Stavaza Nuke

Waar is het volgens jou beter wonen?

  • Sidney

    Votes: 6 46.2%
  • Melbourne

    Votes: 7 53.8%

  • Total voters
    13
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het 'immunisation rapport' wat nodig is voor school? Ik heb de consultatie bureau boekjes maar that's it. Wat heb ik meer nodig?

Wij hebben gewoon ons Nederlandstalige immunisatieboekje meegenomen naar de school waar we onze zoon inschreven en omdat veel van de namen in zowat elke taal op elkaar lijken, hebben ze dat aanvaard....
 
RIVM gesproken, ze gaan het document opsturen. Hopelijk op tijd binnen :D En anders inderdaad de Nederlandse versie maar mee. Thanks.

En wat is dat festival you speak off. Need.to.go!

Ik zing maar steeds "go with the flow" mantraaaaa
 
Oh jongens wat een hel is dit!!! Verhuizer komt zo en mijn huis is bijna leeg gemarktplaatst.

De laatste dingen leveren veel stress op.

Aaaaaargh!

(Ja ja ook dit is emigreren...)
 
Oh jongens wat een hel is dit!!! Verhuizer komt zo en mijn huis is bijna leeg gemarktplaatst.

De laatste dingen leveren veel stress op.

Aaaaaargh!

(Ja ja ook dit is emigreren...)
Nuke!! Herkenbaar!! Spannende tijden! Ik had op onze laatste NL dag echt een soort mini breakdown haha! Want 'OMG!! Al mijn kleren passen noooooit in de koffer!' en nog meer dan dat soort dingen (huilie!). Part of the 'emigratie' deal I guess! Af en toe een korte yoga sessie inlassen (hoewel dat the last days echt niet meer kon!) en paar minuten rustig en bewust ademhalen hielpen mij.

STERKTE en good luck! In Sydney gaan we keertje meeten als je dat ook leuk lijkt en jullie lekker gesetteld zijn. Laat maar weten!
 
Zeer invoelbaar... De laatste twee dagen zijn echt erg.....voor iedereen!!!
This is your worst nightmare..die waren echt heel erg..en het komt altijd goed!
Als je eerst maar in het vliegtuig zit pas dan voelt het echt goed..
Heel veel succes en goede reis!!
 
Succes met de laatste loodjes, een goede vlucht en succes met de eerste dingen/ regelzaken in Australie. Maar vooral veel geluk!
 
Wauw!

Geland! Niet figuurlijk nog hoor. We zijn nu 2,5 week hier al lijkt het wel langer. Mijn man ging direct aan het werk en ik zat/zit in ons apartment in Manly.

De focus lag op het vinden van een huis!

Wat.een.hel

Kan niet anders zeggen. Eerst in het echt de wijken bekijken. Toen best veel afgeschreven. De scholen waren niet goed of de commute was te ver of de wijk had geen ziel. Lastig!

Ik heb veel gesprekken met Karoline gesproken die doodeerljk is mét ervaring dus dat was fijn. Met een nieuwe short list mijn dagen slijten op het strand, in de speeltuin en ondertussen realestate sites bekijken. Tussendoor bezichtigingen doen en dat was het toch allemaal niet. Op advies van Karoline niet gegaan voor ' ok' maar voor het juiste huis.

Dus toen een apartment aan het strand in clovelly afgewezen. Moeilijk! Want ik wil zooooo graag een eigen plek en starten met een leven opbouwen! De onzekerheid maakte mij langzaam gek. Hier veel over zitten klagen met Karoline aan de keukentafel :)

Vorige week zag ik het perfecte huis! Groot, mooi, goede scholen, zwembad! 45min commute van deur tot deur én betaalbaar. Dit moest!
Gelijk de makelaar bellen ( die ik een huizencrisis toewens, wat een *piep* volk) die was heerlijk blasé, ik kon mij online inschrijven voor bezichtiging 'woensdag pas? Mogen we niet eerder?' Nee dat kon echt niet! Woensdag zou de eerste lichting komen kijken.
Afgelopen dinsdag zat ik aan tafel toen ik een bericht kreeg dat de bezichtiging was gecanceld omdat er een application was aprooved. NOOOOOS!@@$#$%()&&&%###
Toen was ik pissed en verdrietig en ik mailde de makelaar dat ik verdrietig was over de gang van zaken. Gewoon omdat ik dat kwijt moest. Kreeg een lang bla bla mailtje terug en dat was dat.
Woensdag gaan roadtrippen om meer wijken te bekijken want we moeten wat vinden! Onze vacation rental loopt langzaam af. En ik wil door! Terwijl we rijden in Avalon check ik nog steeds de realestate app en plop! Weer een te gek huis , twee straten verderop daar waar we zo graag willen wonen. Van dezelfde makelaar. Zaterdag as inspection. Dus ik mail die agent weer en vraag of ze kan helpen. Ze mailt gelijk terug dat haar collega ons 'anytime before saturday' wil laten kijken. Ik bel hem gelijk! 'Can we come today?' Yihaaa! Dus wij van noord naar zuid crossen naar het huis. Wauw! Super fijn huis! Goede vibe, 4 slaapkamers, mega veranda, enorme tuin, zwembad! I.WANT.IT

De eigenaar was thuis en ze zat te spelen met mijn dochter in de tuin en ik ging met haar kletsen terwijl mijn man 'zaken' deed. Wat moeten we doen om het openhuis niet door te laten gaan?

Ter plekke de application gedaan en wachten maar...

Thank Freaking god kregen we gister rond 13u telefoon dat we het huis hebben!

Vanaf de 11de wonen we in Como en ik ben smitten! En opgelucht en blij enzo :)

De.hel die huizen business. Geluk moet je hebben want voor jou minstens 10 anderen.

Verder doen de kids het goed, dochter wil graag naar school en zoon wil alleen bij mij zijn maar dat is ok :)
 
Wow, gefeliciteerd! Het is goed om je eigen plek te hebben, dat geeft een hoop rust.
 
Last edited:
Tof om een zo gedetaillerd verhaal te horen met alle up's & down's er in verwerkt. Dat willen we horen! The real life. Beter voorbereid op weg met de kennis van anderen dan daar als een dom blontje staan ;)

Thnx for sharing en heel veel plezier in Como, looks nice :)
 
He Nuke, gefeliciteerd met je huis. En binnen 2,5 week is toch hartstikke snel! Misschien lijkt het eeuwen als je zo druk aan het zoeken bent en graag je eigen plekje wilt, maar in die tijd een huis naar je wens vinden is super!
 
He Nuke, gefeliciteerd met je huis. En binnen 2,5 week is toch hartstikke snel! Misschien lijkt het eeuwen als je zo druk aan het zoeken bent en graag je eigen plekje wilt, maar in die tijd een huis naar je wens vinden is super!

Tuurlijk, achteraf gezien is het super snel! Maar als je er midden in zit en het lukt maar niet dan is het flink kak :)

Nu kan ik straks relaxed de australian open surf kampioenschappen vanaf het balkon bekijken en dan verhuizen. Whooop!
 
Back
Top