Hi Peter,
Als 'new member' zit ik zojuist je onderstaande berichtje te lezen. Ben zelf ook project manager in de IT, 8 jaar ervaring bij de Rabobank en PinkRoccade. Ik had al een beetje geaccepteerd dat we naar Sydney zouden moeten gaan om een fatsoenlijke baan te kunnen vinden, maar als ik je goed begrijp zijn ook in de andere grotere steden, iig Perth, zat mogelijkheden, right?
Is het salaris dat je daar krijgt vergelijkbaar met NL?
Cheers!
Francois.
[quote author=perthpete link=topic=2524.msg68823#msg68823 date=1156383670]
@Kathleen,
Nee hoor, daar heeft ze geen last van gehad. Wel was het effe aanpoten de eerste week omdat het behalve de 1e baan in een nieuw land met een andere taal en andere gewoontes (niet al te anders gelukkig, erg engels en dat is niet al te verschillende van NL) ook nog een klus was waar geen overdracht bij zat: Een projectmanager (voor 5 projecten) ging op vakantie. Een week daarvoor is contractor ingehuurd om hem waar te nemen tijdens afwezigheid. Enkele dagen later (één dag na vertrek van de PM) is die contractor weggelopen. Een klein weekje later is Ellen ingehuurd om het allemaal over te nemen. Klaarblijkelijk heeft ze (ik vind natuurlijk, maar ben ik objectief genoeg ??) het goed gedaan. Gisteren stond er een goudkleurig geverfde ananas op haar buro. Haar collega PM's hebben haar de 'golden pineapple' award gegeven omdat ze het zo goed gedaan heeft (2 van de 5 projecten zijn erg belangrijk, en één daarvan is afgelopen weekend vlekkeloos in productie gegaan).
Overigens, ook met een modempje moet je toch gewoon bij onze weblog kunnen komen? De fotos waar ik naar verwijs staan niet op de log zelf. Pas wanneer je op die links klikt ga je daar heen, dus die kun je vermijden ;-)
@alle wood-be project managers die naar Perth willen komen:
Het is momenteel het meest gevraagde beroep in Perth e.o. Ons idee is dat het belangrijkste knelpunt (bij allerlei bedrijven en projecten) communcatie is. Een van de verschillen met NL is dat men hier erg goed doet wat men opgedragen wordt. M.a.w. is een projectmanager even afwezig, dan gebeurt er niets. Vraag je of men weet wat er moet gebeuren,. dan doet men dat meestal wel, maar er moet dan ook even gezegd worden "doe maar.." voor het uitgevoerd wordt.
Natuurlijk is het enigzins versterkt weergegeven, maar dit is in ieder geval een belangrijk verschil tov NL.
Peter.
[/quote]