spiders !?!?!?

[quote author=SiMaKy link=topic=1162.msg55896#msg55896 date=1144920949]


Ik geloof dat tegenwoordig er zelfs een exportlijn VAN Australie NAAR het Noord Afrika is, omdat de kameeltjes hier van prima kwaliteit zijn!!

Good on ya, mates!

Marc
[/quote]

Yep, dat klopt, die worden uitgevoerd naar vele arabische staten in het Midden-Oosten, omdat ze beter bestand zouden zijn tegen ziektes en een goeie bloedlijn hebben. Veel kamelen die je dus daar ziet, zijn eigenlijk Ozzies!  :-D

Sara
 
hahahahahaha!

Ik krijg een prachtig beeld op mijn netvlies van een stel kamelen dat elkaar ergens in het midden oosten ontmoet met

"G'day, mate, howzit hangin'? Been to the pub, lately?" "Nah, the missus wouldn't let me". "Ah, no worries; catchya lata". "yeah, hoo roo".

Marc
 
Als ik me niet vergis is die treinverbinding die ze de "Ghan" noemen zelfs zo genoemd (naar The Afghan Express) naar de voorheen Afgaanse kamelendrijvers die dezelfde route aflegde.

Ik zag net op internet inderdaad dat die "tapijtslangen" een python soort is (die wel 4 meter lang kan worden.....flink tapijt) die niet giftig is.

gr.

Martijn
 
[quote author=MartijnT link=topic=1162.msg55903#msg55903 date=1144921721]
Als ik me niet vergis is die treinverbinding die ze de "Ghan" noemen zelfs zo genoemd (naar The Afghan Express) naar de voorheen Afgaanse kamelendrijvers die dezelfde route aflegde.

Ik zag net op internet inderdaad dat die "tapijtslangen" een python soort is (die wel 4 meter lang kan worden.....flink tapijt) die niet giftig is.

gr.

Martijn
[/quote]

Nou, there you go! Moet je kijken wat een kennis je al in huis hebt!

Leuk land, he?

Marc
 
[quote author=SiMaKy link=topic=1162.msg55905#msg55905 date=1144921850]
Leuk land, he?
[/quote]

Ik hoop het, ben er nog nooit geweest......... 

Ik word wel een beetje zenuwachtig als ik al die verhalen lees over slangen e.d., voor spinnen en krokodillen ben ik niet heel erg bang (wat die krokodillen betreft: lekker verstandig om daar niet bang voor te zijn) maar bij slangen lopen de koude rillingen mij over de rug :-o. Ik vind natuur verder allemaal prachtig enzo maar het moet mij niet als voedselbron gaan beschouwen :Cooking:, daar trek ik de grens.


Ach, als ik de verhalen van de "ervaringsdeskundigen" lees zal het allemaal wel meevallen.
 
ach man,

je moet maar denken: die beesten zijn 10 keer banger voor jou dan jij voor hen. Met name slangen schieten er als een idioot vandoor als ze je zien. Redbacks enzo zijn wat sneakier vanwege hun formaat, maar ook die zijn er niet op uit om je op te vreten.

Ongelukken gebeuren alleen als je er per ongeluk op gaat staan, of ze uitdaagt en ze boos maakt. Het is wel zaak een beetje open ogen te houden; maar dat moet je ook als je de weg wilt oversteken.

Marc
 
Ik was 9 maanden in Australie, waarvan 3 in Perth en 6 hoofdzakelijk in de bush. We zijn gek op dieren, en het was ook min of meer ons hoofddoel om zoveel mogelijk van de Australische fauna mee te maken, dus we waren echt op zoek. Ondanks dat slechts 2 slangen gezien (waarvan 1 met gids, en 1 vanuit de auto), 1 hele grote zwart/rode spin (geen idee welke, wel echt eng, maar in een web boven mij) en wat huntsmanspinnen in huis in Perth. Dus ondanks dat we echt op zoek waren en nogal buiten leefden, viel het best mee! Natuurlijk wel talloze wallabies en kangoeroes gezien, krokodillen (maar daar moet je gewoon echt uit de buurt blijven en dat lukt meestal wel), possums, reptielen, kamelen, dolfijnen, walvissen, kwallen (brrr), een cassowary, emu's, een suger glider, koala's, kakatoes, lorikeets, pelikanen, enz enz -> Geweldig land! :)
 
[quote author=SiMaKy link=topic=1162.msg55915#msg55915 date=1144922703]
ach man,

je moet maar denken: die beesten zijn 10 keer banger voor jou dan jij voor hen. Met name slangen schieten er als een idioot vandoor als ze je zien. Redbacks enzo zijn wat sneakier vanwege hun formaat, maar ook die zijn er niet op uit om je op te vreten.

Ongelukken gebeuren alleen als je er per ongeluk op gaat staan, of ze uitdaagt en ze boos maakt. Het is wel zaak een beetje open ogen te houden; maar dat moet je ook als je de weg wilt oversteken.

Marc
[/quote]
Als we er zijn zal het inderdaad wel meevallen, ik heb een beetje "koudwatervrees" denk ik.

thx+groetjes
 
He,

beste Hollanders en Belgen, wisten jullie trouwens dat een zeer gebruikelijk huisdier (nee, niet zelf gekocht) de Huntsman is?

Zo'n heerlijk harige bruine spin met een diameter tot zo'n 10-15cm?? En die gigantisch hard over de muren kan rennen??

Leuk, he?   :evil: :evil:

Wij hebben er lange tijd een gehad, Harry genaamd (gek genoeg heten ze allemaal zo bij ons), en ik kreeg hem maar niet te pakken. Uiteindelijk heb ik hem, na een week of wat kat-en-muis buiten weten te zetten (nee, pletten doe ik Huntsmen niet; alleen redbacks).

Marc

Welcome to Australia, mate!
 
jazeker, heb het zien gebeuren.

Is niet fijn. Geeft boel troep. Nat ook. Veel vocht in zo'n beest.....

Marc
 
kan me het verhaal nog herinneren dat iemand zn been op 2 plaatsen brak omdat hij zo'n
harige atleet wilde pletten!!!
 
Het went! :-D

Echt waar!!

Groetjes Lin

[size=8pt](Als je niet zo'n "pletter" bent - zoals ik-  is er altijd nog de Mortein!)[/size]
 
Ja, Mortein gebruiken wij ook (zeg maar Baygon, beste medelanders; gewoon spuitspul).

Ik heb echter altijd gewetensbezwaar als ik ze zo zie kronkelen......Ben er meer eentje van de "sudden death" methode.

Maar inderdaad. Het went. Whichever way. Ik ben de laatste tijd in een oorlog verwikkeld met mieren. Daar zijn er in dit land ook ON-GE-LOOF-LIJK veel van, in allerelei soorten en maten. En ze bijten gemeen, ook nog.

Wij hebben thuis 1 regel met mieren: in huis = dood. Nu blijven de meesten wel buiten, maar ze kruipen de laatste tijd overal in hoekjes en gaatje in en rondom het huis. Hmmmmmmmmm. Heb ook al een stapel binnen gehad, en dat betekende de bekende "Kuluin Massacre".

Soms ziet de buitenmuur echt zwart van de krioelers. Ik heb mijn spuitbus paraat voor een meer chemical warfare.

Oja, de termieten hebben we ook rondom het huis, maar die hebben hier zoveel voer dat ze gelukkig van het huis afblijven.

Marc
 
Ik ben drie keer op bezoek geweest bij familie en een oom en tante wonen net buiten de bebouwde kom in Mt Evelyn VIC. Prachtig mooi uitzicht op de Dandenongs. Maar daar komen regelmatig Huntsmen op bezoek. In 2000 waren we net 10 minuten binnen en toen vroeg m'n tante aan mijn vrouw -die nog nooit eerder in Oz was geweest- of ze hun huisdier al gezien had... Een enorme huntsman in de bijkeuken... Het begon een beetje te regenen en dan komen die krengen binnen. M'n neef is nergens benauwd voor en heeft een zaterdagkrant gepakt (de vrijdageditie was niet dik genoeg denk ik) en het beest aan gort geslagen. Vorig jaar zat er eentje bij hun in de huiskamer en toen we weg waren heeft m'n oom dat beest naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Ik vroeg me af hoe hij dat gedaan had: neergeschoten ofzo? Hij vertelde dat er overal pootjes en andere stukken spin lagen. Ook had hij eens een huntsman aan de binnenkant van z'n helm terwijl hij op de brommer zat. Zijn reactie was: "Now what?" Hij was er niet bang voor, dus hij is rustig gestopt en heeft z'n helm leeggeschud. Maar ik kan me voorstellen dat anderen op die manier ongelukken krijgen.

Ook in het jaar dat mijn vrouw mee was, zaten we met een van m'n nichtjes in de auto en we hadden het net over spinnen - liep er ineens een baby huntsman over het raam, aan de binnenkant! Die kleintjes zijn voor Hollandse begrippen ook best groot hoor... Gelukkig is de angst wederzijds, dus als ze in de gaten hebben dat je hun in de gaten hebt gaan ze er als een speer vandoor... Maar ze kunnen bijten, hoewel niet giftig.
 
Vandaag me eerste Red Back gezien :cheer: :cheer: Ging de Store room in om het water systeem in te schakelen. Grijp ik naar de tap en zag net op tijd dat er een grote spinnenweb tussen de tap en muur zat. Met dikke vette Red Back. Na hem ff goed bekeken te hebben mocht ie de onder kant van me schoen zool bekijken :evil: :-D

Me collega vertellde dat die krengen in de winter uit de muren kruipen net zoals de schoerpioenen in het magazijn  :oops: :-o Die heb ik gelukkig nog niet gezien... Hoop niet dat het giftige schoerpioenen zijn. Want als ik druk bezig ben met dozen en andere zooi. Dan heb ik niet altijd tijd om op te letten wat ik beet pakt :wall:
 
Gefeliciteerd! :) Nou jaaaa...?

Je zal toch een extra alarmpje moeten inbouwen, in je kop. Als je je ervan bewust zijn dat ze er zijn, dan zal je er vanzelf wel op letten... Well, you'd better!!

Overigens mag ik afkloppen; een schorpioen ben ik nog niet op m'n pad tegengekomen! Phew!
 
Zolang er geen croc in je pool ligt valt het allemaal nog wel mee,
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/03/vrouw_vindt_krokodil_in_zwemba.html
Is dat de reden dat het verplicht is een hekje om je zwembad , of is het voor de kids,

Ps; geen poten of 8 poten , kijken mag en dat is zonder handjes of met je schoenzool
[quote author=Bear link=topic=1162.msg56199#msg56199 date=1145086723]
Met dikke vette Red Back. Na hem ff goed bekeken te hebben mocht ie de onder kant van me schoen zool bekijken :evil: :-D [/quote]

Wel een beetje zielig toch  :-D :lol:  :cry:

Jack :evil:
 
[quote author=RobertInge link=topic=1162.msg56197#msg56197 date=1145085606]
Maar ze kunnen bijten, hoewel niet giftig.
[/quote]

He gat is dat zo?Een huntsman die bijt? Ik dacht dat ze wel "vriendelijk" waren.... :-(

[quote author=Bear link=topic=1162.msg56199#msg56199 date=1145086723]
Me collega vertellde dat die krengen in de winter uit de muren kruipen
[/quote]

He jasses dus in de winter méér kans op redbacks? Ik dacht nu juist dat er in de zomer meer gespuis was....
Nog maar wat Mortein in slaan
 
Back
Top