@Irene,
Die overkapping is niet alleen bedoeld als bescherming over het zwembad, maar ook omdat alle ramen aan die kant van het huis (dat zijn in feite de ramen van zowel de keuken, de eetkamer als de woonkamer). We merken dat we bijna altijd de lamellen dicht moeten doen als de zon schijnt (verblindend, zeker met het zwembad
). Door de overkapping te zetten denken we niet alleen het zwembad wat te beschermen (ook tegen rommel van vogels en de nursery die achter ons huis zit, maar ook te zorgen dat we de lamellen bij wijze van spreken kunnen weggooien, en in feite het hele buitegedeelte visueel bij het huis te trekken (hmmm, does this make sense?).
Inderdaad heb ik ook nog nooit een overdekt zwembad gezien, maar wel binnenshuis zwembaden zeg maar. Dus zo raar is het toch ook weer niet ;-)
Ik weet niet zeker wat je bedoelt met de ‘step’, alsd je het ‘bankje’bedoelt (die 4 mr aan de schuttingkant), dan hebben we die bewust daar gezet omdat je van daaraf naar het terras kijkt. Zit je dus niet met de rug naar de gasten (of de gasten naar jou).
@Jan en Erna
Ondertussen is ook de chemigem geinstalleerd (die automatisch de pomp aanstuurt en de chemicalien regelt). Dus we zijn min of meer actief aan het zwemmen. De solar zou dus (heb ik al gezegd geloof ik) over een weekof 2 moeten komen… Mocht je nog slagen voor een thermometer dan houden we ons aanbevolen voor het adres
@Wilco,
Das ook wat (een foutmelding en alle tekst weg). Tegenwoordig als ik een lang stukje wil plaatsen typ ik het eerst in Word of zo in, en copy/paste het over als het klaar is ;-). Wij hebben nu precies 2 weken geleden met de fiscus gebeld (en hij had toegezegd de formulieren op te laten sturen en die zouden me 1 a 2 weken binnen moeten zijn). We zullen nog maar een week of 2 extra wachten voor we weer gaan bellen… (en dan zeggen ze dat WA wait-a-while is, ik zou zeggen NL staat voor ‘nog langer’ ;-) )
We blijven ook gewoon hoop houden hoor, alleem jammer dat wanneer die formulieren nu eindelijk eens binnenkomen dat we dan weer zijn op het punt waar we 9 maanden geleden waren).