Stavaza Nuke

Waar is het volgens jou beter wonen?

  • Sidney

    Votes: 6 46.2%
  • Melbourne

    Votes: 7 53.8%

  • Total voters
    13
Huis? Check!
Auto? Check!

Auto's kopen is ook weer een aparte ervaring zeg. Online alle opties bekeken, keuze gemaakt voor een 'soft 4x4' . Dan je budget vaststellen, want uit welk jaar moet het kreng komen? Ik weet hoeveel geld er op de bankrekening staat maar god knows hoeveel we uiteindelijk moeten uitgeven aan de inrichting van het huis etc etc etc etc. Lastig!

Toch gedaan. Niet teveel, niet te weinig. Want weinig zorgde wel voor het type auto wat we wensen maar dan heeft ie weer niet allemaal veiligheidsopties die toch wel fijn zijn. Auto's uitgezocht, lijst gemaakt en rijden maar! Rijden want we lenen nu de auto van de land lady hier in Manly.

Eerste auto stond op een super sjieke carpark. Dat je weet dat je teveel betaald ivm de overhead. De verkoper had het klassieke slecht zittende pak en dito gladde praatjes. We komen bijna niet weg want hij blijft ons maar dingen aanbieden en vooral veel praatjes hebben. De x trail was het niet maar ook de verkoper echt niet.

NEXT

Een auto salesman die een auto had staan die plots veeeeel meer kilometers had dan aangegeven online. Uhm ok? Maar dik 2 ton op de teller leek me niet zo fijn.

NEXT

Dit was het meest bizarre verkooppunt. De klassieke sjaggeraar die je kent uit de film. Hij had zelf een blik hier in zijn hand. En toen hij ons ging groeten bleek hij geen tanden te hebben. Ok. Ok. Maar de auto die hier stond was mooi! en cheap! en weinig kilometers. Bijna perfect zeg maar. Bijna want ik kreeg de kriebels van deze plek. Toen ik een rond liep en achter de verkoophut een enorme oude onderdelen zag liggen dacht ik 'no!' altijd met je gut feeling gaan toch? Mijn man voelde dit duidelijk ook niet, we must go! Toen de meneer zag dat we niets wilde kopen werd hij zeer ongezellig. Toen twee mechanics erbij kwamen staan voelde ik me zelfs bedreigd. Ik maakte me groot en baande een weg naar buiten met de kinderen op mijn arm: opbokken.

En toen was ik er klaar mee. Klote auto's. Klote salesmensen!

Ok nog 1 laatste. Vlakbij het nieuwe huis. En die meneer bleek een verademing. Familie bedrijfje, samen met zijn vrouw deed hij het. Eerlijk en prettig! Proefrit gemaakt, prijs was goed. Vandaag terug gegaan! Nog 500 dr af en een afspraak met de eigenaar om te gaan drinken in de pub en voila! We hebben een Mazda Tribute. Jeuj!

Na het weekend na de RTA en dan is het helemaal done and dusted. Ter plekke op kantoor verzekering geregeld, ook fijn!

Ik ben blij met de auto maar jeetje.
 
Ja, auto's kopen.... Altijd weer een gedoe. Maar wel weer ontzettend leuk om een zo uitgebreid verslag te krijgen van je avonturen. Top!

Softroader is ook zo'n mooi woord wat volgens mij echt weer Australisch is (al weet ik dat niet helemaal zeker)
Al zijn we er nog (lang) niet, hebben we oook het odee dat een softroader (Subaru Forester, Nissan X-trail o.i.d.) voor ons een goede eerste auto zou zijn. We gaan niet gelijk de Telegrapg Road op Cape York doen hahaha.

Succes met de Mazda, mooie auto!
 
Mooi verhaal! Maar ik kan me voorstellen dat je je niet echt lekker voelt op dat moment. Ik ben wel heel benieuwd waar jullie geweest zijn. Wij zijn destijds naar Parramatta gegaan, waar het ene autobedrijf naast het andere autobedrijf staat en waren met beide auto's, prijs en verkopers heel tevreden, ook nu nog na twee jaar. Daar hebben jullie nu niets meer aan natuurlijk, maar misschien zijn er nog andere lezers op zoek naar een auto.
 
Back
Top