Stand van zaken: Visum granted

Nou, succes zaterdag......ik hoop dat het meezit voor jullie.

Ik zit nog een beetje bij te komen van de bezoekjes van de makelaars. Het ligt een beetje stil bij ons in de buurt en er is heel veel aanbod. Dit resulteert in een  'tegenvallend adviesprijs'.  :cry: Echt balen want wij kunnen, net als iedereen natuurlijk, alle centjes goed gebruiken. Wel kregen wij van beide het compliment dat het een super leuk en goed onderhouden huis is. Ook best leuk om te horen ook al wordt het dan niet vertaalt naar de 'super leuk en goede' vraagprijs. Misschien toch maar eigenwijs doen en er €10,000 boven op gooien. Het duurt best nog even voor ons dus wij hebben nog alle tijd.

Groetjes Mariette

[quote author=Wilbert67 link=topic=1250.msg110805#msg110805 date=1202770801]
Dat is heel snel ja, ik had toch gehoord dat ze bij de LCU een achterstand van 2 maanden hadden?
[/quote]

Hoi Wilbert,

Die achterstand heeft het LCU inderdaad ruimschoots ingehaald, t is meer dat het bij DIAC zelf een regelrechte chaos is.
Ik citeer Rob: DIAC= "Department In Absolute Chaos" ... :smile:

Maar hou moed, jullie zijn echt niet ver van de finish meer (en ik kan het weten... :roll:)

Sterkte & groeten van Tampet

Moet haast wel, wij hebben al een case officer, maar ik kan mij niet voor stellen dat DIAC ineens een achterstand van 9 maanden terug heeft gebracht naar 6 maanden (en zo wel, waarom is er dan ueberhaupt een achterstand ontstaan?)

Bij ons is de huizenmarkt nog redelijk, maar wij heebn geen idee wat ons huis op zal brengen, wel hebben we een idee wat voor een 'potje' we mee willen nemen naar australie. Levert het huis niet het gewenste resultaat dan gaat de deal (voorlopig) niet door, wij gaan niet ten koste van alles weg!

[quote author=Wilbert67 link=topic=1250.msg111146#msg111146 date=1203008996]
...maar ik kan mij niet voor stellen dat DIAC ineens een achterstand van 9 maanden terug heeft gebracht naar 6 maanden (en zo wel, waarom is er dan ueberhaupt een achterstand ontstaan?)
[/quote]

Ach waar zal ik beginnen...? :evil:
Het enige wat mij echt duidelijk is geworden de afgelopen 20 maanden is dat de werkwijze en procedures van DIAC elke logica tarten. En als je alleen al probeert om te begrijpen wat ze toch aan het doen zijn, in welke volgorde en waarom....resulteert het alleen maar in paranoia....maar ach ik ben dan ook een control-freak en dat kun je in deze context beter niet zijn... :grin:

Heel veel sterkte met deze laatse milimeters....ik vond ze heel zwaar.
Maar je weet, als de nood het hoogst is, is de redding nabij!

Cheerio,
Tampet

[quote author=Wilbert67 link=topic=1250.msg110856#msg110856 date=1202814029]
Staat nog niet te koop, bij ons komt de makelaar zaterdag :up:
[/quote]

Dat je huis lekker snel verkocht mag zijn  :grin:

groetjes Miranda

Zo,

Huis staat te koop, medicals zijn gedaan, nu is het weer wahcten totdat er bericht uit Australie komt.
wachten,wachten,wachten, vooral nu het definitieve vertrek steeds dichterbij komt lijkt het wachten steeds langer te duren?

[quote author=Wilbert67 link=topic=1250.msg111765#msg111765 date=1203530932]
wachten,wachten,wachten, vooral nu het definitieve vertrek steeds dichterbij komt lijkt het wachten steeds langer te duren?[/quote]
Oh wat klinkt dit bekend in de oren  :lol: een voordeel jullie hebben al een CO!
Veel succes met de verkoop van jullie woning.

Groetjes Chantal

Viel het mee...........taxatie en de medicals?

Ik vroeg mij af of je met zo'n medical ook op je tenen moet staan of lopen. Ik ben namelijk herstellende na een hernia en ik kan nog steeds niet op mijn tenen staan. Ik ben dus een beetje huiverig voor de medical check over. Ik lees vaak dat het weinig voorsteld, maar het zou toch wel erg vervelend als ik hierdoor niet goed gekeurd word.

Groetjes Mariette

Bij de medicals moet je inderdaad op de tenen en op je hakken staan. Bij dat laatste stond ik wat wiebelig, waarop ik tegen de arts zei zo heb ik nog nooit gestaan. De reden waarom ik dit moest doen is dat je dit met een hernia niet kan. Zal voor je duimen dat alles in orde komt.

Groetjes Chantal

Hoi Marjet,
De lichamelijke test in ons geval stelde werkelijk niets voor! (Ik kan het zeggen als fysiotherapeut!)
Maar er werd toch wel een test voor je rug gedaan die zeer twijfelachtig was en die ik bij iemand die herstellende is van een hernia op zeker niet zou doen.
Gewoon van te voren even zeggen wat er gebeurt is, dan zal het geen probleem zijn

Groetjes Wilbert

PS Chantal, je kan zelfs een driedubbele hernia hebben en toch op je tenen kunnen staan! deze tenentest(die wij overigens niet hadden) is meer bedoeld als een algemene neurologische test.

Marjet, ik heb afgelopen maandag de medische test in Amsterdam ondergaan bij dr. Delprat (een zeer aardige man) en kan je gerust stellen; geen gekke dingen hoor. Ogen, oren, bloeddruk, lengte, gewicht, dat soort zaken. Het duurt voor de dokter langer om alles op te schrijven dan dat hij met jou bezig is. Komt allemaal goed!

[quote author=Wilbert67 link=topic=1250.msg111847#msg111847 date=1203576427]
PS Chantal, je kan zelfs een driedubbele hernia hebben en toch op je tenen kunnen staan! deze tenentest(die wij overigens niet hadden) is meer bedoeld als een algemene neurologische test.
[/quote]
Oh dit was toch echt wat de arts in Utrecht mij vertelde...... Maar wat je nu zegt doet me denken dat hij mij misschien controleerde. Heb namelijk in mijn jeugd last gehad van epilepsie echter de laatste 15 jaar niks nada nopes, geen medicijnen etc. Heb het voor mijn check-up wel vermeld maar niet in de papieren opgenomen. Volgens de arts was dit ook niet nodig het was immers meer dan 10 jaar geleden. Maar toch nu je dat zo zegt denk ik dat hij even gekeken heeft of ik echt geen neurologische klachten meer heb. Wat dat betreft snap ik niet dat hij niets afwijkends gevonden heeft ik spoor namelijk nog steeds niet  :lol:

Groetjes Chantal

@ Chantal: Maar om dat op te sporen hebben ze weer hele andere onderzoeken. :grin:

@ Wilbert: Dank je voor je uitleg. Ik kan inmiddels al weer een heel klein beetje mijn hiel oplichten dus ik hoop dat op korte termijn het mij ook weer zal lukken om op mijn tenen te kunnen staan/lopen. Het duurt nog vast wel even voordat wij opgeroepen worden voor de medical: Totdat die tijd maar flink blijven oefenen op de cross-trainer e.d.

@ Fritsie: Dr Delprat in A'dam. Ik zal het onthouden.

Groetjes mariette

Wij hadden trouwens Dr van Well in Maastricht, leuke rustige praktijk en alles was makkelijk te doen (ziekenhuis voor bloedprikken, ggd voor longfoto's en dokter bezoek met vrouw en 2 kinderen binnen 2 uur afgewerkt!)

[quote author=Fritsie link=topic=1250.msg111855#msg111855 date=1203580997]
Marjet, ik heb afgelopen maandag de medische test in Amsterdam ondergaan bij dr. Delprat (een zeer aardige man) en kan je gerust stellen; geen gekke dingen hoor. Ogen, oren, bloeddruk, lengte, gewicht, dat soort zaken. Het duurt voor de dokter langer om alles op te schrijven dan dat hij met jou bezig is. Komt allemaal goed!
[/quote]

Inderdaad, ik die normalitair toch echt wat witte jassen angst ken, vond het ronduit gezellig bij  Dr. Delprat! Let ook vooral op zijn geweldige weegschaal, daterend uit 1670  :lol:

Hallo,

Het huis is nog steeds niet verkocht :cry: , maar we wisten ook wel dat de huizenmarkt bij ons op dit moment niet echt gunstig is, dus wat geduld is gevraagd en bovendien hebben we (nog) geen haast.

Ook het visum is er nog steeds niet. Heb vandaag maar eens een mail naar DIAC de deur uit gedaan om te checken hoe de stand van zaken is en of ze de inderdaad alle papieren hebben ontvangen, ook weer wachten dus.

Op het moment kunnen we dus nog niet veel verder plannen, maar dat komt wel

Groetjes Wilbert

Hoi,

Inmiddels een mail teruggekregen van DIAC, waarin staat (na 5x lezen) dat inieder geval al onze documenten aangekomen zijn.
Het enige wat we nu kunnen doen is verder afwachten :whistle:

Back