Rebekka en Martijn - Brisbane - Qld (Terug naar NL - waarschijnlijk in oktober)

Zal voor Rebekka duimen  :up:. Hoe is het gegaan met het interview of moet dat nog komen?

Groetjes Miranda  :)

In ieder geval heel veel succes toegewenst!! Hopen dat je dan echt maar dan ook echt alle papieren etc. etc. etc. etc. ......... gehad hebt.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik nog niet alles heb. Dus dan ben ik iig voorbereid. Echt, pas als je in AUS bent begint de echte papier winkel. Je visum stelt niets voor!

OK, dus dan moet ik zelf tegen die tijd maar gewoon vasthouden aan mijn leidraad 'erger je niet aan het voorspelbare'  :-D. Succes hè!

Groetjes Miranda

Pfoeh je visum stelt niets voor?? Ik geloof zeer zeker dat we er nog lang niet zijn voor wat betreft de papierwinkel! Maar je hebt geen idee wat we allemaal moeten invullen en regelen voor de TRA en 47SK!! We hebben dan ook geen immigratie agent.
Het wezelijke verschil is dat eenmaal visum binnen de spanning er voor een heel groot gedeelte eraf is! En ik me zeer zeker zal gaan wapenen voor de mallemolen waar we dan in terecht komen! Gelukkig zal mijn vader en zijn vrouw ons geleiden (IJ) door de volgende jungle!!

Maar ik duim voor je hoor!!  :up:

Je hebt helemaal gelijk dat het voor jullie waarschijnlijk meer werk is dan voor ons is geweest. Maar ik vond het toen in Nederland ook heel veel werk, kopieren, certificeren, vertalen, formulieren invullen, opsturen, enzovoorts. Maar hier loop ik tegen zoveel dingen aan. Misschien is het ook gewoon de frustratie dat het moeilijk is om in het onderwijs een baan te krijgen... Neemt niet weg dat ik het echt veel werk vind... en het mij serieus is tegen gevallen! Ik hoop echt van harte dat voor jullie niet zoveel papierwerk wacht in Brisbane  :up:.

Nou één ding is zeker, je bent niet iemand die het snel opgeeft en dat is hartstikke goed. DUS keep your head high en het gaat je gewoon lukken!!!! Géén twijfel over mogelijk.

Groetjes Miranda  :happy:

Hey JufBec. succes! Je komt er wel hoor! :) enneh......hoe zit het met je horeca ervaring? :-D

Groetjes
Syl
tot volgende week!

Horeca ervaring? Heaps!!! I'm a real peoplesperson!  :) Jaren bij de McDonalds gewerkt. Ben heel goed met hamburgers en kinderen  :-D. Hoezo? Heb je werk voor me?  :cool:

Goed met Hamburgers EN kids, at the same time EN in je andere hand een dienblad? not bad! :-D we hebben het er wel over tijdens de picnic!

Groetjes
Syl

Het leek een onmogelijke opdracht, maar het is mij gelukt! Ik ben officieel juf  :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

(knap van die danssmiles dat ze zo gelijk dansen he??  :-D, sorry, ben gewoon blij!)

Ik citeer: "...you have been assigned a rating of T4 and are immediately eligible for casual employment or employment on temporary teaching engagements of up to 18 weeks. Should you wish to be considered for permanent employment or for extended temporary teaching engagements you will need to contact this office to arragne an assessment of your teaching skills, knowledge and abilitied..."

Nu nog even een plekje vinden...  :?

Lukt vast!

Wow........excellent JufBec!!!!!! :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: er mag gedanst worden!

Queensland is een super juf rijker!

Groetjes
Syl (dat vraagt om appeltaart!)

Yipppeeeeeehhh!!!!!! Je hebt het verdient!!!!!!

:dancing: :dancing: :dancing:

Ook van Van Harte   :hi: In het Aus onderwijs.       :cheer:   :cheer:

Natuurlijk   :congrats:   en heel goed gedaan!!!!!!!

Gr Ineke.

:happysun: :happysun: :happysun: :happysun: :happysun:

GEFELICITEERD!!!

:happysun: :happysun: :happysun: :happysun: :happysun:​

Echt helemaal top :up:. Helaas duurt het voor mij nog enkele jaartjes voordat ik daar juf kan zijn (eerst opleiding afmaken en wat werkervaring opdoen), maar ook wij gaan er zeker voor :). Mocht je nog tips (andere dan die al op het forum staan  :wink:) of leuke anekdotes hebben, lees ik ze graag. Ik ben echt benieuwd hoe het gaat als "JUF" :), hoe het lesgeven je daar bevalt en of het erg verschilt met het lesgeven in Nederland.

Heel veel succes en plezier voor de klas, maar dat zal wel lukken neem ik aan :wink:.

Gr. Mel :cool:

Ik heb nog geen baan, dus ik juich niet te hard  :wink:. Morgen ga ik op stap, even kijken bij een school hier op fietsafstand. Wel zo makkelijk. Ben benieuwd of er binnenkort een baan op de proppen komt...

Toen ik die school belde kreeg ik iemand aan de telefoon die dacht dat ik niet zomaar op bezoek kon komen. Maar toen vroeg ze het aan de directrice. En die vond het best  :|. Maar ik vind het wel best, zolang ik maar de school van de binnenkant mag bekijken. Waar ik wel een beetje iebelig van wordt zijn de statustieken op internet: onze school is met geen enkele klas onder het Nationale gemiddelde in rekenen en taal... en onze school is beste in... vul maar in. Ik weet dat ze gewoon trots zijn, maar ik moet er nog echt heel erg aan wennen. Komt mij altijd een beetje blaaskakerig over: kijk ons eens even de beste zijn... Maar zo zien de Australiers helemaal niet volgens mij.

Back