Hoi Nuke,
Gefeliciteerd met je visum. Wij hebben al aardig wat huizeninspecties achter de rug, maar gelukkig nooit met 70 mensen (wel meer dan twintig). Tot nu toe is het ons altijd gelukt (2x) om het huis te krijgen wat we wilden hebben. Bedenk dat lang niet iedereen die een huis komt bekijken ook serieus geïnteresseerd is (wij ook lang niet altijd). Veel mensen komen alleen maar kijken om een indruk te krijgen van een huis en bijbehorende prijs en soms valt het huis gewoon tegen. Ik raad je aan om de huizeninspectie als een sollicitatie te beschouwen. Kleed je goed en gedraag je als een ideale huurder (zijn jullie natuurlijk ook, dus dat moet geen moeite kosten
). Schop gelijk je schoenen uit bij de deur en zorg voor nette sokken of vraag in ieder geval of je je schoenen uit moet doen. Dat wordt door de meeste makelaars zeer op prijs gesteld. (Voor het eerst van mijn leven kreeg ik een opmerking over mijn mooie sokken tijdens zo'n huizeninspectie
) Verder zou ik als het huis je wat lijkt wat vragen stellen over het huis. Een (klets)praatje maken met de makelaar doet een hoop. Mocht het huis het niet worden kan zij/hij je ook weer verder helpen met een ander huis en dan heb je natuurlijk een streepje voor. Het is natuurlijk fijn dat een vriendin van een kennis verhuurmakelaar is, maar dan moet ze wel iets te verhuren hebben in een buurt waar jullie willen wonen en wat jullie willen betalen.
Wij hebben trouwens ook de eerste zes weken gekampeerd in ons ongemeubileerde huurhuis. Op luchtbedden slapen en eten aan een kampeertafeltje op kampeerstoelen. Ging prima! Je leeft sowieso meer buiten in Australië dan in Nederland, ook in de stad. Door het kamperen in eigen huis hebben we nog een dubbele uitzet wat borden, bestek en pannen betreft. Als je nog wat nodig hebt, moet je het maar even laten weten.
Toen ik eens op een huizensite keek voor gemeubileerde huizen/appartementen vielen de prijzen mij ook wel mee in vergelijking met ongemeubileerde huizen/appartementen. Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je zo kort mogelijk in Parramatta wil zitten. Maar je hebt tenminste een dak boven je hoofd als je aankomt.