spiders !?!?!?

[quote author=Syl link=topic=1162.msg21627#msg21627 date=1122262156]
In de WC, wat had je gegeten??? :lol1:

[/quote]

Groene grubbels!
 
[quote author=amoz link=topic=1162.msg21626#msg21626 date=1122261453]
Dames en heren, mag ik aan u voorstellen: de huntsman:
Groot maar ongevaarlijk, gevonden in de wc van onze Queenslander.
[/quote]

Jeetje :lol:  :lol: Dat is een grote. wat heb je er mee gedaan? Zo iets kan je toch niet dood maken lijkt mij, dat maakt veel te veel rommel :| Nou ben ik niet bang voor een spinnetje maar als ik zo iets zie dan...... :-x 
 
Wat ik meestal deed, een glazen pot er over, een stuk stevig papier er  :roll:
onder schuiven, en dan lekkker weer naar buiten gooien.
Geen probleem.    :happysun:



Gr Ineke    :cool:
 
[quote author=Bear link=topic=1162.msg21629#msg21629 date=1122270419]
[quote author=amoz link=topic=1162.msg21626#msg21626 date=1122261453]
Dames en heren, mag ik aan u voorstellen: de huntsman:
Groot maar ongevaarlijk, gevonden in de wc van onze Queenslander.
[/quote]

Jeetje :lol:  :lol: Dat is een grote. wat heb je er mee gedaan? Zo iets kan je toch niet dood maken lijkt mij, dat maakt veel te veel rommel :| Nou ben ik niet bang voor een spinnetje maar als ik zo iets zie dan...... :-x 
[/quote]

Deur goed dicht doen en heeeeeeel lang de plas ophouden!
 
Oeff!  :-o  :-o
Sjeez wat een joekel zeg! Stel je voor dat zijn familie achter je aan komt!!  :w00t:
Ik zou denk ik ook voor de grote pot gaan! Met de bezem zou ik niet weten waar ik hem heen roetsj! Haha zwiepen of mijn leven er van af hangt!

Syl, nog geen redbacks binnen gehad?
 
Nee wel een keer een heel nest in de auto :-D. Vast maanden mee rond gereden totdat ze "ontdekt" werden tijdens een service beurt. Redbacks blijven (over het algemeen) vrij aardig op 1 plek zitten en zijn niet zo van de wandelige.

Groetjes
Syl
 
EEEEEEE!!! Ik krijg nu al de kriebels :|. Mijn man plaagt mij hier regelmatig mee. "Als je bang van spinnen bent, dan moeten we maar niet gaan verhuizen naar DU :p." Ja hey!! Echt niet!! Ik laat me door die spinnen niet wegjagen (alhoewel :|) Hum...cursusje "hoe kom ik van m'n fobie af" :-D :-D.

Komt wel goed, hoop ik. Ik neem niet voor niets mijn man mee, haha. En inderdaad, anders gewoon heeeeeel lang je plas ophouden of als ie in de badkamer zit niet douchen, ofzo :p (he bah :wink:)
 
Begon ik net een beetje over m'n angst heen te komen zeg! Helpt niet echt!!

Het zal me zeker niet tegenhouden om richting OZ te gaan (wat denk ik toch het belangrijkste is), maar wat ik zou doen als ik Mr. Huntsman op m'n toiletje zou zien ?!?!?! Laten we het erop houden dat ik momenteel nog 'ontoerekeningsvatbaar' verklaard wordt. In iedergeval deur dicht, hele familie niet meer plassen ed. totdat 'the national army' is geariveerd of zo.

Op Animal Planet zie ik wel eens een programma over een meneer in Perth die naast zijn gewone beroep ook als vrijwilliger gebeld kan worden om los lopende/glijdende slangen te vangen en die zet ze dan weer netjes uit in de onbewoonde wereld.

Woont er niet toevallig zo'n vrijwilliger ergens in Brisbane die zoiets met spinnen doet?!?!?!

Keep me posted!

Hgr, Jeanine
 
:-D Hi Jeanine............echt het valt reuze mee. Echt waar....you'll be right! Wij hebben voor alle deuren/ramen "fly/security screens" zitten. Heel fijn gaas.
Het grootste probleem ontstaat wanneer wij vakantie gangers  :beach: in huis hebben die niet netjes steeds de screen deur dichtdoen.....kijk, dat is een "Open Invitation" voor gespuis... :) vooral rond schemertijd.

Ben bang dat ze ook nog nooit van een Spinnen vrijwilliger hebben gehoord hier in Brisbane :) Misschien wat voor jou om te beginnen :up:?

Groetjes
Syl
 
OH vreselijk!!  ik ben echt heeeeelll erg bang voor spinnen vooral met van die dikke poten....volgens mijn vriend valt t allemaal wel mee maarja hij is een ras australier dus er mee opgegroeit! ik gil al bij een nederlandse dikke spin.....
kunnen jullie me zeggen hoe groot de kans is dat ik zon "vriendje" tegen ga komen????
 
Dit is de grootste die ik tot nu toe ben tegengekomen (ter vergelijking, de lenskap rechtsonder in beeld is 58 mm in diameter).
normal_118_1818small.jpg

Dit was overigens in een half open grot in een nationaal park, ver van de beschaafde wereld ;)
 
Volgens mijn ruwe schatting op deze foto +/- 18cm  :evil:

nog steeds gerust ?  :roll:

Sterkte Ton

:thinking:
ps als ze echt slim zijn, kan je ze misschien dresseren  :serenade: :rotflmao:
 
En als je er meer dan één hebt, kun je ze samen nog leuke kunstjes laten doen. Maar inderdaad wel zielig dat ie een paar pootjes mist :|
 
Zou ie echt 2 poten missen :| ? Misschien is het wel een enormous six-legged cave spider ofzo en hoort ie zo?! Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij in een spinnenduel 2 poten is kwijt geraakt, of dat een kwajongen ze eruit heeft getrokken  :x.

Heb voor gein eens berekend, maar die grotspin is gewoon 1,5 keer m'n hand - jakkes  :crazy:
 
[quote author=Ineke link=topic=1162.msg21630#msg21630 date=1122271230]
Wat ik meestal deed, een glazen pot er over, een stuk stevig papier er  :roll:
onder schuiven, en dan lekkker weer naar buiten gooien.

Gr Ineke    :cool:
[/quote]

Misschien is hij door Ineke gevangen met een te klein potje  :lol1:
 
[quote author=Anne link=topic=1162.msg21617#msg21617 date=1122246666] Zien dikke spin, harige aankomen, vriendin springt erop even later komen er twee dezelfde op haar afrennen, mij moesten ze niet.
[/quote]

Mischien de Jumping Spider?

jumpingspider.jpg
[/img]


Leuke site voor de Victoria bewoners: http://www.museum.vic.gov.au/spiders/index.aspx
 
Back
Top