Stavaza Anneke79: Studeren aan de Sunshine Coast

Hehe, vind het heel leuk te horen dat er ook schaatsbanen zijn.
Had dit nl ook niet echt verwacht omdat ze hier toch ook alleen maar in de winter open zijn, net zoals Skippie zei.
Ik kan niet echt goed schaatsen, hoor. Ben al blij als ik mezelf kan recht houden en terwijl vooruit blijf gaan. :grin:
 
Nu wil het toeval dat ik toevallig 'naast' Sippy Downs woon (Buderim), maar stel je er niet teveel van voor hoor; Sippy Downs is niet echt een populaire wijk, alleen wel handig als je aan de USC studeert. De kangaroes kun je meestal 's ochtends vroeg (als het nog koel en rustig is) zien als ze grazen op de sportvelden van de Uni. Het National Park ernaast is wel uitgestrekt, maar als bewoner/toerist heb je er niet veel aan omdat je er niet doorheen kunt wandelen of fietsen - een stuk onbruikbaar groen dus. Groenbeheer in een verstedelijkte bebouwing moet hier nog doorbreken :)

De NL bakker daar is erg leuk - leuke NL specialiteiten op hoogtijdagen (en ze verkopen altijd oliebollen).

Aan de Sunshine Coast zijn er 2 NL clubs; een oude voor de senioren, en een 'informeel' netwerk voor iedereen onder de 50; zo ongeveer iedere 3 maanden is er een bbq. Je bent er van harte welkom als je hier bent aangekomen.

En succes met je studie uiteraard !

Dat lijkt me een leuke plek, Sippy Downs. Nu ik weet dat er kangaroes zitten, zal ik die buurt zeker eens gaan opzoeken, ik heb die beestjes wel gemist.En trouwens zoiezo moeten we naar Sippy Downs komen want ik bedenk me net: er zit een goede bakkerij , die van Gerbrand, dus lekker Nederlands brood!

See you at the sunshine coast :later:

Oh, dat wist ik niet dat er een Nederlandse bakkerij was in Sippy Downs. Dat valt goed mee want als er iets is wat ik gemist heb in mijn 2 maanden rondreis door Oz dan waren het wel de bakkers. Oké, dan wel de Belgische bakkers maar ik neem aan dat die van Nederland ook goed zijn, he. :wink:
 
Back
Top