Perthpete´s laatste stand van zaken

@Irene,
Die overkapping is niet alleen bedoeld als bescherming over het zwembad, maar ook omdat alle ramen aan die kant van het huis (dat zijn in feite de ramen van zowel de keuken, de eetkamer als de woonkamer). We merken dat we bijna altijd de lamellen dicht moeten doen als de zon schijnt (verblindend, zeker met het zwembad :) ). Door de overkapping te zetten denken we niet alleen het zwembad wat te beschermen (ook tegen rommel van vogels en de nursery die achter ons huis zit, maar ook te zorgen dat we de lamellen bij wijze van spreken kunnen weggooien, en in feite het hele buitegedeelte visueel bij het huis te trekken (hmmm, does this make sense?).
Inderdaad heb ik ook nog nooit een overdekt zwembad gezien, maar wel binnenshuis zwembaden zeg maar. Dus zo raar is het toch ook weer niet ;-)

Ik weet niet zeker wat je bedoelt met de ‘step’, alsd je het ‘bankje’bedoelt (die 4 mr aan de schuttingkant), dan hebben we die bewust daar gezet omdat je van daaraf naar het terras kijkt. Zit je dus niet met de rug naar de gasten (of de gasten naar jou). 

@Jan en Erna
Ondertussen is ook de chemigem geinstalleerd (die automatisch de pomp aanstuurt en de chemicalien regelt). Dus we zijn min of meer actief aan het zwemmen. De solar zou dus (heb ik al gezegd geloof ik) over een weekof 2 moeten komen… Mocht je nog slagen voor een thermometer dan houden we ons aanbevolen voor het adres :)

@Wilco,
Das ook wat (een foutmelding en alle tekst weg). Tegenwoordig als ik een lang stukje wil plaatsen typ ik het eerst in Word of zo in, en copy/paste het over als het klaar is ;-). Wij hebben nu precies 2 weken geleden met de fiscus gebeld (en hij had toegezegd de formulieren op te laten sturen en die zouden me 1 a 2 weken binnen moeten zijn). We zullen nog maar een week of 2 extra wachten voor we weer gaan bellen… (en dan zeggen ze dat WA wait-a-while is, ik zou zeggen NL staat voor ‘nog langer’ ;-) )
We blijven ook gewoon hoop houden hoor, alleem jammer dat wanneer die formulieren nu eindelijk eens binnenkomen dat we dan weer zijn op het punt waar we 9 maanden geleden waren).

I see, I see. Ja, daar kan ik me wat bij voorstellen. Het is niet leuk om overdag je lamellen dicht te moeten houden. Does make sense.

En met de 'step' bedoelde ik het, dju, hoe noem je 't .... de afstap, ehmmm... Bij de foto's van het ongevulde zwembad dacht ik toch een yes!!!... Tree! te zien. (op z'n Nederlands dus, niet op z'n Engels, hihi). Een tree, trede die het zwembad in leidt. Maar die zit geloof ik aan de schuttingkant, waar de planten staan? Vroeg me dus af waarom aan díe kant en niet aan de andere kant.

Belangrijk allemaal hè ;-) Maar ikke nieuwsgierig ding.

No Problem! Vragen staat vrij, antwoorden is natuurlijk wel optioneel ;-)

BTW: De tree is dus een bank, dat was wel duidelijk nu he?

Ik nog even bij de foto's gekeken, ik snap het nu. Het is niet een instap-tree, maar een zitplek. Om het zwembad in te komen moet je er dus maar in vallen?... hihi :-D

Ha, ha, we hebben er een... Vanmiddag een heel klein feestje gevierd (nog ter ere van ons samen 90 jaar geworden door Ellen's verjaardag afgelopen woensdag). Kregen we zwembad thermometer kado... Een geel eendje wat op het water drijft en een thermometer wat aan haar buikje hangt ...

Was gekocht in een de poolshop t.o. Bunnings in Edgewater...

Enne Irene: Je zal toch wel onze intrap stap gezien hebben? Zeg maar aan de zijkant van het begin van het zwembad?? Anders moet je nog eens effe goed al mijn fotos bekijken hoor!!

Hi

Gefeliciteerd met het samen 90 zijn, op naar de volgende 90  :lol:

Ga binnenkort eens kijken in de poolshop, dank je :up: Hoeveel graden is het water nu?

Ahhhhhhhhhhhh! Nu heb ik het gezien; aan een uiteinde!! Staat op de foto's net een beetje verborgen. Hèhè, mysterie opgelost.

En nog gefeliciteerd met jullie 90e ;-)

Erna, skiet toch 's op met die pool shop! :-D Ga d'r 's gauw eentje (eh, eendje) kopen!

@Erna:
Gisterenmiddag 26 graden, zojuist (9.30) 23 graden. Maar die 23 graden is wel met het eendje in de skimmer box gedreven. Heeft daar waarschijnlijk geschuild voor de kou? of de regen? ;-)

@Irene,
Gelukkig, het plaatje is compleet ;-) ;-). Je moet maar laten weten als je ooit deze kant op komt .....

[quote author=perthpete link=topic=2524.msg102842#msg102842 date=1195348269]
...... het eendje in de skimmer box gedreven. Heeft daar waarschijnlijk geschuild voor de kou? of de regen? ;-)

@Irene,
Gelukkig, het plaatje is compleet ;-) ;-). Je moet maar laten weten als je ooit deze kant op komt .....
[/quote]

Haha, misschien kan je een zuignapje aan het eendje vastmaken en ergens aan de wand plakken (dat is trouwens een serieuze tip; het werkt). Overigens, wij hebben 's een dooie pad in de skimmer box gehad, mmmmmjummie!!

Móchten we of ik ooit 's richting Perth komen, dan kom ik zeker dat eendje inspecteren. En Erna een thermometer brengen... :-D

He, da's (weer!) een goede tip. Een zuignapje. Alleen niet aan het eendje, maar aan de tegels aan de zijkant. En het touwtje van het eendje daar vast. Kan die nog een beetje rondzwemmen ook zonder verdwaald te raken ... ;-)

Ahhhh, weet je waar ik nou aan moet denken? Een heeeeeel oud liedje, gezongen door Jaap Fischer. M'n moeder zong het geloof ik wel 's... De tekst gaat zo:

Eendje

- Eendje, ga je mee?

- Wat doen?

- Wel, zwemmen met z’n twee.

- En waar?

- Wel, hier en daar, ver weg van het gesnater
  De zon zien ondergaan in ‘t water.
  Eendje ga je mee?

- En dan?

- Dansen met z’n twee.

- Waarom?

- Doe niet zo dom! Gewoon omdat wij twee ...
  Gewoon ... ach, ga toch mee!
  Eendje, ga je mee?

- Nee, ik ken dat.
  Dansen met z’n twee,
  Zwemmen met z’n twee.
  En dan vraag jij: “Wat dacht je van
  Rusten in het riet?”
  Nee, wel, zo eentje ben ik niet.

Is dat nou niet lief, zo eentje?

Ellen en Peter, van harte nog.

Enne geen broodkruimels in het bad gooien, dan gaat het eendje daar naar toe.

Arm eendje misschien een vriendje voor hem kopen.. :grin:

@Ireen gezellig maar ik hoop toch snel een eendje gevonden hebben, denk dat wij eerder in Brisbane zijn

Zwem ze allemaal, blijft toch erg lekker en heel decadent vinden wij nog steeds :up:

;-) ;-) Geweldig Ireen, dat liedje ;-) ;-) (Ellen en ik zijn ook beide dansliefhebbers, dus het spreekt wel aan ;-) )

[quote author=perthpete link=topic=2524.msg102932#msg102932 date=1195443712]
Ellen en ik zijn ook beide dansliefhebbers, dus het spreekt wel aan ;-) )
[/quote]

Ja, het is dan ook een heel langzaam liedje, een zogenaamd 'zwemnummer'... Zo heette dat toch vroeger? In Eindhoven wel. Elders 'schuifelen. Maar schuifelen doen eendjes volgens mij niet.' :dunno:

[quote author=Jan and Erna link=topic=2524.msg102923#msg102923 date=1195436493]

.....denk dat wij eerder in Brisbane zijn

[/quote]

... dat zou best wel 's heel waar kunnen zijn, wij vliegen meestal de tegenovergestelde richting in :)

Allebei van harte gefeliciteerd dan nog!! 90 he, sjongejonge, en dan nog baantjes trekken!!!  :wink:

Ik heb de CD van Jaap Fischer, als je het 'eendje' liedje in het geheel wil horen!
Wij zongen altijd voluit mee met Jaap Fisher tijdens lange ritten in de auto!

BTW peter: ik heb eindelijk alle foto's van NL bij elkaar, dus hopelijk na Sydney weer een update op mijn blogspot.

Groet,
Ineke

Oh, Ineke, als jij 't Eendje op CD hebt, ik zou 'm dolgraag hebben! Ik ken het alleen nog maar in m'n hoofd. Als je 'm toevallig op je computer hebt staan, wil je 'm dan aan me sturen? Zo niet, ook goed hoor :)

Back