Stavaza Anneke79: Studeren aan de Sunshine Coast

Dank u wel, Alie en Ines! :wink:

@Gwen: het visum dat ik zal aanvragen is een studentvisa subclass 573. Ik wist ook niet dat ik die pas 4 maanden voor aanvang van de opleiding kon aanvragen maar Kilroy wees me er op. Ben het ook gaan opzoeken op de site van DIAC en het klopt: 'You cannot apply online more than 124 days (4 months) before your course starts.' :smile:
 
Dank u wel, Alie en Ines! :wink:

@Gwen: het visum dat ik zal aanvragen is een studentvisa subclass 573. Ik wist ook niet dat ik die pas 4 maanden voor aanvang van de opleiding kon aanvragen maar Kilroy wees me er op. Ben het ook gaan opzoeken op de site van DIAC en het klopt: 'You cannot apply online more than 124 days (4 months) before your course starts.' :smile:

effe rechtzetting : moet natuurlijk juli 2011 zijn :blond:
 
Pfff, vrijdag de 13de doet me niet veel deugd, denk ik.
Alles verliep heel vlotjes, gisteren zelfs mijn ticket al geboekt vermits ik het aan een goed prijsje kon krijgen als ik voor woensdag alles in orde bracht, datum vastgelegd en dan krijg ik vandaag een mail van Kilroy met een citaat van haar contactpersoon aan de Bond University:
'We recently sent an offer to Ann to study the Bachelor of Children’s Services. Unfortunately due to staff changes the Faculty will not be able to accept any new enrolments in the Bachelor of Children's Services program into 2010. Is the student still planning to accept their offer to Bond and if so is there an alternative program that they may wish to be considered for?'

Ik kan jullie verzekeren dat ik stond te trillen. Veertien dagen geleden was alles in kannen en kruiken en nu ineens bestaat die opleiding niet meer. Nu kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met het zoeken van een universiteit die een opleiding geeft naar mijn zin. Dacht eventueel Behaviour Management te doen maar da's toch niet echt wat ik zoek. Het zal dus in alle geval een andere universiteit worden. Momenteel is de enige optie Griffith University. Zij geven nog ergens een opleiding van Child and Family Studie's. Natuurlijk ligt de campus wel in Brisbane en niet aan de Gold Coast, wat een enorme tegenslag is voor mij. Had graag in de buurt van het strand gewoond. :-(

Begrijp het momenteel even niet maar blijf niet bij de pakken zitten. Kilroy bezorgt me nog een brochure van de Griffith University en eventueel andere universiteiten. Zullen wel zien waar we belanden, he.
 
bekijk de opleidingen van macquairie en newcastle eens, die hebben wel wat opleidingen in die richting...

Is natuurlijk wel NSW ipv Queensland...
 
Hoi Anneke,

Wat vervelend voor je, echt een bummer! Ik heb hier twee handige links ivm het zoeken van een uni:

http://www.gooduniguide.com/
http://www.hotcourses.com.au/

suc6 met het zoeken!
 
@Nesje: ik ben gaan kijken bij macquarie en zij geven inderdaad een bachelor in Early Childhood maar die opleiding duurt 4 jaar. Dit zie ik niet echt zitten. Bond gaf de Bachelors in 2 jaar dus gaat al wennen zijn dat ik een jaar extra moet doen. Twee jaar extra is een beetje te veel van het goede. :lol:
In Newcastle geven ze iets van Early Childhood Teaching wat ik eventueel nog wel kan bekijken.
Mercikes voor de hulp en hou u zeker op de hoogte! :up:

@Katie: bedankt voor de links. Ik ben al eens een kijkje gaan nemen maar ik ga het eens allemaal goed moeten bestuderen want er staat redelijk wat informatie op. Er zal wel iets uit de bus komen dan, he. :wink:

Gisteren ben ik ook nog wel gaan kijken op de site van University of the Sunshine Coast wat me ook wel aanstaat. Zij geven een Bachelor in Human Services met een extra aandachtspunt naar kinderen. Ik heb Kilroy alvast een mailtje gedaan om me wat meer informatie op te sturen van deze uni en dan zien we wel.
Seffes ga ik nog mogelijkheden genoeg hebben. Hehe! Heb ik in alle geval meerdere back-ups voor 't geval een universiteit me dit nog eens lapt. :lol:
 
hey anneke,

Kies voor Newcastle, die optie heb ik ook! dan kunnen we samen studeren, ik wel een jaar later natuurlijk! :lol:

Nadeel is wel dat Kilroy niet samen werkt met die uni, dus moet je alles zelf doen... maar ik heb al email contact gehad met die uni en ze zijn zeer hulpvaardig!

Ik bekijk momeneteel de optie om maar een master van 1 jaar te doen en dan te kunnen blijven... maar weet niet of dat zal lukken
... is een serieuze gok denk ik... maar 2 jaar studeren + onderhoud is echt wel kostelijk als je een gezin hebt...

Ik denk eraan een master in educational leadership and management te doen, deze kan aan maqcuarie en newcastle (goedkopr!). Dan kan je child care coordinator worden en dit beroep staat op heel wat CSL state lists... Maar dat zou dan willen zeggen dat ik na 1 jaar studie onmiddllijk werk moet vinden en dan employer sponsored aan te vragen en dan na 1 jaar een PR ofzo... pffffffffff 't is allemaal wat hé

alvast toi toi met het kiezen en laat me weten wat het wordt hé! :wink:
 
Hehe! Dan kan ik u rondleiden. :grin:

Nja, 't is toch wel heel gemakkelijk dat Kilroy alles regelt. Geen vertaling en cerficiëring aan je hoofd.
Is toch al een stuk minder zwaar dan, hoor. En iets trekt me steeds naar Queensland. Wat weet ik niet precies maar 't is gewoon een gevoel. Maar we zien wel, he. :wink:

Ik kan wel begrijpen dat 2 jaar studeren met een gezin niet zo gemakkelijk zal zijn. 't Voordeel is wel dat je man voltijds mag gaan werken wat toch ook al scheelt. Ik hoop voor jou dat het op die manier kan lukken. Misschien toch ook wel handig om een back-up plan te hebben voor 't geval dat... :lol:
 
Vandaag heb ik positief nieuws gehad van Kilroy: de universiteit heeft mijn aanvraag goed gekeurd.
Ik heb dan ook meteen mijn offer ondertekend en weer opgestuurd.
Hopelijk loopt nu wel alles vlot zonder problemen. :lol:

Als dit zo is, zal ik eerder vertrekken dan verwacht nl. in juli ipv augustus.
Er zit weer wat schot in de zaak dus. :smile:
 
Goed nieuws, gefeliciteerd!
afro.gif
 
Gefeliciteerd Anneke!
Waar ga je studeren? ik bedoel welke plaats, want ik zie natuurlijk dat je schreef , sunshine coast. Wij gaan in augustus ook die kant op.
 
Went het al, Skip, om te zeggen: wij gaan in augustus die kant op?
Of zit je dan achter je toetsenbord met een
happy.gif
van oor tot oor?
 
Mercikes! :wink:
Ik ga naar de University of the Sunshine Coast in Sippy Downs.
Geloof dat het een half uurtje rijden is van Noosa en een 15 minuutjes van Mooloolaba. 't Ligt in heel mooie natuur want vlak naast de campus ligt er een National Park waardoor de kangeroe's zomaar op de campus komen paraderen. Lijkt me echt wel te gek. :grin:

Oh, fijn dat jullie in augustus ook daar zullen zijn! Wie weet kan ik je dan al een heel klein beetje rondleiden (tenzij ik zelf nog verloren loop dan :lol: )
 
Dat lijkt me een leuke plek, Sippy Downs. Nu ik weet dat er kangaroes zitten, zal ik die buurt zeker eens gaan opzoeken, ik heb die beestjes wel gemist.En trouwens zoiezo moeten we naar Sippy Downs komen want ik bedenk me net: er zit een goede bakkerij , die van Gerbrand, dus lekker Nederlands brood!

See you at the sunshine coast :later:
 
En ik kom jullie zeker bezoeken deze zomer!

lekker samen een glaasje drinken aan het strand :beach:
 
Dat lijkt me een leuke plek, Sippy Downs. Nu ik weet dat er kangaroes zitten, zal ik die buurt zeker eens gaan opzoeken, ik heb die beestjes wel gemist.En trouwens zoiezo moeten we naar Sippy Downs komen want ik bedenk me net: er zit een goede bakkerij , die van Gerbrand, dus lekker Nederlands brood!

See you at the sunshine coast :later:

Oh, dat wist ik niet dat er een Nederlandse bakkerij was in Sippy Downs. Dat valt goed mee want als er iets is wat ik gemist heb in mijn 2 maanden rondreis door Oz dan waren het wel de bakkers. Oké, dan wel de Belgische bakkers maar ik neem aan dat die van Nederland ook goed zijn, he. :wink:


En ik kom jullie zeker bezoeken deze zomer!

lekker samen een glaasje drinken aan het strand :beach:

Daar kijk al naar uit! :lol:
 
Dat valt goed mee want als er iets is wat ik gemist heb in mijn 2 maanden rondreis door Oz dan waren het wel de bakkers. Oké, dan wel de Belgische bakkers maar ik neem aan dat die van Nederland ook goed zijn, he. :wink:

Allee zullekes, die mik van jullie is eel eel lekker ( tenmniste die in Postel zeker! )maar jullie echte uitvinding zijn natuurlijk de frieten he. Het brood is van ons Ollanders :p :up:
 
Allee zullekes, die mik van jullie is eel eel lekker ( tenmniste die in Postel zeker! )maar jullie echte uitvinding zijn natuurlijk de frieten he. Het brood is van ons Ollanders :p :up:

wabliefteru!!! het brood van de hollanders???
Ik ga super graag naar holland en ze hebben heel veel lekkere dings, maar lekker brood?! da denk ik ni zenne! precies sponskes :lol:
 
Vandaag, heel onverwacht, nog nieuws ontvangen vanuit de Australische universiteit.
Ik heb mijn CoE (Confirmation of Enrolment) ontvangen! Jiepie!
Dat wilt zeggen dat de hele aanvraag van de universiteit achter de rug is.

Ik heb alvast een login gekregen voor hun website zodat ik, vanaf maart/april, me kan inschrijven voor mijn vakken.
Heb uit pure enthousiasme mijn login al eens uitgetest, natuurlijk. En die doet het! Woehoe!
Ik voel me nu echt wel officiëel een student van de USC. Kijk er al zo ontzettend naar uit.

Mijn vliegticketten zijn trouwens ook aangepast met vertrekdatum 12 juli. Het aftellen is dus echt gestart nu.
Zonet heb ik me ook al ingeschreven voor de accomodatie ginder. Hoop dat ik nog goed op tijd ben want die van USC zei me wel dat de plaatsen snel gevuld zijn. Maar ik neem aan dat ik toch wel ruim op tijd ben als ik pas arriveer op 14 juli.

In alle geval kan mijn kerstavond dus niet meer stuk. :lol:
 
Back
Top