Stand van zaken: Visum granted

Ja toch voor 1 september,
Heb er wel wat kunstgrepen (lees omkopen van notaris met taart) voor moeten uithalen, maar dan is het wel klaar en weg :grin: :wink:

hoi Wilbert

Succes met wachten!!

Wat was voor jullie de belangrijkste reden om toch nog voor 1 sept de aanvraag te hebben ingediend?

Lucy

1. Geen zin om alle papieren nog eens opnieuw in te moeten vullen
2. door veranderingen in Engelspunten zouden wij 5 punten verliezen (deze kunnen we wel compenseren door 5 bonuspunten voor nederlands, maar ook dat is weer extra werk via de universiteit.

Ik heb er zelf niets van gehad :grin:

Had nog gecertificeerde kopien nodig van originelen die ik niet had. Notaris was zo vriendelijk om gratis certificeringen te maken van mijn kopien(niet origineel) :evil:

Nou daar zijn we weer na meer dan 120 dagen :lol:

En alleen maar om te melden dat we eindelijk weten dat de aanvraag is aangekomen omdat we en verzoek kregen om de creditcard gegevens opnieuw op te sturen binnen 7 dagen :x

Nou dat gaan we dan maar regelen en weer wachten :cry:

tot over weer 120 dagen :evil:

Wilbert

:lol: :lol: Laten we hopen dat het er
een flink stuk minder zijn.

Ook jij succes gewenst met het wachten  :w00t:

Inmiddels de juiste gegevens nog maar eens opgestuurd, dwz ingescand en gestuurd per e-mail, zoals zij ook in hun email aangaven.
Weet iemand fo je de aknowledgement net als je pre-grand letter ook per e-mail krijgt, of gaat dit per brief?

Als je bij je visumaanvraag hebt aangegeven dat je in het vervolg wilt communiceren per e-mail, dan worden zowel de pre grant letter als de acknowledgement letter per e-mail verstuurd.

Nog bedankt MAluka trouwens :up:

Update: VOG is aangevraagd, medicals zijn gepland voor 20-2 en de bedoeling is dan dat alles gefrontload wordt.
Moet nog even uitzoeken hoe dit precies werkt, maar dat gaat wel lukken hoop ik.
Volgens mijn inschatting zouden wij dan ergens eind april begin mei definitief het visum hebben en kan alles verder gepland en geregeld worden.
We hebben zowiezo al besloten dat de kinderen dit schooljaar hier afmaken, dus haast hebben we niet.

Groetjes Wilbert

Hoi,
Kregen vandaag zoals meerdere heb ik begrepen, totaal onverwacht al een CO toegewezen en een verzoek om medicals en VOG.
Dit terwijl mijn inschatting was dat we pas eind april/begin mei wat zouden horen!!!
Het visum zullen er niet veel sneller door hebben, maar toch positief nieuws.
Ben benieuwd hoe snel ze dadelijk in Sydney zijn met de medicals?

[quote author=Wilbert67 link=topic=1250.msg110753#msg110753 date=1202739845]
Ben benieuwd hoe snel ze dadelijk in Sydney zijn met de medicals?
[/quote]

Vast heeeeeel snel. Miepmieppppppp.

Ja hoor ze zijn super snel. Ik weet niet wanneer de panel arts mijn gegevens heeft verzonden (keuring was 10 jan 2008) maar de medicals waren al "finalised" 26 jan.

Groetjes Chantal

Dat is heel snel ja, ik had toch gehoord dat ze bij de LCU een achterstand van 2 maanden hadden?
We zien wel, huis is toch nog niet verkocht en we hebben ons voorgenomen dat de kinderen in ieder geval dit schooljaar nog afmaken, dus haast hebben we niet!

Dat kan je volgens mij ook beter niet hebben..........dan is het een leuke verassing als het dan mee zit.

Vandaag komen bij ons 2 makelaars kijken. Dan gaat ons huis binnenkort officieel in de verkoop. Staat jullie huis al lang te koop of nog maar net?

Groetjes Mariette

Back