@Wilco,
Inderdaad is het weer tijd voor een updateje.. Ik zit nu in mijn 4e week. Het werk bevalt me prima (om het in één zin te zeggen). Ik heb ook van zowel collega's als van (vandaag was ik daar) een klant gehoord dat ze vinden dat ik het extreem snel opgepakt heb .. ;-) ;-) dus vooralsnog nog worries.
Alhoewel ik hemelsbreed slechts een kilometer of 12 van het werk vandaan woon, ga ik toch niet met de auto. Als ik zou willen parkeren waar ik werk (Leederville), dan is er wel volop plek (doordat ik vroeg begin) maar dat kost me ook 7 dollar per dag plus dan nog de benzine. Ook is het rijden daarnaartoe om die tijd toch al een beetje filerijden. Daarnaast is het ook nog zo dat we op dit moment nog één auto hebben. Ellen werkt in Havelock Street (West Perth), en moet sowieso met de trein (ivm parkeren en zo).
Naar het station rijden, naar de trein lopen en dan in Leederville effe (2 min) naar het werk lopen kost me van thuis tot op werkplek een half uurtje. Geen enkel probleem dus, we waren in NL gewend om minimaal 3 uur per dag te reizen. Wel is het zo dat we merken dat het af en toe wat lastig is om onze werktijden aan het eind van de dag op elkaar aan te sluiten (Ellen meer reistijd, dus tot later werken, maar ook ander soort werk). Dus het komt nog wel eens voor dat een van ons al op het station bij de auto is en dan nog een kwartiertje of wat langer moet wachten (=boekje lezen) tot de ander ook op het station is.
Samen met het feit dat we ook in het weekend of 's avonds nog wel eens verschillende kanten op willen gaan heeft ons doen besluiten om alvast naar een 2e auto te gaan kijken. A.s. zaterdag maken we een proefrit in een Ford Falcon uit 2005 (dus 1 a 1,5 jaar oud) met 36.000 km. Ik denk dat we daar een hele goede deal voor krijgen, huidige vraagprijs is 21.000 dollar (dat is al een aanbieding). Toevallig (nou ja...) bij dezelfde dealer als waar we onze Territory gekocht hebben een paar maanden geleden. Over een jaartje of zo (zie het grote auto topic) is onze bedoeling (misschien meer de mijne eigenlijk ;-) ) om te gaan rondkijken naar een leuke Chrysler 300C of een Jeep Grand Cherokee.
Anyway genoeg over autos... We zijn ondertussen ook aan het rondkijken naar een zwembad. We zijn van plan om een lap-pool (11 x 2,5 mtr) te laten plaatsen, liefst nog ergens in de zomer. En ja (@Kallie) het echte afbetalen van de hypotheek zal dus even wat minder snel gaan ;-) ;-) ;-)
Over het integreren en zo:
OP het moment hebben we al weer volop bezigheden (meer eigenlijk dan we tijd hebben ;-) ) Maandag avond om de week een fotoclub avond. Dinsdag (Ellen) zwemmen (vandaar het idee om een eigen lappool te krijgen)., woensdag avond (ballroom) dansen, Donderdagavond 10-pin-bowlen (Peter dan, Ellen gaat dan graag boodschappen doen). Vrijdag, zaterdag en zondag is ieder keer weer anders, maar regelmatig hebben we op zaterdag vrienden te eten. De zondagen houden we helemaal voor onszelf. Wel een afspraak met een groepje wandel / buiten liefhebbers om elke 1e zondag van de maand een wandelingetje ergens in of in de omgeving van Perth te wandelen.
Zo, ik geloof dat jullie nu wel weer helemaal op de hoogte zijn!
Perthpete.