spiders !?!?!?

Hallo,

om even terug te komen op de spinnen.Hoe groot is de kans dat  je dagelijks giftige spinnen tegen komt?
Wij hebben wel idee bij SA is er ook nog verschil waar je zit?het  zal toch niet zo zijn dat je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat met deze creepy creatures geconfronteerd wordt?

groetjes Manja
 
Sorry Robby (nee, dus niet Rob als in 'husband'!), het was niet de bedoeling je boos te maken of je te beledigen  :wavecry:

Sorry !?  :flowers:

Hgr, Jeanine



                                             :-D :shout:[size=10pt]GRAPJE[/size] :peace:
 
alsof je dat verdient zeg!!!!

Enne Manja, ze zitten er vast de hele dag, maar uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat je echt echt echt niet op elke hoek in de verdedigingshouding hoeft om een spinnenaanval af te wenden! Die spinnen zitten echt niet op mensen te wachten om die, zodra ze langs komen, aan te vallen! Heel vaak zijn ze er wel, maar ben je je niet eens bewust van hun aanwezigheid. Na een week in Oz let je er ook al veel minder op of je eventueel ergens een spin ziet!

(tja, wat een advies he - wie had dat nou gedacht dat IK dit zou zeggen!! Na m'n spin in m'n schoen avontuur :-D :-D)
 
WOOOOOOOW goed zeg Jeanine!!!! :up: :up: :up: :up:

Ik vond zelf dat je ze af en toe wel ziet. Wij zagen bijv. wel regelmatig spinnen in national parks of natuurlijk in een spinnenwebje (of spinnewebje :lol: :lol:/wordt er gek van). Maar die 'besprongen' ons ook niet. Dus: niet rommelen in rommelhokjes of bergen hout dan kom je ze echt niet zomaar onverwacht tegen.

Groetjes Miranda
 
Well done!!!!!! Volgens mij gaat het prima Jeanine! Nog even en Australia heeft er een tegenhanger van de Crocodile Hunter bij.......Jeanine the Spider Hunter! :up: :)  

En inderdaad in de praktijk valt het echt heel erg mee! Er komt trouwens vanavond wel iets over RedBacks op tv, zal het even voor jullie kijken....morgen verslag

Groetjes
Syl
 
hihi...Miranda "niet rommelen in het rommelhokje" geen wonder dat het zo'n zooitje blijft in ons rommelhok. Maar wel een prima tip inderdaad! En zeker voorzichtig rond bergen hout en stapels tuin"troep" zoals takken, bladeren, etc.

Groetjes
Syl
 
tuurlijk Syl, daarom moet iedereen een rommelhokje hebben, je moet toch ergens niet hoeven opruimen, strijken, wassen etc. etc. ??!!???!!!!  :evil: :evil:
 
Nou ehhh, ik vrees dat Steve zich nog niet echt zorgen hoeft te maken hoor :wink:!

M'n angst zit 'm niet echt in de spinnen die jeveilig in hun webje ziet zitten :-D, maar meer die enkele, die 's-nachts spontaan op je kussen komen zitten, of stiekem gezellig op je schouder mee tv komen kijken  :x.

En dan kunnen ze wel zeggen dat die kans wel heeeeeeel heeeeel heeeeel erg klein is, maar zeg nou zelf - hoe groot is de kans dat er een spin in je schoen gaat zitten terwijl je ergens op visite bent??? Ik ben gewoon een beetje bang dat ik zo'n geluksvogel ben  :| die bijvoorbeeld net een hongerige haai tegenkomt ofzo?! 

Maarre, komen we ook wel weer over heen hoor :-D! (ooit :wink:)

Hgr, Jeanine 
 
Ik ben gewoon een beetje bang dat ik zo'n geluksvogel ben  die bijvoorbeeld net een hongerige haai tegenkomt ofzo?!  Maarre, komen we ook wel weer over heen hoor ! (ooit )
ben bang dat je daar niet zo snel overheen komt :-D  maar met die spinnen zie ik het allemaal wel positief in voor je hoor :up:

Groetjes
Syl :)
 
Syl, ik kan het echt niet anders zeggen, maar je bent


GEWELDIG !!!

:-D :lol: :happysun: :dance: :dancing: :clap2: :happy: :applaus:

Echt helemaal top deze site :up: !!!
 
Graag gedaan!!! Mel & Jeanine!! :) :humble:

Sorry Rob.....maar jullie gaan in ieder geval goed voorbereid op pad! enneh.....ga alvast maar even nieuwe "toner" halen voor de printer want er valt nog een hoop te printen. :clap2:

Groetjes
Syl
 
GOUDEN TIP, Syl
We hadden vorige keer in OZ al eens gekeken naar boekjes met engerds, gewoon om er straks eens naar op zoek te gaan als we straks door de Outback gaan zwerven. Daarnaast wilden we ook een goed First Aid overzicht hebben.

Nu hebben we beide in 1 klap.
De verschillende pagina's met spinnen heb ik gesaved als Webarchief.enkel bestand.mht en de PDF files van John Ambulance Firts Aid heb ik in een ander mapje gesaved.
Kunnen we mooi met de laptop op de knieen "spinnetjes" bestuderen en eventueel nog wat Eerste Hulp verlenen aan onszelf of een ander in nood.

helemaal TOP  :up:
 
:-D...glad to be of service :)

Ik ben echt wel van het Australia Promotie Team (al lijkt het in sommige draadjes anders :evil:)

Groetjes
Syl
 
oh wat fijn zeg.....zit ik lekker al jullie verhalen te lezen over spinnen maar moest plots even naar de wc......wat kom ik daar tegen.......Yep ..een spin brrrr. Ik weet dat ze hier in NL niks doen maar heb nog altijd een fobie uit mijn jeugd. Mijn hele familie is bang voor spinnen ..behalve mijn moeder, die gaat er achteraan met de bezem, zelf nu op 81 jarige leeftijd.
Vorig jaar toen ik in Oz was op visite bij vrienden, zei Ray,"come 'ave a look at this"...
ik liep met hem mee naar zijn "study" en daar zat de grootste, lelijkste ,mother f....., dat ik ooit gezien had. Hij noemde hem zijn "pet" en was daar al weken in huis, een Huntsman, totally innocent maar toch, gatver ik zou dat ding niet in huis moeten hebben.
Miel
 
hallo allemaal,

nu heb ik een aantal van de spinnen van die info sites bekeken en dan staat er zo leuk als je gebeten bent verzamel de spin die je gebeten heeft, maar ehh dan denk ik zou die niet heel snel de benen nemen,hoe los je dat op?

groetjes Manja
 
waarschijnlijk voel je wel dat je gebeten wordt en geef je uit reflex al een klap op de plek waar je gebeten wordt, dan alleen nog de restjes bij elkaar vegen en netjes meenemen. :devil: :stretcher:
 
Back
Top