spiders !?!?!?

hahahah ik ben niet zo ban voor spinnen allen snachts dan zie je ze niet
over dag zak ik gewoon als ik een spin zie zn kop er af hakken lol


wat moet je anders doen ik laat hem niet l0pen  :p






groetjes pim ps"14 jaar
 
Nou Pim,

Ik hoop maar dat ik bij jou in de buurt kom te wonen  :-D! Dan kan ik jou gewoon ff bellen als er een joekel van een spin door m'n huis huppelt! Mag jij z'n kop er af hakken hoor  :up:

Hgr, Jeanine
 
[quote author=Jeanine link=topic=1162.msg59609#msg59609 date=1147804151]
Heb ik ook om m'n nek gehad afgelopen zondag en volgens de mevrouw van het reptielenhuis vinden slangen dat wij mensen stinken en ons dus helemaal niet lekker vinden  :-D!

En bovendien heb ik m'n boekje 'venomous creatures from australia' nog waarin precies beschreven staat hoe en wat te doen. Ben dus helemaal voorbereid!
[/quote]

Is dat toevallig het boekje 'Australia's Most Venomous Creatures' van de Australian Geographic? Die hebben we in 2000 gekocht, erg leuk boekje...
 
@ RobertInge,

Ik heb het niet zo bij de hand, maar dat zou zomaar 's kunnen! Inderdaad errug leuk, maar vooral ook nuttig boekje!

Hgr, Jeanine
 
@Robert Inge,

Klopt hoor wat het boekje betreft, als je hem in nederland bestelt heeft het een blauw kaftje en  de Australische uitgave volgens mij een rode.

groetjes Manja :)
 
Ik ben niet echt bang voor spinnen, en ik wist ook van die kleine giftige spinnetjes in Oz, maar ik heb een paar foto's gezien van de Huntsman op dit draadje en toen ben ik wel ff geschrokken. Ik ben meteen gaan googlen naar de huntsman voor wat meer info.

Ik heb er wel wat onrustig van geslapen, het idee dat ik zo'n grote jongen een keer tegen kan komen.
Verleden jaar heb ik wel wat van die langpoten gezien in Oz, maar niet iets om van te schrikken.

Lola m'n dochter van 5, is heel erg geboeid door die joekels. Ik liet haar de huntsman zien op de p.c. en dat vond ze geweldig. Ik hoop dat ze het nog leuk vind als we eenmaal in Oz wonen.

Jolanda  :wink:
 
John is van de week gebeten door een red back spider. Het was gelukkig een milde beet, maar hij is er toch wel ziek van geweest.

Maar hij leeft in ieder geval nog wel! :) Dus het valt wel, doet alleen heel veel pijn en je word er aardig ziek van!

Kisses Tanne
 
Hoi Tanne,

Heeft hij wel medische hulp gezocht , of was dat niet nodig.Hoe is het gekomen ?

groetjes Manja :)
 
Ik ben ook niet zo dol op hele grote spinnen, maar die eten dan wel weer meer en ik ben al helemaal niet dol op muggen enz.

PICT0031.jpg


Dit was een spin die in ons "flatje" woonde op de fruitfarm in Donnybrook (west asutralie), waar ik heb gewerkt. Wij lieten hem expres zitten. Soms zag je hem agen niet en dan dook hij weer eens op, op de wc of op een muur. Weinig last van muggen gehad.
 
tjong, Catkin, das een joekel, zo'n een was het eerste die ik zag vorig jaar op vakantie bij familie direkt uit bed, de eerste ochtend. Een goed begin van je vakantie!! :)
Ik vond mezelf al dapper dat ik niet gegild heb en keurig gewacht tot mijn oom wakker werd (ha, die was al lang wakker, had hem niet eens gezien...)
Die twee weken verschillende grote joekels gezien (inclusief de redback die m'n broertje opzocht(Robert, ook al langs geweest)). Maar het stomme is, dat we dit jaar 4 weken zijn geweest en alleen 2 kleintjes hebben gezien!! Stelde niks voor!

Maar lui, ik met (ook) mijn angst voor spinnen ben hier nu al ruim een uur aan't lezen en ik lig in een stuip van het lachen. Spinnen die jullie ruim een jaar bezighouden als topic, GEWELDIG!!!! :lol:
Ik hoop vanacht dan ook geen visite te krijgen tijdens mn dromen.......
En ook ik hoop weinig 'huisdieren' te krijgen als we volgend jaar gaan verhuizen.....

Tanne, wens John sterkte, hoop dat het gauw over is.

gr. Pauline
 
Hij was bezig met het repareren van een BBQ en moest onder de BBQ zijn. Toen hij zijn hand terug trok zat er een red back op zijn vinger. Hij schrok en schudde zijn hand, toen is hij gebeten, maar voor dat ze door kon bijten vloog ze van zijn hand af en heeft hij haar dood getrapt. Omdat hij niet gevoelt had dat ze dat gebeten, is hij gewoon door gegaan met werken. Maar tijdens zijn lunch voelde zijn vinger koud en klam aan en had hij pijn door zijn hele arm. Toen is hij naar the medicalcentre hier gegaan. Daar stonden ze allemaal heel stom te kijken, maar hij heeft wel een prik gehad en toen weer op pad gestuurd. Hij is gewoon door blijven werken (hij meld zich niet gauw ziek), maar voelde zich wel beroerd. Op een gegeven moment voelde zijn hele arm klam aan. Maar na 4 dagen is hij er helemaal overheen en weer helemaal de oude :)

De eerste nacht nadat het gebeurd was heb ik wel heel slecht geslapen. Had het gevoel dat ze overal in huis zaten. Wat niet kan, want we hadden pas geleden nog alles platgespoten, maar toch.  :shutup:

Kisses Tanne
 
Goh een blue-tongue, en dan te weten dat die zo shy zijn als de pest! Ik zou me vereerd voelen :)
 
@Catkin, ik heb je foto gisteravond gezien vlak voor dat ik naar bed ging. Ik heb em dus de hele nacht door m'n kamer zien lopen  :lol:

@Tanne, ik ben blij dat het weer goed gaat met John. Wat een belevenis  :-(

Groetjes van Jolanda  :wink:
 
Je had hem dan wel even de groetjes mogen doen. Heb toch ruim een maand samengewoont met hem  :wink:
Wel lekker geslapen verder  :lol:
 
Hoi Tanne,
Ik denk dat dit zo ongeveer de allereerste melding is van een beet op het forum. Als dat staat voor de veiligheid van Australie (en dat denk ik eigenlijk wel) dan is dat dus best prima in orde!
Peter
 
Back
Top