Stavaza Nuke

Waar is het volgens jou beter wonen?

• Sidney

Votes: 6 46.2%
  • Melbourne

Votes: 7 53.8%

• Total voters
    13
Ik woon in Sydney en I love Sydney!
Het ligt er helemaal aan waar je klant zit. De afstanden zijn zo groot dat je dat echt moet meetellen. Wij zitten op de Northern Beaches, in Newport. Paradijs. Nog steeds relatief dicht bij de stad, maar veel ruimte en natuur. Maar erg duur.
Als je klant in het noorden zit (North Sydney, Ryde, Pymble, Hornsby) dan is deze omgeving goed. Je kan in de minder dure suburbs gaan huren: Cromer, Forestville bijvoorbeeld. Niet aan het strand maar toch behoorlijk dichtbij.
Montessori school is in Avalon, maar waarschijnlijk erg duur. Onze dochter zit gewoon op public school. Dus waar zit die klant?

We houden beide van golfsurfen en de lifestyle die daar bij past (zon! zee! slippers!). We zijn geen hikers of kampeermensen pur sang maar parken zijn wel fijn om de kinderen uit te laten.

Dagtripjes (locaties op een paar uur rijden) om de buurt te verkennen zouden we wel graag doen.

Het klimaat in Melbourne lijkt mij wel vele malen minder fijn dan in Sydney.

Ik zou kiezen voor een kindvriendelijke, veilige suburb met ruimte om het huis en in de buurt van water, scholen en cafetjes (lekker origineel ook ). Het zou erg fijn zijn als mijn man met het OV naar het CBD kan.

Qua huurprijs zullen we moeten zitten rond de 2500/3000 AUD per kalendermaand.

Sydney! Northern beaches area (Manly, Palm Beach etc. etc. ferry naar CBD), Sutherland shire (Cronulla, trein naar CBD), Eastern Suburbs (Bondi, Coogee; bus of trein afh van waar je zit) ook fantastisch volgens mijn verloofde maar mogelijk buiten budget.

Voor het surfen ben je veel beter af in Sydney dan in Melbourne, ook voor de stranden. Sydney heft ook meer een surf cultuur dan Melbourne. Sydney wordt omgeven door National Parks; Blue Mountains, Royal National Park, Kooringai NP, de hele oostkust vol prachtige stranden, goedkope vluchten naar de Gold Coast voor een weekendje, Canberra op 2-3 uur rijden, Southern Highlands en Kangaroo Valley 1,5 uur rijden. En klimaat vind ik inderdaad een stuk aangenamer in Sydney! Ik ben de afgelopen week in Sydney geweest waar het 20+ graden was, Melbourne is een stuk kouder!

Edit: zie dat je je keus al hebt gemaakt, gefeliciteerd ;)

Sydney! Northern beaches area (Manly, Palm Beach etc. etc. ferry naar CBD), Sutherland shire (Cronulla, trein naar CBD), Eastern Suburbs (Bondi, Coogee; bus of trein afh van waar je zit) ook fantastisch volgens mijn verloofde maar mogelijk buiten budget.

Voor het surfen ben je veel beter af in Sydney dan in Melbourne, ook voor de stranden. Sydney heft ook meer een surf cultuur dan Melbourne. Sydney wordt omgeven door National Parks; Blue Mountains, Royal National Park, Kooringai NP, de hele oostkust vol prachtige stranden, goedkope vluchten naar de Gold Coast voor een weekendje, Canberra op 2-3 uur rijden, Southern Highlands en Kangaroo Valley 1,5 uur rijden. En klimaat vind ik inderdaad een stuk aangenamer in Sydney! Ik ben de afgelopen week in Sydney geweest waar het 20+ graden was, Melbourne is een stuk kouder!

Edit: zie dat je je keus al hebt gemaakt, gefeliciteerd ;)

Dank je Magriet! En dank je voor het roepen van die wijken want dat blijft een puzzel!

Vandaag weer gesprekken gehad met de 'baas' en het lijkt er op dat hij alle concerns wil wegnemen en huizen is daar 1 van. Ik wil er niet op achteruit gaan qua wijk/huis. Hij zegt dat 'we' hier uit gaan komen. Dat zou betekenen dat ons huurbudget wat ruimer gaat worden en dat maakt zoeken ook een stuk leuker. Eens even kijken wat dat concreet gaat opleveren.

Net de makelaar hier in NL gesproken. We gaan een diplomaten clausule in onze hypotheek overeenkomst laten zetten. Verkopen willen we nu niet ivm de huizenprijzen en de plan is vooralsnog om over 2/3 jaar weer naar Nederland te komen.

Het komt steeds dichterbij en het lijkt ook allemaal door te gaan. WHA!

We zijn weer thuis en het was awesome! Nu gaan de onderhandelingen starten! We moesten al wel starten met het 457 visum aanvragen dus dat braaf gedaan.

In Sydney naar scholen en wijken gaan kijken en besloten dat we in het Oosten willen gaan wonen. Noord Bondi/Bronte/Clovelly/Cogee/South Cogee.

Nu uit de onderhandelingen komen want ai ai ai ai ai wat is het duur daar!

Maar dat wilden ze juist weer niet :mad:
Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de Bra boys.
Het is een hechte groep, en als jij respect hebt voor de locals en de natuur zal je zeker samen met hun kunnen surfen.
Veel ouders zijn in het begin wat bang ivm hun reputatie maar na een tijdje zijn de blij dat hun kinderen daar veilig zijn.

Maakt het wat uit in welke grote stad je woont?
Amsterdam, Rotterdam of Utrecht, het allemaal 3 keer niks, dat zal hetzelfde zijn als met Sydney of Melbourne.

Maar ik heb alweer door dat jullie van de moderne maatschappij zijn, of volgens een rasechte Drent, echte westerlingen, en dit zijn mijns inziens echte luxe"problemen"..

Sorry voor mijn antwoord, maar ik erger mij groen en geel aan de moderne luxe maatschappij.

Maar even wat anders, Sydney is heet, hou dat in je hoofd, temperaturen van rond de 40 graden is meer regel dan uitzondering!!
Melbourne is inderdaad wat meer gematigd, maar ook nog goed warm! Het regent er wel wat vaker, maar vergeleken met NL stelt het weinig voor.

maar even wat anders, Sydney is heet, hou dat in je hoofd, temperaturen van rond de 40 graden is meer regel dan uitzondering!!
Melbourne is inderdaad wat meer gematigd, maar ook nog goed warm! Het regent er wel wat vaker, maar vergeleken met NL stelt het weinig voor.
Onzin! Ik woon al 5 jaar in Sydney en heb maar een paar keer 40 graden gezien, terwijl Melbourne en Adelaide flinke periodes boven de 40 zagen. En he gemiddelde regenval van Sydney is hoger dan in Nederland. In de winter is Sydney wel warmer dan Melbourne, wat het mijn inziens aantrekkelijker maakt dan Melbourne.

Weet je wat Reinhoud, volgens mij heeft het gros van het forum hier "luxe problemen"; het geluk hebben in Nederland geboren te zijn, en niet in één of ander kansarm derdewereldland, en toch naar de andere kant van de wereld willen verhuizen omdat we denken het daar om wat voor reden dan ook nóg beter kunnen krijgen. Niet helemaal eerlijk om dan nu met zulke termen te gaan gooien vind ik.

Je houdt zelf blijkbaar niet van de grote stad, dat kan, over smaak valt niet te twisten. Maar ik denk dat er voor een heleboel andere mensen wel een verschil is tussen Amsterdam/Rotterdam/Utrecht, of tussen Melbourne en Sydney. Nu hebben de starters van dit topic het geluk dat ze mogen kiezen tussen twee steden, heerlijk lijkt me dat, dat moet je elkaar ook gunnen. Ik vind het ook niet zo gek dat ze anderen ook eens naar hun mening vragen.

Veel mensen hebben een verkeerd beeld van de Bra boys.
Het is een hechte groep, en als jij respect hebt voor de locals en de natuur zal je zeker samen met hun kunnen surfen.
Veel ouders zijn in het begin wat bang ivm hun reputatie maar na een tijdje zijn de blij dat hun kinderen daar veilig zijn.
Ben inderdaad bang voor het verkeerde beeld, als jij denkt dat het (alleen) een surfende vriendengroep is.

Bart

Ben inderdaad bang voor het verkeerde beeld, als jij denkt dat het (alleen) een surfende vriendengroep is.

Bart
Ik raad je aan eens naar de docu van de bra boys te kijken.
Sorry voor dit off topic gesprek Nuke en veel succes met de keuze.

Maakt het wat uit in welke grote stad je woont?
Amsterdam, Rotterdam of Utrecht, het allemaal 3 keer niks, dat zal hetzelfde zijn als met Sydney of Melbourne.

Maar ik heb alweer door dat jullie van de moderne maatschappij zijn, of volgens een rasechte Drent, echte westerlingen, en dit zijn mijns inziens echte luxe"problemen"..

Sorry voor mijn antwoord, maar ik erger mij groen en geel aan de moderne luxe maatschappij.

Maar even wat anders, Sydney is heet, hou dat in je hoofd, temperaturen van rond de 40 graden is meer regel dan uitzondering!!

Dank je voor je laatste reactie. De rest doe ik maar even af onder de noemer 'ignorance'. Bovendien, dan lees je het toch niet?

We zijn inmiddels miles deep in alle formulieren. Niet zo leuk....

Even voordelen en nadelen bij elkaar gooien.
Allemaal op basis van vrienden die er wonen.

Melbourne:
Voor: veel cafes, pubs en andere uitgaansgebieden. Uitstekend openbaarvervoer systeem.
Na: het weer.

Sydney:
Voor: veel werkgelegenheid, warm.
Na: de mentaliteit van de mensen daar is niet echt indrukwekkend.

Eigenlijk zou dit draadje een andere titel moeten krijgen in de trend van StaVaZa en verplaatst want deze vraag is niet meer relevant. Sydney it is en we zijn nu bezig met alle visa. Tis een 457 visum en dat gaat goed komen neem ik aan :)

Thanks zwerver!
Ok StaVaZa dan maar :)

Huis gaat komende week op funda en dan duimen voor een goede huurder. We verkopen niet ( de markt, de markt :() dur verhuren maar. Het plan is dat we over een aantal jaar weer terugkomen en dan is ons fijne huis er nog! En mochten we toch blijven dan is de markt vast weer aangetrokken.

Ik ben druk huizen aan het kijken maar dat heeft nog geen zin weet ik. En idem met scholen. Het is een hels karwei om spullen weg te doen en in dozen te verpakken. Jeetje wat verzamel je veel troep in de loop der jaren zeg...

Visa is processing en ik verwacht snel voor de medicals te kunnen. Het is de bedoeling om oud en nieuw in Sydney te vieren maar waar we gaan wonen :confused: ?
Dat is een beetje lastig voor mij. Niet weten waar ik ga slapen. En dan de scholen voor de kinderen. We staan nog op de wachtlijst voor de gedroomde school dus public school tot die tijd. Maar dan moeten we wel in de juiste catchment wonen. Nou ja, dat soort dingen.

Afgelopen weekend maar 2 paniekaanvallen gehad ;)

Wat een geweldig vooruitzicht om daar al met Oud en Nieuw te zitten zeg! Ik ga voor je duimen dat het allemaal gaat lukken en goed komt.

Is er misschien iemand van het werk van je man die je kan helpen met een eerste, tijdelijke accomodatie voor als jullie net aankomen? Zodat jullie, eenmaal daar, rustig(er) kunnen zoeken? Ik kan me ook zo voorstellen dat vanwege de feestdagen het ook niet de meest ideale tijd is... maar misschien ook weer wel... geen idee, ik heb er geen ervaring mee...

Die paniekaanvallen zijn volgens mij heel normaal, als ik de verhalen op dit forum mag geloven ;)
Het is super stressvol allemaal, dus een aanvalletje hier en daar kom je wel weer doorheen. ;)

Back