op naar Melbourne!

Hey Hey,

Allemaal bedankt voor jullie lieve reakties!

Aanstaande maandag op mijn werk nog even wat laatste dingetjes scannen en dan ga ik dinsdagavond een poging wagen om mijn aanvraag te versturen. In de bevestiging van mijn sponsorhsip stond de volgende opmerking:
State-sponsored skilled migrants are guaranteed priority processing. This means that the application will be processed faster than the average time for a Skilled Independent visa. Delays may occur if DIAC must obtain further information from you.
Ik ben benieuwd hoeveel tijd ze nodig hebben.

Groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Het schiet nu echt op hoor!! Veel succes dinsdag en het leuke van de on-line aanvraag is in elk geval dat je heel goed de status kunt tracen...voor de neuroten onder ons toch een leuke nieuwe hobby!  :roll:
Komt goed!  :up:

[quote author=tampet link=topic=6732.msg103997#msg103997 date=1196543195]
het leuke van de on-line aanvraag is in elk geval dat je heel goed de status kunt tracen...voor de neuroten onder ons toch een leuke nieuwe hobby!  :roll:[/quote]

Ik weet niet of dit zo goed is voor mijn bloeddruk ik moet mijn medicals namelijk nog doen  :p. Maar direct een afspraak maken voordat deze echt door het dak heen stijgt. Nee zonder dollen, het lijkt nu wel erg snel te gaan en dat maakt dat ik toch wel een beetje de bibbers krijg. Mijn VOG is al onderweg en aan jouw timeline te zien kan ik deze ook snel weer in de bus verwachten.

Groetjes Chantal

Ik heb vandaag eindelijk mijn visum aangevraagd.
Moet zeggen dat ik wel wat problemen heb met het up-loaden van de benodigde documenten (langzaam). Mocht het allemaal niet lukken of slechts gedeeltelijk dan doe ik dit maandag even op mijn werk aangezien het netwerk daar een stuk sneller is.

Krijg vandaag net een bevestiging van mijn aanvraag binnen. Hierin staat dat ik het volgende moet toevoegen:
Birth certificate or other evidence of age
Copy of page of passport containing personal details
Evidence of IELTS test
Evidence of overseas qualifications
Evidence of skills assessment
Evidence of 'Specific Work Experience'
NAATI accreditation or other qualification
Passport photo
Form 160EH - Radiologist report on chest x-ray
Form 26EH - Medical examination for an Australian visa
Form 47P - Overseas penal clearance certificate
Evidence of S/T gov agency or Reg Certifying Body nom

Het lijkt er dus op dat je momenteel direct je medicals kan/mag doen......
Zelf moet ik nog wel even achter de scanner duiken aangezien ik van mijn dipoma's gewoon een zwart/wit scan had gemaakt. Dit laatste schijnt dus niet te mogen en ook het maken van een scan van je VOG moet blijkbaar in kleur. Ik heb zojuist even naar mijn VOG gekeken en er staan dus maar 7 kleine rode nummertjes op de rest is in zwart/wit  :lol:.
Maar ze kunnen het hebben zoals ze willen hoor! Ze zien me alleen al weer aankomen op het secretariaat, op deze plek staat namelijk de enige scanner van onze afdeling.....Dus hoe bedoel je werkgever is volledig op de hoogte?

Ik begrijp dat je de aanvraag online hebt gedaan.

Dan doe je dus eerst de aanvraag en vervolgens ga je pas alle gevraagde papieren opsturen?

is dus hele andere procedure dan wij "ouderwets" hebben gedaan, maar heb je dan dus je visum al betaald voordat je iets hebt opgestuurd?

groetjes wilbert

Je vult eerst het formulier in, aan het einde vul je dan je creditcard gegevens is en dat is het dan. Wel adviseren ze je dan dat je direct de scans van al je documenten upload. Maar dit laatste ging gisteren voor geen meter dus dat heb ik niet gedaan. Vanmoren mog maar eens een poging gewaagd en die was wel succesvol.
Met zo'n elektronische aanvraag kun je dus op ieder gewenst moment nog documenten toevoegen. Scans zijn dus ook voldoende tenzij ze om een andere versie vragen. Tenminste zo heb ik het allemaal begrepen en gedaan.

Groetjes Chantal

Ha Tweety,

Ha-ha jij bent dus ook aan het stoeien geweest met die geweldige applicatie van DIAC?  :evil:
Ik begreep dat Rob er ook letterlijk u-r-e-n over heeft gedaan toenertijd om al onze documenten te uploaden...applicatie schijnt geregeld onderuit te gaan...why am I not surprised? In het kader van ' leuker kunnen we het niet maken...'  :grin:

Het fijne is wel dat je straks ook per document kunt zien of deze de status 'requested' of 'met' heeft....ik beloofde je toch al, je hebt er straks echt een nieuwe hobby bij!  :roll:

Zo weet ik dat mijn UvA brief sinds 30 nov de status 'met' heeft maar onze medicals+police clearances helaas nog steeds ' requested' ...oftwel deze zijn nog steeds niet bekeken/beoordeeld...

Zag overigens ook je vraag mbt pasfoto, maar weet je zeker dat het niet gewoon een kwestie is van scannen en uploaden? Tenslotte scan je ook je paspoort pagina in (waar ook een pasfoto opzit) dus ze zien toch dat het om dezelfde persoon gaat?

Maar goed, je zit nu echt goed op schema, benieuwd hoe snel jij 'door de molen' bent!

Veel plezier!

Vandaag even mijn medische keuring geregeld.
Kan pas op 10 januari langs komen bij de paneldokter in Utrecht, x-ray en bloed zijn dan al gedaan.

Pasfoto's zijn onder de scanner geweest dus moet goed zijn. Alleen het uploaden kan niet aangezien de server van de DIMIA plat ligt.

Bloeddruk....hoe hoger des te beter toch  :roll:

[quote author=tweety link=topic=6732.msg104556#msg104556 date=1197318969]
Alleen het uploaden kan niet aangezien de server van de DIMA plat ligt.
[/quote]

Nee echt??? Wat een verrassing... :grin:
Gewoon stug volhouden hoor...komt goed!

Done!
Alle bestanden (14 stuks) zijn verzonden. Moet wel zeggen dat ik van meerdere documenten 1 bestand heb gemaakt, nederlands diploma + cijferlijst en de beedigde vertaling in 1 pdf enz enz. Nou ben ik wel toe aan een beetje  :beach:

De volgende stap is genomen!

Ik heb mijn appartement te koop gezet  :| tenminste ze zijn vandaag langs geweest voor foto's en voor het opnemen van de specificaties (noem je dat zo bij een huis?). Dan krijg ik morgen of overmorgen even de papieren binnen en als alles naar tevredenheid is gaat mijn appartement maandag of dinsdag in de verkoop.

Back