spiders !?!?!?

Ben laatst gebeten door een irriguanji box jelly fish. Niet leuk. Ze zijn klein onzichtbaar en giftig. Ik was aan het zwemmen aan een heel mooi strand bij five rocks (Rockhampton) en het voelde in eerste instantie als een muggenbeet. Vervolgens werd mijn zenuwstelsel van af onder in mijn rug aangepakt. Er was een parkwachter in de buurd die meteen door had wat er gebeurde. Hij zei
"You should be glad that you didn't loose a arm or a leg" en "You have 30 minutes". Ik was al redelijk aan het trippen en niet goed door wat er gebeurde. Probleem was dat we drie kwartier over een 4 WL track van de openbare weg af waren en nog eens een half uur naar het eerste ziekenhuis. Dit was de eerste en waarschijnlijk meest wilde 4WL drive trip die ik ooit ga hebben. Na een drie kwartier kwamen we bij de openbare weg en daar wachte een ambulance op ons. Ik was intussen bijna bewusteloos van de pijn. Ze gaven me een flinke lading morfine en poppers om me wakker te houden. Er is geen tegengif dus ze bleven me morfine toedienen tot de pijn langzaam wegzakte.
Verder was er laatst een slang van anderhalve meter op de oprijlaan die een possum aan het verorberen was. Wat doe je dan je zegt niet van: "hee slangetje schuif is op ik moet er langs" of  "hee eet is effe door ik moet naar me werk" . Op fraser island is een vrouw aangevallen door 3 tijgerhaaien (twee benen en een arm kwijt,doodgebloed). En ik woon hier pas drie weken!!!. Je vrouw heeft gelijk. Als je dood wilt door een of ander wilt beest moet je naar australie komen. Als mensen je anders vertellen HET IS NIET WAAR!!!! (Lees bill bryson down under)Maar het is wel een van de mooiste landen ter wereld en dat is wel waar.
 
Jakkes, dat moet flink zeer gedaan hebben (blijft het nu ook gevoelig). Ik was eens in Egypte aan het duiken en toen hadden ze het over 'vegetarische haaien' ja hoor,.....tuuuuuuurlijk. Maar om ON topic te blijven, ik was altijd als de dood voor spinnen, maar omdat ik de angst niet op mijn zoon over wilde brengen deed ik altijd heel positief erover, en raar maar waar, het heeft geholpen.

Miran  :)
 
Jezus Japie

Dat is nog eens een ervaring!!! Shit ik hoop niet dat dat mij of mijn fam nog eens moet over komen! Ik mag aan nemen dat je er niks aan hebt over gehouden :|

Groetjes Sander :up:
 
[quote author=Jack link=topic=1162.msg45491#msg45491 date=1138525274]
Mijn vriendin en ik waren lekker aan het eten in Darwin.
De ober stond bij ons en die zelfde tijd liep er een gecko tegen de muur omhoog.
Ze zei tegen ons dat we niet bang hoefden t zijn voor de aardige gecko's.
Niet voor de gecko's maar wel voor spinnen ,zei mijn vriendin.
De ober zei , trouwens wij hebben hier in de pot, stond ter aankleding wat spulletjes met oude planten potten, een zeer giftige spin maar hij zal je nooit kunnen bijten zolang de spin op een vlak gedeelte staat.
En ja hoor daar zat de spin in de pot.
Ze pakte de spin en liet de spin over haar hand en arm lopen.
De spin kon blijkbaar niet bijten omdat zijn poten te lang waren in verhouding met zijn lichaam/kop, volgens de ober.
Je kon duidelijk zien dat de spin trachte te bijten maar er gewoon niet bij kon

Ik heb het niet geprobeerd, want je zult net zien dat die spin mij wel te pakken krijgt
Weet iemandwelke spin ik bedoel ?
Niet groter dan ongeveer ,het lichaam 1 a 2 centimeter en de poten waren zo'n 4 a 5 centimeter lang.

Jack :evil:

[/quote]

Klinkt een beetje als een soort vergelijkbaar met onze eigen 'hooiwagen', waarvan men zegt dat ze potentially dodelijker zijn dan welke spin dan ook maar omdat ze niet door de menselijke huid kunnen bijten, zijn ze niet gevaarlijk. Ik heb op internet gezocht en ben de Daddy Longlegs tegengekomen, wat misschien een beetje overeenkomt met jouw vriendje: http://www.xs4all.nl/~ednieuw/australian/Pholcidae/Pholcidae.htm
 
wij waren laatst op de vakantie beurs en sprak daar met een standhouder voor een vakantie,deze liet ons een boekje zien over giftige en andere gevaarlijke beestjes in Australie,die boekje liet ook zien in welke staat welk dier voorkomt.
Dit leek ons een erg informatief boekje,wie kent dit en kan ons vertellen waar we het kunnen krijgen.
Want als ik het goed begreep zijn over het hele continent niet overal de zelfde spiders e.d. aanwezig.

groetjes Manja :)
 
Dag Robert en Inge,

Ik heb nooit de naam gekend van de spin maar deze lijkt er heel veel op, als deze spin het niet is dan weet ik het ook niet.
Bedankt voor het opzoeken naar deze kleine ongevaarlijke spin (voor mensen), volgens de ober was deze het meest giftigst van al.

Ps; zeer mooie foto van deze spin.

Greetings,

Jack :evil:
 
Wij lagen vandeweek in ons zwembad en toen zagen we buiten op de vensterbank een klein zwart lizzardje vast zitten in een web. Een flinke redback nam 'm te grazen! Brrrr wat een akelig gezicht. We hebben de Mortein gepakt en die redback er is even flink van langs gegeven. De lizard leefde nog, we hebben hem uit het web gehaald. En zijn vrijheid terug gegeven. Hij heeft nog geen meter af kunnen leggen en toen lag ie te kronkelen. De lizard toen maar uit zijn lijden verlost  :|

Brrrr shit beesten die Redbacks....
 
[quote author=Lin link=topic=1162.msg45641#msg45641 date=1138621882]
Wij lagen vandeweek in ons zwembad en toen zagen we buiten op de vensterbank een klein zwart lizzardje vast zitten in een web. Een flinke redback nam 'm te grazen! Brrrr wat een akelig gezicht. We hebben de Mortein gepakt en die redback er is even flink van langs gegeven. De lizard leefde nog, we hebben hem uit het web gehaald. En zijn vrijheid terug gegeven. Hij heeft nog geen meter af kunnen leggen en toen lag ie te kronkelen. De lizard toen maar uit zijn lijden verlost :|

Brrrr shit beesten die Redbacks....

[/quote]

live and let live, Lin
It's just the nature

Jack :evil:
 
[quote author=memswear link=topic=1162.msg45636#msg45636 date=1138619755]
wij waren laatst op de vakantie beurs en sprak daar met een standhouder voor een vakantie,deze liet ons een boekje zien over giftige en andere gevaarlijke beestjes in Australie,die boekje liet ook zien in welke staat welk dier voorkomt.
Dit leek ons een erg informatief boekje,wie kent dit en kan ons vertellen waar we het kunnen krijgen.
Want als ik het goed begreep zijn over het hele continent niet overal de zelfde spiders e.d. aanwezig.

groetjes Manja :)
[/quote]

Ik heb zes jaar geleden bij de Australian Geographic shop een boekje gekocht genaamd "Australia's most venomous creatures", prachtig boekje met daarin een opsomming van de giftigste dieren en er staat ook bij waar ze voorkomen. Misschien kun je google-en op de titel. Ik heb het boekje dus in Australië gekocht (Knox Shopping Center in Victoria als ik me niet vergis).
 
[quote author=Lin link=topic=1162.msg45641#msg45641 date=1138621882]
Wij lagen vandeweek in ons zwembad en toen zagen we buiten op de vensterbank een klein zwart lizzardje vast zitten in een web. Een flinke redback nam 'm te [/quote]

:-D :-D :-D Dat is een keer wat anders als een mugje  :-D Hoe groot was die red back wel niet ... jeetje.  :lol:
 
this big,

redbackspider100.gif



bbbbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
Nadeel is dat als je slang ontsnapt (mag je die daar uberhaupt wel houden?) die kan overleven. In Nederland is de kans zeer klein door het klimaat.

Anyway, slangen zijn leuk  :evil:
 
Goh, wij dachten de eerste weken in ALice gewoon op een matras op de grond te slapen, maar met al die kruipende 'dingen' is het misschien toch beter om een bedframe te hebben, zodat ze niet in onze matrs kunnen kruipen...  :|

Sara
 
Maar de meeste kruipenden dingen kunnne ook gewoon via het frame omhoog kruipen... :evil: :-D

Even een kleinen tip :wink: Wij hebben toen ook met een matras op de grond geslapen. Waardoor het matras ging schimmelen doordat het niet kon ademen. Misschien dat het kwam door het nate klimaat van Nederland. Misschien ook niet??? Anyway als je dus met een nieuw matras op de grond wilt slapen kan het wel is anders uit pakken dan je verwacht had, zonde...:up: :up:
 
Thanks voor de tip Barry!  :up:
Ik denk dat Hans ter plekke een simpel bedframe gaat ineen timmeren, zodat we toch iéts van de grond afliggen....én de matras kan 'ademen'!

S
 
[quote author=Eerainuh link=topic=1162.msg45857#msg45857 date=1138708847]

Beschermen tegen schimmel zal een bed wel doen, maar de rest.....?? :p
[/quote]

Ik kan maar hopen hé! ;-)
 
Back
Top