spiders !?!?!?

Spinnenvrees bezorgt nudist serieuze brandwonden
Een Australische nudist heeft zondag zware brandwonden over een vijfde van zijn lichaam opgelopen. Oorzaak was de vrees voor wat hij meende een gevaarlijke spin te zijn.

De 56-jarige man vertoefde op een naaktstrand nabij Sydney toen zijn oog viel op een spin. Om het volgens hem levensgevaarlijke dier te vernietigen, goot hij benzine in het gangenstelsel van de spin. Toen hij met een lucifer de dodelijke valstrik ontstak, ontstond plots een steekvlam.

De man werd met ernstige brandwonden aan de benen en het onderlichaam per helikopter overgevlogen naar een brandwondencentrum in Sydney. Andere nudisten vertelden het Australische persbureau AAP dat het geen gevaarlijke spin betrof, maar een onschuldige soort. Volgens een zegsman van de hulpdiensten heeft de naaktheid van de man bijgedragen aan de omvang van de brandwonden.

Uit Het laatste nieuws 3-4-06
 
Nou, hoe dom kan een mens zijn... Benzine in het gangenstelsel??? Maaaaaaaaar.... pffff :-D :-D
 
kun je nagaan zelfs de ozzies kennen hun eigen spinnen niet eens, en wij ons maar goed voorbereiden zodat we weten welke spin ons wat aan kan doen.Wij zijn dus wel heel goed bezig.
Ik heb mijn boekje Venomous creatures of Australia ondertussen ook en als je het goed leest valt het allemaal wel mee.
Wat me wel opviel is een giftige schelp waar geen antivenom voor is ,wie heeft hem al eens in het echie gezien?Het gaan hier om een coneshell die practisch langs de hele kust voor komt.

groetjes Manja :)
 
[quote author=memswear link=topic=1162.msg54469#msg54469 date=1144132086]
kun je nagaan zelfs de ozzies kennen hun eigen spinnen niet eens, en wij ons maar goed voorbereiden zodat we weten welke spin ons wat aan kan doen.Wij zijn dus wel heel goed bezig.
Ik heb mijn boekje Venomous creatures of Australia ondertussen ook en als je het goed leest valt het allemaal wel mee.
Wat me wel opviel is een giftige schelp waar geen antivenom voor is ,wie heeft hem al eens in het echie gezien?Het gaan hier om een coneshell die practisch langs de hele kust voor komt.

groetjes Manja :)
[/quote]

Hoi manja, kan je wat meer info geven over dat boekje van je? bv. isbn-nummer, schrijver, kosten en waar te halen?

astrid Vis
 
Met duiken etc. wel gezien die coneshell, maar heel zelden hoor!
Ook oppassen voor stonefish in riviertjes...........bijvoorbeeld in Yardie Creek in Cape Range NP (WA). Daarvan weet ik dat ze er zitten, schoenen of waterschoenen aanhouden in zo'n geval! Maar dat is off-spider-topic.....
 
Hoi Manja,

Gouwe tip joh! Heb het boekje direct besteld - duurt wel ff voor ik het heb, maar 't is onderweg!!

@Astrid: type bij google "Venomous Creatures of Australia" en dan krijg je direct diverse links naar  het boekje toe. Let wel op; via amazone.co.uk is het ook te bestellen, maar dit is versie 1998 ofzo terwijl je via een australische link versie 2004 krijgt!!! Ik zoek de link waar ik 'm heb besteld nog wel ff voor je op!

Hgr, Jeanine
 
@astrid: via deze link heb ik het boekje besteld!

http://www.adventurepro.com.au/bookshop/bs.cgi?action=details&id=APVCJS

Klik op bovenstaande link en je surft er zo naar toe!

Good luck!

Hgr, Jeanine
 
bedankt, dat wordt nog even wachten met bestellen, want anders komt het in nederland aan terwijl wij op weg zijn naar australie. (Dat is niet handig)

Astrid
 
[quote author=Jeanine link=topic=1162.msg54633#msg54633 date=1144179126]
@astrid: via deze link heb ik het boekje besteld!

http://www.adventurepro.com.au/bookshop/bs.cgi?action=details&id=APVCJS

Klik op bovenstaande link en je surft er zo naar toe!

Good luck!

Hgr, Jeanine
[/quote]

Handig! ga ik ook ff bestellen........ kan 'em maar beter nu vast hebben, als je ooit gebeten / gestoken wordt is het waarschijnlijk een beetje laat om het boekje dan nog te bestellen (ik weet niet precies hoe lang "shipping" duurt maar vast langer dan 20 minuten :-o).

gr.

Martijn
 
ik heb 'm gewoon in de boekwinkel besteld en dat duurde ongeveer 4 weken. hij kost ca.27 euro.
Wij hadden ook zoiets waarschijnlijk kom je ze niet tegen maar zowel dan weet je in iedergeval wat het was en wat je moet doen dan valt de angst ook wel wat mee. En het voordeel van het boekje vind ik dat ook precies per staat staat welke creatures je kunt ontmoeten :-D :-D.

groetjes Manja :)
 
Yep, volgens mij ben ik dat ook zo ongeveer kwijt - en duurt het ook een week op 3 a 4 eer ik 'm in huis heb. Ben het verder helemaal met je eens hoor, kom je ze niet tegen is dat natuurlijk geweldig, maar kom je ze wel tegen, dan ben je in ieder geval voorbereid en weet je hoe je moet handelen!
 
spinnen, kangaroos en anders gespuis??? Ik zit nou bijna 2 maanden in oz. Ik heb nog geen raar dingentje gezien. Ja 1 ding een krap van 30cm. Waar ik met me dikke reet boven op ben gaan zitten. Binnenkort gaan we dan eindelijk snachts de woestijn in. Hopelijk krijgen we dan is een keer wat roo's te zien  :x :x :x  In iedergeval schijnt het helen star gazing erg mooi te zijn..... we zullen zien :up:
 
[quote author=Bear link=topic=1162.msg55794#msg55794 date=1144848995]
spinnen, kangaroos en anders gespuis??? Ik zit nou bijna 2 maanden in oz. Ik heb nog geen raar dingentje gezien. Ja 1 ding een krap van 30cm. Waar ik met me dikke reet boven op ben gaan zitten. Binnenkort gaan we dan eindelijk snachts de woestijn in. Hopelijk krijgen we dan is een keer wat roo's te zien  :x :x :x  In iedergeval schijnt het helen star gazing erg mooi te zijn..... we zullen zien :up:
[/quote]

Steve Irwin lukt het ook, beter zoeken joh ;)
 
in 3 jaar is dit de count:

3 redbacks (3 keer geplet, sorry; geen redbacks in onze achtertuin toegestaan).
hon-der-den roo's, levend, en honderden roo's, dood.
ongeveer 10 slangen (meestal green tree snakes, maar ook een paar carpet snakes)
1 wombat
-tig kamelen
-tig emu's
-tig koala's
vluchten kaketoes
tientallen monitor lizards en ander gespuis (dragons enzo)

heb ik nog wat gemist? Gewoon blijven rondkijken. Ze zitten er echt, hoor!!

Marc
 
[quote author=Jeanine link=topic=1162.msg55891#msg55891 date=1144919832]
Kamelen ?!?!?!?!  :-o :? :|

Gewoon zo in het wild?
[/quote]

Ja ja heel het centrum van Oz loopt er vol van! EN ezels, paarde, ...

S
 
[quote author=SiMaKy link=topic=1162.msg55864#msg55864 date=1144903032]
(meestal green tree snakes, maar ook een paar carpet snakes)
[/quote]

Wat zijn "carpet snakes" ......... tapijtslangen?........... dat word dan een laminaatvloertje voor ons of tegels!

gr. Martijn
 
[quote author=MartijnT link=topic=1162.msg55893#msg55893 date=1144920370]
dat word dan een laminaatvloertje voor ons of tegels!
[/quote]

LOLOL..... errug leuk :-D
 
[quote author=MartijnT link=topic=1162.msg55893#msg55893 date=1144920370]
[quote author=SiMaKy link=topic=1162.msg55864#msg55864 date=1144903032]
(meestal green tree snakes, maar ook een paar carpet snakes)
[/quote]

Wat zijn "carpet snakes" ......... tapijtslangen?........... dat word dan een laminaatvloertje voor ons of tegels!

gr. Martijn
[/quote]

Djeez, dat vraag je mij????? Ik ben allang blij dat ik weet hoe ze heten..........Maar volgens mij is het er een uit de python familie; niet giftig, maar wel knijperig! Wurgslangetje dus.

En ja, die kamelen zijn in de 1800's geimporteerd om het vervoer door de woestijn te vergemakkelijken, maar werden afgedankt toen rail-trains en road-trains e.e.a. overnamen. Afdanken=gewoon loslaten, en die beesten voelden zich puik in het hete Red Centre. Daar kwamen dus heel wat baby-kameeltjes van!

Ik geloof dat tegenwoordig er zelfs een exportlijn VAN Australie NAAR het Noord Afrika is, omdat de kameeltjes hier van prima kwaliteit zijn!!

Good on ya, mates!

Marc
 
Back
Top