spiders !?!?!?

er liep bij ons in de keuken net toch een enorme grote spin,ik kreeg spontaan de kriebels en heb er even bij gegild, mijn man de reddende engel heeft hem in de toilet gedeponeerd.Ik geloof niet dat ik daar ooit aan kan wennen.

hoe is het met jeanine haar spinnen fobie?

wie had het ook en heeft er wel aan kunnen wennen, als ik zo naar een plaatje kijk denk ik och een spin wat is ie leuk maar toch de praktijk is ietsje anders.

groetjes Manja :)
 
Moet er nog maar even niet aan denken. Mike zegt dat je er naar op zoek moet gaan wil je er een zien maar ik vertrouw het toch niet hoor. Volgens mij zegt ie dat omdat ie bang is dat ik anders niet kom haha
 
De enige spin die we (maar dan al wel twee keer op verschillende locaties ;-) ) in 3 vakanties binnenshuis hebben gezien is de 'huntsman' spider. Niet al te groot (ook niet echt klein) maar kennelijk volkomen ongevaarlijk. Is mijns inziens geen web-spin, maar een die vanuit een hinderlaag zijn prooien vangt ...

No worries, de prooien zijn vliegen en zo ..

(Ik weet niet zeker of dit geruststelt trouwens, maar zo bedoel ik het wel .. ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
Hi

Ik was ook bang voor spinnen en de rest!!  De eerste keer dat een blue tong lizard rond mijn huis liep heb ik het gefilmd, je hoort me allerlei vreemde geluide maken en snel de deur dicht!!  De allereerste keer ben ik met de auto over de spin heengereden, nu laat ik ze leven en flik ze naar buiten.

Maar je went er echt aan, als je er maar genoeg van ziet.



Op het moment heb ik even een inzinking met slangen.  Van de week was een hond gebeten op het atletiek veld.  Mijn dochter van 8, ja maar dat was aan de kant bij het water! maar ik kreeg toch wel de kriebels dat het zo dicht bij is!! Maar ook daar moet ik toch maar overheen komen.  Blijven relatieveren.

Sidonia
 
Eén van mijn ooms die in Victoria woont heeft in 25 jaar geen slang gezien (behalve in de Sanctuary  :wink:). Toen ik er afgelopen maart was heb ik met een andere oom naar redbacks gezocht en warempel, we vonden er eentje... Helaas zonder de befaamde 'red back' (het was een mannetje). Ik heb 'm in een jampotje gedaan en m'n arachnofobische zus, die ook mee was, de stuipen op het lijf gejaagd. Toen ik er zat van was heb ik 'm terug onder z'n steen gelegd.

Aan Huntsman Spiders zal ik nooit wennen... In twee weken tijd vond ik er drie ín huis... Ze doen wel niks, maar ze laten je wel aardig schrikken. Het hangt er ook vanaf waar je zit in Australië, in Victoria heb je er minder last van, zeker in de suburbs.

Aan de topicstarter: dat zal voor mijn vrouw ook een heet hangijzer worden, die spinnen. Het kan haar beslissing om wel of niet te gaan ook wel beïnvloeden...
 
[quote author=sidonia link=topic=1162.msg38515#msg38515 date=1133294679]

Op het moment heb ik even een inzinking met slangen.  Van de week was een hond gebeten op het atletiek veld.  Mijn dochter van 8, ja maar dat was aan de kant bij het water! maar ik kreeg toch wel de kriebels dat het zo dicht bij is!! Maar ook daar moet ik toch maar overheen komen.  Blijven relatieveren.
[/quote]

Op de één of andere manier heb ik weinig angst voor slangen. Om heel eerlijk te zijn vind ik ze eigenlijk wel heel bijzonder fascinerend. Toen ik in 2001 in Australie was en een fietstocht maakte in de omgeving van Alice Springs ben ik me op een gegeven moment wel rotgeschrokken toen er ineens een slang op het fietspas lag. Het was echt een vrij lange, groene slang. Nu moet ik erom lachen, maar ik had me niet kunnen bedenken als ik gebeten zou zijn in zo'n afgelegen omgeving. Dat vind ik wel een beangstigende gedachte.

Spinnen vind ik echter vreselijk. Ik heb wel hele slechte verhalen gehoord over redbacks, maar vaak wordt dit ook weer tegengesproken. Er zijn in ieder geval hele enge exemplaren in Oz.....  :-o
 
Toen ik in Zuid Australia woonde kwam ik bijna elke dag red backs tegen. Hier in Vic nog geen een gezien.  Maar mooie beestjes.  Ik zie die liever dan een huntsman.

Slangen waar ik woon wel tegen, bij mijn vriendin onder de tafel in de keuken, midden op het atletiek veld en op het blok waar ik ga wonen.  Ik moet zeggen dat er water in de buurt is.  Ze zitten hier dus wel degelijk.
 
Spinnen vind ik echter vreselijk. Ik heb wel hele slechte verhalen gehoord over redbacks, maar vaak wordt dit ook weer tegengesproken. Er zijn in ieder geval hele enge exemplaren in Oz..... 

Wij wonen al jaaaaaaaren samen met een redback familie, zij onder het huis, wij boven....gaat prima :-D
 
Hier in Sydney is het enige wat regelmatig in huis zit van die standaard langpoot spinnen. Ik laat ze meestal zitten, soms zuig ik ze op als ik ze even zat ben. Werd op een nacht een keer wakker, liep er 1 over me heen! Dat vond ik wel even minder :) Ik heb het ook niet zo op spinnen....
Ik kom heel af en toe een ander soort spin tegen binnenshuis, maar die zijn meestal vrij klein. Ik ben wel eens bijna in een ENORM web gelopen 's nachts (in een doorgang tussen twee struiken in), van een eveneens enorme spin. Ik zag op het laatste moment de spin 5 centimer voor mijn neus; in de reflex die daar op volgde lag ik dus languit op de grond met een paar schaafwonden :) Nog altijd beter dan in dat web lopen. Ik zou de hele buurt wakker gemaakt hebben met een luide 'man-scream' :)

Vorige week heb ik ivm met kakkerlakken wat DIY pest-control gedaan buiten, en een week later lag er ook een knoert van een harige spin (wolfspin?) te creperen voor de deur. Aanradertje trouwens, zo'n 1 liter tankje outdoor pestcontrol van Baygon met verstuiver. Zeker de eerste paar nachten liggen er iedere ochtend weer een aantal kakkerlakken op hun rug te spartelen, die dus anders waarschijnlijk bij ons binnen zouden zitten.
 
Kakkerlakken  :-o  :-o!!!! Daar had ik nog niet bij stil gestaan, die wil ik ook al niet tegen komen!

Nee, alle gekheid op een stokje - ik vind ze (alle spinnen, slangen, kakkerlakken - nou ja eigenlijk alles wat onder 'insect' en/of 'reptiel' valt) helemaal niets en zal ze ook nooit en te nimmer leuk gaan vinden, maar ze zullen me er never niet van weerhouden om te verhuizen! (dat jullie me dat ooit zouden horen zeggen!!! :shocking: :shocking:)

Met die lijstjes van Syl kan ik ze best hebben! Zolang ze me met rust laten heb ik er vrede mee, maar anders ................. :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
 
Kakkerlakken zijn er zat hier, soms zie je ze in huis maar meestal zie je ze in garage racesen :-D , beetje Mortein outdoor barrier spuiten en dan ben je er weer een tijdje vanaf, maar daar wen je ook wel aan hoor. Of zit je sávonds op de bank zie je in je ooghoek ineens iets over de muur schieten en dan is het een huntsman van een centimeter of 7/8 schijnen idd niet gevaarlijk te zijn, maar de eerste keren schrik je wel, maar ook dit went hoor.
 
Ja ja, ik heb al aardig wat keertjes staan "dansen" hier!!
Ze doen niets... maar ik HAAT ze!! :)
huntsman.jpg
 
IEIEIEIEIE!!!

Ik denk, laat ik het forum eens even checken voordat ik ga slapen, zie ik dit :|.
Hmm, spinnen zijn niet mijn favorite. Volgende keer maar even niet zo nieuwsgierig zijn
en maar even wachten om 's ochtends deze topic eens te checken.
Tja, ze doen niks, maar toch... Er zal er maar eentje in je bed kruipen,...

Welterusten :readinginbed:

Mel
 
@ Lin...

Whoeo dat is groot  :-(

Laat je ze binnen of zet je ze buiten (op wat voor manier dan ook...)

Groetjes,
Lela
 
Die Huntsman, ik spuit 'm plat. Buiten het huis ben ik heel tolerant, ik red zelfs mieren uit het zwembad!, maar in huis, nee. Die beesten komen ook uit het niets tevoorschijn. Leuk als je zoekt naar het lichtknopje en je grijpt zo'n jongen... bah!

Of een hand kattevoer pakken, uit de zak, en er een kakkerlak mee opvissen. Moest mij weer gebeuren. We laten het huis regelmatig sprayen (voorjaar is het beste seizoen), en zo kom je alleen nog dooie kakkerlakken tegen. Wat ik zo disgusting vond, is dat sommige soorten vliegen. YUK.

Daarentegen ben ik GEK op geckos. Ik vind ze verrukkelijke beestjes, keilief.

We hebben een vogeldinges, hoe heet 't ook al weer, een avary, en daar hebben we 2 keer bandicoots in gevonden. Die schijnen vogelzaad lekker te vinden, en hadden het zich ook meteen gemakkelijk gemaakt in het vogelhuisje! Vogels van slag natuurlijk. Hebben ze eruit gespoten met de tuinslang.

Diverse malen hebben we vogels gered. Het zijn vaak onze honden waaraan we merken dat er iets in de tuin zit dat er normaal niet zit. En dan gaan wij op pad met handdoeken en torch. Gevonden artikelen; possum, Rainbow Lorikeet (in het zwembad, arm ding), bandicoots, slangen, verschillende vogels, kikkers, lizards en onze eigen kat waar alleen z'n bontje van over was. Groot raadsel!

Ach, levendige boel!
 
Lin!?!? Al aardig wat keertjes??? Zolang woon je er nog niet!! Hoe vaak kom je deze beesten wel niet tegen??  :-o  :-o
En ik maar denken dat ze eigenlijk alleen in afgelegen gebieden voorkomen!?!? Dom, dom, dom (wellicht enkele blonde genen van moeders kant geerfd!)
 
:-D Leuk verhaal Ireen! En wat een gave foto van Steve!!
hmmm en de kat waar alleen een bontje van over was... :| Ik wil het waarschijnlijk niet eens weten!

Jeanine, ja we hebben ze nu 3x binnengehad, maar verder dan de voordeur zijn ze niet gekomen en wij spuiten ze net als Ireen plat!!! Lang leve de Mortein!! En echt waar, in Nederland was ik als de dood voor die dingen en dan waren ze nog niet eens de helft. Je went er aan.... echt waar!! Jij ook! :wink:
 
Gaaf die foto, mooi zijn ze hè die kikkertjes, en ja sorry....de slangen, gecko's, blue tongued lizzards etc. etc. etc., insecten prima, spinnen mhhhhhh nog niet helemaal genezen van de angst, maar gewone huisspinnen (niet die vette  :shocking: :shocking: ) mogen wel een ritje op mijn hand maken.

Miran  :)
 
Mijn vriendin en ik waren lekker aan het eten in Darwin.
De ober stond bij ons en die zelfde tijd liep er een gecko tegen de muur omhoog.
Ze zei tegen ons dat we niet bang hoefden t zijn voor de aardige gecko's.
Niet voor de gecko's maar wel voor spinnen ,zei mijn vriendin.
De ober zei , trouwens wij hebben hier in de pot, stond ter aankleding wat spulletjes met oude planten potten, een zeer giftige spin maar hij zal je nooit kunnen bijten zolang de spin op een vlak gedeelte staat.
En ja hoor daar zat de spin in de pot.
Ze pakte de spin en liet de spin over haar hand en arm lopen.
De spin kon blijkbaar niet bijten omdat zijn poten te lang waren in verhouding met zijn lichaam/kop, volgens de ober.
Je kon duidelijk zien dat de spin trachte te bijten maar er gewoon niet bij kon

Ik heb het niet geprobeerd, want je zult net zien dat die spin mij wel te pakken krijgt
Weet iemandwelke spin ik bedoel ?
Niet groter dan ongeveer ,het lichaam 1 a 2 centimeter en de poten waren zo'n 4 a 5 centimeter lang.

Jack :evil:
 
Back
Top