spiders !?!?!?

Ik ben absoluut geen spinnenliefhebber, de rillingen lopen me over het lijf als ik zo'n huntsman tegenkom, maar op een veilige foto vind ik ze schitterend om te zien. Bij m'n tante in Mt Evelyn (Vic) loopt er regelmatig zo'n grote jongen over de muur. Ik heb begrepen dat ze niet giftig zijn, maar wel kunnen bijten.
 
Daar sluit ik me bij aan, prachtig om te zien, op een foto of in het echt,....maar...pakken....steelpannetje.......ieieieieks...de rillingen
lopen over mijn lijf .

Doei Miran  :)
 
[quote author=Fletch link=topic=1162.msg51397#msg51397 date=1142089680]
Gewoon goed hard doodmeppen! Een schoen werkt goed  :up:
[/quote]

Ben je toevallig nooit bang voor spinnen geweest, of heb je gewoon geleerd om over je angsten heen te komen?
Als het tweede het geval is, is er misschien nog wel hoop voor me (qua spinnenfobie dan, he :-D).

Groetjes,
Mel
 
Ik ben een keer geschrokken van een spin en dat is toen ik achter de computer zat, en ik ineens jeuk kreeg op mijn knie. Ik krab op mijn knie en kijk ineens naar beneden, heb ik een (voor nederlandse maatstaven) grote spin in mijn hand.....  :-o
 
Niet echt een verhaal waar we gerust van worden!  :-o
Dit is juist mijn angst, Als ik zoiets meemaak dan sta ik 5 minuten te springen en te stampvoeten voor ik over de schrik heen ben. (misschien stamp ik de spin in die tussentijd nog wel dood? :-D) Dit doe ik nl. hier in nederland nl. ook al.

:fish:
 
Hmmm  :|  :|

Ik had van de week nog besloten dat een mens zich uiteindelijk aan elke nieuwe situatie aanpast, maarre sukke grote worden toch wel lastig.

Bestaan er toevallig niet speciale oefenzones in Oz voor migranten met alleen maar kleine, niet giftige spinnen en slangen om er langzaam in te komen ofzo?!  :wink:
 
Trust me guys... als je er mee moet leven, dan doe je dat. Weliswaar niet van harte, maar ja, wat is het alternatief; teruggaan naar N'land? HIHI :-D HAHA :-D HOHO :-D!
 
[quote author=Eerainuh link=topic=1162.msg51497#msg51497 date=1142171701]
... wat is het alternatief; teruggaan naar N'land? HIHI :-D HAHA :-D HOHO :-D!
[/quote]

Ehm...neej, 't komt wel goed en zo niet dan toch :lol:.
Btw, ik moet eerst zien dat ik überhaupt in Oz kom.

Mel
 
[quote author=Bawurra link=topic=1162.msg51465#msg51465 date=1142150097]
[quote author=Fletch link=topic=1162.msg51397#msg51397 date=1142089680]
Gewoon goed hard doodmeppen! Een schoen werkt goed  :up:
[/quote]

Ben je toevallig nooit bang voor spinnen geweest, of heb je gewoon geleerd om over je angsten heen te komen?
Als het tweede het geval is, is er misschien nog wel hoop voor me (qua spinnenfobie dan, he :-D).

Groetjes,
Mel
[/quote]

Als kind was ik niet bang van spinnen tot ik gebeten werd. Had ik em maar met rust moeten laten. Ik ben er niet echt meer bang van maar er komt geen spin levend bij mij in de buurt of vandaan! Kill the bast**ds!

Veel lezen doet wonderen. Hoe meer je weet hoe minder eng het allemaal is. Gewoon hen met rust laten en vliegengaas op deuren en ramen dan valt het allemaal reuze mee!
 
toch wel verbazing wekkent als er goed bij na denkt zo'n in verhouding klein beestje ons toch wel redelijk bezig houdt.Maar het is denk ik precies zoals Ireen het schrijft als het moet kun je er gewoon mee leven, dat doen toch al heel veel mensen dus voor ons moet het ook lukken.l

Maar weet nu niemand of er net als in Nederland een seizoen dat er wat minder beweging in de spinnetjes zit??

groetjes Manja :)
 
[quote author=Jeanine link=topic=1162.msg51492#msg51492 date=1142167361]
Hmmm  :|  :|

Ik had van de week nog besloten dat een mens zich uiteindelijk aan elke nieuwe situatie aanpast, maarre sukke grote worden toch wel lastig.

Bestaan er toevallig niet speciale oefenzones in Oz voor migranten met alleen maar kleine, niet giftige spinnen en slangen om er langzaam in te komen ofzo?!  :wink:
[/quote]

In Nederland kan je in Tilburg bij het reptielenhuis (Oliemeulen) slangen en spinnen vast houden. Het gaat hier om rustige vogelspinsoorten en rustige, niet al te grote slangen. Tevens kan je van te voren eerst slangen, krokodillen, spinnen, schorpioenen en schilpadden achter glas zien ;)
 
Wat ik me nu een afvraag: hebben we ook allemaal  moeite met de tjik tjak's die ook overal rondrennen of zijn het vooral de spinnen? Het zal wel aan mij liggen maar red backs en funnelwebs zijn vervelende beesten die huntsman doet niemand wat!! die zijn, net als de tjiktjak, vooral nuttig om het echte ongedierte een beetje in toom te houden!

Ciao

jasper
 
Ik vermoed dat tjiktaks gecko's zijn. Die maken namelijk zo'n geluid. Met hen heb ik geen moeite, ze ruimen al het ongedierte op.
 
[quote author=Bawurra link=topic=1162.msg51538#msg51538 date=1142196374]
Binnenkort eens een kijkje nemen. Ik ben benieuwd. Voor ons is het niet zo ver :).
[/quote]

Gelieve wel even van te voren bellen of ze dat nog doen! Ben er namelijk een lange tijd geleden geweest, en het was toen zomer (ik zie niet in waarom dat er toe zou doen, maargoed  :-D), al zie ik geen reden waarom ze het beleid veranderd zouden hebben.


edit: en de aapjes zijn kewl :D
 
Gratis toegang voor angstige moeders


Tilburg – Moederdag mei 2006

“Er bestaat geen mooier cadeau dan het overwinnen van een jarenlange angst”: Dat wordt het thema van moederdag dit jaar. Dierenpark De Oliemeulen in Tilburg organiseert deze bijzondere actie al enkele jaren en heeft al veel leuke momenten beleefd. ‘Spinnentherapie’; het begon als een grap, maar er werd door veel mensen reeds serieus gebruik van gemaakt.

http://www.oliemeulen.nl/

Jaja, ik denk dat ik er met moederdag (14 mei'06) maar eens naartoe moet :| :).
Ik ben toch wel benieuwd :roll:.

Groetjes,
Mel
 
jeanine ??????  :up:
[quote author=Bawurra link=topic=1162.msg51592#msg51592 date=1142238146]
Gratis toegang voor angstige moeders


Tilburg – Moederdag mei 2006

“Er bestaat geen mooier cadeau dan het overwinnen van een jarenlange angst”: Dat wordt het thema van moederdag dit jaar. Dierenpark De Oliemeulen in Tilburg organiseert deze bijzondere actie al enkele jaren en heeft al veel leuke momenten beleefd. ‘Spinnentherapie’; het begon als een grap, maar er werd door veel mensen reeds serieus gebruik van gemaakt.

http://www.oliemeulen.nl/

[/quote]
 
Back
Top