spiders !?!?!?

[quote author=perthpete link=topic=1162.msg70701#msg70701 date=1157881353]
Hoi Tanne,
Ik denk dat dit zo ongeveer de allereerste melding is van een beet op het forum. Als dat staat voor de veiligheid van Australie (en dat denk ik eigenlijk wel) dan is dat dus best prima in orde!
Peter
[/quote]

Ja daarom wilde ik ook even melden dat alles goed is gegaan en dat hij nog gewoon leeft enzo :) Niks ernstigs dus.. Als je maar wel voorzichtig bent :)

Kisses Tanne
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=1162.msg70699#msg70699 date=1157880347]
Ik zal de volgende keer de groetjes doen, had je em ook een naam gegeven?  :-D

Verder goed geslapen hoor, thanx  :up:
[/quote]

Nee gewoon spin (of spider dan). Niet echt dat je zegt "wauw"
 
Hey Irene2,

zo'n lizard wil ik nog wel als huisdier, die is prachtig. De kids zullen zoiets ook prachtig vinden!!

Groetjes
Pauline
 
Ik zie hier allemaal mooie foto's van grote spinnen, maar heb er zelf nog geen gezien. Mark wel, maar dat is tijdens zijn werk. Ik zelf heb alleen nog maar kleine spinnetjes gezien die naar mijn idee heel onschuldig zijn (gebruik wel de stofzuiger voor de zekerheid) en wolfspinnen. Maar die hele grote nog niet. Komen die niet zo gauw in huis in de dry tropics? of is het er de tijd van het jaar nog niet voor?

De gekko's laten me anders al geregeld schrikken, dus als daar ook nog de spinnen bij komen mag ik hopen op een gezond hart.

Astrid
 
Even weer iedereen wakker schudden op oude jaarsavond! :evil:

Wat een week:
- White-tailed spider in de douche (nu in de stofzuiger)
- Huntman-spider op het raam
- Red-back spider op de oprit

In de 3 maanden rondreizen nog nooit 1 serieuze spin gezien, en nu in 1 week, de top 3 van Australie in en rond het huis! Maar je went er aan!

redback:
DSC_2892.JPG


huntsman:
DSC_2835.JPG


Helaas geen foto van de White-tailed. Ging voor dat ik er erg in had de stofzuiger in!

Groetjes Sander & Vanessa
 
Nee jo.. White tip is net zo gevaarlijk als de redback misschien net iets minder. Ligt er ook weer aan of je allergies, oud of zwak bent. Er gaan wel veel geruchten over de white tip dat ze chronische ziektes veroorzaken en/of rottent vlees waar niks aan gedaan kan worden. Ik ben toen via google een heel onderzoek tegen gekomen die dat uit sluiten.

Was ik een mooie foto aan het opzoeken van een white tip. Heb ik die niet meer. maar als je het over de duivel heb zat er ineens een kleintje op het plafond van de slaapkamer. Loop naar buiten om te kijken of ik wat vuurwerk zie wil naar binnen lopen wat denk je ja hoor 1 grote op de hoor deur. Dus ik heb wat foto-tjes niet al te best dat komt door de bier en de whisky.. Helaas hier in Adelaide is de white tip een regular house mate :lol: :p :up:
Redbakc trouwens ook. Alhoewel tot nu toe heb ik de redbacvk 1 keer in de badkamer gehad en de white tip in het afgelopen jaar misschien wel 10 keer gezien door heel het huis heen.  :evil: :evil:
HAPPY NEW YEAR.

DSC03878.jpg

DSC03876.jpg

DSC03874.jpg

DSC03872.jpg

DSC03868.jpg
 
[quote author=Bear link=topic=1162.msg106292#msg106292 date=1199109363]
maar als je het over de duivel heb zat er ineens een kleintje op het plafond van de slaapkamer.
1 grote op de hoor deur. [/quote]

Heb je het over mij :smile:,

Heeft deze deur ook een deurbel of hoort hij de visite aankomen :roll:

Jack :evil:

ps; zit er verschil in spinnen, als ze onder mijn schoen vandaan komen lijken ze allemaal op elkaar.
 
jaja :grin: :lol:

Photo's toegevoegt.

edit: Wat is dit nu weer!!! :x weer 1 in de gang... Zeker het warme weer van vandaag 40+. Normaal zie ik die dingen 1 maal per maand nu 3 op 1 avond @$!@$$!$@!&$$ Nou ben ik niet bang voor spinnen maar vanavond slaap ik denk ik toch wat minder...  :lol: Nog maar een scotch dan.


nog maar een edit: coooooool nu liggen die twee spinnen te vechten in dat potje..  :cry: die kleinen beweegt al niet meer... :p :evil:
 
Aaaahh, Barry, dus euh...1 spin is 1 scotch.....vandaar
dat je er al zoveel gezien hebt...hips...happy newyear
to you and Muis  :up:
 
bah heb een hekel aan spinnen bah bah bah.' :whip: meppen die vieze beesten.
Ik hoop dat ik vanacht nog kan slapen na het bekijken van al die enge plaatjes.  OO wat heb ik mezelf aangedaan :cry:
Ik hoop straks niet al teveel van die beesten tegen te komen.  :p

groetjes,
Moon
The Roosters
 
Ben je gek, en anders doe je net als Bear,
1 spin = 1 scotch
2 spinnen = 1 scotch en 1 bier
3 spinnen = 1 scotch, 1 bier en 1 goldstrike
 
Goeie oplossing Bear! :wink: Heb je hoofdpijn vanmorgen?

Ik heb vorige week wel 14! Redbacks achterin de tuin gevonden! Ze zitten hier overal, op de kinderspeeldingetjes, onder de stoelen. You name it!

dsc05183zw6.jpg


We moeten echt wel goed oppassen. :x
 
Wat ben ik BBLLIIJJ dat we ze hier dus niet zo veel hebben, kan ze echt missen als kiespijn.

Hhhhhmmmmmmm, laten we dat maaar afkloppen!


En Bear zo'n kleintje hdden we hier ook maar die had een wit streepje op een van zijn uiteinden.
(kop en kond leken zo veel op elkaar dat ik niet weet welke kant het was  :wink: )

Mariette
 
Goh Lin...dat je nog kan typen dan  :wink: :grin:

Wat doe je dan met ze.....mortein of zo? Of laat je
ze zitten?

groetjes Miran (èn de beste wensen hè)
 
Dat rondje tuin vorig weekend heb ik echt met een bus gif gedaan, de meiden weten inmiddels goed hoe ze eruit zien en blijven ver bij ze vandaan. Het zijn gelukkig erg passieve spinnetjes! Maar de Mortein is altijd bij de hand!

En natuurlijk voor jullie ook de beste wensen Miran, 2008 wordt jullie jaar!!

Groetjes Lin
 
Hee Miran,

het handigste is om overdag vast te stellen waar je webben ziet (die van de Redback is over het algemeen onder 2 voet boven de grond en zijn rommelig, maar ze kunnen ook naar beneden komen via een down light zonder web), en dan kom je tijdens dusk met je spray of slippers terug omdat moeders dan klaar zit. De baby Redbacks hebben trouwens een paar minuscule witte stipjes.

De Huntsman is trouwens compleet ongevaarlijk. Als je je huis 1x per jaar laat sprayen, kom je ze ook niet veel meer tegen (althans, dat is het idee van het sprayen :)). Ze zijn te groot om binnen te pletten, maar het duurt tijden voor ze 't begeven van de Mortein of i.d. Het vervelende van de Redback is dat hun eitjes niet te 'behandelen' zijn.

Maar ach, zoals Lin al aangaf, op een gegeven moment weet je zo ongeveer wel waar ze uithangen, en dan hou je dat in de gaten.

Hee Bear, stomtoevallig hadden we het gister nog over die WhiteTip, en Steve vertelde dat hij inderdaad een plek met rottend vlees op de plek van de beet had. Hm, misschien was dat dan een andere onsympathieke spin :-D
Hier http://www.amonline.net.au/factsheets/white_tailed_spider.htm kan (wie wil) je het verschil tussen de dame en de heer zien, die zien er best heel verschillend uit. Ze hebben het daar ook over de discussie over rottend vlees wel of niet. Geen echt uitsluitsel, maar niet al te waarschijnlijk.

Nou, lekker onderwerp weer, bij het ontbijt!

Koeie dag!
 
Nou gelukkig maar weer! Die wij hier hadden had geen wit puntje maar een witte streep op het midden van zijn staart.
Zal wel gewoon een huis, tuin en keukenspinnetje zijn geweest!

Maar dan nog. Ook die zie ik liever niet.  :| 
 
Back
Top