig meer te doen staat dan wachten op dat verlossende mailtje, kan ik inderdaad net zo goed vertrekken om wat van het land te zien. Ga morgen eens kijken hoe en wat m.b.t. het huren van een auto en dan ga ik eerste instantie lekker naar de Great Ocean Road en de Grampians.

Mooi dat het pasje uiteindelijk toch gelukt is. Nu kun je mooi alvast geld doorsluisen........koers is nog redelijk gunstig.

Wat betref het "kennismaken"  met jouw toekomstige werkgever, heb je geen job offer gekregen? Ik kreeg netjes een schriftelijke job offer mee die in ieder geval 6 maanden geldig is en op voorbehoud dat ik mijn visum krijg. Je kunt altijd even vragen? Ik zou deze brief dan ook nog toevoegen aan mijn visum aanvraag.

Bij budget kregen wij een redelijke deal toen wij een auto gingen huren. Kregen een splinternieuwe auto mee die lekker zuinig reed! Als je Great Ocean Road gaat rijden moet je niet Koala Cove Café voorbij rijden (hebben wij dus wel gedaan......maar we zijn weer helemaal terug gereden!). Hier zijn echte koalas in het wild te bewonderen. En http://www.otwayfly.com/ moet je zeker niet overslaan.

Groetjes

Koala Cove Café 15 Great Ocean Road, Kennett River

Situated on Kennett River this comfortable café is a great place for a lunch, snack, coffee or afternoon tea stop. See colorful local birds like Rosellas and King Parrots feeding just outside the front door. The Koala Cove Cafe is near the Grey River Road from which you can be guaranteed Koala sightings all year.

[quote author=marjet link=topic=6732.msg124251#msg124251 date=1219404206]
Als je Great Ocean Road gaat rijden moet je niet Koala Cove Café voorbij rijden (hebben wij dus wel gedaan......maar we zijn weer helemaal terug gereden!). Hier zijn echte koalas in het wild te bewonderen. En http://www.otwayfly.com/ moet je zeker niet overslaan.

[/quote]

Grey River Road vind je inderdaad zeker koala's in het wild!! Ik heb een stuk van de weg gelopen en heb echt heel veel koala's gespot, ook met jong. Heel erg leuk. Van te voren was verteld dat als ze slapen en je wilt ze in beweging zien dat je hard in je handen moet klappen. Een aantal van mijn reisgroep probeerde dat en het werkt inderdaad. Ik vond het nogal debiel om ze daarmee uit hun slaap te houden. Alhoewel het ze zelf niet veel uitmaakte volgens mij. De meeste tukken daarna gewoon weer verder.

[quote author=Shuter Street link=topic=6732.msg124262#msg124262 date=1219412411]
Van te voren was verteld dat als ze slapen en je wilt ze in beweging zien dat je hard in je handen moet klappen. Een aantal van mijn reisgroep probeerde dat en het werkt inderdaad. Ik vond het nogal debiel om ze daarmee uit hun slaap te houden. Alhoewel het ze zelf niet veel uitmaakte volgens mij. De meeste tukken daarna gewoon weer verder.
[/quote]

Goeie tip! Wildlife verstoren, voor ons vermaak!  :wall:

Er komen daar soms meer dan duizend mensen per dag in het hoog- en schouderseizoen, en als die allemaal dat klappen gaan overnemen, dan blijft ervan dat noodzakelijk "tukken" (vanwege hun energiearme voedsel) niets over. Daarbij is het ook een slecht voorbeeld naar anderen toe.

Je zou verwachten dat koala's het daar "niet zo erg" vinden om verstoord te worden omdat ze zelfs daar op de camping zitten en bungelend in bomen, net boven the Great Ocean Road hangen waarbij de takken bewegen door de wind van de vrachtauto's... maar dat is puur noodzakelijk vanwege een enorme overpopulatie. De kaalslag onder de vegetatie is enorm, dus binnenkort zal er wel een cull komen of een verhuizing naar andere gebieden.

Maar inderdaad een schitterende plek om ze in het "wild" te zien. Gisteren nog een koala in de sneeuw gezien op Mount Blackwood ten westen van Melbourne... ook erg bijzonder!

Grampians? .. Ik ben jaloers! Zo'n geweldig NP!

Sander

Hey ertweedeetwee in de sneeuw :) Lijkt me wel gaaf om dan een koala te zien. Volgens mij hebben wij ze ook gezien bij Grey River Road toch? Ook erg leuk als je een 4WD hebt om die weg dan verder door te rijden en ergens midden in het woud je weg te zoeken :)

Tweety... Wou dat het bij mij ook zo ging met een baan krijgen ;) Geweldig dat het niet echt een sollicitatiegesprek was! Voel je je veel relaxder volgens mij.

Hi-Hi dat zijn nog eens sollicitatiegesprekken....lijkt me ook wel lekker relaxt hoor!
Thx voor je PM trouwens, ook ik vrees het ergste met dezelfde provider aangezien ze een bewijs van uitschrijving eisen...en natuurlijk krijg ik die pas 5 dagen voor vertrek....dus dat wordt nog lekker wat administratie doen vanuit AUS...ach anders zou ik het ook teveel gaan missen na 2 jaar nietwaar??  :grin:

ps: hoe gaat het met de ' inburgeringscursus'? Al veel macchiatto's gedronken?  :evil:

Take care,
Tampet

Nou zo'n sollicitatie is mij iets te relaxt hoor!

Nou de trip staat vast morgen vertrek ik voor 6 dagen GOR en Grampians. Misschien had ik wat meer tijd voor deze trip moeten uittrekken, maar ik ga samen met een hostel bewoonster tja en die moet daarna door. Ach is niet zo erg ik ben tenminste een paar dagen weg en het is een stuk leuker zo met zijn 2-en.

Die inburgering gaat overigens steeds beter, al ligt dat niet aan de koffie  :wink:

Chantal

Back