Stefan en Marijn aan de sunnycoast

Dank jullie allemaal voor de felicitaties en ZEKER dat we dat gaan vieren vandaag, morgen, overmorgen enz enz......
:up:

Dat snap ik. Veel plezier met het vieren hiervan. Ben ook helemaal niet jaloers op jullie :p

:up:
Daar moet op gedronken worden hie ha ho ! :drink: :drink: :drink: :hang:
tot vanavond !

[glow=red,2,300]GEFELICITEERD[/glow]

Zo heb je niks, en zo heb je 2x een visum!! wat een luxe, en het ging nog redelijk snel

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij hebben inmiddels alles aangeleverd en hopen toch echt gauw iets te horen en hoop ik een topic te kunnen beginnen met 'VISA GRANT!!'

Veel succes!
groetjes Marije

[quote author=Jacob en Marije link=topic=10326.msg147102#msg147102 date=1253714007]
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij hebben inmiddels alles aangeleverd en hopen toch echt gauw iets te horen en hoop ik een topic te kunnen beginnen met 'VISA GRANT!!'

Veel succes!
groetjes Marije
[/quote]

Succes met wachten en we hopen met jullie (en iedereen die aan het wachten is) mee hoor!

Hallo Allemaal,

Klote zeg al die veranderingen. :-( Wij hebben dan wel us waar net ons visum, maar we leven zeker wel met iedereen mee! 

Wij zijn onze laatste dingen aan het regelen. Spulletjes uitzoeken enzo.

Weet iemand hoe het zit met houten fotolijsten?  Wij hebben namelijk in Thailand zo'n leuk fotoframepje gekocht en zouden dat wel naar OZZIE willen versturen. Kan dat eigenlijk wel? Ik heb al gegoogled maar krijg niet echt een resultaat.

Iemand enig idee?

Groetjes en bedankt.

Hee Stefan, ik heb wel eens gelezen en gezien op border security dat hout een probleem is. Volgens mij staat er ook wel wat geschreven hier op het forum.
Volgens mij wordt hout bewerkt met gas om de evt beestjes eruit te gassen.Of er dan nog iets overblijft van je fotolijstje weet ik niet, ik weet wel dat het behoorlijk wat geld kost!
Je zou het misschien in je handbagage moeten stoppen en dan wel declaren, en dan kom je er vanzelf achter of het bewerkt moet worden of niet.

Hout mag onder bepaalde voorwaarden. Moet of behandeld(gegast is zelfs geloof ik een keurmerk voor) Of bewerkt (geverfd enzo). Hoet het precies zit is ff goed nazoeken. Wij zorgen dat we in de container geen hout hebben, dit na overleg met het verhuisbedrijf. Dit om problemen bij de inklaring vol te zijn. WE hebben dan welliswar ook geen grote dingen bij ons. We hebben wel wat houte dingetjes (oa uit OZ  :lol:) Die nemen we mee in de bagage en geven we aan bij aankomst. Aangeven is altijd boete vrij (wel alles aangeven!) Dan hoor je direct of het mee mag of evt nog behandeld moet worden. Kan je altijd nog beslissen of je het achterlaat.

Bij hout gaat het vooral om onbehandeld hout. Wanneer je houten lijstje gelakt of gevernist is, is er geen probleem. Schijnt vooral om het "verse"  hout te gaan, want hier kunnen nog beestjes in zitten. Wij hebben ook gewoon een houtenkratje mee kunnen nemen zonder enig probleem, want het was beschilderd.

Dank jullie voor de antwoorden. We zullen enkele dingen waarschijnlijk gewoon in de bagage meenemen en dan door de rode zone lopen  :lol: bij de duane. We zullen dan wel zien of het kan of niet.

Groetjes.

Zo ons eerste Afscheidsfeestje zit er op  :up: nu nog 1 te gaan.

Afgelopen zaterdag hebben we bij de familie van Marijn ons afscheidsfeestje gehad. Hier viel het allemaal wel mee met de tranen, her en der kwam er wel een tevoorschijn, maar de mensen met wie we het meeste hebben komen ook nog ff mee naar Schiphol. Dat wordt daar dus wel ff  :cry: denk ik.

Komende zaterdag dan nog een feest(je) bij ons thuis. Dus voor Stefan zijn familie plus onze vrienden. We verwachten zo'n man of 130. Aardig druk dus. En aangezien dit maar 5 dagen voor vertrek is zullen hier denk ik wat meer tranen tevoorschijn komen. Maar we gaan het allemaal maar laten gebeuren.

Inmiddels ook al de meeste spullen uitgezocht. Nu alleen nog ff in onze backpack passen en het aantal kilo's bepalen. Ben benieuwd....

Groetjes en we houden jullie op de hoogte!

Back