Stand van zaken: Visum granted

Liever niet te goede cijfers :grin:
Anders moet ik dat weer weken lang aanhoren, een 7,5 gemiddeld is genoeg :lol:

Heb gisteren gehoord:

Duits meisje met Business Administration opleiding  ging voor CPA assessment, met alle syllabus teksten zelf gemaakt (was oost duitse opleiding en ze kon absoluut geen materiaal krijgen).

Tot zover voelde ik herkenning.

Kreeg negatief assessment terug van CPA. Nam daar geen genoegen mee en heeft opgebeld en zoiets gezegd van: mot je s luisteren: ik heb een goede duitse opleiding, erg mijn best gedaan op de teksten en nou mot je niet gaan klote.....(met iets andere woorden dan)....

Ze zouden haar over een uur weer bellen: met als resultaat: mevrouw, we hebben goed nieuws, u kunt emigreren als accountant!!!!!!!!!

Jemig: heb ik me daar even hard zitten studeren etc!!!!! Beetje durf heeft dus nog steeds resultaat!
Gisteren heb ik examen gedaan voor Accounting Theory. Denk niet dat ik het gehaald heb (te weinig tijd in gestoken).
Dit was de laatste van 2 om associate member van CPA te kunnen worden.

Heb overigens ook besloten dat ik dat helemaal niet meer wil, dus stop nu met studeren. En als ik nog iets wil met accountant, dan is het Management Accountant en daar is een andere organisatie en opleiding voor: CIMA.

Zo hoor je nog 's wat.........

Henriette

Wilbert & Margo,
Gefeliciteerd! Het komt nu allemaal lekker dichtbij he?

Groetjes Lin

@ Henriette; Margo had ook al zoiets van als dit niet voldoende is dan vroeg ze zich af of ze ueberhaupt wel op zoek zijn naar gekwalificeerde mensen. Zij was zeker niet allerlei studies gaan doen en had dan ook aan de telefoon gehangen!

@ Lin; Ja het begint nu echt dichterbij te komen, Margo is zelfs nu toch aan het overwegen om richting Brisbane te gaan (wel afh van werkmogelijkheden), ze was eerst bang dat het daar toch een beetje te warm zou zijn, maar is daarvan teruggekomen.

Hoi Wilbert,

Snap het niet zo goed... of ik heb iets gemist. de assessment is door CPA goedgekeurd, maar er zijn geen vakken gevolgd zoals Australisch taxation law, company law etc??? Hoe is je dat gelukt?

Ben zelf nu m'n opleiding aan het vertalen, daar kreeg ik ff genoeg van dus ben ik ondertussen een vak gaan volgen omdat ik er van uit ging dat ik van CPAA toch wel te horen zou krijgen dat ik dat zal moeten gaan doen. Misschien dus overbodig?

Wat een klus, dat vertalen :D)

groetjes, Lucy

Sorry Wilbert voor het antwoorden in jouw thread.....maar k was effe online.

Lucy, ik denk dat Wilbert bedoelt dat alles is goedgekeurd voor accountant voor emigratie doeleinden.
Mocht ze Associate member willen worden van CPA Australia dan moeten buitenlands gekwalificeerden inderdaad in ieder geval (Australian) Taxation Law en Corporations Law voldoen.

Maar Wilbert zal hopelijk uitleggen of dit inderdaad zo het geval is voor Margo..

groet, Henriette

ps. geen tips voor Corporations Law, het is gewoon veel en moeilijk. Enne........ik stop met de studie. Heb besloten dat ik helemaal geen CPA meer wil worden. Ik zal je in mijn thread nog even meer daarover vertellen.

Henriette

Hoi,

Ik hoop inderdaad op wat uitleg, want snappen doe ik het niet helemaal... Dacht dat je bij emigratie als accountant die vakken altijd moest halen...

Enne, nog een vraagje aan Wilbert of Henriette (kan dat wel in deze draad?); ik kan van mijn opleiding geen syllabus meer krijgen en dus ben ik de OER van SPD aan het vertalen, dat zijn de officiele exameneisen/einddoelstellingen per vak (van de opleiding heb ik hier een kopie van gekregen, niet een origineel). In de richtlijnen van de CPA staan twee mogelijkheden beschreven: vertalen van de syllabus en dan hoef je verder niets te doen. Of zelf iets opstellen (heb jij gedaan, henriette?) en dan een verklaring opvragen bij de opleiding dat de vertaling een getrouwe weergave is.

Ik heb een beetje het idee dat ik met de vertaling die ik aan het maken ben, beide kanten op kan. Welke van de twee mogelijkheden zouden jullie mij adviseren? Gewoon stellen dat het een syllabus is?

Enne, nu ik toch bezig ben... Ik kan nergens maar dan ook nergens een vertaling vinden van de titel van het vak 'Administratieve organisatie' of 'bestuurlijke informatievoorziening'. Hoe hebben jullie deze vakken in het engels genoemd? Lijkt of AO in australie over 5 verschillende vakken is verspreid :?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Alvast bedankt, Lucy

Hoi Lucy,

We zijn net terug van vakantie!
Even vast een korte uitleg.

Voor emigratie doeleinden hoef je maar 9 van de 12 vereiste vakken te voldoen en dat hebben we in 1 keer gehaald, voor officieel membership zou Margo dus nog 3 vakken moeten doen, waaronder die 2 Australische, maar dat heeft voorlopig geen haast.
de rest van je vragen beantwoord ik later, eerst even hier de boel weer op orde stellen, stuur anders gerust even een PM als je specifieke hulp nodig hebt1

Groetjes Wilbert

Zo, hehe, de aanvraag zit eindelijk op de post naar de diac dus ook voor ons is het lange wachten nu begonnen.
Ondanks dat voelt het wel alsof alles steeds concreter word en wel heel erg dichtbij is.

Back