Rebekka en Martijn - Brisbane - Qld (Terug naar NL - waarschijnlijk in oktober)

:-D :-D oh, goed, was al bang dat ik de rest van de dag lezend door zou moeten brengen....(I wish...).

Nog even over die baan, ga je les geven bij die dame thuis? Of is je "basis" op het instituut?? Ik hoop wel dat ze je snel bellen morgen hoor (kan ik stoppen met duimen :lol:)

Groetjes
Syl

Hey Rebekka,

ben al even niet op het forum geweest dus nu even rustig aan het bijlezen. Wat een goed nieuws zeg, ik hoop echt dat het doorgaat voor je! Fingers crossed.

De ontdekking van de hemel is prachtig, vond ik ook. Ik was nooit zo erg into Mulisch, maar na dat boek heb ik in vrij korte tijd een flink aantal van zijn boeken gelezen. De procedure en Siegfried zijn ook aanraders.

Ik heb trouwens een hele kast vol met Nederlandstalige boeken (zo'n 300 bij elkaar schat ik) dus als je een keer wat wilt lenen zeg je het maar. Geldt ook voor jou natuurlijk, Syl. Of andere Brisbane boekenwurmen  :) .

groetjes,
Trude

Nou trude,.... kom je naar de borrel donderdag? Ik heb bijna al mijn boeken in Nederland gelaten. Vond het voor drie jaar niet heel erg nuttig. En ik heb al eens Nederlandse boeken bij de bieb besteld. Maar het regent nu, dus ik denk dat ik lekker binnen blijf... tot het droger wordt.

Die baan is bij de universiteit zelf. Ik werk dan ook voor het IML en zij betalen mij. Dat meisje/die vrouw betaald de universiteit op haar beurt (zij betaald 56 dollar per uur en ik krijg 40). Op zich is het geen slechte deal denk ik.

Jammer genoeg kan ik niet komen donderdag - ben in Japan voor mijn werk tot 12 september (eerste keer - best bijzonder moet ik zeggen... maar dat is een ander onderwerp).

Maar je kan gewoon een keertje komen kijken hoor! Boeken zijn er om gelezen te worden en hoewel ik weleens boeken herlees staan de meeste nu gewoon stof te verzamelen. Ken niet zo gek veel mensen die Nederlands lezen  :wink: .

Maar als je hierna De verborgen geschiedenis gaat lezen ben je nog wel eventje zoet (tenzij je net zo bent als ik en tot diep in de nacht ligt te lezen omdat je niet kunt stoppen...).

Heb net de ontdekking van de hemel uit, en dat heeft mij (ehm, Martijn help eens) vier dagen gekost  :? denk ik? Als ik in een boek zit gaat het lezen heel snel. Maar het zonnetje schijnt dus ik ga zo op de fiets naar de bieb! Even nieuw leesvoer halen  :cool:.

Hoi JufRebekka,

Vandaag krijg je het als het goed is dus te horen! Spannend hoor! Iig succes met werk & auto!!

Hgr, Jeanine

Hiya JufBek. kwam ook even kijken of er al nieuws was....niet on-line....zijn jullie misschien goed nieuws aan het vieren??

Groetjes
Syl :)

Geen feest  :-( ik was naar orkest... om mijn frustraties er even uit te toeteren  :-D. Ze hebben blijkbaar toch iemand gevonden die al heel veel ervaring heeft met Nederlands leren aan volwassenen... Dus die hebben ze genomen... Ah well, you win some, you lose some.... Op naar de volgende sollicitatie.

Dag jufbekka,

Jammer joh, :cry:.
Nou er komt vast en zeker wat leukers en beters ( :| :wink:).
Heel veel succes en inderdaad: "op naar de volgende sollicitatie!!"

Gr. Mel

Bugger.....nou, ik blijf duimen voor je hoor :up: echt er komt een einde aan al die luiers ik weet het zeker :)

Groetjes
Syl

De auto is het rond: vanaf volgende week zaterdag hebben we de beschikking over een witte 5-deurs Toyota Echo uit 1999 met 98.000 km op de teller.  :up:

[quote author=Syl link=topic=607.msg26347#msg26347 date=1125618556]
Fantastisch!!!  :) Komen jullie hem even uitproberen deze kant op?
[/quote]

Dat is goed, moeten we zeker weer appeltaart of poffertjes meenemen?

:-D...neeeee poffertjes kunnen we zelf maken (remember?) :lol: maar appeltaart als je er nou toch over begint....Nee, hoor je mag gewoon met lege handen komen als je maar gezellig bent!! :-D

Hey JufBek, trouwens houdt dat instituut je wel on record voor eventuele toekomstige banen?? Zoveel lesgevende nederlanders zijn er nou toch ook weer niet te vinden hier lijkt mij??

Groetjes
Syl

Hoi Rebekka,

Hè verdorie, jammers zeg,......maar jouw kans komt zeker!!

groetjes Miranda

NB gefeliciteerd met jullie stalen ros  :)

Ja ze zeiden dat ik gewoon in de folder bleef. Omdat ik wel heel goed uit het interview kwam. Maar die andere kandidaat had gewoon heaps ervaring, als leraar in het volwassenenonderwijs. Dus dat is wel een beetje lasitg om overheen te komen. Maar goed, als de lerares nu opeens ziek wordt (Hans, daar ging Sally voor zorgen toch  :evil:) dan zouden ze mij zomaar kunnen bellen  :up:.

Ziek, ongelukje, koelkast van drie-hoog op d'r hoofd... mwhooohahahaha :evil:

[glow=red,2,300]...Welcome to the dark side of Hans...[/glow]

Back