Richting Port Macquarie

Ja heel erg vervelend allemaal zo, niet zoals je wilt dat zaken lopen...

Nu hebben wij wat overhoop gelegen met Vetassess (of voornamelijk Rob van M2A, voor ons) En in dat proces hebben we geleerd dat men fouten niet graag toegeeft. Vetassess heeft nooit ergens aangegeven dat ze de eerste assessment niet 'goed' hebben gedaan. Hebben ons ook nooit echt gelijk gegeven maar het assessment wel soort van onder water en zonder veel ruchtbaarheid net zo aangepast dat ze ons geen gelijk gaven maar wel weer net genoeg om verder te kunnen met DIAC. Van M2A begrepen we dat dit redelijk normaal gedrag is in OZ ;) (i.e. niet echt je fout toegeven)

Wellicht dat de school mevrouw nu ook denkt van, hmmmm mijn mail was wat bruut met de wetenschap van nu. Hoe ga ik me hier weer uit redden.... Weet je, ik doe gewoon ff nix. Tegen de tijd dat alles geregeld is en op de rails staat hebben we wel weer normaal contact.


Ik weet het natuurlijk niet maar iedereen heeft andere coping strategieen hè.
Keep on grinding!
 
  • Like
Reactions: Jor
Ja heel erg vervelend allemaal zo, niet zoals je wilt dat zaken lopen...

Nu hebben wij wat overhoop gelegen met Vetassess (of voornamelijk Rob van M2A, voor ons) En in dat proces hebben we geleerd dat men fouten niet graag toegeeft. Vetassess heeft nooit ergens aangegeven dat ze de eerste assessment niet 'goed' hebben gedaan. Hebben ons ook nooit echt gelijk gegeven maar het assessment wel soort van onder water en zonder veel ruchtbaarheid net zo aangepast dat ze ons geen gelijk gaven maar wel weer net genoeg om verder te kunnen met DIAC. Van M2A begrepen we dat dit redelijk normaal gedrag is in OZ ;) (i.e. niet echt je fout toegeven)

Wellicht dat de school mevrouw nu ook denkt van, hmmmm mijn mail was wat bruut met de wetenschap van nu. Hoe ga ik me hier weer uit redden.... Weet je, ik doe gewoon ff nix. Tegen de tijd dat alles geregeld is en op de rails staat hebben we wel weer normaal contact.


Ik weet het natuurlijk niet maar iedereen heeft andere coping strategieen hè.
Keep on grinding!

Wel ik hoop dat het zoiets was, thanks for your reply!
 
Gefeliciteerd! Wat een pracht baby. Geniet er nog even van, en daarna veel skypen ;)
 
  • Like
Reactions: Jor
Haha geweldig, wat een super leuke kaart! En wat een leuk idee van die boarding pass zeg, echt heel leuk gedaan. Captain Seppe, stoer hoor :D



Vast ook heel fijn om met wat positievere dingen bezig te zijn na dat gedonder met het bureau en Kathleens werkgever.
 
Vast ook heel fijn om met wat positievere dingen bezig te zijn na dat gedonder met het bureau en Kathleens werkgever.


Inderdaad, dit is leuke stress. Maar op het andere vlak zijn we ook terug in "Aussie mode" geschakeld hoor en laten we het terug een beetje op ons afkomen. Als er van ons iets verwacht wordt dan regelen we dat zoals steeds asap, maar we maken ons minder druk in anderen, we geloven nog steeds dat we er ooit zullen geraken, haha

Komt allemaal goed :)
 
Wat een leuke wedding invitations!! Net even je hele verhaal bij gelezen, wat een toestanden. Hoop dat het snel weer een beetje de goede kant op gaat. Geniet ook van de voorbereidingen van jullie huwelijk!
 
Hey allemaal,

Ik lees nog af en toe wat bij, maar zelf iets posten lukte niet wegens tijdsgebrek :)

Veel verder staan we jammer genoeg niet....

We zijn naar de emigratiebeurs geweest en hebben daar ons emigratiebureau ontmoet en de plooien gladgestreken (wat een persoonlijk gesprek al niet kan verhelpen aan misverstanden!)

We zijn nog steeds aan het wachten voor het assessment van ACQECA voor Kathleen. Dit zal bepalen in welke loonschaal Kathleen terechtkomt en was een voorwaarde van onze werkgeefster/sponsor om vooraf in ons bezit te hebben.

DUS...
Vol goede moed deden we de aanvraag binnen bij ACECQA, maar dit is de ergste instantie die we al meegemaakt hebben tot dusver:

Afgelopen november hadden ze Kathleen haar Engelse taal al goedgekeurd. Dit door middels van een brief van haar werkgeefster waarin die stelt dat Kathleen haar Writing abilities voldoende zijn, want volgens ACECQA moest Kathleen van ACADEMIC van de 4 onderwerpen minstens een 7 hebben en van Writing was dit maar een 6,5.
We lieten de werkgeefster een document opmaken dat zij de geschreven taal van Kathleen voldoende vindt en dus bevestigde ACECQA midden november 2012 dat dit in orde is.

Onze officiële aanvraag doen wij 13/01/2013 omdat er nog andere dingen aangevraagd en vertaald moesten worden.
Antwoord ACECQA:
1. Sinds 01/01/2013 hebben we de taalvereisten verhoogd naar ACADEMIC 8 op alle onderdelen!!! (dus meer dan een chirurg in de spoedzaal??). Dit heb je niet voor Speaking (7,5)
2. Al uw documenten zijn vertaald door een Belgische vertaler en dat moet door iemand die in Australië gevestigd is!!!! (wat is dan het nut van beëdigde vertalers???)
3. We zien dat je geen ervaring hebt opgedaan bij kinderen in de leeftijdscategorie 0-2 jaar. Dat vormt een probleem voor je assessment.
4. Uw documenten zijn allemaal gelegaliseerd, maar niet in het Engels.
5. Het bewijs van gelijkstelling van uw diploma aan een Australische bachelor moet je nog laten legaliseren (het is verdekke opgesteld door een Australische instantie (NOOSR) ACECQA niet enkel aanbeveelt, maar ook vereist dat je daarmee werkt!!!)

Ons antwoord:
1. Jullie hebben in november 2012 het niveau van de Engelse taal reeds goedgekeurd! Deze uitleg werd niet aanvaard, maar opnieuw een brief zou dit kunnen oplossen en deze mocht opgesteld worden door onze emigratieagent. Onze agent stelt deze brief op en mailt hem naar ACECQA. En serieus, je gelooft het nooit, ze antwoorden dat het enkel een brief is over Kathleen haar Speaking en dat ze het over de 4 onderwerpen moeten hebben, maar op de rest heeft ze 8 op dus dat was niet nodig. Het lijkt wel dat bij elke nieuwe mail er vergeten wordt door hen wat er afgesproken was. Wij hebben mails met zwart op wit hun richtlijnen en daar staat duidelijk in dat ze enkel Speaking nog nodig hadden. Omdat we denken dat we tijd gaan verliezen met in discussie te gaan, hebben we gewoon een extra brief laten opstellen door onze agent..
2. Redelijk bot geantwoord dat het de bedoeling is in de Westerse, democratische wereld dat vertalingen van beëdigde vertalers in elk land aanvaard worden. Deze redenering hebben ze gevolgd en ze aanvaarden nu toch de vertalingen die we reeds aanleverden.
3. Wij hebben voorgesteld dat Kathleen in een kinderopvang zou gaan werken voor de nodige tijd (10 working days minstens vroegen ze) om de relevante ervaring op te doen. Kathleen heeft dus onbetaald verlof genomen en 14 werkdagen in een kinderopvang gaan meewerken om dit document ook te kunnen voorleggen.
4. Weeral bot geantwoord dat wij in België 3 officiële landstalen hebben en Engels daar geen van is dus de rechtbank heeft niet speciaal Engelse stempels omdat een instantie in Australië dat liever heeft. Dit werd ook aanvaard als tegenargument.
5. Gevraagd of we niet gewoon een exemplaar rechtstreeks van NOOSR mochten laten opsturen naar hen omdat dat logischer is. Werd niet aanvaard en hebben we dus toch nog moeten laten legaliseren.

Als je alles hierboven bekijkt dan vragen we ons af of de overkoepelende onderwijssector wel open staat voor buitenlanders, want dit is al te gek. Temeer omdat ze met een tekort aan leerkrachten voor kleuters gaan zitten tegen de nieuwe wetgeving in 2014, maar ze verwachten wel van buitenlanders dat ze 100 % dezelfde opleiding en ervaring hebben opgedaan...Wij veronderstellen dan ook omdat wij 1 van de eerste buitenlanders met een visum op basis van dit soort werk zijn dat tegen 2014 de regels heel wat soepeler zullen worden, want het is bijna onmogelijk om er 100% aan te voldoen en dat is zeer erg, want hoe lager de categorie waarin je wordt ingedeeld hoe lager je minimumloon, maar zoals overal zullen ze pas bijdraaien als ze in tijdsnood komen en meer en meer childcare centra geen mensen vinden en zo dus niet aan de nieuwe wet kunnen voldoen.
Ook heel gek was dat ze enkel maar vragen naar de stages die je tijdens je studies hebt gedaan, maar over je werkervaring vragen ze zo goed als niets. Enkel de laatste plek waar je gewerkt hebt... Kathleen heeft al 13 jaar ervaring in het onderwijs en daar wordt gewoon niet naar gepolst.. heel raar...We hebben toch een document opgesteld met die werkervaring en ook doorgestuurd.
Gelukkig hebben wij alles wel in orde gekregen denken we, maar een gerust gevoel hebben we nog steeds niet, want ons vertrouwen in ACECQA is niet erg groot.

Nu lieten ze deze week weten dat ze nog tot 6 weken mogen wachten met de beslissing, maar omdat het dringend is, gaan ze misschien een inspanning leveren om het sneller te doen => Yeah, Right!! (6 weken te tellen vanaf 11/03/2013)

Alleszins, volgende week zaterdag 30 maart trouwen we en zondag vertrekken we toch maar op een huwelijksreisje (Seppe mag mee natuurlijk!) omdat het er niet naar uit ziet dat we heel snel kunnen vertrekken naar Australië :):):):):):)

We hebben Cyprus gekozen en dat land staat sinds deze week ook op zijn kop :). We zullen maar genoeg cash meenemen :):):):)
 
Jeetje wat een gedoe allemaal. Kathleens werkgeefster zal nu ondertussen wel heeeeeel ongeduldig geworden zijn of niet?
 
  • Like
Reactions: Jor
Wat een verhaal en wat een gedoe allemaal.... Sterkte met alles. Maar ik wens jullie een hele fijne dag toe volgende week zaterdag! En geniet van jullie huwelijksreis!
 
  • Like
Reactions: Jor
Jeetje wat een gedoe allemaal. Kathleens werkgeefster zal nu ondertussen wel heeeeeel ongeduldig geworden zijn of niet?

Langs die kant blijft het redelijk stil, maar waarschijnlijk zal ze inderdaad heeeeeel ongeduldig zijn....
Wij maken momenteel geen slapende honden wakker :)
 
Wat een hobbelpad zeg! Hoezo bureaucratie?

Plezierige huwelijksdag en fijne vakantie toegewenst!
 
  • Like
Reactions: Jor
Back
Top