spiders !?!?!?

Sorry, heb jullie in spanning laten zitten.

De 'therapie'  die ik volg, duurt een aantal behandelingen.

Het heet NEI (neuro-emotionele integratie), soort vorm van kinesiologie. Mbv spiertesten in je hand en het stellen van vragen aan je onderbewuste wordt achterhaalt hoe je aan je angst komt, en wat de 'blokkade' is waarom je die angst nog houdt. Het heeft ook te maken met je Chakra's.

Ik heb huiswerk opgekregen en volgende week weer terugkomen.
Het klinkt misschien zweverig maar het is echt geen kletspraat,hoop echt dat het helpt.

Hou jullie op de hoogte.

Yvonne.
 
Een klein beetje off-topic, maar het gaat wel over enge dieren:
Afgelopen zondag kwamen we terug van boodschappen doen en waren net alles aan het inruimen. Ik kijk naar buiten en zie in onze tuin, tussen deze stenen:
foto_136.JPG

de staart van een slang! Rebekka durft nu gelijk de tuin niet meer in. Als ik hem nog een keer zie zal ik proberen een foto te maken. Ik leg de camera alvast klaar.
 
Ja dat zei ik ook. Maar het was meer een heen-en-weer-slangbeweging dan een ik-ben-een-hagedis-en-dus-ga-ik-recht-door-zee beweging. Snappie? Hoe dan ook, ik ben er niet blij mee! De volgende keer bel ik de RSPCA  :-D
 
Omdat dit toch over spiders gaat, heb ik wel even een vraagje;
Een mens zou elk jaar 8 spinnen in zijn slaap eten, maar hoe zit dat dan met spinnen die gif meedragen of zelfs in je mond/tong/keel kunnen bijten?
Iemand die daar een antwoordje op heeft? Of is er mischien een verschil tussen NL en OZ wat dat betreft?
 
ik denk dat het gewoon een zaak is van wie het eerste bijt  :dunno: snel bijten en goed kauwen dus.......
volgens mij zijn er de laatste 13 jaar geen mensen meer overleden aan spinnenbeten in oz, zal dus wel meevallen.
:up:
 
Zeg liefste, ik wil jou straks wel eens zien als je wakker wordt met een knoert van een SPIN op je neus! Dan zullen we wel eens zien of je nog steeds zo koelbloedig bent (wie het eerste bijt.....duhhh!)

Vwb die acht spinnen per jaar is volgens mij echt een fabel! Ik heb het hele, maar dan ook echt het hele internet afgespeurd (dagen, nachten bezig geweest) maar niets kunnen vinden wat dit ook echt bevestigd. Volgens mij dus echt een fabel om mensen met een spinnenfobie te plagen!!

En jufrebekka - hmm, jullie wonen toch in Brisbane zelf?! En toch een slang in de tuin?! Ik dacht altijd dat de kans in Brisbane zelf wel heel heel heel klein was, maar niet dus - of jullie boffen gewoon enorm  :-D :-D!! De RSPCA is dat een slangenvanger ofzo :? :? ?!?!
 
Ik zou toch liever maar uitkijken met die slangen en spinnen! Vooral mensen met weinig weerstand zoals kinderen en ouderen hebben meer kans iets op te lopen. Ik denk dat de ongelukken beperkt blijven doordat aussies van jongs af aan opgevoed worden met hoe om te gaan met spinnen en slangen. Je leert met de beestjes te leven.

Hieronder nog een link(als het me gelukt is deze in te voegen) over leuke beestjes.
http://www.avru.unimelb.edu.au/avruweb/creatable.html
 
[quote author=tinusv link=topic=1162.msg24249#msg24249 date=1124318476]
Afgelopen zondag kwamen we terug van boodschappen doen en waren net alles aan het inruimen[/quote]

Gaaf  :lol: Ligt er aan wat voor slang het is natuurlijk als het een giftige is dan is het eventjes uit kijken geblazen maar over het algemeen zijn het hele lieve beestjes. Gelijk maar eventjes een foto van mijn twee schatjes :-D :cool:
snake.jpg
 
[quote author=Jeanine link=topic=1162.msg24309#msg24309 date=1124364924]
Zeg liefste, ik wil jou straks wel eens zien als je wakker wordt met een knoert van een SPIN op je neus! Dan zullen we wel eens zien of je nog steeds zo koelbloedig bent (wie het eerste bijt.....duhhh!)

Vwb die acht spinnen per jaar is volgens mij echt een fabel! Ik heb het hele, maar dan ook echt het hele internet afgespeurd (dagen, nachten bezig geweest) maar niets kunnen vinden wat dit ook echt bevestigd. Volgens mij dus echt een fabel om mensen met een spinnenfobie te plagen!!

En jufrebekka - hmm, jullie wonen toch in Brisbane zelf?! En toch een slang in de tuin?! Ik dacht altijd dat de kans in Brisbane zelf wel heel heel heel klein was, maar niet dus - of jullie boffen gewoon enorm  :-D :-D!! De RSPCA is dat een slangenvanger ofzo :? :? ?!?!
[/quote]

RSPCA: The Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals
Die zijn wel van de slangen enzo :D maar ik hoorde van een collega dat je ook een gratis slangen vanger hebt vvan een of andere dierentuin, dierencentrum die het beestje nakijken enzo... staat vanst in de yellow pages?
 
En we zijn weer terug bij af!!!!  :x :x :x

Kom zojuist bij vrienden in Almere vandaan en die hebben nogal last van spinnen. Tijdens de avond liepen er twee heel grote wolfspinnen (met van die dikke lijven en poten!  :-o ) door de kamer. De eerste had ik comleet gemist, maar de tweede zag ik nog net voordat er een tv-guide op kletste.

Maar, en nu komt het, rond twaalven was het toch echt tijd om richting huis te gaan dus loop ik naar de gang met Jorinde in m'n armen en met die spinnen nog in m'n gedachten check ik eerst ff m'n rechterschoen.
Terwijl ik dat dus deed dacht ik bij mezelf - kom op laat je toch niet gek maken, zou wel heel toevallig zijn als er net 1 in m'n schoenen zou zitten. Aanstellen is ook een vak, toch? - Schiet dus snel ook m'n linkerschoen aan en nog voor m'n 1e stap de grond raakt voel ik ineens iets verschrikkelijk tekeer gaan bij m'n tenen in m'n linkerschoen  :-o :-o :-o . Alle haren op m'n lijf omhoog, paniek alom, schop m'n schoen uit en JAAAAAAHAAAAA HOOR!!!! Komt er me toch een joekel van een spin uit rollen!!!  :loudcry: :loudcry:

En ik was zo dapper bezig al die tijd!!!  :cry: :cry:

Helemaal weg die dapperheid, angst is weer helemaal terug, pijn in m'n kop van de schrik  :x :x !!!

Misschien toch een goede reden om er nu eindelijk iets aan te gaan doen. Dit kan zo natuurlijk niet! Ga er nu eerst een nachtje over slapen (als ik nog in slaap kom  :| :| ). Zal later nog wel laten weten wat het wordt!
 
Jeetje Jeanine......wat een rot ervaring! en dan nog net in jouw schoen how unlucky :-(

Maar........er was hier vandeweek iets op tv! Ging over o.a. accupressure en meditate en hoe dat bij fobien kan helpen! Ga even kijken of ik de link ervan kan vinden (stond namelijk op de website) hang on....

http://ninemsn.video.msn.com/video/p.htm?mkt=en-au&m=News&mi=Today en dan halverwege al die plaatjes zie een plaatje van een spin (wel een beetje harige, dus misschien je ogen even toeknijpen :up:) Het schijnt dat je binnen vier uur behoorlijk wat kan bereiken! Het is een kort filmpje :)

Sterkte! Komt allemaal wel goed hoor!
Syl
 
Jemig Jeanine! Ik kan me voorstellen dat je zo geschrokken bent... Ik háát die krengen ook! En in m'n schoen...? :shocking:
Waar wonen die vrienden van je dat ze zo'n last van spinnen hebben?
 
Nou Jeanine, Je zult nu wel elke dag je schoenen willen controleren, bah.

Ik ben sinds de therapie nog geen spin tegengekomen, wel een sprinkhaan die tegen het slaapkamerplafond zat keurig gevangen (met vaasen papier) en naar buiten gezet.

En ik probeer niet teveel de verhalen in me op te nemne van m'n zus in Melbourne, die het heeft over speciale spuitbussen- waar die grote spinnen tegenop gewassen zijn.

groeten uit Almere.
 
Hoi Jeanine,

Dat is echt balen, wat rot voor je. Je verstand kan nu wel zeggen"jeezzz, ik heb een spin in mijn schoen overleefd en het beestje wilde niets anders dan snel weglopen', maar je gevoel doet niet mee. Hartstikke herkenbaar. Bij mij heeft het heel erg geholpen dat ik mijn zoontje (bijna 4) niet bang wilde maken. Dus, als hij kwam van 'mama er zit daar zo'n mooie spin, dan kon ik niets anders dan met mijn neus erbovenop zeggen, ja schat prachtig. Ik pak ze nog steeds niet op met mijn handen hoor (tenminste die wolfsspinngen), de rest gaat aardig nu. Dus er is altijd hoop  :) :up: :)

Veel sterkte ermee, en hartstikke goed dat je wilt proberen je angst te verminderen.  :up:

groetjes Miranda
 
Hoi,

Ben ik weer hoor!

Niet meer zo geschrokken als maandagavond, maar helemaal okee ben ik ook nog niet. Van elke mug of ander ongedierte die ik in m'n ooghoeken zie aan- of voorbij komen spring ik nu in de gevechtshouding (Rob en ik doen elke avond Bootcamp van Billy Blanks - die van de TV reclame -niet zeggen hoor dat ik verklapt heb dat hij ook mee doet!!!  :evil: :evil:)

Aan de ene kant denk ik inderdaad 'ik heb het overleefd', maar aan de andere kant denk ik toch ook 'Thank God dat ik sokken aan had!!!'. Ik had er dus echt niet aan moeten denken dat ie tussen m'n tenen had gezeten  :-o!

Enneh, volgens mij was dat beessie helemaal niet bang voor m'n tenen, want zoals ie tekeer ging had zelfs Billy Blanks een rondje omgelopen  :-D :-D.

Keep you posted!
 
Back
Top