spiders !?!?!?

[quote author=Jeanine link=topic=1162.msg45812#msg45812 date=1138700476]
Dat is een mening  :wink:
[/quote]
Zeker zeker, ach, ben allang tevreden dat er wordt gesproken over gevaarlijke spinnen of slangen, en niet over een klein miezerkruisspinnetje die nog geen kleine vlo kan doden ;)
 
Een half uurtje geleden zapte we langs de diverse kanalen. Op Discovery was het programma Mythbusters bezig. Ze waren zowaar bezig te mythe te onderzoeken van de Daddy Long Legs spider waarvan (zoals eerder in dit topic) gezegd wordt dat ze a. het meest dodelijke gif zouden hebben en b. een mens niet kunnen bijten omdat ze niet door de huid heen kunnen met hun tanden.

De eerste proef was het melken van het gif van enkele (nou ja, tientallen!) longlegs EN van wat black widow spiders (de dodelijkste spin in Noord Amerika, waar de Red Back aan verwant is). Vervolgens werden wat muizen geinjecteerd met het gif van de longlegs, en wat andere muizen met gif van de black widow. Resultaat: de black widow is veel dodelijker dan de longlegs (maar werd gezegd wereldwijd is een spin uit Brazilie het giftigst gevolgd door de Funnelweb uit Australie).

De tweede proef: Een grote doorzichtige buis werd gevuld met (tientallen) Longlegs. Een van de twee heren mythbusters moest vervolgens zijn arm erin steken en proberen te zorgen dat hij gebeten zou worden. Na een minuut of wat was er eindelijk eentje die zijn lichaampje liet zakken en hem in zijn vinger beet (voelde als een speldeprikje). Resultaat: de Longlegs kan dus WEL door een menselijke huis bijten. Gelukkig blijkt het gif dan niet merkbaar.

Uiteindelijk resultaat: MYTH BUSTED.

M.vr.gr.

Perthpete
 
Misschien een domme vraag, maar is een 'daddy longleg' het zelfde als 'hooiwagen' (zo'n huisspin met lange dunne poten en een klein lijfje)? Want zover ik begrepen heb behoren zij officieel niet tot de spinnensoort!

Omdat ik mezelf zo goed mogelijk wil voorbereiden op alle spinnen, slangen en andere enge beesten kijk ik namelijk geregeld naar programma's van discovery, national geografic en animal planet. Op een van die zender werd toen gezegd dat een 'daddy longleg' eigenlijk helemaal geen familie is van de spin. Spinnen bestaan namelijk uit een 2-delig lijf en de 'daddy longleg' heeft maar 1 gedeelte met poten?

Maar goed, ik kan door al die programma's ook wel een paar soorten met elkaar verwisseld hebben hoor  :-D
 
Hij ziet er precies zo uit, alleen heb ik ze nog niet zo groot gezien hier.
Dat wat jij hier schrijft heb ik inderdaad ook wel eens gehoord over de hooiwagen... Maar de daddy long leg is volgens mij toch wel een spin.
Maar die zijn ECHT niet eng hoor Jeanine!!

Groetjes Lin
 
Die hooiwagens kan ik wel hebben hoor! Gewapend met een 2000Watt stofzuiger heb ik er al heel wat 'opgeruimd'  :-D :-D :-D

Ik weet alleen nog niet zo zeker wat mijn Philips-zuiger met een Huntsman doet?!?!  :wink: :| Waarschijnlijk wordt ie opgegeten!?
 
vergeet je niet een propje voor je stofzuiger te doen anders wandelt hij er weer gezellig uit :-D :-D :-D

groetjes Manja :)
 
[quote author=Jeanine link=topic=1162.msg46169#msg46169 date=1138878041]
Die hooiwagens kan ik wel hebben hoor! Gewapend met een 2000Watt stofzuiger heb ik er al heel wat 'opgeruimd' :-D :-D :-D

Ik weet alleen nog niet zo zeker wat mijn Philips-zuiger met een Huntsman doet?!?! :wink: :| Waarschijnlijk wordt ie opgegeten!?
[/quote][quote author=memswear link=topic=1162.msg46182#msg46182 date=1138879683]
vergeet je niet een propje voor je stofzuiger te doen anders wandelt hij er weer gezellig uit :-D :-D :-D

groetjes Manja :)[/quote]

Nu snap ik er niks meer van, waar hebben jullie het over :-D :-D :-D :-D
Toch over dit :?
4799317.jpg


Jack :evil:
 
Heb in noosa head de grootste spin ooit gezien in de jeugdherberg. koude rillingen en hoop gegil van de bewoners.
een vuistgrote spin die op zn gemakkie op de muur zat. Het arme beest (blijkbaar ongevaarlijk) is denk ik net zo geschrokken van het gegil als wij van hem. Als je in OZ woont is het gebruikelijk je huis 1x per jaar te laten behandelen met een vreemd (voor de mens ongevaarlijk goedje :dizzy:) . spinnen en andere rondkruipende monsters blijven dan liever buiten. verder hebben wij in australie maar 1x een bruine slang in het zwembad gehad, blijkbaar wilde hij effe afkoelen en had besloten een duik te nemen. wij zaten gelukkig op dat moment op het strand. Het is verbazend hoe snel een zwembad mensenvrij is als er een slang in zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
is 1 keer per jaar behandelen tegen enge kruipertjes? Hier in Nederland doe ik het in de zomer soms wel 3 keer,en dan hoor ik nog steeds een kreet van onze dochter "EEN SPIN HELP IK GA HIER NIET MEER LANGS". Misschien is ons middel wel te diervriendelijk.

groetjes Manja :)
 
[quote author=memswear link=topic=1162.msg46423#msg46423 date=1139054187]
is 1 keer per jaar behandelen tegen enge kruipertjes? Hier in Nederland doe ik het in de zomer soms wel 3 keer,en dan hoor ik nog steeds een kreet van onze dochter "EEN SPIN HELP IK GA HIER NIET MEER LANGS". Misschien is ons middel wel te diervriendelijk.

groetjes Manja :)
[/quote]

En wat je vertel je je dochtertje nu over Australia...........
"Daar zitter bijna geen spinnen :-D Alleen he uhuhuhh le  uhuhu gr uhuh te  uhuh." :wink:

zal nog wat worden met je dochtertje, succes :up:

Gr.

Jack :evil:

misschien een abonnementje nemen op dat product.
 
tsja Jack,
Ik zou het niet weten maar gewoon doen ,en wie weet als ze  de spinnen iets beter kan zien (die hele grote) schrikt ze er niet meer zo van.

groetjes Manja :)
 
Hoe verwijderen jullie een hutsman spider? en kan je de anderen gewoon met je stofzuiger dus weghalen? Zitten ze ook graag tussen het speelgoed van de kinderen?

:fish:
 
Hoe verwijder je een Huntsman - Met een voorwerp naar eigen keuze :-D

Kan je de anderen gewoon met de stofzuiger verwijderen - Tuurlijk, maar ze kruipen er met een beetje pech vanzelf weer uit :-D :-D

Zitten ze ook graag tussen het speelgoed - ja da's wel een beetje een serieuze....maar er liggen hier bergen met speelgoed en het valt wel mee in de praktijk hoor :up: Zie eigenlijk alleen die Daddy Long Legs in huis hier, en die blijven meestal een beetje in het zelfde hoekje zitten, zijn niet echt van die wandelaars.

Succes
Syl :)
 
Heb van mijn moeder geleerd, een prop in de stofzuigermond. Kruipt ie er niet uit! Bij Iris woont al een paar dagen een Daddy Longlegs onder haar bed, ze is er niet eens bang voor. Kruipt met een zaklamp onder haar bed en wenst hem zelfs welterusten!
Ga morgen toch maar weer eens de stofzuiger pakken!
 
[quote author=memswear link=topic=1162.msg46182#msg46182 date=1138879683]
vergeet je niet een propje voor je stofzuiger te doen anders wandelt hij er weer gezellig uit :-D :-D :-D

groetjes Manja :)
[/quote]

zie je Lin er zijn er meer met propjes in de stofzuiger.weet je wat ook nog een ouderwetse manier is om een spin te vangen, met een potje spiritus, je houdt het er onder en ze bedwelmen en vallen er dan gewoon in, dopje er weer op en klaar is kees. Bij ons thuis wordt het door de kinderen mama haar toverpotje genoemd.

groetjes Manja
 
Oh  :-D Dat had ik even over het hoofd gezien!
Dat van dat potje spiritus kon ik nog niet. Maar wat doe je dan met een spin zo groot als je vuist... :? Durf daar geen potje onder te houden.... BRRRR! Ik pak de Mortein, worden ze ook dol van! Zetten ze het eerst op een rennen. Maar Lin is niet voor 1 gat te vangen. Links de Mortein, rechts een bezem! En rammen met die hap!!

(ok ik win geen prijs voor diervriendelijk zijn...)
 
ik denk ook niet dat ik onder die joekels een potje spiritus ga houden hoor, dat is ik denk ik meer voor de Hollandse spinnen.
Ik zou je wel eens in de aanval willen zien met je bus mortein en een bezem, is dit als eens op een foto vastgelegd??
Komt er ook van die gele smurrie uit als je ze plet, dat vind ik het allersmerigste wat je maar kunt bedenken.Is er trouwens ook een periode dat er minder spinnen zijn ,net zoals hier in de winter?

groetjes Manja :)
 
Gatver; wat een griezels. Voorlopig zit ik nog lekker veilig hier in Nederland wat dat betreft  :roll:
 
Back
Top