Stavaza Anneke79: Studeren aan de Sunshine Coast

Hoi Anneke,

Ik ben nog aan het beslissen, het gaat tussen Griffith, ACAP, Southern Cross, University of the Sunhine Coast, QUT, Notre Dame en Edith Cowan :) Ik ga mijn applications sturen, maar ik wil de studie verkort doen dus wacht ik af welke uni mij de de meeste credit transfer geeft. Ik heb idd naar Bond zitten kijken vanwege de 2 jarige studies die ideaal zijn, maar is echt een beetje te duur voor mij, helaas  :cry:
Ik heb ook de universiteiten uitgezocht op waar de meeste mature age students zijn(ik ben zelf 36) en de locaties.
Ga je in Feb beginnen? Spannend allemaal he?
 
Wow, je hebt nog heel wat keuzes dan. :lol: Hopelijk wil één van hen je credit geven maar dat zal wel lukken, denk ik.
Ik heb ook liggen denken aan de Griffith en die van de Sunshine Coast maar die gaven geen enkele opleiding die me lag.
En om nou maar iets te gaan volgen om in Australië te geraken, leek me ook maar niets.
Ik viel ook achterover toen IDP me de prijs van Bond liet weten en heb ook wel even moeten zoeken maar gelukkig krijg ik wat hulp van mijn familie dus kan ik er toch voor gaan.

Ik zal pas in september 2010 kunnen starten omdat ik op dit moment nog met een opleiding kinderzorg bezig ben. Ik ben mijn laatste jaar begonnen en in juni zal ik afstuderen. Alé, dat hoop ik toch. In januari zal ik beginnen met mijn aanvraag voor de universiteit dus ik hoop dat dat allemaal goed wilt komen. Is inderdaad best wel spannend. Kan nauwelijks wachten.

Hou ons op de hoogte van de aanvragen, he. :wink:
 
hey anneke,
hoe is het met jouw zenuwen gesteld?
Ik heb er toch wel regelmatig last van... er staat zoveel op  het spel hé...
Ik wil echt geen 3 maanden meer wachten en alles nog langer uitstellen, zeker niet met alle veranderingen die er nu aankomen.
We kunnen alleen maar wachten en hopen, niks meer.  Ik probeer mezelf zoveel mogelijk bezig te houden, want het is op de "dode" momenten dat ik last krijg van zenuwen... :wow3:

Deze week krijg ik mijn studiegids toegezonden, als mijn IELTS dan ok is moet ik enkel nog de referentiebrief laten tekenen door mijn directie.  Daar kijk ik dus echt niet naar uit... maar ja zal wel moeten natuurlijk.

Ach ja, we zullen de volgende week ook wel weer door geraken zeker...

Vraag me alleen af van hoe laat we onze uitslag online kunnen zien, ik ga waarschijnlijk al super vroeg wakker zijn en hele dag achter m'n pc zitten ... alhoewel ik waarschijnlijk gewoon niet durf te kijken...
 
Met mijn zenuwen gaat het af en toe goed en met momenten heel slecht.
Eergisteren ben ik zelfs in 't midden van de nacht wakker geworden. Ik had gedroomd dat ik mijn resultaten al wist. Mijn essay vonden ze maar zus en zo en daar kreeg ik een 4 voor. Ik was al mega teleurgesteld tot ik de rest van de resultaten zag. Op alles een 0! Sjonge, ik ben wakker geworden met een depri gevoel. :| Hopelijk zijn in dit geval dromen heel groot bedrog!

Het viel me gisteren ook te binnen dat we volgende week de resultaten kunnen in kijken. Ben zo benieuwd en nerveus tegelijkertijd. Denk dat ik ook eerst eens heel diep ademhaal voor ik mijn resultaten ophaal. Goh, ik ga zwaar teleurgesteld zijn als ik de nodige resultaten niet haal. Kan me inbeelden dat jij dit nog erger hebt want bij jou is het echt wel erop of eronder, he. Maar ik denk wel dat jij het goed gedaan hebt. Ik kan niet zeggen dat ik 20 minuten voor tijd al klaar was met mijn Reading test. :lol:

Enfin, nog enkele dagen en we weten het. Laat meteen ne kreet als ik meer weet. :wink:
 
Vanmiddag was ik nog gaan kijken of mijn resultaten nog niet online stonden maar er was nog niets te bespeuren. Tot Ines me daarnet belde en zei dat de resultaten online stonden. Meteen mijn laptop aangezet om te gaan kijken. De zenuwen werden plots heel sterk maar die sloegen snel om naar vreugde.

Ik moest een 7 halen in totaal en dit zijn de resultaten: 7,5  7,5  7 en 8,5.
Ben zo blij dat ik goed gescoord heb. Weer een zorg minder en dan kan ik binnen enkele maanden mijn aanvraag starten voor de universiteit. Woehoe! :happy: :happy:
 
Even een kleine update: ik had eerder gezegd nog enkele maanden te wachten met mijn aanvraag voor de universiteit maar na ff een mail gestuurd te hebben naar Kilroy, heb ik besloten er maar eerder aan te beginnen (kan niet wachten). :p

Vorige week mocht ik, zo fier als een gieter, mijn nieuwe paspoort gaan afhalen en heb ik alle documenten, samen met mijn application form voor de universiteit, opgestuurd naar Nederland. Zij zorgen nu voor de vertalingen en het certificiëren. Geef toe, gemakkelijker kan niet, toch?

Vandaag lieten ze me weten dat alles goed is aangekomen maar dat ze waarschijnlijk pas tegen het einde van de week, of begin volgende week, zouden kunnen beginnen aan de vertalingen. Het wordt dus eigenlijk weer een beetje spannend in die zin dat de volgende stap weer gezet is en ik weer geduld moet hebben. :cool:
Ik hoop dat de universiteit mijn aanvraag zal aanvaarden maar ik denk dat dit normaal geen probleem zou mogen zijn. Mijn IELTS was toch in orde dus... Hopen dat het al bij al toch niet te lang zal duren, of ik vrees dat er tegen dan geen nagels meer op mijn vingers zullen staan. :grin:
 
Ik nam vandaag weer even contact op met Kilroy Education na 2 weken. Wilde graag weten hoe de vertalingen verliepen.
Vandaag liet ze me weten dat alles begin vorige week al vertrokken is naar de universiteit.
Het zou gemiddeld 6 weken duren vooraleer de reactie weer in Nederland is aangekomen.
Vindt het zo reuze spannend. Hoop echt dat ze de aanvraag goed keuren.
 
fingers corssed!  maar dat komt wel goed, daar ben ik zeker van.

Ik heb is op de site gekeken van de uni waar jij gaat studeren, Bond, en kon jouw studie niet vinden, wilde het eens bekijken vandaar.  Kan je juist link is doorsturen?
 
Ja, mijn 6 weken zijn blijkbaar al om want Kilroy Education liet me gisteren namiddag weten dat mijn aanvraag al is goedgekeurd.
Woehoe! Ben echt super content en heb al meermaals een vreugde- :dance: gedaan.

De Bond Uni heeft ineens een hele hoop PDF-files opgestuurd met o.a. het offer dat ik dien te ondertekenen en de betalingen die ik dien uit te voeren. Vermits ik pas begin mei mijn visum zal kunnen aanvragen en mijn offer geldig is tot de start van mijn opleiding, is het niet dringend maar al te lang zal ik er toch niet mee wachten. Denk dat ik dat geduld niet heb. :lol:

Ik veronderstel wel dat ik nu ook al een ticket zal mogen boeken maar heb dit voor de zekerheid toch even nagevraagd bij Kilroy. Zo, dat gaat best wel snel vooruit bij mij. :p

Zo happy, happy, happy dat ik ben! :cheer: :cheer: :cheer:
 
Mercikes! :wink: Is inderdaad een heel fijn gevoel.

@Gwen: blijkbaar kan ik pas ten vroegste 4 maanden voor de start van de opleiding mijn visum aanvragen.
En vermits dit pas voor september zal zijn, moet ik wachten tot mei om dit aan te vragen.
 
jihaaaaaaaaaa!!!! woooooooooooooow!!!!!!!!

zo blij voor jou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

ik kan nog steeds niet goed kiezen ... denk dat ik ga wachten tot we deze zomer in oz geweest zijn en een paar uni's heb bezocht.  'k heb nog wel effe tijd hé (juli 2010)
 
[quote author=Anneke79 link=topic=10071.msg148969#msg148969 date=1256908936]
@Gwen: blijkbaar kan ik pas ten vroegste 4 maanden voor de start van de opleiding mijn visum aanvragen.
En vermits dit pas voor september zal zijn, moet ik wachten tot mei om dit aan te vragen.
[/quote]

Hoi Anneke,
om welk visum gaat het? Heb daar nog nooit van gehoord, dat je het ten vroegste pas 4 maanden van te voren aan kan vragen.
Groetjes
 
Back
Top