spiders !?!?!?

[quote author=Jeanine link=topic=1162.msg59338#msg59338 date=1147509031]
Een soort van 'Jack the Spiderman' :-D
[/quote]
maak er dan van "jack, the anti redback" ...rijmt het tenminste nog
 
Or Jack the "spider"ripper :-D

Just call me,
Jeanine , die spinnen zullen dan zeker weg zijn.

cheers,

Jack :evil:
 
Yeeeeeeeeeesssssss!  :lol:

Jack, ik heb je straks misschien helemaal niet eens meer nodig  :wink:!

Heb vandaag in Tilburg een heuse vogelspin vastgehouden  :-o!!!! Tot op het laatste moment heb ik getwijfeld of ik het wel zou doen, maar na m'n zwager, Rob (die het toch ook wel een beetje heeeeel errug spannend vond hoor!) en m'n zusje kon ik toch echt niet achterblijven. Met het zweet in m'n handen heb ik me uiteindelijk toch laten overhalen. En het viel reuze mee  :up:! Een dikke, vette zwarte vogelspin van 15 cm groot! Uiteindelijk heeft zelfs m'n moeder de spin op haar handen gehad.

Ik ben zo trots op mezelf  :-D. En geloof het of niet, ik ben echt minder bang geworden! Het was echt super eng, totdat ie dan echt op m'n handen zat (moest wel op 2, want op 1 hand pastte ie echt niet!), toen viel het eigenlijk reuze mee!

Dus voor iedereen met net zo'n grote fobie als ik kan ik echt aanraden om eens naar Tilburg (het reptielenhuis) te gaan  :up: :up: :up:!

O ja, heb ook nog ff een slang om m'n nek gehad. Tja, als je er dan toch bent dan gelijk maar alles he  :-D!

Hgr, Spiderwoman  :-D
 
Jeetje Jeanine wat knap!! Zat je stukje met kippevel te lezen :-D :-D bij het idee aan zo'n twee handen vullende spin!!!! En dat zonder spinnen  vrees.

Well done!!!!
Syl :)
 
Wow wat goed! Brrrrr... weet niet of ik het ook had gedaan! Nou ja eenmaal hier kan je alle (ok bijna alle  :wink: ) spinnetjes met je blote handen aan! Heeft er iemand een foto van deze heldedaad genomen?
 
helaas geen fotos (we waren allemaal te erg aan het bibberen en de camera zou toch wel uit onze angstzweet-handjes vallen  :dunno: ), maar ik was wel getuige van de heldendaad, voortaan roep ik Jeanine als ik een spin zie ipv andersom  :up:
 
Bloody hell Jeanine wat ben jij stoer! Dat durf ik dus echt never nooit NO BLOODY WAY!

Ik heb wel eens op TV gezien dat vogelspinnen in een bak geld zaten en dat je dan geld kon graaien......nou dan maar geen geld!

Ik heb oprecht respect voor je en ben blij dat het je geholpen heeft! Ik blijf ze gewoon doodmeppen als je het niet erg vind  :wink:
 
ik zou het ook niet gedruft hebben hoor, ik vind het heel super. We zouden er allemaal wel een voorbeeld aan kunnen nemen.
Hebben ze je van te voren ook gewaarschuwd wat de gevolgen van een beet zouden kunnen zijn ?

groetjes Manja :)
 
Zolang je maar niet allergisch bent is zo'n beet niet echt leuk
maar zeker niet erg. Meestal wordt het vergeleken met een
steek van een bij of wesp.
 
Allereerst dank voor jullie leuke reacties - ben zelf nog steeds aan het nagenieten hoor!  :-D

Het heeft me echt veel meer geholpen dan ik ooit had durven denken  :-o.

Ik heb vandaag gewoon heel sociaal een middelmatige spin op een papier geschoven en netjes in de tuin gezet! Zonder te gillen  :lol:. Vooraf had ik er nooit bij stil gestaan dat dat vasthouden zoveel impact zou maken, maar ik ben zo blij dat ik het heb gedaan  :up:.

Voor iedereen die nog gaat - gewoon je ogen dicht en handen naar voren en pas weer kijken als ie al zit - dan denk je echt "IS DAT NOU ALLES?!?!".

Vwb het gif werd uitgelegd dat alle spinnen giftig zijn, maar wat wij gif noemen is eigenlijk verteringssap. Dus dat goedje wat wij in onze maag hebben, dat hebben die spinnen direct in hun bek (om gebeten insecten week te maken enzo). Natuurlijk zijn er ook andere spinnen als de Redback etc. die een wel schadelijk gif afgeeft. Maar alle spinnen in NL hebben alleen verteringssap en voelt inderdaad net als een mugge- cq. wespenprik.

Maar goed, vwb die hele theorie over dat de spin wel heel belangrijk is en muggen eet etc. etc. kan ik zeggen dat die kleine tot gemiddelde fijn door mogen huppelen, maar die grote mogen toch nog steeds met een rotgang de onderkant van m'n slipper bekijken  :evil:. Tja, ook dat durf ik nu  :evil: :evil: :evil:

Hgr, Jeanine
 
hoi jeanine, heb je trouwens wel eens gezien wat een grote slangen er in australie leven, zowel giftige als wurg slangen. zitten vaak onder je bed enzo :-D  :-D  :-D
 
Heb ik ook om m'n nek gehad afgelopen zondag en volgens de mevrouw van het reptielenhuis vinden slangen dat wij mensen stinken en ons dus helemaal niet lekker vinden  :-D!

En bovendien heb ik m'n boekje 'venomous creatures from australia' nog waarin precies beschreven staat hoe en wat te doen. Ben dus helemaal voorbereid!
 
ik begrijp dat je echt genezen bent van allerlei ongedierte angsten. we kunnen je niet meer bang maken.
dit was even een testje, je gaat jezelf redden in OZ
 
Goed he!  :-D

Ik hoop dat alle andere met angst voor spinnen enzo er ook overheen komen of er in ieder geval op een goede manier mee kunnen omgaan  :up:

Hgr, Jeanine
 
Back
Top