Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Met een beetje mazzel krijg je nog een extra stoel! :up: Wij hadden de laatste keer ook drie stoelen en een bassinet geboekt, maar kregen op zowel heen als terug reis het gebruik van een vierde stoel! Spannend........nog even!
Weetje wat wij bij ons hadden wat ik wel super handig vond, zo'n oprolbaar kinder slaapzakje. Het is in opgevouwen toestand een heel klein pakketje maar je kan er een super bedje voor de kids (of voor jezelf :naughty2:) mee maken  Het is ook handig als je ergens een tussenstop hebt, kan je altijd een lekker (speel) plekkie maken ergens.  :)

Groetjes
Syl

Ja joh ik maak me ook niet zo'n zorgen, vlieg ieder jaar met beide meiden of een van de twee wel ver. Vorig jaar naar Canada én Australie. Tís natuurlijk wel lang en afzien alleen met 2 kindertjes, maar ik moet wel zeggen dat je gigantisch goed in de gaten wordt gehouden door de stewardessen en ze zijn ontzettend behulpzaam. (En naar Oz zijn ze altijd dol op blonde kleine kindertjes!  :) ) Zelfs met overstappen krijg ik altijd voorrang! Dus ook deze keer zal het best wel gaan. Hele goeie tip Syl, toevallig zag ik die slaapzakjes bij de Hema gister in van Jip&Janneke in vrolijke kleurtjes. Ik ga er mooi 2 halen!!

Ha inderdaad mooie opa! Als ie ook gearriveerd is zal ik hem voor straf een weekje op die 2 dondersteentjes laten passen!!
  :w00t:

Heb ff gegoogled op bassinet en kwam allemaal wiegjes tegen. Ik dacht dat dat meer een soort kinderzitje was. Vraag me nu alleen heel erg af hoe dat gaat in een vliegtuig dan met zo'n bassinet...  :blond:  :lol:

Super dat je de 17e al vliegt Lin! Dan heb je gelukkig geen winter :) Wel een raar jaar eigenlijk. Winter-lente-zomer (maar de zomer is nu meer herfst)-beetje herfst en dan weer zomer :)

Good on ya, Lin.

Nog ffkus en dan :plane: ook jij die kant al op met de kids.

Jeroen en ik zijn er iets eerder. Nog 6 weken. Schiet al aardig op en de ik krijg al behoorlijk de kriebels. Zeker als ik er aan denk wat er allemaal nog gedaan moet worden maar we gaan het wel redden. 'k Heb er zeker zin in.

Groetjes,
Erna

Hiya Annemiek

In het geval van een vliegtuig bassinet gaat het meer over een "hang-bakkie"  :) wat aan de wand wordt gehangen, wel super handy hoor! En je krijgt meestal een extra lading dekentjes en kussentjes om er wat van te maken. Er zijn altijd maar een beperkt aantal van die bassinettes voorhanden omdat je dus bij een wandje moet zitten.

Groetjes
Syl

Hier bij de eerste foto zie je Amber nog klein in een bassinet liggen (Iris knutselend op de achtergrond), hier gingen we naar Canada en was ze 4 maandjes.

DSCN1578.jpg

Dit is vorig jaar september met Singapore Airlines naar Australie, toen hing ze er een beetje in.

DSCN2445.jpg

Beetje gekke foto ook, ze knijpt hier heel erg met d'r oogjes voor mama's flits!!
  :-D

(Sorry weet niet hoe ik de foto's kleiner kan krijgen, een tikkie over the top!!!  :-D )

Dus dat is een bassinet! :)  Ziet er wel erg lief uit hoor :) Je hebt daar wel meer beenruimte inderdaad. Ook handig dat je dan wat loopruimte hebt voor Iris. Dan hoeft ze niet, als je eenmaal hoog in de lucht zit, heel de tijd op haar billen te zitten, want volgens mij is dat voor kleine kinderen erg moeilijk :)

Hoi Linda,

Wij (Eric, Marjon en Indah) hebben vorig jaar april dezelfde trip ondernomen om op vakantie te gaan. Indah was toen 8 maanden. Op de heen reis kregen we zo'n bakkie waar ze in kon liggen, maar onze kleine meid is nog al een onderzoekster en kon daar niet echt haar draai in vinden. Was vooral erg lastig dat ze steeds wilde gaan zitten en over de rand kijken en wilde gaan staan. Op de terug reis kregen we een soort autostoeltje dat op die zelfde plek moest worden bevestigd en waarin ze vast zat. Stukken beter, hierin konden w haar ook laten spelen en eten geven zonder al te veel gedoe. In dat bakkie stapte ze gewoon op ons avondeten  :-D
Ook kregen we in Australie van veel australiers de tip om haar Demazin te geven, dit is een medicijn voor verkouodheid dus zorgt het ervoor dat ze geen last hebben van verstopte en pijnlijke oortjes (Indah was erg verkouden op de heenreis) en wat slaperig maakt (BTW niet na 1x inname). Op de terugweg heeft ze dus ook heerlijk geslapen.
Demazin is niet in Nederland te krijgen dus toen het laast op was en we weer op vakantie gingen hebben we het via een internet pharmacy besteld binnen 3 dagen in de bus uit Nieuw Zeeland! Misschien heb je er wat aan.

Groetjes
Marjon

He dank je goede tip! Amber is vaak verkouden en heeft ook vaak last van haar oortjes. Gister op het consultatie bureau wisten ze zelfs te vertellen dat dat een reden kan zijn waarom ze nog niets zegt eigenlijk. Door vocht achter de oortjes pikt ze niet alle tonen op en dat doet teniet aan haar spraak. Dus misschien is het wel een goed idee dat spulletje te bestellen zodat ze tijdens de vlucht zowiezo geen last van haar oortjes heeft. Ik ga eens even snuffelen op het grote wijde net!  :)

Van zo'n stoeltje heb ik nog niets gehoord of gezien. Welke maatschappij vlogen jullie mee en heb je er toevallig een fotootje van genomen?

In ieder geval bedankt voor de reaktie!

Groetjes Linda

2004-04.JPG

Dit stoeltje heeft 2 standen. Ook eentje dan lag ze helemaal achterover. Ik had een lakentje meegenomen zodat ze wat beschutter lag want alle medepassagiers vinden het maar wat leuk om aandacht te geven en van slapen komt het dan niet.
Nog een tip neem babyelastiek mee en maak daarmee de speeltjes vast aan riem of "autostoeltje" dan hoef je niet de hele tijd te bukken en op je knieen het vliegtuig door om al het speelgoed weer terug te krijgen.
Wij vlogen met Britisch Airway maar op de heenreis werd de vlucht verzorgd door Quantas en terug gewoon door BA.

Groetjes,
Marjon

Wow, wat handig zeg zo'n stoeltje!!!  :up: Ik had daar nog nooit van gehoord, maar dat is wel een ideale oplossing (vooral als de kids wat kleiner zijn). En wat een leuke foto's allemaal (Lin & Marjon). :)

Groetjes
Syl

Nee ik heb dit ook nog nooit gezien en heb toch al aardig wat lange vluchten gemaakt! Dit is werkelijk ideaal!! En wat een geweldige foto!! Zo te zien heeft ze het helemaal naar d'r zin zo!!  :)

Groetjes Lin

Dit was dus een foto van de terugreis toen had ze door Demazin geen last van haar oortjes en het helemaal naar haar zin. Wordt vast ook een wereldreizigster.

Marjon

Ok.....  :-D :-D
We zijn gister benaderd door RTL4 Editie NL, via een PM.  Ze doen vanavond een item over emigreren en waren nieuwsgierig naar ons  verhaal. Ze zijn net geweest en vanavond komen we op de tv! Om 18.10 uur op RTL4. :-D  :-D

Yep, dit was naar aanleiding van de laatste berichten over de grote wervings campagne die Australie gaat doen. Na het bezoek aan ons gingen ze een interview doen met de ambassade van Australie geloof ik. Dus dit wordt gewoon een item over emigreren. :-D

Hoi Lin en Sander,

Hartstikke tof :up: joh, we gaan vanavond kijken. Ik zal de video programmeren want anders vergeet ik het.

Groetjes,
Erna

Hi Guy's

Heb net gehoord dat julie op RTL4 komen, heel leuk jammer dat ik het mis.
Zit nu nog in Berlijn, ook wel goed nieuws gehad.

Gr Ineke.  :up:

Het item staat vanaf morgenmidaag op de website van rtl4. Kun je het altijd nog ff zien. Het wordt niet herhaald in de avondeditie.

Ook ik ben erg benieuwd!

Linda en Sander,

hee jeetje, zag jullie net op de tv!! Wist er nog niets van en dacht; he bekende namen!
Hebben we jullie toch in levende lijve gezien.

Leuk zeg!!

Back