Stand van zaken: CSL aanvragers

Hier wordt anders aardig gerookt. Volgens mij niet meer of  minder dan in Nederland. Ik zie genoeg mensen roken in de auto. En bij de Woollies sta ik toch meestal in de rij om een pakje siggies te kopen. (jaja hier een gelegenheidsroker  :roll:) Het lijkt niet veel uit te maken of je wel of niet  mag roken in openbare gebouwen, men rookt dan wel op straat of gewoon thuis. (Buiten dan weliswaar.)
 
Sorry even  :eek:fftopic:

Hahaha, Perthp ik weet niet of je zelf een roker bent, maar ik ben er wel een helaas. Maar hier in Ozzie wordt naar echt niet minder gerookt (waarschijnelijk niet Perth dan natuurlijk) als in Nederland hoor.
 
Nog meer off topic:
In Melbourne wordt alvast minder gerookt, want we zijn al 2 maanden geleden gestopt!  :up:
en nu merk je pas dat er toch best stevig gerookt wordt op straat  :cool:
 
Haha leuk die tegenstrijdige berichtjes.
Misschien ligt het ook aan de steden?
Ik bekijk dus altijd de advertenties voor shared accomodation in Adelaide, en daar is echt 7 van de 10 advertenties non smoker.. Hier in Nederland zou dat eerder 2 van de 10 zijn..
Maar goed. Ik zie het wel als ik er ben. Maakt op zich ook niets uit, was gewoon nieuwsgierig  :smile:
 
[quote author=M5 link=topic=9897.msg137497#msg137497 date=1240737820]
Sorry even  :eek:fftopic:

Hahaha, Perthp ik weet niet of je zelf een roker bent, maar ik ben er wel een helaas. Maar hier in Ozzie wordt naar echt niet minder gerookt (waarschijnelijk niet Perth dan natuurlijk) als in Nederland hoor.
[/quote]
;-) Ik ben geen roker, maar was er ooit wel een... 20 jaar geleden gestopt na 13 jaar roken ;-).

In het rook kader (ja, sorry, nog steeds OT) nog een andere anecdote: Tijdens een vakantie in Sydney zaten we op een avond op een klein terrasje in West Balmain om wat te eten. Er kwam een stel langs wat ook wilde gaan zitten, maar toen vroegen ze ons of wij rookten. Antwoord was nee. Ok, zeiden ze, dan gaan we een terrasje verderop zitten zodat jullie geen last van ons hebben (want zij rookten toen wel) .......
 
[quote author=perthpete link=topic=9897.msg137492#msg137492 date=1240735384]
[quote author=jolanda b link=topic=9897.msg137462#msg137462 date=1240655987]
[quote author=Gwen link=topic=9897.msg137457#msg137457 date=1240648925]
:eek:fftopic: Even heel off topic, maar hoe zit het eigenlijk met roken in australie?
Als ik kijk op de site waar ik straks een kamer wil huren staat er denk ik bij 70% van de adverteerders non-smoker.. Roken er in Australie inderdaad minder mensen dan in nederland (in verhouding natuurlijk), of heb ik dat mis?
Groetjes
[/quote]

Gewoon overal buiten roken.
Iedereen rookt hier Gwen, ook al is het zo duur. ( $ 25 voor een pakje Drum 50 gram )
Net als met drank, ook duur, maar iedereen drinkt.

Jolanda
[/quote]

Goh, even nog niet gekeken waar Jolanda ook alweer woont, maar onze ervaring is toch wel dat hier heel veel minder gerookt wordt dan in NL!! En hier (Perth) is het toch al een hele tijd zo dat er in restaurants, openbare gebouwen, kantoorpanden etc niet gerookt mag worden. Ik denk ook in pubs niet. We kennen hier momenteel geloof ik ook helemaal niemand die rookt .....

[/quote]

Ik woon in het paradijs Cairns. Ik ben in Augustus 2007 gestopt ( zeer trots ) vandaar dat het me opvalt hoeveel mensen er roken. Toen ik net gestopt was zag ik iedereen roken, maar dacht dat het aan mij lag. Maar het lag niet aan mij, hier word gewoon heel veel gerookt. Op de plekken waar je mag roken, zul je hier altijd mensen zien. Soms baal ik wel eens, want het ruikt zo lekker  :p

Groetjes Jolanda.
 
:oops: Geloof dat ik iets los gemaakt heb.....

"Roken is een hele ongezonde en slechte gewoonte die niets goeds voor je doet.....vooral heel slecht als je nog medische gekeurd moet worden omdat je op de CSL staat...."

Zo, weer terug op het topic, voelde mij zeer schuldig
 
Na meer dan een jaar (en een belletje vorige week)

hebben we dan toch een case officer gekregen!!!

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej  :grin: :lol:
 
Goed bezig, N2GO!!  :up:

ze zijn dus nog steeds aan het werk daar in OZ. vond het al een tijdje zo stil dat ik dacht van gebeurd er nog wel iets......
 
He gefelici n2go! wel een fijn gevoel he dat ze er eindelijk eens naar hebben gekeken
Laatste loodjes...
 
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal, helemaal!!!!!!!!
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal, helemaal!!!!!!!!
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal, helemaal!!!!!!!!
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal, helemaal!!!!!!!!
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal, helemaal!!!!!!!!
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal, helemaal!!!!!!!!
We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal, helemaal!!!!!!!!
 
Hoihoi!

Vandaag ook van ons nieuws... we hebben een CO  :smile: Nu even asap de medicals vastleggen en de VOG aanvragen.
Spannend!!!!

Na het lange wachten lijkt plots weer iets in gang gezet... ik vermoed dat de volgende weken zullen voorbijvliegen...

Groetjes,
T
 
GEFELICITEERD!!!!!!!!  :cheer:

Als ze t goed doen komt t voor ons nu ook heeeeeeeeeeel dichtbij! :happysun:
 
Beter!! Nog een weekje of 2 / 3 en dan weet je het zeker..  :up: Waar willen jullie gaan wonen??
Fingers crossed!
 
Back
Top