Stand van zaken: Visum granted

Ooooohhhhh.........en wachten duurt lang :yawn:

Ja, de huizenmarkt is niet echt geweldig. Wel al kijkers gehad Wilbert? Wij nog niet één! Voor ieder huis wat te koop staat zijn er +/- 10 kopers vertelde onze makelaar.  Ik hoor wel dat de huizen in Australië ook aan het zakken zijn, dus: wij een beetje, hun een beetje, en dan maakt het niet zo uit.

Groetjes

Het huis staat nu 5 weken te koop. We hebben in de eerste twee weken 6 kijkers gehad (kijken en niet kopen :|) en daarna niemand meer :cry:
Bij jullie nog niemand? en ik mij al zorgen maken dat het niet opschiet, bij jullie is het niet anders dan. Gaat wel goed komen denk ik dan de hele tijd

groetjes wilbert

Kan me het gevoel nog goed herinneren. volhouden hooor, je ziet ook voor ons is het goed gekomen...zal me benieuwen hoe het ons vergaat met de verkoop van het huis want die staat helaas niet in de beste buurt van Eindhoven maar is wel meer waard qua staat waar het in verkeert maar vanwege locatie niet hoog in vraagprijs.

Oh Wilbert.....dat komt best wel goed. Al 6 kijkers gehad joh. Ons huis staat 4 weken te koop maar er is momenteel héél veel nieuwbouw en wij zitten niet in een gunstige prijsklasse. Een starterswoning verkoopt hier nog wel maar de 2/1 kappers al weer wat moeilijker. Maar.....tijd zat en volgens de makelaar hebben we maar één kijker nodig....?? (eerst zien dan geloven)

De hoop was bij ons in februari in de schoenen gezakt maar opeens stonden er kopers voor de deur waar wij in het begin niet eens op reageerden omdat hun bod wel erg laag was.

Uiteindelijk is toch de gulden middenweg gevonden ondanks de "kredietcrisis". Inderdaad in Aussi zijn de huizenprijzen wat aan het dalen maar dit heeft ook te maken met de "bite" van de renteverhoging naar 7,25% in het laatste kwartaal. De aussi $ daarintegen is t.o.v. de euro de laatste week rond de 1,70 aan het schommelen ondanks de hoge rente daar dus dat is wel weer lekker voor ons.

Heel veel succes met de verkoop allemaal  :up:

Groetjes Moon en Steef

Hoi,

even klagen, het schiet niet op :-(

De verkoop van het huis wil momentaan niet vlotten, de laatste weken geen kijkers meer gehad en het visum is er ook nog steeds niet terwijl er anderen zijn op het forum die ongeveer gelijk liepen met ons en het visum al 4 weken binnen hebben :lol:

Nou ja even een dipje kan altijd.............

kop op. het komt allemaal goed! Geniet van het mooie weer en de vele vrije dagen die voor de deur staan.

We leven met jullie mee Wilbert.
Wij hebben het visum dan wel binnen maar ook bij ons schiet het niet op met de verkoop van het huis. :-(
Morgen hebben we een open huisroute ,dus wie weet ,maar misschien komt er ook niemand. :?

Groet Markus

Volhouden hoor! Jullie zijn er bijna! De laatste loodjes wegen echt het zwaarst....  :|

Groetjes Lin

volhouden! we zitten nu weer in het lastige pakket van verkopen van het huis !
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
grs
Hummer

Hopelijk wordt jullie geduld snel beloond.
Moet altijd naar jullie plaatje kijken ,hij is zo onwijs mooi, nu de zomer hier weer voorbij is zie ik de dolfijnen ook weer een paar keer per week door de rivier zwemmen :smile:

Sterkte en succes met wachten en de verkoop van jullie huis :up:

Hoi Wilbert

Heb je er al aangedacht om het huis toch door een makelaar te laten verkopen? Wij wilde het eerst ook zelf verkopen maar kregen toch het advies om dit niet te doen ("logisch" dacht ik eerst, want dan lopen jullie veel geld mis) maar ook vereniging eigen huis vertelde mij dat het zelf verkopen van een huis in deze tijd bijna niet te doen is. Toen de markt echt een 'verkopers markt' was kon je dit idd prima zelf doen maar nu schijnt er voor iedere koper zo ongeveer 10 huizen in de verkoop te staan. Toch ander koek denk ik. Maar.......je weet het nooit en als het lukt scheelt het je heel veel geld. :up:

Mariette

Dit hebben wij zeker overwogen(en zullen dit misschien ook nog wel doen), maar op dit moment is het zo dat er geen potentiele kopers zijn, dus aan wie zou de makelaar het dan moeten verkopen?

Verkopen jullie het zelf via een makelaar, of helemaal zelf? (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :|)

Een makelaar heeft toch een bepaalde klantenkring en als het ene huis niet bevalt dan kunnen ze altijd doorverwijzen naar misschien wel jouw huis (dit doen ze natuurlijk niet als ze amper iets voor jouw huis ontvangen.....courtage dan) Deze potentiele klanten loop je zowiezo mis.
Ook blijkt dat mensen toch huiverig zijn als er geen makelaar in het spel is (heb ik niet zelf bedacht hoor, maar dit is volgens vereniging eigen huis). Een huis achter ons heeft anderhalf jaar te koop gestaan vorig jaar en is uiteindelijk voor een laag bedrag verkocht. Ik vond dit al vreemd want het is een heel leuk huis. Nou bleek dat de mensen het ook zelf wilde verkopen en dat dit niet wilde lukken.

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, wij hebben ook getracht om het zelf te verkopen ( het scheelde immers €5000 aan courtage kosten) maar na 6 maanden hebben wij de eer over gelaten aan de makelaar en inmiddels ligt er al een bod op tafel ( wel een héél laag bod, maar goed).

Groetjes Mariette

Nee, even voor de duidelijkheid, wij verkopen zelf via de makelaar. Dat wil zeggen: bezichtigingen, onderhandeling en afhandeling doen we zelf en adverteren en contact loopt via de makelaar(die ook altijd ter ondersteuning klaar staat). Kosten 750 EUR, met de maogelijkheid om over te stappen naar de courtageregeling(met aftrek van deze 750 EUR).
We staan er dus niet helemaal alleen voor. Wij denken wel dat als we een bod krijgen er ook wel een deal uit gaat komen omdat we redelijk wat speling ingebouwd hebben.

zelf hebben wij er nog geen ervaring mee, maar misschien is www.moviq.nl wat voor jullie (als extra naast de makelaar). Succes in ieder geval.

De spanning in jullie huis moet momenteel enorm zijn. Huis in de verkoop en elk moment het verlossende berichtje kunnen verwachten.

Heel veel succes met alles, huis en visum worden vast in dezelfde week geregeld!

Groetjes Chantal

Gek genoeg is de spanning voor het visum helemaal niet aanwezig :lol:
We hebben zoiets van dat komt wel :up:
Ik heb eerder het doemscenario in mijn hoofd dat dadelijk het huis maaaaanden te koop staat terwijl we allang weg kunnen en ook willen :|

Back