spiders !?!?!?

:-D Zeer romantisch :-D

Ik laat wel weten hoe het is geweest, tzt. Misschien ook wel met een fotootje erbij. Eerst maar eens voorbereiden.
Waar begin ik aan :-D. Ach 14 mei is nog zooooo ver weg :lol:.
 
Jaha! Foto's! Leuk om jullie haren "allemaal ten berge te zien rijzen"!!!!  :-o
 
[quote author=memswear link=topic=1162.msg51520#msg51520 date=1142191116]

Maar weet nu niemand of er net als in Nederland een seizoen dat er wat minder beweging in de spinnetjes zit??

groetjes Manja :)
[/quote]

Ja Manja, zomer is het hoogseizoen voor onze lieve vrienden :)

Het gaat zo (althans, hiero in Brisbane):

Ik kijk overdag waar er webben zitten. Redbacks maken webben tot zo'n voet boven de grond (give or take a cm), óf komen van je zolder (bijv. via down lights, errug leuk). Ik zie bijv. een web tegen een traptrede buiten, en onthou dat. Wanneer het donker wordt, ga ik weer langs, en dan met of spray, of slippers om te meppen. Want dan komen de dames Redback in hun web zitten.

Ook houden we een oogje op stoelen natuurlijk; tussen de poten is het heerlijk webben! En ook rond de bodems van bloempotten, dat soort dingen.

Als je hier een tijdje hebt gewoond, dan wen je eraan, en wordt het een beetje tweede (nou ja, zesde...) natuur om het in de gaten te houden.

Ireen.
 
[quote author=Bawurra link=topic=1162.msg51649#msg51649 date=1142252011]
:-D Zeer romantisch :-D

Ik laat wel weten hoe het is geweest, tzt. Misschien ook wel met een fotootje erbij. Eerst maar eens voorbereiden.
Waar begin ik aan :-D. Ach 14 mei is nog zooooo ver weg :lol:.
[/quote]

Je "moet" maar zo denken:
De dieren in de oliemeulen zijn al zo vaak vastgehouden zonder problemen. Je kan beter je angst overwinnen met vrije grote zekerheid dat je niet gebeten wordt, dan wanneer je het in Australie moet doen met wilde spinnen en slangen ;)

*Rick die 4 slangen heeft gehad en een groene leguaan*
 
He Ireen dat van enkel hoogte wist ik nog niet! Gister vond ik voor een web (ja op enkelhoogte  :wink:) Waar 2 redbacks in zaten en weer zo'n klein lizzardje aan het veroberen waren. Ik heb ze gesprayed (Heerrrrlijk!!) en dat was het! Heb ze later met 2 sateh prikkers uit het web gevist en in een potje gedaan.  :-D Kan mijn moeder ze even veilig van dichtbij bekijken als ze komt volgende week!

Groetjes Lin
 
Ja, met die enkelhoogte mag je het wel een beetje ruim nemen; kan ook iets hoger zijn. Maar ik had er ook eentje uit de downlight hangen, in de slaapkamer, vlak boven m'n nachtkastje (van palisander  :-D).

In de ensuite kwam er eentje door het filter van de fan naar beneden. Sta je dan in je blootje... BAH! Dus als ik toch aan het sprayen ben, dan geef ik dat soort dingen ook een vleug.

Je weet overigens dat jonge Redbekjes piepkleine witte stipjes hebben? Handig om te weten. Mept u maar!  :)
 
Jaah die witte kontjes had ik ook gezien! Bleh, die krengen binnen???? Oeff, zou ik toch wel "slapeloze" nachten van hebben....  :-o
 
Lin,

hou er maar rekening mee hoor! De garage is de ideale plaats.

Als je schoenen (en andere kledingstukken)  laat rondslingeren, in de garage of buiten, ALTIJD checken. Nu zal het wel loslopen, tegen het einde van de zomer.

U kunt weer door de neus ademhalen... :)
 
:-Dze houden ons in iedergeval wel bezig.

Is iemand van jullie al eens gebeten door zo'n roodgespikkelt beestje?

groetjes Manja :)
 
Zitten die cute redback-jes overal in Aust, of slaan ze Canberra misschien over???  :-D :-D :-D :-D

Ik heb er John nog niet over gehoord, maar kan natuurlijk ook met opzet zijn.
Ik zeg wel dat ik niet bang ben voor spinnen,maar mijn eerste huntsman vond ik errug groot!!
Ik weet wel dat ze niet gevaarlijk zijn, maar vond hem er toch een beetje eng uitzien  :-o :-o. John in de deuk natuurlijk.

Geef my maar gecko's, die vind ik geweldig schattig om te zien.

lin
 
Ik heb een collega die een jaar in Melbourne heeft gewoond. Hij is wel eens gebeten terwijl hij aan de rand van het zwembad hing; hij voelde toen een stekende pijn in z'n borst en ja hoor, onder de rand zat een nestje redbacks. Hij moest toen voor observatie naar het ziekenhuis en de plek waar hij gebeten is was erg pijnlijk. Hij vertelde dat hij wel wat koortsig werd maar na een paar uur zwakte het al af. Na een uurtje of zes mocht hij het ziekenhuis uit, hij heeft geen antigif gekregen. Dat schijnt meer te zijn voor ouderen en mensen met een zwak gestel.

Overigens wilde de manager van het zwembad er niets van weten, mijn collega vertelde dat die het niet zo had op die Hollanders met rugzakken. Nadat hij gebeten was haalde de manager de schouders op op de vraag wat voor soort het was (ze hadden het beestje gevangen).
 
[quote author=RobertInge link=topic=1162.msg51807#msg51807 date=1142360033]
en ja hoor, onder de rand zat een nestje redbacks. [/quote]

Ja, heel linke plek. Vrienden van ons hebben een zwembad met een houten vlonder er aan, en daaronder, man, daar is het feest!

Ouderen, mensen met een zwak gestel, maar ook kleine kinderen. Een klein kind kan aan de beet overlijden. Ik denk dat ik heel hard tegen die spin zou gaan schreeuwen, dat 'ie dat NIET had mogen doen... :-D

Nee, gelukkig nog niet door een RedBack gebeten!

Ireen.
 
Ja wij hebben ze ook gezien in Victoria, omgeving Cobram/ Shepparton. Volgens mij komen ze toch overal voor. We hadden daar ook een tarantula in de wc en in de auto gehad. Gezellie!

Groetjes,Francine
 
Bij mijn huisje hier in Albury stikt het van de red backs. Afgelopen dinsdag is de Pest Control hier geweest en heeft rondom huis alle spinnen, en ander ongedierte, vermoord. Voorlopig ff geen last meer dus. In Nederland was ik niet bang voor spinnen maar ik ben hier wel behoorlijk alert. En voordat ik mijn kleren en schoenen aantrek, schud ik ze altijd even uit. Je weet tenslotte maar nooit :).

Erna
 
Hoe zit het eigenlijk met huurcampers, worden die regelmatig van deze nare huisdiertjes ontdaan? Ik kan hem toch moeilijk eerst zelf helemaal binnenste buiten keren zodra we  de uitgang zijn gepasseerd :-D ,dan verklaren ze mij totaal voor gek natuurlijk.

groetjes Manja :)
 
He jak Erna had je zoveel Redbacks?  Wij hebben er inderdaad ook wel een paar, ik kom ze met regelmaat tegen hier om het huis. Wanneer zou een huisbaas het eigenlijk ok vinden om weer te laten sprayen? En hoe vaak moet je eigenlijk sprayen tegen Redbacks?

Manja, ze sprayen zo'n camper ook 1 keer in de zoveel tijd hoor. Wat er inzat is dan toch echt wel dood en er zit ook een preventief goedje in dat ze voorlopig niet meer terug komen! Verder ga je gewoon naar de winkel en sla je de Mortein in!
 
Hee Lin, de huisbaas hoeft het niet okee te vinden om te laten sprayen, kan je gewoon doen.

ECHTER! Tegen Redbacks kan je níet sprayen. De eitjes zijn niet vatbaar voor enig gif. Een vriend van ons is zo'n pest control guy, en vandaar dat ik dit lullige feitje weet. Je kan ze dus alleen maar ter plekke doden, maar niet, zoals met kakkerlakken, als prevention sprayen.

Auw AUW, don't shoot the messenger! :-D (en slaan, krabben of haren trekken mag ook niet).
 
Ik weet dat ik geen toestemming voor sprayen nodig heb van de HB, maar ik wil dat hij het betaald!!

Jemig....  niet preventief tegen die etters sprayen...  :cry:
 
Ohhhhhhh... zo bedoel je.

Nou, in de tijd dat wij huurden, hebben we zelf daarvoor betaald. Maar misschien handig om bij de makelaar te checken.

Er ligt me iets bij dat je je huis altijd moet laten sprayen (jouw kosten) als je weggaat, tegen vlooien, als je huisdieren had. Fair enough, denk ik. En volgens mij zit daar ook de verdere pest control bij, want ik herinner me dat we een bon van de pest control moesten kunnen laten zien. Dus je kan bij je makelaar checken wanneer het voor het laatst gedaan zou moeten zijn. En vandaar even verder kijken wat het slimst is.

Ireen.
 
Bij ons wordt het door de body corporate geregeld. Komen één keer per jaar langs om te spuiten en om op termieten te controleren. Hoeven we zelfs niet voor te betalen. Zal wel in de servicekosten zitten  :up:.
 
Back
Top