Na Juni is er inmiddels veel veranderd.
Wij wonen inmiddels in "regional" Victoria, nou ja volgens mij zitten we net regional maar dat mag de pret niet drukken. Huis bevalt prima, al blijf ik het zonde vinden dat oude woningen geslooopt worden en dat op die plek even 5 townhouses worden gebouwd. In 1 van die nieuwe townhouses wonen wij nu. Op zich is dat nu prima, weinig tuin betekend ook weinig onderhoud, maar als het toch ons huis zou zijn zou ik net even wat meer willen hebben. Voor de rest ervaren we nu ook de gemakken en ongemakken van zo'n nieuw huis, handig voor als we in de toekomst zelf iets kopen.Het reizen van/naar werk valt mij reuze mee, 52 km enkele reis en gemiddeld doe ik er 45 min over.
Heb inmiddels mijn IELTS (academic dit keer) gedaan en gehaald. Ben momenteel druk bezig met een onderzoeksplan te schrijven en dan hoop ik voor eind Oct ingeschreven te zijn bij de Uni. In eerste instantie zal ik daar een Masters in research gaan doen maar mijn uiteindelijke doel is een PhD. Of ik dit ga halen en mijn onderzoek goed genoeg is zal na 2 jaar (deeltijd) blijken. Is het voldoende dan wordt die Masters omgezet in een PhD, zo niet dan maak ik de Masters af en heb ik een ozzie papiertje op zak.
Bij mijn Missus is het allemaal even wat minder gegaan. In haar proeftijd hebben ze besloten om haar niet in vaste dienst te nemen. Dit kwam erg rauw op haar dak te vallen en binnen een half uur na mededeling stond ze ook echt met haar boeltje op straat.
Dit is inmiddels zo'n 8 weken geleden en inmiddels zijn er heel wat sollicitaties geschreven, maar tot op heden geen succes, als ze al iets hoort! Afgelopen week zijn dan ook de eerste solicitaties buiten haar vakgebied de deur uit gegaan, want thuis zitten is niet echt haar ding.
Ons eerste bezoek is inmiddels (gisteren) gearriveerd en tot eind april zijn we inmiddels voor 16 weken volgeboekt. Op zich dus niet zo erg dat maar 1 van ons 2-en werkt.
Oh en omdat we niet voldoende kunnen krijgen van familie en vrienden gaan we in juni 2012 ook nog even 2 weken naar Nederland! Op zich hadden we graag langer gewild, maar niet wetende of dit met een eventuele nieuwe baan makkelijk in te plannen valt en aangezien we ook wat van Australie en in maart van Nieuw Zeeland willen zien waren we dus beperkt tot 2 weken.
Kortom buiten dat ene minpuntje het verliezen van een baan en het moeilijk vinden van een nieuwe, gaat het geweldig!
Australie is voor ons beiden nog steeds een geweldig land. Samen gaat het ook prima, was toch ook even afwachten aangezien we elkaar alleen maar tijdens vakanties en via de telefoon kenden. In juni/juli verwachten we dat we het Partner visum kunnen omzetten in een permanent visum. Dit geeft overigens betere mogelijkheden voor een eventuele omscholing, aangezien we dit momenteel niet kunnen veroorloven en dan doel ik op een volledige opleiding.
Maar ik blijf roepen, alles komt goed!
Groetjes,
Chantal