Rebekka en Martijn - Brisbane - Qld (Terug naar NL - waarschijnlijk in oktober)

:up:[size=25pt] Goed gedaan Rebekka   [/size] :up:

Maar begrijp ik nu goed dat je maar 18weken mag werken? Of is dat bij 1 werkgever?

Iig erg gaaf en laat weten hoe het verder gaat.

Eric

:dance: :congrats: :happysun: :applaus: :cheer: :dancing: :happy: :win1: :up:

Meer relevante smileys kon ik niet vinden :)

[size=20pt]Gefeliciteerd![/size]

[quote author=Eva & Eric link=topic=607.msg22635#msg22635 date=1122965881]
:up:[size=25pt] Goed gedaan Rebekka  [/size] :up:

Maar begrijp ik nu goed dat je maar 18weken mag werken? Of is dat bij 1 werkgever?

Iig erg gaaf en laat weten hoe het verder gaat.

Eric
[/quote]

Volgens mij bedoelen ze 18 weken aan een gesloten bij dezelfde school. Dan moet ik eerst voor dat interview...

[quote author=jufrebekka link=topic=607.msg22634#msg22634 date=1122965693]
Ik heb nog geen baan, dus ik juich niet te hard :wink:. [/quote]

Nou dat wordt dan weer DUIMEN!!! Maar dat komt goed :wink:.

[quote author=jufrebekka link=topic=607.msg22634#msg22634 date=1122965693]
Waar ik wel een beetje iebelig van wordt zijn de statustieken op internet: onze school is met geen enkele klas onder het Nationale gemiddelde in rekenen en taal... en onze school is beste in... vul maar in. Ik weet dat ze gewoon trots zijn, maar ik moet er nog echt heel erg aan wennen. Komt mij altijd een beetje blaaskakerig over: kijk ons eens even de beste zijn... Maar zo zien de Australiers helemaal niet volgens mij.
[/quote]

Volgens mij is dat in Nederland trouwens ook wel zo, hoor. In iedergeval op de school waar mijn dochter Abbey zit, wel. Afgelopen jaar stond in een van de maandelijkse krantjes dat er daar ook hoger gescoord wordt op dit en dat gebied als je kijkt naar het landelijk gemiddelde. Allemaal leuk en aardig, maar de realiteit is dat een individueel kind dat niet aan een bepaald verwachtingspatroon voldoet, daar niks aan heeft en bovendien is het wel aan de leerkrachten te danken dat er een bepaald niveau behaald wordt. Het is aan je zelf om het maximale uit een leerling te (kunnen) halen.

Maarja,...ik denk dat je dat gewoon even naast je neer moet zetten. Iedere school wil zich met trots kunnen presenteren aan de buitenwereld, net als jij waarschijnlijk ook in je sollicitatie zult doen :wink:.

Maareh in iedergeval HEEL VEEL SUCCES!!! :up:

Gr. Mel :cool:

Nou over banen gesproken... weer nieuws!

Ik was eergisteren aan het skypen met Martijns jarige oma. Gaat de huis telefoon (vaag hoor dat je aan de telefoon bent, en dat dan de telefoon gaat  :)). Martijn keek een beetje raar en sprak heel beleefd en zei dat hij mij zou geven. Blijkt het een mevrouw te zijn van de IML (institute for modern languages). Ik heb daar een aantal weken, maanden geleden mijn resume achtergelaten onder het mom van: goh, mocht je nog eens een Nederlands juf nodig hebben  :-D Bel mij! En dat deden ze nu dus  :lol:. Maandag heb ik een gesprek.  Het enige dat ik weet is dat het gaat om prive les geven in Nederlands. Maar waar, voor wie en voor welk bedrag  :wink: dat weet ik niet. Ik hoop maandag meer te weten. Even mijn mooiste kleren aan en duimen maar  :up:. Klinkt goed in ieder geval. En het is ook wel stoer om gevraagd te worden voor een positie  :cool:. nu eerst nog even aangenomen worden  :?. De baas van de kinderopvang zei: als je dan bij ons weggaat zeg ik alleen maar slechte dingen over je  :-D. ik zei dat ik ga proberen om gewoon een of twee dagen bij hun te blijven werken. Toen wilde ze wel iets positiefs zeggen  :-D.

Hiya Rebekka

Wat spannend zeg! Heel veel succes voor maandag (goed excuus om te shoppen today!! :-D)

Ik begin alvast te duimen :up:

Syl

(sorry, heb er inmiddels K's van gemaakt :oops:)

nog heel laat:
Congrats!!!

Laat ons weten hoe het Nederlands aanbod was... en op ze goed betalen  :evil: :up:

:)
Annemarie

Gister had ik mijn schoonvader aan de telefoon en die dacht dat ik het gesprek al had gehad. hij begon van alles te vragen. Ik zat gauw klaar met mijn noteblock notities te maken met dingen die ik wilde vragen. Is het op de universiteit? of is het bij mensen thuis? Is het voor kinderen of volwassenen? Ik ben ook benieuwd hoeveel het verdiend en natuurlijk hoeveel dagen en wat ik precies moet gaan doen. Vooralsnog wordt het dus ook een vraaggesprek van mijn kant. Weet ook niet of ze meer kandidaten hebben.... Ach en anders komt het ook wel goed.

Gisteren trouwens een auto bekeken. Ditmaal klonk het allemaal wel veelbelovend.  Het is een witte vijfdeurs toyota echo. De verkoper gaat nog een Road Worthy Check en Safety Certificate halen voor ons. Bovendien laat hij de 100.000 km beurt doen. Ook wel fijn. Het is nog even afwachten. En dan proberen we het nog even te rekken tot mijn verjaardag (7 september) dan word ik namelijk 25. Als beide rijders 25 zijn krijg je namelijk weer korting. Maar de verkoper vond het geloof ik wel prima (hij was allang blij dat hij zijn auto had verkocht). Hij had 12 mensen gehad die hadden gebeld voor een afspraak. Een ervan was er komen opdagen. Bij ons was hij naar ons huis gereden. Luxe voor ons, en hij wist tenminste zeker dat er kijkers zouden zijn. Wij vonden het maar raar dat mensen dan een afspraak maken, en vervolgens helemaal niet komen opdagen  :-o. Na onze afspraak gisteren had hij nog een afspraak met iemand. Maar die was ook niet komen opdagen  :cool: prima voor ons. Mijn moeder zei: dan heeft het zo mogen zijn voor deze auto. Het blijft een raar fenomeen hoor, een auto kopen hier. Ik voel mij er ook niet helemaal veilig op... We zullen wel zien!

It's all happening een (hopelijk!!) nieuwe baan (ben nog steeds aan het duimen :up:) en een paar nieuwe "wheels"!

Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat! Succes in ieder geval!

Groetjes
Syl :)

Goed, ik ben net klaar met eten. Tijd om even mee te delen hoe mijn interview gesprek ging.

Volgens mij ging het wel goed. Er schijnt ergens nog een Nederlandse juf te zijn. Maar daar hadden ze nog geen contact mee op kunnen nemen. Het cv dat ze hadden was ook al weer uit 2003 en ze hadden geen idee of die persoon zelfs nog in Brisbane woonde :D. Als ze daar geen contact mee op kunnen nemen, dan krijg ik de baan sowieso.

Anyway, ze vertelde een beetje over het instituut en over hoe het in zijn werk gaat. Het gaat om een vrouw die Nederlands wil leren om met haar familie te kunnen communiceren. Ik krijg $39.90 per uur betaald. Ook niet verkeerd (zeker als je het vergelijkt met de 16 dollar die ik bij de kinderopvang betaald krijg ;)). Het klinkt dus allemaal heel goed, en ik ben benieuwd. Ik krijg het voor woensdag te horen en dan kunnen we alles zo snel mogelijk gaan regelen. Ik zal het allemaal wel op internet zetten, als ik meer weet. Wat wel fijn is, is dat ik er
gewoon nog mijn andere werk naast kan doen. Dat zal ze bij de kinderopvang ook wel blij maken. En wie weet als de huidige Nederlands juf opeens ziek is/op vakantie is/niet terug komt van vakantie (zoals
ze vorig jaar heeft gedaan). Dan kennen ze mij al. Bovendien, het staat heel goed op mijn CV en het is goede ervaring.

Dan ga ik nu weer verder lezen in "de ontdekking van de hemel". Jeetje
van een verslavend boek!

Nog klein nieuws:
we zijn er waarschijnlijk uit qua auto. Dus dat is ook wel lekker. Nog even en Queensland is niet meer veilig. Zoals Thomas Acda zei: "Ik rij als een zonnetje! Het is eenzame klasse hoe ik die auto door de stad stuur." Ik vind dat altijd zo lief klinken.

Hey JufbeKKa,

Lijkt me wel tof als je die baan zou krijgen en dan ook nog zo goed zou kunnen combineren :up:!
We blijven dan maar weer doorduimen voor je :wink:...

Gr. Mel

Oh Jealousy....  :roll: Zal voor ons nog wel een tijdje duren, maar wat leuk om de "we zijn er" verhalen te lezen. Enjoy en hou ons op de hoogte!

Hiya JufRebekka (jawel dubbel K, er is nog hoop) :up:

Dat klinkt prima zeg! ...ga nu weer even verder duimen voor je (en lezen "De verborgen geschiedenis" ruilen als je je boek uit hebt??

Groetjes
Syl :)

Straks rijden we zo naar jullie toe! En hoeven we niet op de klok te kijken. Ook wel makkelijk. Jeetje wat een vrijheid ligt er aan onze voeten met een auto  :-D. Ruilen is goed, ik hoef nog maar 100 blz.

Excellent! Kan je gelijk onze tuin "bewonderen" hij is bijna (?!?) af!  Ik moet nog wel een stukkie in mijn boek, het is nogal een flinke pil.  :-o

Groetjes
Syl

Nou dan is het een goede ruil! Want de ontdekking van de hemel is 900 pagina's. Bovendien hebben we de auto nog niet! Dus je hebt nog wel even  :cool:.

Back