Perthpete´s laatste stand van zaken

[quote author=Wilsil link=topic=2524.msg98147#msg98147 date=1188431593]
@Erna, is dat net zo iets als: kom maar eens langs, wij hebben een spa....... :evil:
En het vullen moet nu geen probleem zijn, gewoon regen water.

[/quote]

Jeetje, regent het bij jullie zo dan/
Wij hebben schitterend weer hier vandaag 21 gisteren 18 en eergisteren zelfs 22 graden en dat voor Tassie :evil:

mariette

Perth pete; met pool-warming party bedoel ik  :shock:hetzelfde als house-warming party. M.a.w, als jullie badje klaar is worden we dan allemaal uitgenodigd om het uit te proberen???

@Mariekske,
Ha, ha, vast wel, maar zeker niet allemaal tegelijk. Daar zit zeker niet genoeg water voor in het (zelfs niet in dit formaat ;-) ). Toelatingsexamen is minimaal 3 keer meegelopen hebben in ons wandelgroepje ;-)

@Wilsil,
INderdaad ja, een flink gedoe dat papieren formulier! En dan nog maar afwachten hoe lang het gaat duren voor je iets hoort. Ik heb anderen horen vertellen dat het wel 1 a 2 jaar zou kunnen duren voor je iets hoort. En dan nog afwachten hoe het gaat met 'in bezwaar' gaan tegen de voorheffing op opgebouwd pensioen e.d....... Dat duurt nog effetjes';-)

[quote author=perthpete link=topic=2524.msg98245#msg98245 date=1188561203]
Toelatingsexamen is minimaal 3 keer meegelopen hebben in ons wandelgroepje ;-)
[/quote]
Zou best mee willen wandelen met jullie wandelgroepje, maar helaas wordt het dan wel een erg lange wandeling :|

Ha Perthpete, dat zwembad van jullie zier er wonderschoon uit hoor! Binnenkort jullie eerste plons?  :up:

en qua belastingen....wees blij dat je daar vanaf bent...op dat M-biljet na dan...ik als ITIL mevrouw zou daar wel wat ' process improvements'  op los willen laten...zoals....weg met die klant-onvriendelijke niet erg capabele medewerkers....wie weet nog een jaar of 100 geduld en dan loopt ook dat als een zonnetje....ik erger me al niet meer aan het feit dat ik i.v.m. tegenmoetkoming kinderopvangkosten al vier jaar-elk jaar opnieuw-! moet opgeven hoe mijn dochter heet en wanneer ze geboren is....so much for geautomatiseere systemen... :shock:

Nou ja jullie veel plezier alvast met dat zwembad en ik sleep me hier wel weer door mijn hopelijk laatste herfst in NL!  :smile:

cheerio,
Tampet

Ach Peter, ken je de Belgische belasting dienst al?
Ikke wel.
Gelukkig is jaar 2004 (!) eindelijk afgesloten. Na vele emails en telefoontjes heb ik de boete die ze rekenden niet hoeven te betalen.
Ze rekenen een boete als je te laat betaald, logisch.
Alleen ik kreeg de aanmaning om te betalen ruim een jaar nadat de eerste aanslag was gestuurd. Echter heb ik deze nooit gekregen omdat we in Australie woonden en ze deze aanslag naar NL hadden gestuurd.
Dus dit aangegeven en aangegeven dat ik reeds belasting had betaald in NL over dat jaar.
Geen excuus meneer, betalen in Belgie!
Afijn, ze houden geen rekening mee dat de post er bijna 2 weken over doet en de betaling ook nog een week, dus nog een boete er bovenop. Gelukkig had ik contact met een dame van de invordering in Belgie die me erop wees dat er een artikel is met nummer blabla wat zegt blablabla. Over kwijtschelding in ieder geval.
Dus weer een brief de deur uit en ja, eindelijk. Boete is kwijtgescholden.
Alleen nu moet ik de belasting die ik in NL betaald heb nog terug krijgen.
En het M-biljet heb ik ook na veel moeite met invullen ingestuurd. Nog geen bevestiging van gekregen, zal vanmiddag maar eens bellenm et Roosendaal, onze district in die tijd.

Met verbazing heb ik je verhaal over de fiscus gelezen.
Soms lijkt Nederland wel een bananenrepubliek.

Hoe lang moet het trouwens ongeveer duren voordat je het M-biljet krijgt toegestuurd?

:coffee:

Ik heb niet jullie hele verhaal gelezen, wel foto's gekeken. Wauw wat een waanzinnig huis zeg en dat zwembad, geweldig.

Dank je wel Noa... Wij zijn er ook heel erg blij mee!!

AJ,
Tja, inderdaad bananenrepubliek... Dat M-biljet kregen we ergens in Februari of zo toegestuurd. Het mooiste is trouwens dat we 2 weken daarvoor een brief hadden gekregen met een cd erbij waarop het aanslag-programma (zeg maar hetzelfde als wat je zou kunnen downloaden van hun site als je gewoon in NL woont). Dat hebben wij toen meteen ingevuld en opgestuurd. Een week na het opsturen lag dus het papieren M-biljet in de bus... Wij bellen naar de fiscus, en kregen toen te horen dat die brieven met cd's per abuis naar teveel mensen was gestuurd. Zou alleen bedoeld zijn geweest voor mensen die voor de Nederlandse overheid in het buitenland werkten / gewerkt hebben....

Zou ons niet verbazen als er ook nog problemen gaan onstaat doordat ze nu zowel een electronische als een papieren aanslag biljet van ons hebben ... :-(

Vandaag weer een blauwe brief gekregen.
Ze hebben ons formulier over 2006 niet ontvangen. Dat is volgens mij dat 200 pagina tellende boek wat we in moesten vullen.
Gelukkig heb ik copien gemaakt.................van dat formulier. Maandag maar even bellen. Omdat zij er een zooitje van maken mogen wij het nog eens over doen. Wat een bende zeg.

Misschien een schrale troost:
Ook voor de mensen in NL is het op dit moment een zooitje!

Wij mogen nu voor de 3e keer spullen aanleveren........en je hebt zo ongeveer geen poot om op te staan!

Succes ermee en hopelijk komt er iemand aan de lijn waar je mee kan communiceren..... (die hoop heb ik inmiddels opgegeven):up:

Wat een zooitje met dat M-biljet, weten we wat ons volgend jaar te wachten staat.
Hopelijk krijgen jullie allemaal snel je geld terug :up:

Hmmmm, misschien eens een apart topic openen over dit onderwerp (fiscus misstanden voor emigranten). Misschien hebben we genoeg mensen om eens contact op te nemen met de ombudsman, een krant, een tv programma, ........

Ik heb nog even naar je foto's gekeken en daar ook een berichtje achtergelaten.
Kun je nu met het mooie weer al zwemmen?

Groet,
Ineke

Helaas, we kunnen nog steeds niet zwemmen. Maar we hebben nog steeds hoop dat het voor de Kerst kan (alhoewel die met rasse schreden nadert).

Eindelijk wel weer wat tijd gevonden om wat fotos van de XPdite-wandelingen uit te sorteren en te uploaden. Ik heb op onze weblog een 'paragraaf' toegevoegd (links) met als titel 'Perth Walks'. Daaronder per wandeling (althans wanneer ik fotos gemaakt heb ;-) een linkje naar de betreffende fotos.
Als je een indruk van Perth en omgeving wilt krijgen, neem een kijkje (www.blessies.blogspot.com).

Ook weer een keer contact gehad met de fiscus in NL, het verhaal daarover zal Ellen ergens komende week ook op de weblog plaatsen (Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker OOK niet ... ).

De belasting in NL,  wij hebben toevallige deze week een brief gekregen dat ze nog wat extra informatie willen.
Heel gemakkelijk allemaal als je hier bent ..................
We hebben het M-biljet iets meer als een jaar geleden naar NL gestuurd en over de belasting terug gave van 2005 hebben we ook nog niets gehoord. :x

Groetjes Jolanda

De belastingen.....
Afijn, heel simpel (uiteraard) ze hadden het voorblad van mij niet. Wel de rest van de bladen, maar het is ongeldig zonder voorblad.
Dus die hebben ze opgestuurd.
Tevens vroeg ik na de status van de teruggave ivm Belgie. Het was erg druk blablabla. Dus zei ik, dit jaar niet meer?
Neeneenee, ik zal vragen of het binnen 2 weken kan....  :?
Dan ineens wel?
En inderdaad, vorige week de berekening met teruggaven. Alleen minder natuurlijk. :cry:

Affijn, ondertussen nog niet helemaal aan het zwemmen, maar het komt in de buurt ... Behalve de updates over de pool staan er ook wat verhaaltjes nu bij van een kano-tocht, een wandelingetje (The Big Walk) en (last but not least) het vervolg van de Nederlandse fiscus ... (www.blessies.blogspot.com). Bij Wilco geen voorblad, bij ons wel alles, maar (kennelijk) bij het scannen in 2 delen in het systeem terecht gekomen. Resultaat: Alles opnieuw in gaan vullen ... (eerste poging was in Februari ;-) ).

Back