Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Grappig, wij zitten ongeveer in het zelfde schuitje. Zou mij australische vriend eerst een paar jaar naar hier komen en zouden we dan wel een keertje "down under" gaan bljikt dat we nu beiden eind oktober zonder werk zitten en wellicht dus ook eerder dan gepland vertrekken. Ik ben helaas waarschijnlijk niet zo gelukkig dat ik een zakje geld mee ga krijgen omdat het werk zegt dat ik gewoon met ze mee kan verhuizen. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin want om voor een jaartje of twee nog de hele boel naar ergens anders in het land te gaan verhuizen om dan het huis weer te verkopen heeft dus geen nut. Nu dus ook visa en zo aanvragen. Wat zijn jullie eigenlijk van plan om daar te gaan doen en gaan jullie dan ook naar Brisbane (mijn vriend is van Brisbane afkomstig). Brisbane is helaas niet mijn meest favoriete bestemming van oz maar altijd beter dan hier te blijven. Ben benieuwd naar jullie reactie.
Groetjes, Ingrid
PS Weet jij een makkelijker manier om te antwoorden als iemand iets op het forum heeft gezet want als je naar jou eigen reacties gaat kun je daar nergens op klikken om te reageren.
 
[quote author=inkydoorn link=topic=1039.msg14264#msg14264 date=1114970002]
PS Weet jij een makkelijker manier om te antwoorden als iemand iets op het forum heeft gezet want als je naar jou eigen reacties gaat kun je daar nergens op klikken om te reageren.
[/quote]
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat lukt niet en wat wil je doen?
 
Amsterdam - Netherlands, The  New South Wales Outlying Areas - Australia  Signed for by: MARK
Shipment delivered May 02, 2005 08:46
 
Nou, die is er vast. als ie ook zo snel (goedgekeurd) terugkomt zullen jullie niet klagen!!
Afwachten maar weer, veel succes :up:
 
[quote author=M5 link=topic=1039.msg14193#msg14193 date=1114864114]
Ik heb donderdag mijn skil assesment met de dhl verstuurd en via een nummer kun je je verzending volgen,maar gisteren was het in Brussel en vandaag was het weer in Amsterdam.Zou dit dan foute boel zijn of word alles van de benelux in Brussel verzameld om vervolgens vanaf schiphol te versturen.Maak me wel zorgen. :cry:
[/quote]

Dat was bij mij ook zo.. Het schijnt nl. dat het hoofdbureau van DHL Europe is gevestigd in Brussel...maar dat de pakketjes (misschien omdat het van origine vanuit Nederland is verstuurd) vanaf Schiphol moeten vertrekken. Ik zag het dus ook van Amsterdam naar Brussel en weer terug naar Amsterdam gaan....dat heeft trouwens niet tot vertraging geleid....(bij jou trouwens ook niet, als ik dat zo zag)....

Maar moest het pakketje van jou niet naar Canberra in the ACT i.p.v. Sydney?
 
Even een update.Weer financiele tegenslag,was vergeten dat over de courtage kosten van de makelaar ook nog 19 procent btw komt.In ons geval is dat dus 1200 euro wat we extra moeten betalen,en van de belasting kregen we ook een stuk minder terug dan we hadden verwacht, en Lin wordt vanaf junie minder vaak ingeroosterd op haar werk omdat ze weten dat ze 1 oktober voor het laatst is.Hoeveel kun je incasseren er lijkt wel geen eind aan te komen,alles wat je op gegeven moment tegen komt lijkt wel negatief.Maar goed zal allemaal wel weer goed komen.
 
Hoe rot het ook is probeer het toch achter je te laten. Meer zo van - ok kan ik hier nog iets aan doen/kan ik dit veranderen, NEE?!?, dan even je 'wonden likken' en weer door.
 
Maaar, je hebt in ieder geval de zekerheid dat je naar Australie kunt, en dat kan nog lang niet iedereen hier zeggen.
Balen allemaal, maar financiele zaken zijn altijd te overwinnen!
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1039.msg15161#msg15161 date=1116191429]
Maaar, je hebt in ieder geval de zekerheid dat je naar Australie kunt, en dat kan nog lang niet iedereen hier zeggen.
Balen allemaal, maar financiele zaken zijn altijd te overwinnen!
[/quote]Yep daar heb je helemaal gelijk in,dank je. :wink:

Groetjes Sander :up:
 
Vind het een beetje hufterig van Lin's baas om haar minder in te gaan roosteren..... Alsof ze dan ineens niet goed meer haar werk zou doen ofzo....
 
Helaas werkt het zo,ze investeren geen tijd en geld meer in je en het liefst zouden ze willen hebben dat je meteen weggaat! En wat je in het verleden gedaan hebt is ineens niet meer belangrijk.
 
Hoi M5

Kan Lin niet op een of ander manier proberen een aardig bedragje mee te nemen?
Ze gaat toch weg.

Grt
Rob
 
Haha
Nee ze zien me al aankomen!! Ik deel nu mijn uren met de nieuwe kracht.... ach er zijn ergere dingen.... :|
 
Jeetje Lin, wel vervelend om zo weg te gaan. Zeker als je je altijd hebt ingezet voor je baas.

Anyway....niet getreurd, nieuw land, nieuwe kansen. Good luck met alles!

Groetjes
Syl
 
Mag je baas je trouwens ongevraagd minder inroosteren? Weet natuurlijk niet wat voor contract je hebt?

Groetjes Miranda :)
 
Joh ik maak me daar ook geen zorgen om hoor, was daar nog niet eens mee bezig (met geld bedoel ik dan) Minder inroosteren mag, ik ben oproepkracht maar wel met vaste uren per maand en die moet ik nu dus delen. No worries!!  :)
 
Zo,hier maar even een update!

Ik heb nog steeds niets van de TRA gehoord wat ik wel een beetje gehoopt had het is ondertussen ruim 6 weken geleden,maar je hoort toch vaak genoeg dat mensen met een week of 5 al wat hebben gehoord,dus elke naar de deurmat rennen wanneer de postbode komt :-D!  En waarschijnelijk hebben we al een woning in Beenleigh. Mijn schoonvader heeft een huisbaas aangesproken van een huis wat bij hem in de straat leeg staat en daar gaan volgende maand mensen in voor een half jaar, en twee huizen verder op wonen mensen tijdelijk die uit Nieuw-Zeeland afkomstig zijn en er over ruim een half jaar eruit gaan.Het zou echt fantastisch zijn als we daar al een huis geregeld hebben zodat we daar tzt zo in kunnen,en helemaal daar( tis echt een prachtige plek om te wonen).Maar goed zoals iedereen op het forum kunnen we niets anders doen als WACHTEN.

Groetjes Sander :up:
 
Back
Top