op naar Melbourne!

Hier in Melbourne gaat alles zijn gangetje.
Winter is inmiddels volop aan de gang, ondanks dat het niet te vergelijken valt met Nederland is het best koud.

Wij zijn een tijdje naar koopwoningen aan het kijken geweest maar niet veel opgeschoten! In het CBD kunnen we niet betalen wat we willen en de omliggende wijken tja daar lopen we niet echt warm voor en als we dan wat leuks zien dat is er weer het prijskaartje.
Kortom we blijven nog lekker een jaartje huren! We zijn momenteel aan het kijken voor een ander huis in de macedon ranges.
Wordt afwachten of dat nog een beetje te doen is met de reistijd, maar dat zien we wel.

Wij zijn beiden happy met ons werk en hebben redelijk wat vrijheid betreffende onze werkuren, handig voor als we verhuizen.
Ik ga via mijn werk een Masters volgen, waarvoor ik wederom een IELTS (dit keer academic) moet doen :(

De komende maanden krijgen we erg veel bezoek (we zijn ruim 14 weken volgeboekt) vandaar dus ook een groter huis.

En zo gaat ons leventje hier door. Niets spannends maar wel erg lekker.

Chantal
 
Jullie genieten duidelijk van het heerlijke leven! En een extra kamer is inderdaad geen overbodige luxe. Wij hebben nu een logeerbed in de speelkamer staan, maar in ons nieuwe huis zullen dat toch echt 2 aparte kamers worden. Wordt er helemaal tureluurs van dat ik steeds het speelgoed moet opbergen met iedere logee :) En zeker als mensen wat langer blijven is dat voor je gasten toch ook wel prettig.
 
Misschien moet je een bed and breakfast beginnen. Als je toch al bij voorbaad volgeboekt bent :D Geniet van jullie lekkere leventje daar!
 
Na Juni is er inmiddels veel veranderd.

Wij wonen inmiddels in "regional" Victoria, nou ja volgens mij zitten we net regional maar dat mag de pret niet drukken. Huis bevalt prima, al blijf ik het zonde vinden dat oude woningen geslooopt worden en dat op die plek even 5 townhouses worden gebouwd. In 1 van die nieuwe townhouses wonen wij nu. Op zich is dat nu prima, weinig tuin betekend ook weinig onderhoud, maar als het toch ons huis zou zijn zou ik net even wat meer willen hebben. Voor de rest ervaren we nu ook de gemakken en ongemakken van zo'n nieuw huis, handig voor als we in de toekomst zelf iets kopen.Het reizen van/naar werk valt mij reuze mee, 52 km enkele reis en gemiddeld doe ik er 45 min over.

Heb inmiddels mijn IELTS (academic dit keer) gedaan en gehaald. Ben momenteel druk bezig met een onderzoeksplan te schrijven en dan hoop ik voor eind Oct ingeschreven te zijn bij de Uni. In eerste instantie zal ik daar een Masters in research gaan doen maar mijn uiteindelijke doel is een PhD. Of ik dit ga halen en mijn onderzoek goed genoeg is zal na 2 jaar (deeltijd) blijken. Is het voldoende dan wordt die Masters omgezet in een PhD, zo niet dan maak ik de Masters af en heb ik een ozzie papiertje op zak.

Bij mijn Missus is het allemaal even wat minder gegaan. In haar proeftijd hebben ze besloten om haar niet in vaste dienst te nemen. Dit kwam erg rauw op haar dak te vallen en binnen een half uur na mededeling stond ze ook echt met haar boeltje op straat.
Dit is inmiddels zo'n 8 weken geleden en inmiddels zijn er heel wat sollicitaties geschreven, maar tot op heden geen succes, als ze al iets hoort! Afgelopen week zijn dan ook de eerste solicitaties buiten haar vakgebied de deur uit gegaan, want thuis zitten is niet echt haar ding.

Ons eerste bezoek is inmiddels (gisteren) gearriveerd en tot eind april zijn we inmiddels voor 16 weken volgeboekt. Op zich dus niet zo erg dat maar 1 van ons 2-en werkt.

Oh en omdat we niet voldoende kunnen krijgen van familie en vrienden gaan we in juni 2012 ook nog even 2 weken naar Nederland! Op zich hadden we graag langer gewild, maar niet wetende of dit met een eventuele nieuwe baan makkelijk in te plannen valt en aangezien we ook wat van Australie en in maart van Nieuw Zeeland willen zien waren we dus beperkt tot 2 weken.

Kortom buiten dat ene minpuntje het verliezen van een baan en het moeilijk vinden van een nieuwe, gaat het geweldig!
Australie is voor ons beiden nog steeds een geweldig land. Samen gaat het ook prima, was toch ook even afwachten aangezien we elkaar alleen maar tijdens vakanties en via de telefoon kenden. In juni/juli verwachten we dat we het Partner visum kunnen omzetten in een permanent visum. Dit geeft overigens betere mogelijkheden voor een eventuele omscholing, aangezien we dit momenteel niet kunnen veroorloven en dan doel ik op een volledige opleiding.

Maar ik blijf roepen, alles komt goed!

Groetjes,
Chantal
 
Klinkt toch, overwegend, positief. Ik ben blij dat het voor jullie uiteindelijk zo goed heeft uitgepakt. Ik hoop dat jullie binnenkort gewoon allebij aan het werk kunnen gaan! Geniet er in ieder geval maar goed van.
 
Even een update over de stand van zaken...

Alles loopt hier redelijk op rolletjes. Wij zijn beiden druk met alle gasten die we dit jaar krijgen of al hebben gehad, erg gezellig maar wel vermoeiend. En helaas niet voldoende vrije dagen om met iedereen "even" op stap te gaan. Gelukkig wordt dit ook niet verwacht.

Wij zijn nog steeds happy in de Macedon Ranges en zijn voorzichtig aan het kijken of we in de toekomst hier iets kunnen kopen. Maar zo ver is het nog lang niet aangezien we toch eerst wat meer zekerheid willen hebben. Mijn werk is nog steeds op contract basis, krijg deze maand weer een nieuw jaarcontract (ga dan mijn 4e jaar in).

Mijn vrouw heeft nadat ze na (+/- 5 maand) in augustus zonder baan kwam te zitten in november voor 3 maanden een baan gekregen via jawel Randstad. Tot half februari heeft ze dus werk en daarna?? Solliciteren is voor haar echter 1 grote frustratie geweest. Voldoende werkervaring in Nederland maar geen diploma's en geen echte Australische werk referenties zorgt ervoor dat ze niet wordt uitgenodigd voor sollicitatie gesprekken. Ook voor banen in een veel lager niveau (wel in haar vakgebied) dan dat ze in Nederland had, hebben geen resultaat opgeleverd. Het meest frusterende was het feit dat er amper reactie op al die sollicitaties kwam, als deze al kwam dan is dat weken, soms maanden nadien. Momenteel is het dus 3 maanden produktiewerk via Randstad, zwaar lichamelijk werk, maar ja alles is beter dan thuis zitten.

Australie is voor ons nog steeds de beste keuze en we zijn hier ontzettend gelukkig. We hopen dat er nog een leuke langdurige baan op het pad van mijn vrouw komt en voor de rest blijven we genieten.

Groetjes Chantal
 
Grappig, mijn wederhelft werkt ook via Randstad. Vind ze persoonlijk hier beter als toen ik nog in Nederland zaken met ze deed...
 
Hey Chantal,

Het gaat nog niet op rolletjes, maar het loopt. Hopelijk komt er gauw iets op jullie pad voor de lange termijn!

:up:
 
Grappig, mijn wederhelft werkt ook via Randstad. Vind ze persoonlijk hier beter als toen ik nog in Nederland zaken met ze deed...

Is inderdaad niet slecht, alleen vrije dagen kennen ze niet. Maakt het dus moeilijk om vakanties te plannen, je bent immers zo vervangen voor een ander. Maar we klagen niet hoor! We realiseren ons maar al te goed dat het bij ons allemaal vrij makkelijk verloopt, helemaal als we hier af en toe berichtjes lezen van mensen die noodgedwongen naar NLD terug moeten omdat ze geen werk kunnen vinden.

Gr. Chantal
 
Om toch ons draadje in leven te houden even een update al valt er relatief weinig te melden.

Alles gaat not steeds prima! Over 2 weken krijgen we onze voorlopig laatste gasten en dan hebben we het huis weer voor ons zelf. Begrijp me niet verkeerd hoor, bezoek is erg gezellig en leuk en zou het niet willen missen maar 16 weken in een half jaar is veel en vergt een hoop plannen en regelen. We kijken dan ook naar de tijd dat we weer met zijn 2-en zijn en gewoon alles op zijn beloop kunnen laten (voor zo ver ik dat kan :)).

Sinds 2 weken ben ik nu deeltijd met mijn Masters aan de gang, toch heerlijk dat dit onder werktijd kan en dat er geen collegegeld betaald hoeft te worden. Voor het werk van mijn vrouw betreft, het contract via Randstad is inmiddels afgelopen en sinds halverwege Feb is ze direct bij het bedrijf in dienst. Weliswaar loopt het contract eind juni af en ziet het er naar uit dat ze voor 2 maanden stil liggen maar zoals het er nu naar uit ziet zal ze na deze 2 maanden gewoon weer in dienst genomen worden. Ach en een baan waarbij je zo'n 9 a 10 maanden per jaar kan werken heeft ook zijn voordelen.

Kortom alles loopt hier lekker! We hebben net aangevraagd of we ons huurcontract met een jaar kunnen verlengen, Regio waar we wonen bevalt meer dan prima en heel voorzichtig kijken we ook of er mogelijkheden zijn om hier in de toekomst een eigen huisje te kopen.

Laterrrrr
 
Afgelopen donderdag (7 juni) hebben wij een grote enveloppe van de immigratiedienst ontvangen. Of we even aanvullende bewijzen willen aanleveren voor de permanente partnervisum aanvraag.

De afgelopen 2 jaar hebben wij netjes diverse belangrijke papieren/bewijzen bewaard en nu blijkt dat ze alleen een Stat Decl en een politie check willen hebben :p We hebben 60 dagen (vanaf 31 mei) om deze aanvraag af te handelen.
Overigens is de huidige doorlooptijd zo'n 6-8 maanden.

Politie check zullen we de komende 1,5 week alvast aanvragen maar voor de rest zien we het wel na ons bezoek aan familie en vrienden in Nederland!

Gr. Chantal
 
We hebben dus nog steeds niet dat 2e stage van het partner visum ingediend!
Mijn politie check is zonder problemen binnen gekomen (electronische aanvraag), die van mijn vrouw (papieren aanvraag is ergens zoek geraakt of iets anders... We hebben al geprobeerd te bellen maar na zo'n 30 min in de wacht wordt de verbinding gewoon verbroken :mad: Mailen heeft geen reaktie opgeleverd. Een 2e online aanvraag hebben ze nu na 1,5 week net in behandeling genomen (geld is vandaag van de rekening gehaald).

Gelukkig reageerd de immigratiedienst wel en hebben we een maand uitstel gekregen. Kortom "no worrries" alles komt goed.

En voor de rest? Mijn studie gaat tot nu toe erg lekker. Werk voor beiden is prima, ik zit nog steeds bij mijn 1e werkgever en mijn vrouw werkt nog steeds op een contract. Dit loopt overigens eind volgende maand (aug) af en dan krijgt ze hopenlijk in sept een nieuw contract voor 10 maanden werk. Dit is dus niet helemaal zeker maar we denken dat het wel in orde komt. Haar werk is dus niet helemaal ideaal maar ach wij klagen niet, we hebben immers beiden werk.

Heel voorzichtig zijn we ook weer aan het kijken naar een eigen koophuis. Maar onze wensen zijn blijkbaar niet echt standaard, willen een klein huis hebben met redelijk wat tuin. Wat ons ideaal zou zijn is een 3 slaapkamer huis, geen extra living en dat soort zaken welke op 1/4 van je block grond staat. Maar dat is iets wat ze hier in de Macedon Ranges niet kennen. Of je krijgt een huis is 1 van de nieuwe estates, lees grote huizen op kleinere blocken of als je geld hebt groot huis op groot block en anders is het unit's, ideaal maat huis maar slecht met een stukje buiten van 3x4 meter. Wij wachten rustig wat er op ons pad komt, het ideale huis of toch een stukje grond (500 tot 700 m2) waarop wij dat zelf en huis laten bouwen.

Hou jullie op de hoogte!

Chantal
 
Dat is is typisch Australisch, je block zo vol mogelijk bouwen.... Wij hadden die zelfde wens en hebben uiteindelijk maar laten bouwen
 
Inmiddels druk bezig met ontwerpen en bouwers om tot de conclusie te komen dat niets is wat je gewend bent. Ach hoort bij de ervaring Australie zullen we maar zeggen.

Ons wensen lijstje voor een huis is blijkbaar niet echt standaard hier, we zullen dus ook wat consessies moeten doen maar 2 dingen blijven! Dubbele beglazing en zwevende toiletten...... Al heeft dat laatste voor wat rare blikken gezorgd. Ze zullen hier wel denken, typisch 2 Nederlandse mutsen :p
 
Back
Top