Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

[quote author=M5 link=topic=1039.msg26336#msg26336 date=1125601954]
[quote author=Ton en Ineke link=topic=1039.msg26333#msg26333 date=1125599876]
[quote author=M5 link=topic=1039.msg26332#msg26332 date=1125599555]

Bij ons is het idd op precies de zelfde manier gegaan! Nou dan de pers maar stil zetten en af en toe op het werk het forum maar opzoeken :-D
[/quote]
Gaat het gelukig weer een serieus forum worden  :lol1: :rotflmao:
[/quote] :eek:fftopic: :koekkoek: :koekkoek: :koekkoek: :koekkoek: :koekkoek: :lol1: :lol1: :rotflmao:

:up:
[/quote] :thinking: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :loldevil: :lol1: :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :eek:ops!: :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao:

Echt... al die quotes en heftige lachbuien.....  :blink: Snap er helemaal nix meer van  :blond:  :egg:
hahahahaaaa......

[quote author=Ineke link=topic=1039.msg26334#msg26334 date=1125600493]
[quote author=Ton en Ineke link=topic=1039.msg26333#msg26333 date=1125599876]
[quote author=M5 link=topic=1039.msg26332#msg26332 date=1125599555]

Bij ons is het idd op precies de zelfde manier gegaan! Nou dan de pers maar stil zetten en af en toe op het werk het forum maar opzoeken :-D
[/quote]
Gaat het gelukig weer een serieus forum worden  :lol1: :rotflmao:
[/quote]

Jullie moeten eens serieus blijven,, Annelies is al helemaal in de war!!!!!
Als jullie niet op het topic blijven.   :lol:  :lol:
[/quote]

Moi ??????? :cool:  :up:

Ja hoor we zijn er weer!!
Zit nu inmiddels bij Martin in Zwijndrecht Iris is vandaag begonnen met school. San is nog aan het werk en ruimt de laatste rommeltjes op en dan is maandag eindelijk de oplevering van ons huis. We zijn blij als we daar vanaf zijn!!
Nog 6 weekjes en dan vertrek ik... Nu we dakloos zijn beginnen de zenuwen wel parten te spelen!

Ik zal ietsjes minder online zijn als thuis, maar vindt het gezellig dat ik weer mee kan kletsen. Ja ben vrees ik toch echt verslaafd!!

Groetjes Lin

Oja we hebben de IELTS gedaan afgelopen zaterdag. Nou hij was pittig!! Vooral de luistertoets.... Ik denk dat ik hem wel gehaald heb, maar voor San gaat het toch wel een beetje spannend worden.... :|

[quote author=Lin link=topic=1039.msg26857#msg26857 date=1126083143]
Ja hoor we zijn er weer!!
Zit nu inmiddels bij Martin in Zwijndrecht Iris is vandaag begonnen met school. San is nog aan het werk en ruimt de laatste rommeltjes op en dan is maandag eindelijk de oplevering van ons huis. We zijn blij als we daar vanaf zijn!!

Groetjes Lin

Oja we hebben de IELTS gedaan afgelopen zaterdag. Nou hij was pittig!! Vooral de luistertoets.... Ik denk dat ik hem wel gehaald heb, maar voor San gaat het toch wel een beetje spannend worden.... :|

[/quote]

Bij beide kan ik me iets voorstellen, Lin. Ons huis wil niet echt snel weg en ik zou ook ZO GRAAG het huis willen OPLEVEREN.
Gistermiddag zag ik dat het niet echt lekker zat met het verfwerk op een van de ramen. Verf afkrabben, en ja hoor, een gaatje in de hoek van het houtwerk.
BAH, BAH, had ik een jaar geleden allemaal goed, dacht ik, in de verf gezet.
Kan ik weer in de kwasten klimmen.  :-(
En zo is er iedere keer wel wat. Het zijn maar kleine dingetjes maar ik hoop toch echt dat er snel een koper komt.

Verder hoop ik dat jullie allebei je test hebt gehaald. Fingers crossed.  :up:

groetjes

Hey Lin,

't Schiet lekker op nu he? Wij 'moeten' nog 2 weekjes wachten tot ons huis wordt overgedragen. De dag erna vertrekken we. Kale bende hier hoor. Alles is al zo'n beetje ingepakt nu m.u.v. de kantoortroep van Jeroen; dat mag hij zelf uitzoeken en inpakken.

groetjes,
Erna

Meid het is voor jullie helemaal spannend he? Jullie zijn de eerste die gaan!! Ik zat eergister in ons lege huis, stoeltje midden in een lege huiskamer vol met dozen... werd ik toch een beetje triest. Een dubbel gevoel, ik kan niet wachten totdat we weg mogen. Maar zo alles wat je had wegdoen dat is wel pittig... hebben jullie de garagesale inmiddels gehad? Ik zal eens even kijken bij jullie stand van zaken, anders wordt alles weer dubbel verteld! :cool:

Annelies, ja lastig is dat he? Kom je weer van alles tegen wat je moet repareren enzo. Bij ons is het halve stucwerk naar beneden gekomen, na de verkoop. We hebben de afgelopen weken al meerdere muren moeten later stucken. Daar zijn we ook ziek van! Allemaal weggegooid geld, maar ja je moet toch het huis netjes achterlaten....

[quote author=Lin link=topic=1039.msg26890#msg26890 date=1126089620]

Annelies, ja lastig is dat he? Kom je weer van alles tegen wat je moet repareren enzo. Bij ons is het halve stucwerk naar beneden gekomen, na de verkoop. We hebben de afgelopen weken al meerdere muren moeten later stucken. Daar zijn we ook ziek van! Allemaal weggegooid geld, maar ja je moet toch het huis netjes achterlaten....

[/quote]

Tjonge, dat lijkt me zeker rampzalig, zeg. Kost inderdaad een heleboel geld.
Ik word ook een beetje nerveus van dit soort dingen. We hebben nu eindelijk besloten om een makelaar opdracht tot verkoop te geven. Is het huis niet voor december verkocht dan moet hij maar zorgen dat het er een beetje netjes bij blijft staan en het zo snel mogelijk verkopen.
We zitten ook in de verkeerde periode wat verkoop betreft, hoge benzineprijzen, straks weer EU 300 extra voor gas, de nieuwe zorgverzekering. Kan me voorstellen dat mensen even wachten met de aankoop van een huis.

Ik hoop in ieder geval dat je stuc het nog even houdt.

groetjes

:-D Ja dat hopen wij ook! Vrijdag wordt de laatste muur onder handen genomen! Ja het is inderdaad een slechte tijd... Maar er zijn toch mensen zat die een andere woning zoeken joh. Of valt jullie huis in een dure categorie? Wij hebben een 2 onder 1 kap en die was gelukkig toch binnen 2 weken verkocht!

Wat vinden Iris & Amber nu van de situatie, of hebben ze een beetje een soort van vakantie gevoel? Moet best raar zijn voor die meiden dat hun vertrouwde huis "weg" is.

p.s. Lijkt me zo leuk om ze in het echt te ontmoeten!  Ramon (onze jongste) had Maandag een "Dutch Day" op school.....hihi.....hij is vast een van de meer "exotische" soorten op zijn school! Hij was zo trots als een aap want ze hadden windmills gemaakt en "Olifantje in het Bos" gezongen IN het Nederlands met dik vet accent. Dus....misschien kunnen Iris & Amber hem wat beter Nederlands bij brengen want hij kan wel wat uitspraak verbetering gebruiken! :-D

Groetjes
Syl

Papieren zijn 19 aug afgeleverd bij de Dimia door de DHL en nog steeds geen ontvangst bevestiging  :loudcry: hoop dat het allemaal goed gaat daar!

Ja inderdaad! Neem gewoon even contact met ze op (voor het weekend begint! :)) Ze kunnen je vast gerust stellen!

Groetjes
Syl

p.s. zag trouwens dit net onder berichtjes van Miranda (Tum) staan
23-6-05 aanvraag verstuurd naar  TRA
12-7-05 bevestiging ontvangst TRA

Dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan... ik heb al meerdere keren geprobeert te bellen maar ik kan ze niet bereiken. Het nummer wat wij hebben " klopt niet"  althans klopt wel, het staat op de site, mijn vader heeft het nog opgezocht maar wij krijgen geen verbinding... heel vreemd. Ik heb ze eergister maar een mailtje gestuurd. Syl dat berichtje van Miranda betreft haar Skill Assesment volgens mij. Die hebben wij ook bij de TRA gedaan en toen ook netjes een bevestiging gekregen. Maar er loopt een " oud"  draadje over dit onderwerp.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=325.0
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=320.0

Wie weet heeft het daar wel mee te maken...?

Sorry Lin & Sander

Had even niet opgelet  :lol: Je bedoelt natuurlijk het complete papieren pakket?  Bedoelde je dat je Dimia niet te pakken krijgt of DHL? DHL zou toch ook moeten kunnen bevestigen of het afgeleverd is?

Als je DIMIA bedoelde, moet je dan naar Australia bellen of kan de DIMIA representative in Berlijn het ook nakijken perhaps?

Groetjes
Syl

ASPC krijgen we niet te pakken, het heeft geen zin om Berlijn te bellen omdat onze aanvraag daar niet verwerkt wordt, althans zo las ik het op de site. Ik wacht het emailtje maar even af.
Via DHL konden we precies volgen op de site dat het pakket ontvangen en voor getekend was. Keurig netjes.
We willen graag acknowledgement van de ASPC en een case officer....

Groetjes Lin

hm, ok! Het is hier inmiddels al een uur of 7 's avonds en weekend. Jullie krijgen vast maandag bericht! Wat een gedoe allemaal he, nog heel even!

Groetjes
Syl

We hadden een email gestuurd naar de Dimia,met de vraag , dat we geen ontvangst bevestiging hadden gehad nadat de papieren waren afgeleverd door de Dimia. Dit bericht kregen we terug:
D E P A R T M E N T O F I M M I G R A T I O N A N D
M U L T I C U L T U R A L A N D I N D I G E N O U S A F F A I R S
A D E L A I D E S K I L L E D P R O C E S S I N G C E N T R E
Adelaide Skilled Processing Centre Telephone: 1300 364 613
GPO Box 1638 Facsimile: (08) 8237 6629
Adelaide SA 5001 e-mail: adelaide.skilled.centre@immi.gov.au
Adelaide Skilled Processing Centre Telephone: 1300 364 613 GPO Box 1638 Facsimile: (08) 8237 6629 Adelaide SA 5001 e-mail: adelaide.skilled.centre@immi.gov.au

Dear Linda Breur, ACKNOWLEDGEMENT OF VISA APPLICATION I refer to this application for an Australian visa Class BQ Subclass 139 Skilled – Designated Area Sponsored, which was received in this office on 19th August 2005. An electronic copy of the receipt for payment is attached for your reference. Your application will be assessed in approximately 4 months and your case officer will contact you at this time to advise of the next stage in the process. If you do need to provide additional information relating to your case prior to this, the preferred method of communication is via email to adelaide.skilled.centre@immi.gov.au . The approximate processing time for Skilled Migration applications is 6 months if your occupation is on the Migration Occupations in Demand list or is being processed under one of the regional categories. For all other categories the approximate processing time is 9 months. It is essential that you notify us of any changes to addresses (Form 929) or other details in relation to the purpose of this application (Form 1022), for example, a marriage or a birth). These forms can be downloaded from the DIMIA website at: www.immi.gov.au It is important that you do not make any irreversible action such as selling property, purchasing airline tickets or leaving employment prior to a decision being made on your application. In the meantime, if you require further information in relation to Skilled Migration, please refer to the webpage: www.immi.gov.au/migration/skilled/index.htm or alternatively contact the visa enquiry line on: 61 3 9657 4115.
Adelaide Skilled Processing Centre 10/09/2005

Groetjes Sander :up:

so dat je het maar ff weet , je kan dus gewoon nog 5 maanden wachten!!!!!!
Als ik dit verhaal begrijp.
Ons wordt contune afgeraden om kontact te zoeken metde DIMIA omdat het helemaal geen zin heeft maar jullie hebben wel mooi je casenumber!!!!
Kwee nie of je al je medicals en jullie vog gedaan hebben maar die heb je daar wel voor nodig.
Succes met alles verder, groetjes Irma

Back