Nuke
Member
De klant zit in Sydney dus de keus is voor ons gemaaktBen benieuwd hoe je nu de keuze hebt gemaakt voor Sydney.
De klant zit in Sydney dus de keus is voor ons gemaaktBen benieuwd hoe je nu de keuze hebt gemaakt voor Sydney.
We houden beide van golfsurfen en de lifestyle die daar bij past (zon! zee! slippers!). We zijn geen hikers of kampeermensen pur sang maar parken zijn wel fijn om de kinderen uit te laten.
Dagtripjes (locaties op een paar uur rijden) om de buurt te verkennen zouden we wel graag doen.
Het klimaat in Melbourne lijkt mij wel vele malen minder fijn dan in Sydney.
Ik zou kiezen voor een kindvriendelijke, veilige suburb met ruimte om het huis en in de buurt van water, scholen en cafetjes (lekker origineel ook ). Het zou erg fijn zijn als mijn man met het OV naar het CBD kan.
Qua huurprijs zullen we moeten zitten rond de 2500/3000 AUD per kalendermaand.
Sydney! Northern beaches area (Manly, Palm Beach etc. etc. ferry naar CBD), Sutherland shire (Cronulla, trein naar CBD), Eastern Suburbs (Bondi, Coogee; bus of trein afh van waar je zit) ook fantastisch volgens mijn verloofde maar mogelijk buiten budget.
Voor het surfen ben je veel beter af in Sydney dan in Melbourne, ook voor de stranden. Sydney heft ook meer een surf cultuur dan Melbourne. Sydney wordt omgeven door National Parks; Blue Mountains, Royal National Park, Kooringai NP, de hele oostkust vol prachtige stranden, goedkope vluchten naar de Gold Coast voor een weekendje, Canberra op 2-3 uur rijden, Southern Highlands en Kangaroo Valley 1,5 uur rijden. En klimaat vind ik inderdaad een stuk aangenamer in Sydney! Ik ben de afgelopen week in Sydney geweest waar het 20+ graden was, Melbourne is een stuk kouder!
Edit: zie dat je je keus al hebt gemaakt, gefeliciteerd
hahah, ff op en neer!
Have fun!
Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de Bra boys.Maar dat wilden ze juist weer niet
Onzin! Ik woon al 5 jaar in Sydney en heb maar een paar keer 40 graden gezien, terwijl Melbourne en Adelaide flinke periodes boven de 40 zagen. En he gemiddelde regenval van Sydney is hoger dan in Nederland. In de winter is Sydney wel warmer dan Melbourne, wat het mijn inziens aantrekkelijker maakt dan Melbourne.maar even wat anders, Sydney is heet, hou dat in je hoofd, temperaturen van rond de 40 graden is meer regel dan uitzondering!!
Melbourne is inderdaad wat meer gematigd, maar ook nog goed warm! Het regent er wel wat vaker, maar vergeleken met NL stelt het weinig voor.
Ben inderdaad bang voor het verkeerde beeld, als jij denkt dat het (alleen) een surfende vriendengroep is.Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de Bra boys.
Het is een hechte groep, en als jij respect hebt voor de locals en de natuur zal je zeker samen met hun kunnen surfen.
Veel ouders zijn in het begin wat bang ivm hun reputatie maar na een tijdje zijn de blij dat hun kinderen daar veilig zijn.
Ik raad je aan eens naar de docu van de bra boys te kijken.Ben inderdaad bang voor het verkeerde beeld, als jij denkt dat het (alleen) een surfende vriendengroep is.
Bart
Maakt het wat uit in welke grote stad je woont?
Amsterdam, Rotterdam of Utrecht, het allemaal 3 keer niks, dat zal hetzelfde zijn als met Sydney of Melbourne.
Maar ik heb alweer door dat jullie van de moderne maatschappij zijn, of volgens een rasechte Drent, echte westerlingen, en dit zijn mijns inziens echte luxe"problemen"..
Sorry voor mijn antwoord, maar ik erger mij groen en geel aan de moderne luxe maatschappij.
Maar even wat anders, Sydney is heet, hou dat in je hoofd, temperaturen van rond de 40 graden is meer regel dan uitzondering!!
Melbourne is inderdaad wat meer gematigd, maar ook nog goed warm! Het regent er wel wat vaker, maar vergeleken met NL stelt het weinig voor.